Golf iv alustan päivitystä.
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv alustan päivitystä.
Mikä lääke golf iv alatukivarsiin/alustaan jos tehot noin 200.hv?
Puslat vai koko alatukivarret kannattaa pöivittää miten?
Mk1 tt/r32 puslat taaimmaisiksi,vakiot etummaisiksi?
Muita hyviä jippoja alustan paranteluun?
Kumminkaan ajomukavuudesta tinkimättä.
Nyt täysin vakioalusta 1998,1.9 tdi., 3d.
Puslat vai koko alatukivarret kannattaa pöivittää miten?
Mk1 tt/r32 puslat taaimmaisiksi,vakiot etummaisiksi?
Muita hyviä jippoja alustan paranteluun?
Kumminkaan ajomukavuudesta tinkimättä.
Nyt täysin vakioalusta 1998,1.9 tdi., 3d.
Itselle mentiin tällä reseptillä:
TT-puslat
Cupra-yläpäänkumit ja uudet yläpään laakerit
jämäkämmät kallistuksenvakaajat eteen ja taakse.
alustasarja: Eibach B12
Jämäkkä mutta ei epämukava ainakaan 17"-renkailla. Mulla on H&R:n vakaajat koska nelivetoon ei muuta saa mutta etuvetoon pelkällä jämäkämmällä takavakaajalla tekee jo muutoksen hyvään suuntaan.
Kannattaa lukea myös tämä läpi: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159917&highlight=
TT-puslat
Cupra-yläpäänkumit ja uudet yläpään laakerit
jämäkämmät kallistuksenvakaajat eteen ja taakse.
alustasarja: Eibach B12
Jämäkkä mutta ei epämukava ainakaan 17"-renkailla. Mulla on H&R:n vakaajat koska nelivetoon ei muuta saa mutta etuvetoon pelkällä jämäkämmällä takavakaajalla tekee jo muutoksen hyvään suuntaan.
Kannattaa lukea myös tämä läpi: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=159917&highlight=
Kiitos tiedoista....
Eli vain takimmaiset etuvak puslat etuveto tt mk1?etum puslat vakiot.?
Mikä takavakaaja/etu hommata? Etu vetoon.
Auto ihan työmatkaajossa, pientä parannusta vain haetaan.
Samaa alustasarjaa olen miettinyt asialliseksi.
Kiitos tiedoista päivitän noi jos kerran hyväksi havaittu.
Mikä takavakaaja/etu hommata? Etu vetoon.
Auto ihan työmatkaajossa, pientä parannusta vain haetaan.
Samaa alustasarjaa olen miettinyt asialliseksi.
Kiitos tiedoista päivitän noi jos kerran hyväksi havaittu.
Taemmat puslat ne TT:n umpikumiset, etupuslat vakionakaan liiemmin jousta.Toki sinne voisi laittaa uretaanit mutta se voi mennä hitusen kovaksi.
Eibachin Anti-Roll-Kit on etuvedossa hyväksi havaittu, vakaajien vaihdolla itsellä ainakin auto muuttui ihan erilaiseksi, etenkin kesärenkailla on nyt ilo ajaa mutkaista asvalttitietä!
Käyttöautona omanikin on, tuo B12 on vielä siitä hyvä että maavara pysyy inhimillisenä, samoin hinta oli vielä sellainen ettei tarvinut sisäelimiä myydä...
Eibachin Anti-Roll-Kit on etuvedossa hyväksi havaittu, vakaajien vaihdolla itsellä ainakin auto muuttui ihan erilaiseksi, etenkin kesärenkailla on nyt ilo ajaa mutkaista asvalttitietä!
Käyttöautona omanikin on, tuo B12 on vielä siitä hyvä että maavara pysyy inhimillisenä, samoin hinta oli vielä sellainen ettei tarvinut sisäelimiä myydä...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tätä samaa asiaa on käsitelty aikaisemmin pidemässäkin topicissa. Mutta kertauksena vielä. Edessä takimmaiseksi puslaksi on tuo TT/R pusla ainoa mikä kestää, uretaanit ei kestä siellä kovinkaan pitkään kun kiertoliike on pystyyn vastoin normaalia liikettä joka on vaakaan.
Kaikki muu voi olla uretaania huoletta eikä se tee autosta kovaa.
Kaikki muu voi olla uretaania huoletta eikä se tee autosta kovaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ostan uudet tukivarret ja alapallot , niihin tt puslat takimmaisiksi ja paikoilleen ja kulmat.
Ei paljo kannata ihmetellä kun saan Moog merkkisenä alatukivarret uudet 100e 2 kpl ja Lemföderin alapallot 15 e kpl ja tt puslat 15 e kpl.
Kiva sitten vaihtaa kun kaikki uutta.
Onko H&R, KW kallistuksenvakaajat huonommat kuin Eibach etuvedossa?
H&R, KW saisin vähän parempaan hintaan.
Ei paljo kannata ihmetellä kun saan Moog merkkisenä alatukivarret uudet 100e 2 kpl ja Lemföderin alapallot 15 e kpl ja tt puslat 15 e kpl.
Kiva sitten vaihtaa kun kaikki uutta.
Onko H&R, KW kallistuksenvakaajat huonommat kuin Eibach etuvedossa?
H&R, KW saisin vähän parempaan hintaan.
moogin raidetangonpäät kestivät madalletussa vr6 golfissa vajaa 1,5 kesää. auto puhtaasti harrastelaite jolla ajetaan vaan kesällä. kilsoja tuli noin 10k. toivottavasti tukivarret ovat parempilaatuisia.
lemförderistä taas pelkkää kehua,tällähetkellä kaikki etupäässä sitä mm r32 puslat jotka olleet alla kaudesta 12 ja madallusta pitkälti yli 100mm, ei minkäänlaisia merkkejä väsymisestä vielä.
lemförderistä taas pelkkää kehua,tällähetkellä kaikki etupäässä sitä mm r32 puslat jotka olleet alla kaudesta 12 ja madallusta pitkälti yli 100mm, ei minkäänlaisia merkkejä väsymisestä vielä.
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Tt puslat nyt takimmaiset ja kulmat säädetty.
Contin uudet sport contact 5 , 205/55/16 renkaat.
,ei kovin matala, Ei kivireki mutta napakka olisi mukava
Takavakaajaa ei etuvedossa olekkaan kun jäykkätakaakseli ajaa asian.
kannattaisko laittaa 1.8 gti iskarit ja jouset ja etuvakaaja?
Onko tehtaan "sport alusta sama kuin gti mallejen?
Contin uudet sport contact 5 , 205/55/16 renkaat.
,ei kovin matala, Ei kivireki mutta napakka olisi mukava
Takavakaajaa ei etuvedossa olekkaan kun jäykkätakaakseli ajaa asian.
kannattaisko laittaa 1.8 gti iskarit ja jouset ja etuvakaaja?
Onko tehtaan "sport alusta sama kuin gti mallejen?
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Koni Sport alustasta sain hyvän tarjouksen.
Kenelläkään kokemuksia siitä.?
Kenelläkään kokemuksia siitä.?
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Itsellä on iv golfissa Koni STR.T-sarja, mikä on aika samanlainen kuin tuo Koni Sport sillä erolla että iskarit eivät ole jäykkyyssäädettävät.
Perusajoon sopivan jäykkä, ei kallistele liikaa. Huonolla tiellä kohtuu kova jo 15"/16" renkailla.
Oma STR.T-sarja on -10 vuodelta, nykyisin noissa Konin kiinteissä alustoissa on H&R-jouset.
Perusajoon sopivan jäykkä, ei kallistele liikaa. Huonolla tiellä kohtuu kova jo 15"/16" renkailla.
Oma STR.T-sarja on -10 vuodelta, nykyisin noissa Konin kiinteissä alustoissa on H&R-jouset.
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Lainaan aihetta ja sanokaa, jos kirjoittelen omiani :D
Etuiskareiden yläpään madallus onnistui golf/bora/jetta mk4:ssa jonkun toisen mallin iskarin yläpäällä. Mikä on se malli? Kuinka paljon se madaltaa? Varaosanumero?
Kiitos etukäteen!
Etuiskareiden yläpään madallus onnistui golf/bora/jetta mk4:ssa jonkun toisen mallin iskarin yläpäällä. Mikä on se malli? Kuinka paljon se madaltaa? Varaosanumero?
Kiitos etukäteen!
Re: Golf iv alustan päivitystä.
6N Polon yläpää madaltaa jonku 15-20mm.
Samalla tarvis laittaa myös ne polon metalliset "lautaset" jotka tulee sinne konehuoneen puolelle iskarin mutterin alle...
Samalla tarvis laittaa myös ne polon metalliset "lautaset" jotka tulee sinne konehuoneen puolelle iskarin mutterin alle...
Re: Golf iv alustan päivitystä.
pete73 kirjoitti:6N Polon yläpää madaltaa jonku 15-20mm.
Samalla tarvis laittaa myös ne polon metalliset "lautaset" jotka tulee sinne konehuoneen puolelle iskarin mutterin alle...
Kiitos! :)
Onko jollain tiedossa varaosanumeroa näille?
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Osanumerot:
6N0 412 319
6N0 412 331 A
Tuollaiset löytyi eräästä toisesta ketjusta...
Kumit löytyy mistä vain tarvikkeenakin kun hakee 6N polon tiedoilla (90-luvun loppupuoliskolla noita on tehty). Itselle tilasin sparetolta samalla kun tarvi paljon muutakin. Sitä konehuoneen puolelle tulevaa osaa en ole vielä metsästänyt, jos jollakin lojuu jouten niin voi tarjota yv:llä (purkuosakin kelpaa).
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Reaper kirjoitti:Itsellä on iv golfissa Koni STR.T-sarja, mikä on aika samanlainen kuin tuo Koni Sport sillä erolla että iskarit eivät ole jäykkyyssäädettävät.
Perusajoon sopivan jäykkä, ei kallistele liikaa. Huonolla tiellä kohtuu kova jo 15"/16" renkailla.
Oma STR.T-sarja on -10 vuodelta, nykyisin noissa Konin kiinteissä alustoissa on H&R-jouset.
Kiitos vinkeistä, varmaan mukava ajaa paitsi
Huonolla tiellä.Sama ongelma taitaa olla vähän kaikissa, paha sanoa mikä olisi paras ratkaisu alle 1000 e sarjalla.
Re: Golf iv alustan päivitystä.
Jos ei korkeussäätöä kaipaa niin tonnilla saa melkein minkä tahansa alustasarjan...
Re: Golf iv alustan päivitystä.
pete73 kirjoitti:Osanumerot:
6N0 412 319
6N0 412 331 A
Tuollaiset löytyi eräästä toisesta ketjusta...
Kumit löytyy mistä vain tarvikkeenakin kun hakee 6N polon tiedoilla (90-luvun loppupuoliskolla noita on tehty). Itselle tilasin sparetolta samalla kun tarvi paljon muutakin. Sitä konehuoneen puolelle tulevaa osaa en ole vielä metsästänyt, jos jollakin lojuu jouten niin voi tarjota yv:llä (purkuosakin kelpaa).
VIelä tarvitsisi tarkennusta tähän kysymys-sarjaan: 6N vai 6N2? Hatchback/Sedan/Farmari?
Re: Golf iv alustan päivitystä.
6N, ja sehän on aina Hatchback. Vuosimallit on suunnilleen -94-98.
Farkku ja sedan(classic) ovat 6K-korisia, siis sama kuin seat cordoba. Käytännössä ihan eri auto kuin pystyperäinen polo.
Farkku ja sedan(classic) ovat 6K-korisia, siis sama kuin seat cordoba. Käytännössä ihan eri auto kuin pystyperäinen polo.
Re: Golf iv alustan päivitystä.
pete73 kirjoitti:6N, ja sehän on aina Hatchback. Vuosimallit on suunnilleen -94-98.
Farkku ja sedan(classic) ovat 6K-korisia, siis sama kuin seat cordoba. Käytännössä ihan eri auto kuin pystyperäinen polo.
Pitääkö yläpään kumia muokata tms. vai onko osa jo valmiiksi pienempi korkeudeltaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa