Golf IV 1.4 sammuu ku painaa kytkimen pohjaan kesken ajon :(

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

Golf IV 1.4 sammuu ku painaa kytkimen pohjaan kesken ajon :(

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 10.6.2011 19:19

Siinäpäs se ongelma onkin. Kolopalloon on ilmaantunut ihan omintakeinen start and stop automatiikka. :P Parkissa käy tyhjäkäyntiä lähestulkoon mukisematta. Kylmää koneella noin 700-900rpm mutta lämpimänä tyhjäkäynti voi parkissakin tippua viiteensataan. Kylmällä koneella ku lähtee liikkeelle auto ei ollenkaan välttämättä sammu vaikka pitäisi kytkintä vähän aikaa pohjassa mutta jo 5 kilometrin ajon jälkeen todennäköisimmin sammuu jos pitää kytkintä sen aikaa pohjassa, että kierrokset normaalisti tippuisivat tyhjäkäynnille. Ei siis pidä ajossa tyhjäkäyntikierroksia kun kytkin on pohjassa.

Missä vika?

Tähän mennessä on ehdotettu bensapumppua, bensansyötön muita sähkövikoja, alipainevuotoa ja tukkeutunutta bensansuodatinta. Ffpläisillä kokemusta samanlaisesta viasta?

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 11.6.2011 13:30

Vikakoodeilla on varmaan hyvä alottaa... veikkaampa että sieltä löytyy syy ongelmaan...

Mikko__
-
Viestit: 377
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.6.2011 16:06

Meillä samaista vikaa täysin samoilla oireilla aiheutti likainen kaasuläppäkotelo, putsauksen jälkeen käy kylmänä tyhjäyntiä hieman korkeammilla kierroksilla ja lämpimänä pysyy käynnissä... Ottaa koko ilmansuodatin kotelon pois niin helpompi putsata, meillä ainakin karsta oli melkoisen jämäkästi kiinni.

topcatti
-
Viestit: 512
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 11.6.2011 16:18

Hmm mulla on golf 3 VR6 sama ongelma, jos toi kaasuläppä puhdistus auttas siihenkin. Osaatko sanoo yhtään tarkempia ohjeita? Ei mitään aavistusta missä ja minkälainen koko kaasuläppä on

Entris
-
Viestit: 1184
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 11.6.2011 18:10

Kaasuläppä on se mikä on vaijerilla kiinni kaasupolkimessa. Eli se annostelee (tai oikeastaan rajoittaa) ilman virtausta imusarjaan. Moottorin ilmansuodatinboksista lähtevää kumiputkea kun seuraa niin pääsee kaasuläpälle.

Mikko__
-
Viestit: 377
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 11.6.2011 18:34

92 vr6:n tyhjäkäynti säätyy tyhjäkäynti venttiilin avulla joten sieltä löytyy mahdollisesti vika, tuossa 1.4 iv golffissa tyhjäkäyntiä säätelee kaasuläppä.

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 16.6.2011 18:50

Nonnah! Nyt on vikakoodit luettu kaverin OBDII-piuhalla:

Näytti seuraavemmanlaiselta:
00282
Cyl. 8 injector circuit low
00513 Engine Speed Sensor G28 No signal Intermittent

Lisätäkseni vielä edellämainittuihin tyhjäkäyntiongelmiin, kone syö öljyä (ollut mulla n. 4-5tkm ja syönyt pari litraa ainakin) ja nakuttaa.

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 16.6.2011 19:04

oma pikasuomennos
00282 Throtle Position Actuator - "Kaasuläpän asennon käyttölaite"
Cyl. 8 Injector Circuit Low - Short To Ground - "Sylinterin 8 ruiskun kierrokset matalalla - jotain maadoitushäikkää :P
"00513 Engine Speed Sensor G28 No signal Intermittent " - moottorin nopeudentunnistimeen (kierroslukumittariin?), ei saada yhteyttä

Tuota kaasulääppäähän täällä epäiltiin jo aiemminkin.

Mitä tarkemmin tarkoittaa tuo englanninkielen termi "short to groud" maadoitukseen se musta viittais?

Kierroslukumittari näyttäis pelaavan ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 15960
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.6.2011 19:34

Oikosulku maahan.

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 16.6.2011 20:17

Kaasuläpässä on siis vikkaa vikkaa ja ruisku lyö runkoon eikä siks toimi kunnolla vaan ruiskun "kierrokset"(?) on matalalla. Mihinkähän tuo cylinder 8 viittaa tuon ruiskuvian yhteydessä kun kyse on kuites 4-sylinterisestä ja 16-venttiilisestä autosta? Onko niitä ruiskuja 8, monipisteruisku kait tuo kuites on? (Tässä vaiheessa viimestään hoksannette että tyttölapsi täälä kyselee tyhmiä?)

Millekkäs sitte?

Miten te ootte sen kaasuläpän puhistaneet? Onko se ihan mekaaninen osa vai jotain elektroniikkaa vai molempia?

Mihin kannattais viiä tuon ruiskuvian vuoksi (välillä Kokkola - Oulu)? Antti-Roikolle en vie. Rahaa ei oo niin paljo, ettenkö haluais päästä kohtuullisilla kuluilla ;)

Entris
-
Viestit: 1184
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 16.6.2011 21:17

Engine Speed Sensor kertoo moottorinohjaukselle kuinka nopeasti moottori pyörii. Tämän mukaan säädetään sytytys ja suihkutus. "No Signal - Intermittent" tarkoittaa että signaali pätkii välillä. Tarkista anturille menevä johtosarja, että ei ole eristeet kuluneet poikki. Tarkista liitin ettei ole hapettunut.

Mikä oli tuo kaasuläpän vika? Nythän sulla lukee vain osa, ei mikä vika siinä on.

Entä mikä on tuon Injector Circuit Low -vian vikanumero? Luulen että tässä autossa tuo sama vikakoodi tarkoittaa jotain muuta vikaa, koska siinä ei luonnollisestikaan ole kahdeksaa sylinteriä/suihkutussuutinta. Jos kyseessä on suihkutussuutinvika, niin lähtisin tutkimaan ensin tarkastamalla suuttimelle menevän johdon. Onko johtojen eristeet rispaantuneet? Voit myös mitata yleismittarilla suuttimen resistanssin. Se on jotain (heitän nyt ihan hatusta) viiden ja 50:n ohmin väliltä. Jos on vähemmän/enemmän tai kokonaan poikki (ei näytä mitään) niin siinähän se vika.

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 16.6.2011 21:27

Tacks Entris ;)

Injector Circuit Low:n vikanumeroa en nähnyt - luki vaan tuon edellisen koodin 00282 - kaasuläppävika - alapuolella...

Cruinneach
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.4.2011 10:36

ViestiKirjoittaja Cruinneach » 16.6.2011 21:28

Laitan vielä viikonloppuna uudemman kerran OBD2-roikan nokkaan ;) ja samalla tuttu autokorjaaja kattoo :)

_jarrrmo__
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.8.2010 2:00

ViestiKirjoittaja _jarrrmo__ » 16.1.2012 12:49

mikä lie ollu lopputulos tälle vialle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa