tätä piirtämääni systeemiä, jolla tarkoitus olisi turvata syöttöpumpun polttoaineen saantia.
Tarkoituksena on, että pumppu ei kuormitu, eikä pääse imemään ilmaa.
Myös polttoaineen lämpötilan kurissa pitäminen on tavoitteena.
Bensafoorumillahan onkin jo bensaruiskusysteemiin ajateltu vastaava suunnitelma esillä.
Tässä on nyt siitä jatkokehitetty versio syöttöpumpulliseen dieselkoneeseen.

...voi olla, että vedeneroitin toimisi sittenkin paremmin pääsuodattimen yhteydessä.
Ajatus oli suojata siirtopumppua vedeltä, joka saattaisi lyhentää reilusti sen käyttöikää ja aiheuttaa kiinnileikkaamisen pahimmassa tapauksessa.
Olettaisin, että kuorma-autotyyppinen karkeasuodatin siirtopumpun imupuolella ei kuormittaisi pumppua liikaa?
Tässä suunnitelmassa siirtopumppu on siis "imu"-tyyppinen, joka on suunniteltu asennettavaksi tankin yläpuolelle.
Jos siirtopumppu pettää, ei ole tiedossa, pääseekö rikkinäisen tai pysähtyneen pumpun läpi virtausta ja minkä verran. Paluulinjaa pitkin systeemini saisi vielä pumppulinjan umpeuduttuakin polttoainetta, kunhan tankin pohjalla olisi vähintään kolme cm polttoainetta..
Mutta se mikä tässä eniten arveluttaa, on miten estää kaikissa olosuhteissa kerääjäsäiliön täyttyminen tuota tankin ja kerääjäsäiliön välistä paluulinjaa pitkin. Jos siirtopumppu väsähtää tai sen tuotto ei muuten riitä jossain tilanteessa, niin silloin paluulinjasta tulee kerääjäsäiliöön suodattamatonta polttoainetta..
...ja jos siihen linjaan laittaa takaiskuventtiilin, niin tuo turvatoiminto estyy, eli jos sähköpumppu hajoaa, niin saman tein hajoaa myös syöttöpumppu.