AFN Kiihdytysongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

AFN Kiihdytysongelma

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 18.9.2012 18:48

Tuossa ajanmittaan on tullut huomattua että autolla olisi oma tahto tuossa kiihdytyksen suhteen. Välillä kun lähtee kiihdytteleen niin tuntuu ettei kaikki ole pelissä ja välillä taas kiihtyy erittäin hyvin. Vikatilaan auto ei kai mene koska sammuttamisen jälkeen ei eroa hitaaseen kiihtymiseen. Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja mistä voisi johtua?

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 19.9.2012 22:35

Onko autossa mitään "virityksiä"? omassa on jokin vastus viritys joka alkujaan oli kyhätty kasaan "karvaperseliitoksin" ja suojattu ilmastointiteipillä. Liitokset olivat erittäin herkkiä kosketushäiriöille jolloin autosta tuli ilmeisesti vakio ja alakieroksilta tuntui katoavan vääntö. Liitosten tinaaminen auttoi.
Toinen mikä tulee äkikseltään mieleen ois että autossa ois juuttuvasiipinen turbo muuttuvasiipisen sijaan... Onko ahtopainemittaria josta saat seurattua ahtopaineita?

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 20.9.2012 10:59

Ollut joskus ja nyt on enää rosvot kiinni johdoissa. Ahtopainemittari tuli eilen asennettua ja nousee 1,3 ja sittenkun kierrokset menee +3k niin laskee 0,5 ja nousee siitä hitaasti.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 20.9.2012 17:50

Eikai niiden ahtojen noin alas pitäs pudota? Ainakin omassa ne putoaa siihen 1 bar:in paikkeille.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 20.9.2012 22:55

Afn mulla 0.9-1bar koko kierroslukualueen turbo just puhdistettu muskelilla. (ennen tätä piikitti 1.7)
1.3 on afn vakiona hiukan yläkantissa..mutta ei liikaa.

Ahtojen ei kuulu tippua 0.5
Tarkista tai vaihda kaikki alipaineletkut. Vaihda n75 n18 kanssa päittäin.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 22.9.2012 10:41

Eli omassakin on jotain häikkää kun ahdot käy siellä 1,3-1,4 huiteilla kiihdytyksessä ja putoaa sitten sinne 1 tuntumaan. Vaihteen vaihdossa putoaa sitten 0,5 ja nousee siitä rivakasti taas sinne maksimiin.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 22.9.2012 10:56

Siis joo kyllä vaihteen vaihdossa laskee kun kaasu nousee.. Mutta yleisesti vedon aikana ei kuulu laskea 0.5 ja 0.9-1.0 näyttää ahtavan evrylläkin.
Kun mulla.nousee noi ahdot taas.1.3 tuntumaan teen muskeli käsittelyn..jos vika ei korjaannu niin helppo sulkea karstoitunut vnt pois listasta.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 2.10.2012 13:49

En tiedä liittyykö, mutta ahtopainemittari värisee ahtaessaan joskus. Toisinaan myös tyhjäkäynnillä. Ensin luulin mittaria vialliseksi mutta toisen asennettuani "vika" pysyi vieläkin. Tänään pitäisi käydä hakemassa muskelia marketista ja koittaa miten vaikuttaa. Mutta niin tuo painemittarin värinä ei liene normaalia?

JariPekka
-
Viestit: 55
Liittynyt: 26.4.2010 21:31

ViestiKirjoittaja JariPekka » 2.10.2012 13:53

Ahtomittarin värinän saa pois kun kuristaa hieman mittarille tulevaa ilmamäärää, esim pieni kankaanpala mittarille tulevaan letkuun. Ei pääse painepulssit mittarille asti.

Ainaki autogaugen halpamittarissa moinen ongelma oli että värisi ja helisi tyhjäkäynnillä ärsyttävästi.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.10.2012 14:07

Tupakkafiltteriä taitavat tervakeuhkot pistää letkuun tasaamaan tärinätä myös...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.10.2012 15:06

Se mittarin värinä poistuu kun laittaa letkun väliin pienen polttoainesuodattimen..

esim: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... li-522901/

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.10.2012 16:09

Toisaalta MIG-virtasuutin ajaa saman asian, ja on huomattavasti pienempikokoinen. Saa vaikka joustavan letkun sisään tungettua. Koko 0.6mm on riittävä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 4.10.2012 7:30

Autogauges on kyllä mukanakin se supistava liitin(nippa)

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 4.10.2012 13:59

Tänään huomasin kun tuli kiire auton alta pois että ykkösellä ottaa melkeen 4k kierroksill hirveen tehopiikin ja mustaa tuprusi ja renkaat sutas. Ei kai sekään normaalia?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 4.10.2012 14:11

ZeroQ.. Olisiko väijäähyssä öljyä ja lähti kovilla kierroksilla liikkeelle??

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 5.10.2012 23:16

Vähän ohi aiheen, mutta olen ihmetelly omassa kulkineessa sitä että mukamass kiihtyy paremmin vakionopeussäätimen nappulasta kuin kaasupolkimesta....

-vk-

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.10.2012 8:46

että mukamass kiihtyy paremmin vakionopeussäätimen nappulasta kuin kaasupolkimesta....

Täällä on sama huomio, kiva että joku muukin on epäillyt samaa. Olisko kaasupolkimen kunnolla jotain tekemistä asian kanssa ?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 6.10.2012 8:49

Mitäpä luulet. Kummassako tapauksessa on omat odotukset vakio AFN:n kiihtymiselle korkeammalla; kiperässä ohitustilanteessa raivopäisellä pedaalin survomisella vai 80->100 vaihtuessa kaikessa rauhassa kevyesti etusormen viimeistä niveltä liikuttamalla? Psyyke tekee tepposet pienemmistäkin ;)

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 6.10.2012 9:55

Voihan sitä poljin vs. vakkarinnappi tilanteessa vilkaista sitä hetkellistä kulutusta vaikkapa vitosvaihteella satasen vauhdissa. Kai siitä suuntaa saa, että onko eroa vai onko lisäkiihtyvyys vain omassa päässä :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa