Onko noissa crafterin 5 mukisissa koneissa nokka-akselien ennen aikaista kulumista. Eli meneekö vaihtoon 200tkm kohilla. Entäs vesipumppu onko samanlainen systeemi kuin t5 trasportterin koneessa. Jos poistaa dpf:n voiko käyttää tavan öljyjä vai pitääkö ajaa silti long life ölpillä?
kumpi parempi 2,5 vai uudempi 2 litranen?
crafterin 5 pyttyset koneet
Valvoja: ffp jäsenet
Yleisesti ei nokka kulu järjettömän nopeasti tuossa ja on ihan eri moottori kuin ratasjakopää t5 portterimoottori.
Kyseessä hihnamoottori commonrail joka perustuu enemmänkin vanhan t4:sen 2.5tdi suoraruiskudieseliin. Eli jakopäässä ihan hammashihna pyörittää vesipumppua.
Pitää ajaa LL-öljyillä/oikean luokituksen omaavilla, eikä ne nyt niin kalliita ole...
2.0tdi on parempi, vaikka omat hommat siinäkin muiden 2.0cr koneiden kanssa.
Tuo 2.5cr kone kärsii jonkin verran rankasta öljynsyönnistä kun kilometrejä enemmän alla. Koneenvaihto auttaa asiaan.
Kyseessä hihnamoottori commonrail joka perustuu enemmänkin vanhan t4:sen 2.5tdi suoraruiskudieseliin. Eli jakopäässä ihan hammashihna pyörittää vesipumppua.
Pitää ajaa LL-öljyillä/oikean luokituksen omaavilla, eikä ne nyt niin kalliita ole...
2.0tdi on parempi, vaikka omat hommat siinäkin muiden 2.0cr koneiden kanssa.
Tuo 2.5cr kone kärsii jonkin verran rankasta öljynsyönnistä kun kilometrejä enemmän alla. Koneenvaihto auttaa asiaan.
Kulutus vaihtelee hieman, mutta pahimmillaan enemmän kuin toleranssissa ~1L/1000km.
Silleen savuttaa että jos dpf tyhjennetty, niin naapuri näkee sinisen usvan putkenpäästä...
Öljynlaatuun en ota kantaa sen enempää, jokunen kuitenkin ollut jossa nokka-akselista kulunut alipainepumpun nokka.
Ei se paksumpi öljy korjaa sitä alkuperäistä vikaa kuitenkaan joka löytyy alakerrasta, joka löytyy monesta Vw:n moottorimallista(männät/renkaat).
Silleen savuttaa että jos dpf tyhjennetty, niin naapuri näkee sinisen usvan putkenpäästä...
Öljynlaatuun en ota kantaa sen enempää, jokunen kuitenkin ollut jossa nokka-akselista kulunut alipainepumpun nokka.
Ei se paksumpi öljy korjaa sitä alkuperäistä vikaa kuitenkaan joka löytyy alakerrasta, joka löytyy monesta Vw:n moottorimallista(männät/renkaat).
Jos hiukkassuodattimen poistaa niin veikkaisin että 505.01 luokan 5w40 voisi olla aika passelia öljyä. Eli tuo on pumpparille tarkoitettu lyhyelle vaihtovälille, toiset käyttää tuota viritetyissä jakajapumpullisissa korkeamman paineenkeston vuoksi.
Itse vannon vakaasti lyhyen vaihtovälin nimeen. Kun ei noissa vag-moottoreissa mitään radikaalia muutosta alakerrassa tapahtunut kun noista alkoi öljysyöppöjä tulla.
Jakajapumpullinen kestää todistettavasti lyhyellä vaihtovälillä oikein käytettynä puoli miljoonaa, jonka jälkeen rempataan kansi väljien venttiiliohjureiden takia ja ajetaan toiset puoli miljoonaa.
Itse vannon vakaasti lyhyen vaihtovälin nimeen. Kun ei noissa vag-moottoreissa mitään radikaalia muutosta alakerrassa tapahtunut kun noista alkoi öljysyöppöjä tulla.
Jakajapumpullinen kestää todistettavasti lyhyellä vaihtovälillä oikein käytettynä puoli miljoonaa, jonka jälkeen rempataan kansi väljien venttiiliohjureiden takia ja ajetaan toiset puoli miljoonaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa