Autoveroon tulossa suurremontti?
Valvoja: ffp jäsenet
Kysyntä varmaan määrää enemmän noissa erikoisemmissa. Vaikka uuden hinnat nousee, niin jos ihmiset ei halua enää niitä käytettyjäkään ostaa "kun se tulee niin kalliiksi käyttää", niin ei käytettyjen hinnat silloin nouse. Eri asia sitten, että jos RS6:n omistaja maksaa käyttöveroa 600e vuodessa, niin onko se mitenkään merkitsevä summa loppujen lopuksi tuossa autossa..(vs. huollot, varaosat).
Autoliikkeet on varmasti aika varovaisia nyt hinnoissaan/hyvityksissään kun eivät tiedä miten ostajat reagoi ensi vuonna hintoihin, ja minkähintaista vaihtoautoa tulee/pitää ottaa, ja kuinka paljon..
Nyt voi saada myös poikkeuksellisen hyviäkin kauppoja, ainakin suorilla ostaessa, mutta vaihtoautojen kanssa onkin sitten ehkä vähän hakuammuntaa.
Nyt voisi harmittaa, jos olisi juuri ostanut uudehkon dieselin, josta pelkällä veromuutoksella olis tipahtanut 4-6000e pois hinnasta. Vuoden-parin ikäisenä vaihtavan väliraha onkin pompsahtanut 5000-10000e:stä 10-15te:hen..
Autoliikkeet on varmasti aika varovaisia nyt hinnoissaan/hyvityksissään kun eivät tiedä miten ostajat reagoi ensi vuonna hintoihin, ja minkähintaista vaihtoautoa tulee/pitää ottaa, ja kuinka paljon..
Nyt voi saada myös poikkeuksellisen hyviäkin kauppoja, ainakin suorilla ostaessa, mutta vaihtoautojen kanssa onkin sitten ehkä vähän hakuammuntaa.
Nyt voisi harmittaa, jos olisi juuri ostanut uudehkon dieselin, josta pelkällä veromuutoksella olis tipahtanut 4-6000e pois hinnasta. Vuoden-parin ikäisenä vaihtavan väliraha onkin pompsahtanut 5000-10000e:stä 10-15te:hen..
Bisnestähän tuo on. Myytävien autojen keskimääräinen myyntihinta laskee --> Hyvitys käytetystä laskee suhteessa enemmän koska eihän kauppiaan saama rahallinen voitto toteudu muuten kuin prosentuaalisesti. Eli kateprosentin pysyessä samana autoliike menettää rahaa joka ei tietenkään käy --> kuluttaja maksaa, luonnollisesti.
Onneksi tällä maksetaan tehyn korotukset...#%&!!
Onneksi tällä maksetaan tehyn korotukset...#%&!!
Viimeksi muokannut SR2001, 21.11.2007 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitä mieltä porukka on paljonka vw passat 1,8T vm.05 (3bg) aj.60tkm hinta tulee putoamaan ton verouudistuksen jälkeen tai mikä tollaisen oikea hinta mahtaisi olla ?
olen jo etukäteen sopinut kaupat mutta tosta hinnasta ollaan myyjän kanssa vähän kättä väänetty ku luulen itse että tollaisenki hinta tulee putoamaan n.2000€ uudistuksen jälkeen.
kiitos jo etukäteen.
olen jo etukäteen sopinut kaupat mutta tosta hinnasta ollaan myyjän kanssa vähän kättä väänetty ku luulen itse että tollaisenki hinta tulee putoamaan n.2000€ uudistuksen jälkeen.
kiitos jo etukäteen.
Voisko tosta käyttövoimaverosta tehdä eu:hun valitusta?Lieneeköhän muissa eu-maissa vastaavaa?Ja jos on niin minkähän verran sitä kannetaan?Tietääkseni ei ainakaa eestimaala ole vastaavaa,sillä juttelin yhden taksisuharin kanssa siitä ja se sanoi että "ei taala öle selaast ollegan".VALITUSTA kehiin vaan PÄÄTTÄJÄT!!!
Käsittääkseni EU:ssa ei olla niinkään huolissaan kunkin maan auton käyttöä koskevasta verotuksesta. Onhan esimerkiksi Saksassa suurempi vuotuinen käyttömaksu kuin suomessa. Käyttövoimavero taidetaan rinnastaa kuitenkin tuohon käytön verottamiseen, kuten myös suomen korkea polttoaineverokin. Voi olla aika turhaa hommaa lähteä tuota EU:hun valittamaan.
Autoverosta ei saa periä arvonlisä- veroa
Turun Sanomat
Euroopan komission mukaan autoverosta ei saa periä arvonlisäveroa. Komissio on virallisesti pyytänyt Suomea, Itävaltaa ja Maltaa muuttamaan lainsäädäntöään, jonka mukaan autovero sisällytetään määrään, jonka perusteella arvonlisävero määräytyy ajoneuvon myynnin yhteydessä.
Komissio voi seuraavaksi viedä asian Euroopan yhteisöjen tuomioistuimeen, jos maat eivät kahden kuukauden kuluessa muuta kansallista lainsäädäntöään.
Julkaistu 1.2.2008 1:32:38
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en
Turun Sanomat
Euroopan komission mukaan autoverosta ei saa periä arvonlisäveroa. Komissio on virallisesti pyytänyt Suomea, Itävaltaa ja Maltaa muuttamaan lainsäädäntöään, jonka mukaan autovero sisällytetään määrään, jonka perusteella arvonlisävero määräytyy ajoneuvon myynnin yhteydessä.
Komissio voi seuraavaksi viedä asian Euroopan yhteisöjen tuomioistuimeen, jos maat eivät kahden kuukauden kuluessa muuta kansallista lainsäädäntöään.
Julkaistu 1.2.2008 1:32:38
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en
Viimeksi muokannut Kuju, 1.2.2008 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin, kaivakaas joku nyt laiskalle jo hyvä verovalituspohja tuosta ALV/ELV-hommasta, ja vain siitä. Mitä itse googlettelin, niin noissa pohjissa aina valitetaan auton arvon määräytymisestä yms... ne ei mua nyt kiinnosta, mielestäni auton arvo oli ihan oikein arvioitu, mutta tuosta verosta voisi kyllä valittaa.
varmaan jossain välissä mainittukin, mutten vaan osaa. Muistakaa kommentoida sitä !
Eli jos tuon 2007 mallisen golf tsi 140 auton, päästöt 169, prosenteiksi saataisiin tuolla hienolla kaavalla 20,9 %
Heittää auton arvoksi se 22000 mitä suomessa on halvin tällä hetkellä, uusi 25000,
Tulokseksi saadaan 4598(22000) - 5225(25000)
Meneekö juttu näin vai ei, kun auto on vanhempi kuin -08 niin ei kai se silti mene vanhan kaavan mukaan ?
Uskallanko luottaa että vero mahtuu tuohon haarukkaan? Vai mitä muuta pitäisi ottaa huomioon ?
Eli jos tuon 2007 mallisen golf tsi 140 auton, päästöt 169, prosenteiksi saataisiin tuolla hienolla kaavalla 20,9 %
Heittää auton arvoksi se 22000 mitä suomessa on halvin tällä hetkellä, uusi 25000,
Tulokseksi saadaan 4598(22000) - 5225(25000)
Meneekö juttu näin vai ei, kun auto on vanhempi kuin -08 niin ei kai se silti mene vanhan kaavan mukaan ?
Uskallanko luottaa että vero mahtuu tuohon haarukkaan? Vai mitä muuta pitäisi ottaa huomioon ?
Koitas tuolta katsoa: http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
Tuosta 20,9%:iin tulee vielä 22% ELV/ALV/ELV päälle, toistaiseksi vielä ainakin.
eli auton hinta muodostuu seuraavasti:
ostohinta
mahdin arviohinta * (0,209 * 1.22) = autovero
kustannukset johonkin rajaan asti
Tuosta 20,9%:iin tulee vielä 22% ELV/ALV/ELV päälle, toistaiseksi vielä ainakin.
eli auton hinta muodostuu seuraavasti:
ostohinta
mahdin arviohinta * (0,209 * 1.22) = autovero
kustannukset johonkin rajaan asti
Mua sinänsä nyt hiukan ihmetyttää että tuo verolappu tuli postista ja verotettiin 1670kg perusteella joka siis on rekisteriotteeseen merkitty enimmäismassa. Omamassa on kuitenkin 1170kg. Eli periaatteessa mun pitäisi ajaa kokoajan täysi kuorma niskassa että saisin "rahoille vastinetta".
Mikä tuon järki on, muu kuin rahastus?
Mikä tuon järki on, muu kuin rahastus?
Kai se tämän saman mukaan menee uusissa ja käytetyissä kun ei muuta löytynyt:
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/tht/t ... 401012.pdf
Mukavat prosentit esim. RS4 ym. vehkeillä :(
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/tht/t ... 401012.pdf
Mukavat prosentit esim. RS4 ym. vehkeillä :(
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”