golf iv tuulilasin alamuovin irroitus ja jumivat pyyhkimet
Valvoja: ffp jäsenet
golf iv tuulilasin alamuovin irroitus ja jumivat pyyhkimet
Miten tuulilasin alamuovi lähtee golf iv:stä irti?
Kerran sitä muovia jo yritin irti, mutta onko siinä joku kikka kolmonen?
Pyyhkimet meinaa välillä jumia kylmällä kelillä, niin pitäisi päästä tekemään diaknoosia mikä tuon aiheuttaa. Pyyhkimissä on kyllä voimaa paljonkin mutta joku vika siellä välillä on.
Kerran sitä muovia jo yritin irti, mutta onko siinä joku kikka kolmonen?
Pyyhkimet meinaa välillä jumia kylmällä kelillä, niin pitäisi päästä tekemään diaknoosia mikä tuon aiheuttaa. Pyyhkimissä on kyllä voimaa paljonkin mutta joku vika siellä välillä on.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Muistaakseni tuollaisessa on tuulilasin alareunasssa kiinteänä "lista".
Siinä menee semmoinen hahlo ja vastaavasti taas siinä alamuovissa menee ura mikä on vaan painamalla kiinni.
Eli jommasta kummasta päästä kun saat alulle niin pitäisi lähteä suoraan ylöspäin.
Jollain pienellä ruuvarilla saa ehkä avitettua alulle, pois sieltä hahlostaan.
Siinä menee semmoinen hahlo ja vastaavasti taas siinä alamuovissa menee ura mikä on vaan painamalla kiinni.
Eli jommasta kummasta päästä kun saat alulle niin pitäisi lähteä suoraan ylöspäin.
Jollain pienellä ruuvarilla saa ehkä avitettua alulle, pois sieltä hahlostaan.
Juu suoraan ylöspäin pitäis lähteä se muovi irti.. voi olla hankala saada alulle (ehjänä) ilman oikeanlaisia kikkoja muttei mikään mahdottomuus kuitenkaan.
Pyyhkimet jumii todennäköisesti akselin ja vivustorungon väliin päässeen veden aiheuttamasta ruosteesta ja muusta liasta. Vivusto pöydälle, kevyellä hiomisella ruosteet akseleista pois, vahvasti vaseliinia väliin ja uudet O-renkaat perään.. näillä toimenpiteillä alkoi ainakin itsellä pelittämään hyvin.
Jos ei halua liata käsiä niin voi myös ostaa kokonaan uuden vivuston, ei muistaakseni ollut esim. motonetin tarvikkeena ihan mahdottoman hintainen.
Pyyhkimet jumii todennäköisesti akselin ja vivustorungon väliin päässeen veden aiheuttamasta ruosteesta ja muusta liasta. Vivusto pöydälle, kevyellä hiomisella ruosteet akseleista pois, vahvasti vaseliinia väliin ja uudet O-renkaat perään.. näillä toimenpiteillä alkoi ainakin itsellä pelittämään hyvin.
Jos ei halua liata käsiä niin voi myös ostaa kokonaan uuden vivuston, ei muistaakseni ollut esim. motonetin tarvikkeena ihan mahdottoman hintainen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja koneharjauksen jälkeen siinä varressa on tommosta jälkeä.
"Tuulilasinpyyhkimien vivuston jumiutuminen on tyyppivika kaikissa Golf IV- pohjaisissa autoissa. Vivuston rasvaaminen tarjoaa usein vain hetkellisen avun jumiutumiseen ja ainoa vaihtoehto on koko vivuston vaihtaminen."
http://www.slamit.net/product/5389/tuul ... octavia-a3
http://www.slamit.net/product/5389/tuul ... octavia-a3
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla on toiminut -97 asennettu osa huollon jälkeen jo kuusi vuotta. Mutta kyllä sitä hiottiin ja rasvattiinkin jonkin aikaa. Toisaalta ehkä tuli myös välystä uudelle ruosteelle ettei oireile niin nopeasti?
Mutta oikeasti; Kun tuon tein niin ei käsittääkseni ollut uutta osaa vielä tarjolla.
Esit: Ai nii, sillä muovilla on taipumus murtua päiden läheltä.
Mutta oikeasti; Kun tuon tein niin ei käsittääkseni ollut uutta osaa vielä tarjolla.
Esit: Ai nii, sillä muovilla on taipumus murtua päiden läheltä.
"Tuulilasinpyyhkimien vivuston jumiutuminen on tyyppivika kaikissa Golf IV- pohjaisissa autoissa. Vivuston rasvaaminen tarjoaa usein vain hetkellisen avun jumiutumiseen ja ainoa vaihtoehto on koko vivuston vaihtaminen."
http://www.slamit.net/product/5389/tuul ... octavia-a3
Myyntipuhetta ;)
Sanoisin että rasvaamista tärkeämpää on uusien O -renkaiden vaihtaminen, entiset oli mulla ainakin täysin loppuun kuluneet. Ruosteen määrästä johtuen pyyhkijät itseasiassa lämpöleikkautuivat kiinni aika-ajoin.
Väittäisin että huolellisesti tehtynä tuo "tekohengitys" kestää saman ajan kuin uusikin vivusto, mutta eipä tuo uusi vivustokaan tosiaan pahan hintainen ole.
Alaspäin vetämällä kokeilin joten ei ihme kun muovi ei irronnut.
Pyyhkimen vivuston akselleissa joihin pyyhivarret tulee on välystä, joten vika tuskin on niissä. Samoin luulisi että jos vivusto on ruosteen vuoksi jumissa, olisi toiminta kokoajan tahmeaa?
Täytyy purkaa rasvailla, sekä uusia o-renkaat. Luulisi sen noinkin toimivan taas aika pitkään.
Pidempi aikainen korjaus ja ainoa vaihtoehto voisi olla että vaihtaa koko auton.
Pyyhkimen vivuston akselleissa joihin pyyhivarret tulee on välystä, joten vika tuskin on niissä. Samoin luulisi että jos vivusto on ruosteen vuoksi jumissa, olisi toiminta kokoajan tahmeaa?
Täytyy purkaa rasvailla, sekä uusia o-renkaat. Luulisi sen noinkin toimivan taas aika pitkään.
Pidempi aikainen korjaus ja ainoa vaihtoehto voisi olla että vaihtaa koko auton.
Omakohtaisella kokemuksella Golffista hirtti kaksi vuotta sitten vivusto eikä pyyhkijät liikkuneet ollenkaan. Silloin purkaessa tuo tuulilasin alamuovi lähti kyllä ihan ilman mahdotonta väkivaltaa irti. Kootessa piti vain tarkistella, ettei muovin ja tuulilasin väliin jäänyt mitään sinne kuulumatonta shaissea väliin.
Aikoinaan ne omat liukutapit oli hitsautuneet aivan juntturaan, joten ilta meni ensinnäkin niitä irrotellessa. Sitten kunnollinen hionta ja vaseliinia perään, niin kyl nuo nyt ovat kaksi vuotta ja n. 40 tkm toimineet.
Eli jos eivät ole aivan jumissa ja harrastusmieltä riittää, niin purkaisin ja huoltaisin osat ensin. Muussa tapauksessa helpommalla pääsee kun ostaa kerralla uuden vivuston, maksaahan se vaseliini ja hiomistarpeetkin lähes saman verran.
Aikoinaan ne omat liukutapit oli hitsautuneet aivan juntturaan, joten ilta meni ensinnäkin niitä irrotellessa. Sitten kunnollinen hionta ja vaseliinia perään, niin kyl nuo nyt ovat kaksi vuotta ja n. 40 tkm toimineet.
Eli jos eivät ole aivan jumissa ja harrastusmieltä riittää, niin purkaisin ja huoltaisin osat ensin. Muussa tapauksessa helpommalla pääsee kun ostaa kerralla uuden vivuston, maksaahan se vaseliini ja hiomistarpeetkin lähes saman verran.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tepolla hinta 57,82 €.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 30.4.2013 12:44
Homma hoidettu; vivusto 98-Golfissa oli ilmeisesti alkuperäinen, ja tosi hyvän näköinen. Ei ruostetta pahemmin näkynyt, mutta kuljettajan puoleinen liukutappi oli täysin jämähtänyt, sain vasaroida sen ulos. Vähän hiekkapaperia ja viilaa, sitten joka paikkaan MoSO-rasvaa ja takaisin kiinni. Hyvin toimii taas!
Ainut ongelma oli, että huomasin seuraavana päivänä että tuulilasiin oli tullut halkeama. Yritin painella tuulilasin alamuovia varovaisesti, enkä huomannut silloin mitään jälkiä lasissa, mutta ilmeisesti en ollut tarpeeksi varovainen.
Pyyhkimet oli myös vaikea saada irti; mutterit lähtee helposti, mutta pyyhkimien varsia saakin vetkutella aikansa ennenkuin irtoaa! Kaikki muu oli helppoa.
Ainut ongelma oli, että huomasin seuraavana päivänä että tuulilasiin oli tullut halkeama. Yritin painella tuulilasin alamuovia varovaisesti, enkä huomannut silloin mitään jälkiä lasissa, mutta ilmeisesti en ollut tarpeeksi varovainen.
Pyyhkimet oli myös vaikea saada irti; mutterit lähtee helposti, mutta pyyhkimien varsia saakin vetkutella aikansa ennenkuin irtoaa! Kaikki muu oli helppoa.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 3.8.2012 7:52
"Juu suoraan ylöspäin pitäis lähteä se muovi irti.. voi olla hankala saada alulle (ehjänä) ilman oikeanlaisia kikkoja muttei mikään mahdottomuus kuitenkaan.
Pyyhkimet jumii todennäköisesti akselin ja vivustorungon väliin päässeen veden aiheuttamasta ruosteesta ja muusta liasta. Vivusto pöydälle, kevyellä hiomisella ruosteet akseleista pois, vahvasti vaseliinia väliin ja uudet O-renkaat perään.. näillä toimenpiteillä alkoi ainakin itsellä pelittämään hyvin. "
Tein juuri noin ja alkoi toimimaan. Eka raitisilmasuodattimen suojamuovi irti ja varsinainen muovikate lähti nätisti irti, kun varovasti kampesi yläreunasta jääraapalla suoraan ylöspäin.
Kuskin puolen akseli oli todella jumissa. Ihme ettei moottori ole palanut... Ruuvipenkki helpotti irroitusta. Korjaus/putsaus oli loppuviimmeks todella helppo. Vielä helpompaa on tietysti vaihtaa kokonaan uusi vivusto.
Pyyhkimet jumii todennäköisesti akselin ja vivustorungon väliin päässeen veden aiheuttamasta ruosteesta ja muusta liasta. Vivusto pöydälle, kevyellä hiomisella ruosteet akseleista pois, vahvasti vaseliinia väliin ja uudet O-renkaat perään.. näillä toimenpiteillä alkoi ainakin itsellä pelittämään hyvin. "
Tein juuri noin ja alkoi toimimaan. Eka raitisilmasuodattimen suojamuovi irti ja varsinainen muovikate lähti nätisti irti, kun varovasti kampesi yläreunasta jääraapalla suoraan ylöspäin.
Kuskin puolen akseli oli todella jumissa. Ihme ettei moottori ole palanut... Ruuvipenkki helpotti irroitusta. Korjaus/putsaus oli loppuviimmeks todella helppo. Vielä helpompaa on tietysti vaihtaa kokonaan uusi vivusto.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Eukon golffiin vaihettiin kaverin kanssa tuo vivusto ja voin sanoa että oli aivan saatanan tiukassa se muovi. Mutta kyllä se siitä vetämällä kuitenki irtos mutta menikö aivan täydellisesti enää paikalleen, no eipä tietenkään menny. Muutaman millin rako jäi sinne sun tänne. Sinänsä tuolla muovin 100 % istuvuudella ei nyt ole niin hirveää seksuaalista merkitystä kun ei vaikuta lasin tiiveyteen millään tavalla. Oli se muovi kyllä sen näkönenki että sitä oli joku irroitellut ennenkin kun aika mahdotonta sanoa että monesko tuulilasi tuossa puoli miljoonaa ajetussa kotterossa on menossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa