Valojen korkeuden säätö

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Race1300
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.8.2013 9:49

Valojen korkeuden säätö

ViestiKirjoittaja Race1300 » 27.8.2013 18:57

Eli kuuluuko valojen "ajaa" ylös/alas virrat kytkiessä? Passat 3bg, alkuperäiset xenonit, vikakoodi 00776 Open_or_Short_to_Ground. Ideoita korjaukseen? Auto ollu vasta 3viikkoa, en ole kyllä huomannut valojen ajelevan, tosin ei syty automaattisesti. Sama herja tuli myös taka-akselille, poistui kuittaamalla, olisko iskareiden vaihto särkenyt anturin? Tukivarret riippuu aika levällään purettaessa. Kiitokset vastauksista?

Timo.

Ps. Olisko toi turbotecin kaapeli/ lisenssi järkevin varmasti toimiva uusissa ja vanhoissa vageissa. http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1

Race1300
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.8.2013 9:49

ViestiKirjoittaja Race1300 » 29.8.2013 9:48

Kellään apuja tai ideoita, kilvitys katsastus lähenee, valot ei "liiku" kun kytkee palamaan, mites muilla 2003 pasuunan omistajilla. Oliko näissä ne nopea vai hidas liikkeiset xenonit?

Timo.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 29.8.2013 10:05

Eikös ne valot aja sen liikeratansa kun auto käynnistetään, ei vasta silloin kun valot laitetaan päälle? Näin ainakin uudemmassa pasuunassa.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 29.8.2013 11:46

Valot päälle, auto käyntiin?

Ainakin audissa jos valot on startatessa päällä korkeudensäätö ajaa ratansa läpi. Tosin jos siinä on jotain vikaa tulee kyllä välittömästi koodikin ajotietokoneen näyttöön.

Tietty yksi tapa on ajaa keula ylös kun valot on päällä (rampit, whatever) - toimiva säätö pudottaa valot kyllä siinä vaiheessa alaspäin.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 29.8.2013 22:58

Tietty vikakoodin merkitys kannattaa selvittää ;)
Tuossa Googlen eka hakuosuma aloitusviestissä mainittuun koodiin:

00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78)

00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Implausible Signal
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Communication Problem between Level Control Module (J197) and Headlight Aim Control Module
Wiring/Connectors from/to Level Control Module (J197) faulty
Possible Solutions
Check Communication Problem between Level Control Module (J197) and Headlight Aim Control Module
Check Wiring/Connectors from/to Level Control Module (J197)
Special Notes
If the Vehicle had been lifted and one or both axles rebounded while Ignition ON or the Sensor disconnected while Ignition ON
Ignore/Clear Fault Code

00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Open or Short to Ground
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Level Control System Sensor Front Left (G78) faulty
Wiring/Connectors from/to Level Control System Sensor Front Left (G78) faulty
Possible Solutions
Check Level Control System Sensor Front Left (G78)
Check Wiring/Connectors from/to Level Control System Sensor Front Left (G78)

Race1300
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.8.2013 9:49

ViestiKirjoittaja Race1300 » 30.8.2013 9:07

Kiitokset vinkeistä, aloitan putsaamalla liitokset, paha veikkaus että anturi sai kipeää kun alatukivarsi roikkui ilman iskaria. Joku jos katsois omasta 3bg liikkuuko alkuperäiset xenonit aina tarkistusajon? Oliko olemassa hitaita ja nopeita valoja?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 31.8.2013 0:08

Liikkuu aina, on nopeita ja hitaita. 04 on nopealla, 03 en osaa sanoa... oma 02 bora on hitailla.

Mutta siis, jos korkeudensäädössä on vikakoodi, siinä lienee syy mikä lamaannuttaa koko järjestelmän. Perusasetus pitää olla kunnossa, muuten ei todnäk edes yritä liikauttaa. Tuosta tulee koodi, jos säätö ei ole kohdillaan. Jos antaa oikeaa vikaa, se korjataan ensin, sitten tehdään perusasetus ja alkaa toimia.

VCDS pystyy lukemaan antureiden liikettä, näkee että toimiiko ne.

Race1300
-
Viestit: 10
Liittynyt: 23.8.2013 9:49

ViestiKirjoittaja Race1300 » 31.8.2013 10:16

Moi, nyt tosiaan valot näyttää alas, ei tee mitään liikettä, jos vaihtaa korkeusanturin joutuuko järjestelmän jotenkin opettamaan/ kalibroimaan, vai riittääkö vain anturin paikoilleen laitto? Kiitokset auttajille tähän mennessä. Saa tarjota uutta tai uudenveroista anturia etu-akselille.

Timo

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 31.8.2013 17:34

Pitäisi joutua kalibroimaan, eli vcds vaatii.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 11.2.2014 11:04

Audi 4b - 02 orkkis xenoneilla ja oikea ajovalon korkeussäätö ei aina toimi. Nyt tuli joku merkkivalokin mittaristoon, uudelleen käynnistys ja toimii taas.
Liittimet varmaan tarkastettava ensin? Mitä muuta joka voi aiheuttaa tuon yleisimmin?

Isän auto ja luen koodit kun kerkiän.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 14.2.2014 11:07

CRC:tä tarjosin korkeudensäätömoottorin liittimeen sekä umpion ulko- että sisäpuolelta, mutta ajaessa sytytti taas merkkivalon. Paikallaan käynnistyksen yhteydessä ainakin moottorit liikkuivat.

Onko tuo merkkivalo mahdollisesti tuon akseliston anturien takia tuleva vai älyääkö noin vanha järjestelmä itse moottorienkin perään jotain?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 14.2.2014 11:35

3B mallissa ei orkkis xenonit tehnyt mitään liikkeitä mut 3C mallissa tekee alas-sivulle-ylös tarkistuksen aina käynnistäessä. Tuosta 3BG:stä ei ole kokemuksia.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.2.2014 9:36

Alkuperäiseen aiheeseen liiittyen niin Touranista hajosi etupään korkeustunnistin juurikin autoa roikuttaessa. Vcd:ssä näytti että ei signaalia. Siirsin anturin taka-akseliin ja vika siirtyi myös. Ostin purkaamolta käytetyn anturin. Toimii ja ei tarvinut sopeuttaa. Ainakin näyttää siis toimivan niinkuin pitääkin.

Anturi oli eri mallin autosta. Mutta itse anturi oli sama koodiltaan kun taas anturin kannakeraudat olivat erikoodilla. Oli työläämpi etsiä anturia, kun moni paikka ilmoittaa koodiksi sen mitä niissä tukiraudoissa lukee, eikä sitä tekstiä mikä itse siinä muovisessa anturissa on.

www.vagarena.fi/index.php?topic=16911.0


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa