automaattilaatikko luistaa! passat 3B

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

automaattilaatikko luistaa! passat 3B

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 10.10.2013 22:04

Hei!

Mulla pieni ongelma tollasen uuden hankinnan kanssa, elikkä automaattilaatikossa vikaa.

Auto on siis 1.9tdi 66kw passat 3B farkku. -99 automaattilaatikolla. Moottori pitkittäin.

Oireilee niin että tasakaasulla esim vakkari päällä ajaessa noin 60-80km/h turbiinin lukko tuntuu aukeilevan ajossa kun kierrokset nousee noin 200-300rpm ja putoaa samantien takas (tuntuu samalta kuin manuaalilla ajais jossa kytkin luistaa ja nappaa taas kiinni.) tekee sitä jatkuvasti ärsytykseen asti ja tuntuu perseessä kun sitä tekee. 100km/h vauhdissa tekee huomattavasti harvemmin. 120km/h olen huomannut vain muutaman kerran tehneen. Iroittaa välillä vedot kokonaan 60-80km/h vauhdissa kun vähentää kaasua ja senjälkeen painaa reilummin niin rupee kierrokset nousee ja kone huutaa ja TUMPS nappaa taas vedot päälle ja kierrokset laskee. Rupee tekee näitä kun kone/laatikko lämpenee. Auto ei täristä harrastaessaan oireita. (Tietysti silloin vähän tärähtää kun vedot palaa)

Autolla ajettu 430 000 ei ole tietoa laatikon öljyjen vaihdoista. Huoltokirjaa löytyy kyllä pitänee tarkistaa. Voiko vanhat/likaiset/vetiset öljyt aiheuttaa tätä? Laatikossa ei ole mitään vuotojälkiä että öljyä vuotais.

Minkälainen homma tuo lukon vaihtaminen on? Entäpä laatikon irroittaminen näissä vehkeissä?

Tiedän että 430 on aika paljon mutta ei en laita autoa paaluun tai kiertoon ja hommaa uutta.
Eikä myöskään auton vieminen korjaamolle tule kyseeseen. Tilat, taidot ja työkalut löytyy itseltä. Apuja vaan kaipailisin kokeneemmilta vag:in suhteen. Tullut tehtyä melkeimpä vaan noita saksalaisia takavetoja.

Bart Simson
-
Viestit: 112
Liittynyt: 16.7.2011 20:43

Automaatti luistaa

ViestiKirjoittaja Bart Simson » 12.10.2013 17:46

Kyllä minä vaihtaisin ekaks ne laatikon öljyt ja suodattimen, omassa laatikossa on Kendallin Versatrans ATF öljyä se on sitä punaista tarviit 7 litraa, ja kun öljyt ja suodatin on vaihdettu laitoin vielä sinne laatikkoon Forten automaattiin tarkoitettua lisäainetta se on sellaista joka jätetään sinne laatikkoon,sitä on myös sellaista jota laitetaan ennen öljyjen vaihtoa,itse vaihdoin öljyt ja suodattimen sekä lisäaineen laatikkoon tämän toimenpiteen jälkeen hävisi mainitsemasi oireet ainakin meikäläisen autosta,mulla laatikko tyyppiä DMV 01N automaatti Passat 1,9 TDI AHU -00,ajettu kylläkin jo jonkin verran päälle 700,000 km

Zombiedigger
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.9.2012 16:58

ViestiKirjoittaja Zombiedigger » 12.10.2013 17:52

Kiitos vastauksesta! Täytyy käydä noiden öljyjen kimppuun ensimmäiseksi. Huoltokirjasta löytyi merkintä että ovat 3vuotta ja 90tkm vanhoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa