vw bora -00 1.9 tdi power diesel

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

swuuup
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.10.2011 2:26

vw bora -00 1.9 tdi power diesel

ViestiKirjoittaja swuuup » 6.3.2012 23:17

moro, ongelmana on semmonen että kun laitan auto lämmitys roikkaan niin se saattaa alkaa lämmittään ja lämmittää hetken (nakuttaa) selvästi kuitenki lämppäri pelaa mutta hetken kuluttua tallista laukeaa vika virta suoja, välillä tai melkeen joka kerta ku laittaa johon paikolleen nii vikavirta laukeaa mutta välillä alkaa lämmittään n. 15 min, kyseessä on defan lohkolämppäri, onko muilla ollu vastaavia ongelmia? mikä ois ratkasu?[color=red][/color][color=red][/color]

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.3.2012 23:22

Kaverilla ihan eri mallissa oli samaa vikaa ja syylliseksi löydettiin vetoakseliin osunut lohkolämmittimen panssarikaapeli joka sitten vuoti (fyysiseen)maahan sen 30 mA että välillä laukaisi vv-suojan. Kaapelista oli kiinnike pettänyt ja vetari oli hieronut selvän jäljen siihen.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 7.3.2012 2:32

Kaikkien lämmittimeen liittyvien (panssari)johtojen tarkistus ensin.. myös se seinästä autoon tuleva liitosjohto. Tuon vian saattaa toki aiheuttaa suolavellillä kyllästetty liitinkin siinä puskurissa, suola kun johtaa aika hyvin sähköä..
Vika voi toki olla itse vastuksessakin...

swuuup
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.10.2011 2:26

ViestiKirjoittaja swuuup » 8.3.2012 8:19

pitääpä tarkastella panssarijohot, lämmitysroikkakin on uusi joten siinä ei oo vikaa.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 8.3.2012 23:30

kyllä se olisi aika ihme jos panssarijohto aiheuttaa tuon, epäilen kyllä itse että se vastus on hajoamassa, kun lämpiää niin toi elementin sisällä oleva lanka/johto alkaa vuotamaan runkoon.

jos se olisi se panssarijohto sen pitäisi laueta heti se vv-suoja. eikä sekään pitäisi laueta ellei jokin karva siellä myös ottaa maihin kiinni, koska se panssarin vaippahan on koneen rungossa kiinni (tai pitäisi olla)

niin ja korjaa otsikko

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.3.2012 19:36

jos se olisi se panssarijohto sen pitäisi laueta heti se vv-suoja.
Ei lauennu läheskään aina. Noin talven verran haetiin korrelaatiota eli luonnonilmiöiden kanssa eikä mitään selkeää löydetty, kuten kosteus, lämpötila tai sen sellaiset.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa