AAZ:iin isompi nestepää (OLI: AAZ Syöttöpumppu vuotaa)
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ:iin isompi nestepää (OLI: AAZ Syöttöpumppu vuotaa)
Elikkäs näyttäis siltä että ite pumpun ja nestepään välistä tiputtelee tasaseen tahtiin.
Mikäs tiiviste tosta on mahdollisesti mennyt ja voiko mitenkään vaihtaa pumppu paikoillaan?
Mikäs tiiviste tosta on mahdollisesti mennyt ja voiko mitenkään vaihtaa pumppu paikoillaan?
Viimeksi muokannut Tekno, 27.6.2012 16:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihan O-rengas sieltä menny jos vuotaa. Ootko varma ettei takaiskusta vuoda?
Kyllähän noita nestepäitä on vaihdettu paikallaankin mutta niin helpollahan toi pumppu lähtee pois että nosta suosiolla pumppu pöydälle ja vaihda siinä se O-rengas.
Tässä on ohjeet vaihtoon
Kyllähän noita nestepäitä on vaihdettu paikallaankin mutta niin helpollahan toi pumppu lähtee pois että nosta suosiolla pumppu pöydälle ja vaihda siinä se O-rengas.
Tässä on ohjeet vaihtoon
Viimeksi muokannut Nall3, 24.6.2012 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikä toi nestepää nyt on malliltaan (onko tdi sama?), ja mistä noita saa, jotain 10-11mm päitä? Ja että varmasti on sopiva, ilman mitään ylimäärästä säätöö.
http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopi ... %A4#p57790
käykö?
http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopi ... %A4#p57790
käykö?
TDI:n pää tarvinnee kyl sit sen TDI nokkalevynkin?
Ainakin niin sanotaan täällä: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... 8#msg81568
anyways, olisi kova jos tietäisi mistä vaikka sopivan 10mm nestepään voisi ostaa. Tyyppihän on ilmeisesti 4/11R, mutta kuitenkaan kaikki eivät ole ihan sopivia?
Ainakin niin sanotaan täällä: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php ... 8#msg81568
anyways, olisi kova jos tietäisi mistä vaikka sopivan 10mm nestepään voisi ostaa. Tyyppihän on ilmeisesti 4/11R, mutta kuitenkaan kaikki eivät ole ihan sopivia?
Ja tapin voi tehdä vaikka 4mm poranterästä. Joskin pitää ottaa huomioon että tekee tapista oikean pituisen, ettei jää kantamaan "liukulaakerit" tappiin.
Itselläni on ollut kaikissa volkkarin LDA:lla varustetuissa pumpuissa 4mm tapillinen nokkalevy. Pumput ovat olleet -95 tai uudempia.
Jakajapumpuista passaa nestepäät melko pitkälle keskenään bolt-on, kunhan ottaa huomioon sylinterimäärän sekä pumpun pyörimis-suunnan. Volkkarin pumppujen kesken nestepäässä sopii myös kiinnitysreijät pumpun taka-kannakkeelle, kun esim. jossain kiinanpäässä, tai muu-merkkisen auton nestepäässä reijät ei välttämättä sovikkaan.
Itselläni on ollut kaikissa volkkarin LDA:lla varustetuissa pumpuissa 4mm tapillinen nokkalevy. Pumput ovat olleet -95 tai uudempia.
Jakajapumpuista passaa nestepäät melko pitkälle keskenään bolt-on, kunhan ottaa huomioon sylinterimäärän sekä pumpun pyörimis-suunnan. Volkkarin pumppujen kesken nestepäässä sopii myös kiinnitysreijät pumpun taka-kannakkeelle, kun esim. jossain kiinanpäässä, tai muu-merkkisen auton nestepäässä reijät ei välttämättä sovikkaan.
mahtasko jossain olla ohjeita pumpun irroitukseen ja asennukseen? sellasta että tyhmäkin saa ajoitukset pysymään kohdallaan.
ainakin hihna köytetään niin prrrrrrkeleesti kaikkiin rulliin kiinni, mutta mitäs sen jälkeen tehdään? Milläs pumpun pyöriminen estetään kun sen irroittaa rullasta?
ja eikös tämä näytäkkin siltä että se on tuo nestepään iso o-rengas joka valskaa:
http://www.divshare.com/download/18543311-156
ainakin hihna köytetään niin prrrrrrkeleesti kaikkiin rulliin kiinni, mutta mitäs sen jälkeen tehdään? Milläs pumpun pyöriminen estetään kun sen irroittaa rullasta?
ja eikös tämä näytäkkin siltä että se on tuo nestepään iso o-rengas joka valskaa:
http://www.divshare.com/download/18543311-156
Kannattaa ne jakomerkit pyöritellä sitten kohdilleen ennen jakopään purkua niin itsekin näkee minkälaiset ne on, jos niitä ennen ei ole joutunut tutkimaan. Itse olen aina nippusiteillä sitonut jakohihnan nokkapyörään, sekä pumpun hihnapyörään. Ei hypi jako ja on tasan samassa missä ennen pumpun irrotusta. Ei tarvitse hankalissa autoissa purkaa koko keulaa auki. Aina tietysti parempi jos on mahdollista(viitsimystä) pyöritellä kaikki erikseen kohdalleen.
Nokka-akselin hihnapyörä kannattaa aukaista "höplälleen", jotta nokan ja kampiakselin ajoituksen saa tarkasti kohdalleen. Nokkapyörän kiristys vasta kun jakomerkit kohdallaan ja hihna tiukalla.
Nokka-akselin hihnapyörä kannattaa aukaista "höplälleen", jotta nokan ja kampiakselin ajoituksen saa tarkasti kohdalleen. Nokkapyörän kiristys vasta kun jakomerkit kohdallaan ja hihna tiukalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa