T4 suhinaa jarrupolkimelta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

T4 suhinaa jarrupolkimelta

ViestiKirjoittaja Janski78 » 7.1.2013 21:02

Eli vikana on jarrupolkimen aiheuttama suhina.
Suhisee kun jarrusta päästää ja lähtee pois vain hiljalleen jarrupoljinta nypyttelemällä.
Eli onko jollain kokemusta?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 8.1.2013 8:34

Kokemusta sen verran, että täällä sama vika.
Joku tiiviste vuotaa, en itse ole kerennyt vielä tutkimaan.
Joku osannee kertoa minkälainen homma korjata?

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 8.1.2013 11:43

Jarrutehostimen akselin tiiviste vuotaa. Uutta/käytettyä tehostinta vaan paikalleen, ei ole edes paha vaihtaa :D

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 8.1.2013 12:19

Saako pelkän tiivisteen vaihdettua, vai kuluuko akseli, jonka takia alkaa vuotamaan?

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 8.1.2013 18:10

Tiivisteet Moponetissä 8€, marmorilla varmaan kalliimmat. Toki koko pääsylinterin saa käytettynä 40€ ylöspäin. Uusi Moponetissä vajaa 200€

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.1.2013 19:23

Pääsylinterin korjaus/vaihto ei paljon lohduta tehostimen vuotoon.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 8.1.2013 19:43

tehostin taitaa, käsittääkseni, olla mallia "kertakäyttöinen".
eli jos vuoto tulee, niin uutta tilalle.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 8.1.2013 21:55

Kappas kehveliä. Lukihärö/ ajatuskatko
No jarrutehostimia sai kyllä yllämainittuihin hintoihin käytetyinä.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 16.1.2013 16:36

On se sitten selainen loputon meri tuo sopivan tehostimen löytyminen kun numerosarjoja löytyy erilaisia. Fixusesta saisi 245€.
Olikos noissa muita eroja kuin pääsylinterin männän halkaisja?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.1.2013 18:32

https://www.avk.fi/sivut/varadetail.asp ... 97&lang=fi

Tehostin tuo mustasäiliöosa ja ne voidaan vaihtaa erikseen, ei tarvetta silloin jarrujen ilmaamiseen.
Osta tuollainen tai vaan tehostimen.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 16.1.2013 19:12

Kyllä nyt sen tiedän.
Se vaan ei ole niin helppoa että ostaa vaan. Eroja on pääsylinterin männän paksuudessa 23,81mm ja 25,4mm.
Enkä usko että tuossa tulee pääsylinteri mukana vaikka kuvassa onkin.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.1.2013 19:18

Tehostin sama vaikka sylinteri vaihtuiskin.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 16.1.2013 19:59

Eli meinaat että vaihdan pääsylinterin samalla?
Vai että tehostin kuin tehostin käy kulkineeseeni. Tätä hieman epäilen.
Hieman eri hintaluokasta puhutaan kun pääsylinterin ja tehostimen vaihtaa kuin jos selviää tehostimen vaihdolla.
Edelliseen vaihdettiin pääsylinteri ja jarrutehostin pakettina, sattui olemaan vara-osa- auto pihalla, nyt ei ole.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.1.2013 22:17

Vuosimalli ja moottorikoodi ?

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 16.1.2013 22:37

1998 ja AAB.
Tehostimen kyljessä 701612101K ja
03-7757-0803.4

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.1.2013 22:37

Tuossa kuva numeron mukaan haettu netistä, huomaat kiinnityksen (kaksi eri asiaa tehostin ja pääsylinteri).

http://www.ebay.de/itm/VW-T4-2-4L-SYNCR ... 1191168698
Viimeksi muokannut sa, 18.1.2013 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 17.1.2013 0:11

Ei ole ABS, se muuten selviää tuosta K-kirjaimesta. ABS varusteltuna kirjain on A.
Pääsylinteri voi vissiin olla ainakin kahdella eri kiinnitystavalla tehostimessa.
Tehostinhan on vissiin samalla tavalla kiinni autossa mallista huolimatta. Muutoksia tullut viissiin tuossa 95-96 välissä kun ainakaan tuota vanhempi ei kelpaisi.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.1.2013 0:15

701612101K korvattu 701612105C korvattu 7D0612105A.

Ihan samalla tavalla sylinteristä riippumatta.

E:näppivirhe

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 18.1.2013 20:48

Minulla iski vähän saman tyyppinen vika päälle. Eli jarrutehostin toimii ainoastaan ensimmäisessä jarrutuksessa, sen jälkeen jarru menee kovaksi.

Ilmeisesti jarrutehostin on entinen. Ainakin alipaineletkussa tuntuu imua. Ei mitenkään älyttömän kovaa, mutta tuntuu kuitenkin. Miten kova sen imun pitäisi olla?

Ymmärsinkö oikein, että kaikissa T4:ssa on yhteensopiva tehostin, eikä ole väliä että mistä purkuautosta sen hommaa?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.1.2013 21:19

"Eli jarrutehostin toimii ainoastaan ensimmäisessä jarrutuksessa, sen jälkeen jarru menee kovaksi. "

Pumppu ja letku tehostimelle voi tuota tehdä, ota pumpusta letku irti jos öljyinen niin pumppu huono ja testaa letku/ilman kulku.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 18.1.2013 23:56

Eipä vissiin kelpaa mistä tahansa, toki tarjontaa vanhempaan (91-95) on reilusti enempi kuin ilman ABS olevaan 98
Sulla varmaan vanhempaa mallia? eli voi saada tehostimen 91- ja uudemmista. Ainakaan vm.98 ei noi vanhemmat kelpaa kun kävin tutkailemassa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.1.2013 10:55

105A loppuinen on käytössä 93-04, että luulis löytyvän käytettykin.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 19.1.2013 12:40

Näyttää Moponetinkin hinnastosta löytyvän 3 eri kokoista tehostimen akselia.
Ja malleja sopivasti ABS ja ilman eli vaihtelua riittää. Eli enpä usko että mikä tahansa sinne paikalleen menee. Noihin vanhempiin eli 96 vanhempiin löytyy käytettyjä pilvin pimein. Välisarjaan 97-2001 ei niinkään jos kun ABS sotkee kuvioita.

Eli tilasin käytetyn samoilla koodeilla kuin vanhakin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.1.2013 14:21

http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat

Eihän moponetti edes myy tuota osaa ??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.1.2013 14:25

Kannattaa ensin sisäistää osien nimet. Pääsylinteriä on erikokoisilla männillä ja se ei vaikuta tehostimeen.

Janski78
-
Viestit: 55
Liittynyt: 29.12.2012 9:24

ViestiKirjoittaja Janski78 » 19.1.2013 14:52

Meinaatko tosiaan että fyysisesti puolet pienemmästä tehostajasta lähtee yhtä paljon tehostusta kuin isosta? Molemmat tehostimet 2,4 57kw koneellisista vempeleistä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.1.2013 15:00

Tämä tehostin asia muistuttaa KOHTA SUOMI24 keskustelua ;)

Täällä yritetään auttaa kaveria auton huollossa, jos väärää tietoa tulee niin sen voi KYLLÄ korjatakkin, ihan itse tai kaveri ;)

kimmoj
-
Viestit: 80
Liittynyt: 28.6.2011 7:39

ViestiKirjoittaja kimmoj » 20.1.2013 20:28

Pumppu ja letku tehostimelle voi tuota tehdä, ota pumpusta letku irti jos öljyinen niin pumppu huono ja testaa letku/ilman kulku.


Ratkaisu ongelmaani löytyi tuosta letkusta, Oli yksi pienempi letku irronnut siitä venttiilin kohdalta. Kiitos sa hyvästä vinkistä.

Tämä ei valitettavasti auta ketjun aloittajan ongelmaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa