ATD ei käy kunnolla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ATD ei käy kunnolla

ViestiKirjoittaja Akkanen » 15.1.2013 8:33

Auto on 2003 golf iv 1.9atd motilla. Mikähän vois olla vikana kun aamulla kylmästä käynnistää niin tuntuu kun kävis kolmella. Parin kilometrin ajon jälkeen kun sammuttaa ja laittaa uudelleen käymään niin toimii kuin uusi. Jos auto seisoo päivällä kylmänä 8h niin toimii silti kunnolla kun lähtee ajaan. Mikähän vois olla vikana? Juuri vaihdettu ilmansuodatin,öljyt ja polttoainesuodatin muttei vaikuttanu mitään.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 15.1.2013 13:35

normi vastaus mutta koodit kannattaisi ensiksi lukea.

todennäköisesti on suuttimen piuhasarjassa häikkää.
Viimeksi muokannut veksu, 17.1.2013 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 15.1.2013 14:19

Jees, minkähänlainen lukija tohon pitäis ostaa kun niitäkin on vissiin erilaisia?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 15.1.2013 14:32

Sellanen minkä haluaa ja mikä siihen käy. Haku osaa varmaan auttaa mukavasti.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197 Tuoltakin saattaa apua saada jossei itelle halua ostaa..

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 16.1.2013 12:44

Vikakoodit tuli luettua ja niissä luki ykkösylinterin suuttimen yhteyshäiriöitä, eli suuttimien johtosarjasta löytynee vika.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 16.1.2013 15:05

Juuri näin, ensiapuna voi koittaa liittiminen nastojen puhdistamista ja varovaista taittoa tiukemmalle. Tai sitten vaihtaa koko johtosarjan.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 17.1.2013 15:35

Jees tuli jo eilen hiplattua noita johtoja ja samalla putsasin imusarjan karstoista ja ahtimelle tein mr muscle temput. Tähän asti on ainakin toiminu hyvin.

E: tuli muuten tämmönen mieleen että mistä sais tietää onko auto lastutettu vai ei jossei ole varmuutta?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 17.1.2013 18:22

Lastutettu vai ei, 100% varmistuu lukemalla ohjelma autosta ja tutkimalla se. Melko varmaksi pystyy sanomaan jos saat VCDS:llä logitettua groupit 8 ja 11 täyskaasukiihdytyksellä, ja logit tänne ihmeteltäväksi.

Akkanen
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.10.2010 0:02

ViestiKirjoittaja Akkanen » 17.1.2013 23:10

Seelvä homma pitää koittaa selvittää. Ahtomittarin laitoin just kiinni ja se näytti nelosella kaasupohjassa vedättämällä 1.1bar. Ahdot tosiaan nousee tohon 1.1 baariin vain kun kiihdyttää aivan tappiin. Pienemmillä vaihteillä ei meinaa nousta kun 0.5baariin. Eikö vnt ahtimen juuri pitäis herätä todella hyvin?

Mistähän vois johtua suht kova kulutus? 105-80kmh matkaajossa vie sen 6.66l/100km.

Joneks
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.6.2010 9:36

ViestiKirjoittaja Joneks » 24.1.2013 13:27

Itellä on ATD bora ja kulutus on noilla nopeuksilla näin talvella ihan samoja lukemia, ei siinä oo mitään kummallista.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 25.1.2013 9:02

onko missä hapessa termostaatti? sekin voi vaikuttaa jos kone ei saa käyntilämpöä kohdilleen. 90 hukakoillahan sen pitäis olla mutta mittari ei sitä todellista sitten näytä.
voi olla vaikka 72 ja se ei välttiis ole kulutuksen kannalta hyvä juttu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa