vr6 turbo projekti
Valvoja: ffp jäsenet
aika hiljasta on ollu koska loma. laiskottanu niin perusteellisesti+muuta rojektia. putkistoon on 80% saumat käyty tigilläki nykäsemässä mutta vielä pitäs loput että saa lyyä pakosarjan ja turbon ja putkiston lopullisesti paikalleen. sitte pitäs ahtoputket ja cooleri sekä öljynlauhutin asentaa. öljynpaluu öljypohjaan heppailtu kohilleen joka seki pitäs käyä tigillä vetää lopullisesti. onko mitää isompaa vw miittiä enää tälle kesälle/syksylle? taikka testipäiviä onko vielä jossainpäin?
sanokaapas joku hyvä sivu mistä sais hyvät uuet puslat alustaan. esim joku uretaanipuslasarja. eteen varmaan käy etuvetosen kaikki puslat? mutta taakse on varmaan hankala löytää? ajattelin laajentaa tuota alusta projektia sen verran että kun tulee aika laittaa nuo pussit alle niin samalla irrottais kaikki tukivarret ja takahäkin ja perät sun muut tilpehöörit ja käyttäs ne hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa samalla ja asentelis kaikki uuet puslat tosiaa.
Eteen menee tosiaan etuvetosen puslat. Ja taka-tukivarsiin löytyy puslat kanssa vaikka Powerfelxiltä.
mutta taka-apurungon puslat joutuu etsimään Ebaystä yms. G60 ja muiden syncrojen puslat on liian pienet Vr6 syncron taka-apurunkoon.
Ja sit teet tollasen modin taakse, niin saat pyörien kulmatkin vielä kohdilleen madalluksen jälkeen :)
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... IC_ID=1671
mutta taka-apurungon puslat joutuu etsimään Ebaystä yms. G60 ja muiden syncrojen puslat on liian pienet Vr6 syncron taka-apurunkoon.
Ja sit teet tollasen modin taakse, niin saat pyörien kulmatkin vielä kohdilleen madalluksen jälkeen :)
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... IC_ID=1671
tuolta tilasin mk-3 golffiin viimeksi:
http://www.futurez.fi/fi/shop/alusta-jo ... aanipuslat
oli nopeeta ja hyvää palvelua!
ei lisännyt tärinää, taikka räminää, mutta ajotuntuma parani aivan valtavasti, kun kaikki turhat löysät hävisivät. oli hyvä muutos!
http://www.futurez.fi/fi/shop/alusta-jo ... aanipuslat
oli nopeeta ja hyvää palvelua!
ei lisännyt tärinää, taikka räminää, mutta ajotuntuma parani aivan valtavasti, kun kaikki turhat löysät hävisivät. oli hyvä muutos!
Etsippä audi a4 b5 kardaanin tukilaakerista tietoa täältä tai audifoorumilta. Jossain kekustelussa oli ihan bmw mb ja fordin osanumerot. Saattas vaikka sopia tähänki.
Kerroppa muuten lisää tuosta moottorin ohjaimen asennuksesta? Käytit varmaan aikapitkälle koneen omia antureita? Löysitkö jostain valmiit arvot vai joutuko mittaileen?
Kerroppa muuten lisää tuosta moottorin ohjaimen asennuksesta? Käytit varmaan aikapitkälle koneen omia antureita? Löysitkö jostain valmiit arvot vai joutuko mittaileen?
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 22.9.2014 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A6 C5 korin audiin (ja 3B / 3BG Passattiin) sopii muunmuassa:
- Motonet koodi: 18-4205
- Febin koodi: 01846
- BMW koodi: 26 12 1 226 731
lisää infoa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... post909275
- Motonet koodi: 18-4205
- Febin koodi: 01846
- BMW koodi: 26 12 1 226 731
lisää infoa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... post909275
sori bebe unohtu vastata mutta niin moottorinohjauksen asennus ei oikeestaan ollu muutaku kiinni. käy suoraan vakio moottorinohjauksen liittimeen ja hyödyntää vakio antureita. ainut että vaihdoin imuilmalämpötilan anturin nopeasti reagoivaan. tiesti lisäksi vakio kapeakaista lambda ei enää käytössä mutta sekin toimii jos sitä haluais käyttää esim vaparissa mutta mulla on plx laajakaista siltä tulee vaan yks johto tonne poksiin ja sille on valmis liitin. sitte ilmamassa ei myöskään enää käytössä mutta tuo boksi osaa sitäkin hyödyntää jos haluaa sitä vielä käyttää. elikkä mulla on map anturilla mikä on valmiina tuola poksin sisällä nii siltä on veetty letku imusarjaan. kaikenlisäks boksissa oli vakio ohjelma aikapitkälti sisällä. ei tarvinnu mitää mittailla.[/quote]
Eteen menee tosiaan etuvetosen puslat. Ja taka-tukivarsiin löytyy puslat kanssa vaikka Powerfelxiltä.
mutta taka-apurungon puslat joutuu etsimään Ebaystä yms. G60 ja muiden syncrojen puslat on liian pienet Vr6 syncron taka-apurunkoon.
mitenköhän onko nuo strongflexin sivuilla myytävätki takahäkin puslat väärän kokoset? lähetin sähkpostia niin kehuskeli että muka käyvät ja epäilen nyt että käyvätkö kuitenkaa. onko sulla slantsix tietoa että mitkä on mitat niille puslille?
mitenköhän onko nuo strongflexin sivuilla myytävätki takahäkin puslat väärän kokoset? lähetin sähkpostia niin kehuskeli että muka käyvät ja epäilen nyt että käyvätkö kuitenkaa. onko sulla slantsix tietoa että mitkä on mitat niille puslille?
Nyt tulee ihan muistelutietoa, olikohan muut 6xmm jotain ja Vr6 syncro 7xmm jotain halkasijat.
Taka-apurungon pusla on nopea ottaa irti. Auto perse tunkataan ylös, koripukki korin alle. tunkilla tuet taka-apurungon, aukaset muutaman pultin mitkä pitää sen korissa kiinni, lasket tunkilla apurunkoa alas ja otat puslan välistä pois. 15min per puoli.
tilasin nyt strongflexiltä kaikki muut paitsi juurikin nuo taka-apurungon puslat koska eivät käy varmistin mittaamalla, myöskään powerflexin omat ei käy. tekisköhän joku firma tilauksesta vai onko joku löytäny noita takahäkin puslia valmiina? syncro ei enää pätki ja ahtoja on nostettu niin että max ahdot 0.8bar vakiokytkin ei anna vieläkään antautumisen merkkejä.
jotain semmosta se paino on. tehoista ei tieto mutta edellinen golffi lykkäs tuon 328 pienemmällä ahtimella 0.9 piikkipaineella ja tässä on nyt isompi ahin ja 0.8 että kyllä sielä ihan vähintää se karvan yli 300 on luultavasti. 400 on tavote mutta siihen joutuu jo nostaa vähä painetta vielä. ihan p&p lukuunottamatta joitakin ongelmia sen kampiakselin asentotunnistimen kaa että on joutunu vastusta laittaa. melkolailla vakio ohjelmakin on purkissa mutta kyllä sitä pitää vähä säädellä kuiteski. en tiiä mikä mittari on se on kaverin :D
vähän mallailin noita ilma-alustan vehkeitä tonne luukkuun mutta en osaa päättää onko ne törkeät jos ne pulttaa tohon koteloon kiinni, mutta taas tilaa ei aivan hirveesti missään muuallakaan oo. sanokaapas mielipiteitä? sitte kohtuuhintaset vanteet uuet tai käytetyt pitäs hommata. jokku huulivanteet vois sopia tämmöseen? ehotelkaa niitäki.
tarkotuksena ois myös bitumoija vähä paikkoja ja verhoilla ja siistiä tuo kotelosysteemi.
pitääpä laskeskella paljonko tosta kotelosta pystyy ottaa pois ettei vire karkaa taivaisiin. ois kyllä toisaalta hyvä saada nuo venttiilit johkai semmoseen paikkaan että niitä pääsis nopeasti huoltamaan jos tarve, mutta tosiaan ne on varmasti törkeät tuossa... mitään ei siis ole kiinnitetty vielä kuitenkaan :P
Kukin tekee niin kuin itse haluaa. Itse en lähtisi turkkituning linjalle. :)
Tee suppasille umpikotelo, tai vaihda ne pienempiin, niin saat lisää tilaa. Mitä jos venttiilit laittaisi vararenkaan kuoppaan?
Tee suppasille umpikotelo, tai vaihda ne pienempiin, niin saat lisää tilaa. Mitä jos venttiilit laittaisi vararenkaan kuoppaan?
Viimeksi muokannut William, 20.11.2014 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Ainakin omassa passatissa soi 10" alpinen type-x pienehkössä alle 20l umpikopassa työkalulokeron paikalla paremmin ja lujempaa kun ground zeron 12" perusmallin radioactive tehtaan bandpass kopassa mikä vie neljänneksen kontista. Eihän noita kahta ihan suoraan verrata voi keskenään hintaluokkansakkaan tähden ja liekö tuo bandpass se paras vaihtoehto gz:llekaan. Jos nyt ei maxboomissa ole tarkoitus kilpailla tai näyttää siltä niin melko varmasti golffistakin jostain sen kokoinen potero löytyy että sinne subin saa jemmaan. Tietysti sen mukaan mikä itselle on tärkeintä, omaani en enää edes harkitsisi noita humppakuutioita :)
Oma vaatimaton mielipiteeni..
Heitä tuollainen humppalaatikko pois ja takakonttiin ilma-alustan osat siististi. Ei tällaiseen autoon sentään kaikkia saa.
Tehoa on jo kohtalaisesti ja alusta tulossa jonkunlaiseksi.
Ja sitten jos humppaa haluat, niin yhdelläkin subilla saa aikaan jo aikamoista möykkää. (12" subi riittävällä teholla, niin 150 debbaa rikkoontuu)
Heitä tuollainen humppalaatikko pois ja takakonttiin ilma-alustan osat siististi. Ei tällaiseen autoon sentään kaikkia saa.
Tehoa on jo kohtalaisesti ja alusta tulossa jonkunlaiseksi.
Ja sitten jos humppaa haluat, niin yhdelläkin subilla saa aikaan jo aikamoista möykkää. (12" subi riittävällä teholla, niin 150 debbaa rikkoontuu)
joo huonoa olis tosiaa jos nuo tuosta lähtee kolarissa ja ovat vähä törkeet tuossa mutta huoltoystävällinen se olis :D taijan keksiä jotain että saan ne mahtumaan johkai piiloon. hyviä ehotuksia! itsekkin mietein venttiilien laittamista vararengaskoteloon. toinen vois tosiaa olla että tekis semmosen säiliön sinne.
Jaa minkä takia ei ole järkevä? Kyllä tästä maailmasta löytyy elementtejä jotka kestää enemmän puhdasta tehoa kuin yksikään vahvistin kykenee antaa. Jos korjaat bassotoistoa sähköisesti, tarvitset sitä jerkkua vahvistimelta ja tehonsietoa elementiltä mutta saat vastineeksi todella alas ulottuvan toiston.
Siinä tapauksessa kannattaa valita tuplapuhekelainen elementti. Tai parempi vahvistin. Jokatapauksessa tuollaisen ison boksin pitäminen on perusteltua vain budjettisyistä, tosin jos tätä autoa katsoo, ei se tarkan markan linja ole ollut kovin määräävä tekijä? Yhdellä elementillä saa tasan varmasti yhtä paljon mökää NORMAALIKÄYTÖSSÄ kuin kahdellakin, se elementtien määrän tuplaaminen lisää äänenpainetta kolmella desibelillä, jonka saa myös yhdellä elementillä aikaiseksi tuplaamalla syötettävän tehon.
Esimerkiksi http://www.fanaticaudio.com/shop/12-tuu ... pw-12-spl/ ja sopiva lankku kaveriksi niin saadaan teoriassa täysteholla metrin päähän jo noin 130dB äänenpaineet.
Esimerkiksi http://www.fanaticaudio.com/shop/12-tuu ... pw-12-spl/ ja sopiva lankku kaveriksi niin saadaan teoriassa täysteholla metrin päähän jo noin 130dB äänenpaineet.
Tarkoitin lähinnä sitä että tuo mun vahvistin ei oo järkevä yhelle tommoselle infitylle vaikka kyllä sillä sitä soittaa voi :p oon tykänny tosta setistä ni sen takia en haluais luopua siitä ja toiseks en haluais laittaa enempää rahaa kiinni :D vaikka rahalla saa varmasti semmosen subin mikä sopii tolle vahvistimelle.
nyt se on varmistettu. normi syncron puslan halkasia on 52.5mm ja vr6 syncron 59mm. mietein jo että josko holkittais sen taka-apurungon ni kävis ne normin puslat mutta yritän vielä kysellä josko powerflexillä tai strongflexillä ois jonkun muun auton puslat kovin lähellä noita mittoja että sais vaikka semmosesta tehtyä.
Tuolla näyttäs olevan isokasa erillaisia puslia.
http://stores.ebay.de/EIMA-electronics/ ... 513&_pgn=5
Ja käsittääkseni Passateissa käytetään samaa 357 505 171 puslaa joka on se 60mm halkasija, kun taas 331 505 171 on se pienempi.
Ja powerfelxiltä on näköjään tullut epäkeskopultit Golffeihin taakse.
http://stores.ebay.de/EIMA-electronics/ ... 513&_pgn=5
Ja käsittääkseni Passateissa käytetään samaa 357 505 171 puslaa joka on se 60mm halkasija, kun taas 331 505 171 on se pienempi.
Ja powerfelxiltä on näköjään tullut epäkeskopultit Golffeihin taakse.
olipa hyvä ku löysit tuon! tuolla on valmiina vr6 syncro otsikollakin myynnissä noita taka-apurungon puslia :D näkyis olevan vähän jämerämpiä koneenkannakkeitakin. mää käsitin että nuo camber pultit ois eteen? aattelin että vaihtais yläpäät vaan camber säätöset etee.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 7.12.2014 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noihin pusliin liittyen, niin itse tilailin tuolta ebayn kautta ton EIMA- Electronicsin täydellisen sarjan passattiin taakse ja on ne rungon puslatkin oikean kokoiset, vaikkei kuitenkaan täysin samanlaiset mitä niillä kuvissa.. Tuli myös nopeaa ja sai vielä nallekarkkeja asennuskarkeiksi kaupanpäälle. =)
Kirjoitit tuolla toisaalla
Olisko Arlows:ien pörinästä olemassa äänitallennetta? Muitakin saattaisi kiinnostaa ovatko hankinnan väärtejä vaimentimia.
Vakkuri kirjoitti:mulla on kaks niitä isointa 3" vaimenninta ni ei kyllä osais vakioon hirveesti sanoa eroa jos vaikka tyhjäkäynnillä pitelee. turbo pitää 100 kertaa enemmän metakkaa nykysyin ko putki :D
Olisko Arlows:ien pörinästä olemassa äänitallennetta? Muitakin saattaisi kiinnostaa ovatko hankinnan väärtejä vaimentimia.
no nyt ois jonkulaista videoo arlowssien pörinästä. puhelimella kuvattu ni voi olla vähä hankala verrata, mutta täytyy sanoa tosiaa että moni on sanonu että ei luulis että on auto mitää muutako normi vr6 päältäpäin ja äänie perusteella. tyhjäkäyntikin joku 100-200rpm kovempi kuin vakio.
http://youtu.be/NXzY-K2LuKc
http://youtu.be/NXzY-K2LuKc
käytiin myös penkittää nelivetoa kannuksessa motorsetillä. loistava palvelu ja hieno paikka. 65e/h. asiantunteva kaveri. elikkäs nyt on se tilanne että ois kannattanu ees ostaa toista kytkintä välttämättä koska vakioki näyttäs kestävän vajaa 500nm ei mitään luiston merkkejä. eka veto oli 355hp ja n470nm(0.8bar) ja niillä asetuksilla ajettu n5000km mutta nyt nostettiin ahtoja 1bariin että saatiin tuo 407hp ja 490nm. ei oo vielä kylläkää lähelläkää suomen tehokkainta syncroo :D jotain hämminkiä oli koska ryntää tuola lopussa eikä oo tasanen käyrä. pitää selvitellä aihetta ja käydä keväällä uuestaa penkkaileen ja sääteleen.
https://www.youtube.com/watch?v=tFdgekPNun4
https://www.youtube.com/watch?v=tFdgekPNun4
oikean puolen etu jarrusatula ja pyörännapa käyty puhaltamassa ja maalamassa sekä uusi laakeri asennettu.
2 vaihde pitää jonkinlaista ulinaa. vaihtelin siinä sitten jako- ja vaihdelaatikon öljyt ja kurkistelin laatikkoon sisälle niin 2 vaihteen rattaista pinta jonkin verran ottanut osumaa :D liekkö ollut pitempään nuin tai sitten vasta tullut, mutta vielä pelaa moitteettomasti.
pitänee samalla aukasta laatikko kun ottaa sen pois kytkimen vaihtoa ja vaihdelaatikon jäykistyskappaleen asennusta varten. löytyy onneksi etuvetosen laatikko josta ilmeisesti käy rattaat tähän.
http://www.transmission-rebuild-kits.co.uk/-c-86_187.html
eikös tuolta sivulta tuo rebuild kitti aikalailla sovi?
2 vaihde pitää jonkinlaista ulinaa. vaihtelin siinä sitten jako- ja vaihdelaatikon öljyt ja kurkistelin laatikkoon sisälle niin 2 vaihteen rattaista pinta jonkin verran ottanut osumaa :D liekkö ollut pitempään nuin tai sitten vasta tullut, mutta vielä pelaa moitteettomasti.
pitänee samalla aukasta laatikko kun ottaa sen pois kytkimen vaihtoa ja vaihdelaatikon jäykistyskappaleen asennusta varten. löytyy onneksi etuvetosen laatikko josta ilmeisesti käy rattaat tähän.
http://www.transmission-rebuild-kits.co.uk/-c-86_187.html
eikös tuolta sivulta tuo rebuild kitti aikalailla sovi?
Pitääpä selvitellä asiaa. Laakereissa ei välttämättä edes mitään vikaa mutta laitetaan nyt samalla kun aukastaan. Oisko mitään sivua mistä vois varmistaa tuon laakeri asian? Joo tdin 5 vaihe löytys kaverilta ni heitän sen varmaan samalla :p auto ajossa kuitenkin joka päivä ja vielä on kestänyt ihan kunnon vetojakin kaikilla vaihteilla. Sehän voi olla että tolla lootalla on ajeltu ilman öljyjä joskus. 3,4 ja perävälityksen pääsi näkemään sekä kulmavaihteen jotka olivat hyvässä kunnossa.
kiitosta!
juurikin kyseinen.
http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1049
tuossa vielä linkki ja tarinaa kyseisestä palikasta.
tietenkään palikka ei poista akselin vääntymistä suurilla vääntömomenteilla mutta vähentää akselin painumista kytkintä kohti jota se tekee siitä syystä että vinot hampaat työntää akselia myös akselin pituussuunnassa.(eri asia sitten työntyykö se oikeasti niin paljon että vaikuttaa) ja tuon palikan tekeminen itse ei tule niin paljoa maksamaan/vaivaamaan etteikö kannattaisi koittaa.
juurikin kyseinen.
http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1049
tuossa vielä linkki ja tarinaa kyseisestä palikasta.
tietenkään palikka ei poista akselin vääntymistä suurilla vääntömomenteilla mutta vähentää akselin painumista kytkintä kohti jota se tekee siitä syystä että vinot hampaat työntää akselia myös akselin pituussuunnassa.(eri asia sitten työntyykö se oikeasti niin paljon että vaikuttaa) ja tuon palikan tekeminen itse ei tule niin paljoa maksamaan/vaivaamaan etteikö kannattaisi koittaa.
tietysti jos joku bongaa tai jollain on edullisesti myynnissä 02m tai 02s laatikko niin voi linkittää tai laittaa yv. ei mikään kiire vaihtaa tuota 02c vielä koska se vielä tuon max 500-550nm kestää mutta jos joskus sopivat palikat tulee vastan ni voishan sitä vaihdella. myös rikkinäiset laatikot kelpaa.
Muutama tarkentava kyssäri tosta kdfi:stä. Tarviiko toi muuta, kuin laajakaista lambdan lisäksi? Itse mietin Innovaten LC-2. Ja tolla voi jättää MAF pois? Kumpikohan olisi tarkempi map vai maf vai pitää molemmat käytössä. Tarkotus ois eka siirtyä vapari E85 ja sit jossain vaiheessa (kesällä) ylipainetta imusarjaan :)
Ei tarvi ja vaparina ei tarvi sitä laajakaistaakaan välttämättä mutta helpottaa säätämistä jos on. Ja maffin voi jättää pois. Maffi ois tarkempi mutta taas map toimintavarmempi. En oo varma että voisko niitä käyttää yhessä jollain tavalla. Innovate ja plx on ainaskin asiallisia. Yks johto laajakaistalta menee kdfille.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 150 vierailijaa