Skoda Octavia -99 *Myyty pois*

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

Skoda Octavia -99 *Myyty pois*

ViestiKirjoittaja Mk146 » 14.2.2012 20:37

Laitetaampas tännekkin tästä projektista vähän kuvia, käyttöautonahan se toimii ja tampere-kihniö akselilla liikkuu säännöllisesti. Moottorille(1.9TDi AGR) ei ole viellä evryä kummempaa tehty, mutta suunnitelmissa on. Ulkopuolelle tulossa facelift mallin puskuri, takapuskuriin jotain fiksausta ja ehkä pientä helmaa että saa "samalle tasolle". Ta technix hoitaa alustan virkaa.

Etupuskurin on jokin "kyläseppä" maalannut paukkumaalilla entisen omistajan toimesta ja tuloshan näkyy kuvissa... Kontti on vähän muokkailtu kivemmaksi, odottelee mattamustana koko auton ylimaalausta(kesällä jos budjetti sallii) kuten myös siipikin.

Peräkonttiin laitettu vähän matalampien äänien esilletuomista varten subbaria, etupäähän panostetaan myöhemmin. Myös puoli autoa äänieristetty, lattian eristäminen odottaa kesäkelejä.

Kuva
Nykyinen kokooonpano, talvikorkeudella. Koukusta pitää hankkiutua eroon, kun kärryäkään ei tule vedettyä.
Kuva
Kuva
Pari kuvaa viime kesältä maasturialustalla..
Kuva
Mölyvehkeet.

Päivitellään lisää jahka innostuu taas värkkäämään jotain :)
Viimeksi muokannut Mk146, 29.10.2013 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 14.2.2012 20:48

Huhhuh on raju maavara kesäkuvassa :) Keula vaatis jonkun näköstä "paksuutta" että näyttäis hyvältä spoilerin kanssa(tai sit madallus vois tehä sen). imo. Jotenki tuli e kadetti mieleen tuosta 3. kuvasta :D

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 14.2.2012 20:54

Joo, siinä oli paikallisen skodatietäjän mukaan jokin korotussarja asennettu jälkikäteen kun noin korkea oli. Uusi puskuri nyt on ehkä hieman "paksumpi" ja kesällähän sitten matalemmalle ja jotain uutta vannettakin kehiin. Ehdotuksia otetaan vastaan!

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 31.5.2012 22:10

Kuva
Pientä esimakua mitä on tuleva lähipäivinä ;) Myös facelift mallin valot isketty keulaan kiinni. Sekä uusi puskuri hiottu ja pohjamaalailtu. Uudet vanteetkin on tilailtu ja varmaan jo matkallakin. Seuraavaksi projektiksi sitten varmaan peräkontin viimeistelyvirheiden korjaus, antennin poistaminen ja työ-/raha tilanteen salliessa uusi maalipinta, mutta jos rahat ei salli, koitetaan mahdollisesti dippailua...

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.6.2012 11:36

Melkoinen spoikka.. :o Tuleeko se maski ton keskellä olevan peltilipareen päälle vai millane viritelmä tosta nyt on tulos? Enkä henkilökohtaisesti olis ruvennu tommosia korimuutoksia tekemään, jos ei ole varaa viimeistellä niitä, mutta katsellaan mitä tästä kehkeytyy. :)

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 1.6.2012 11:52

Maski tulee ton keskiosan lärpäkkeen alle, eli konepeltiä vain jatketaan maskin ja valojen päälle. Viikonloppuna varmaan saan loppuun tuon, niin laitetaan sitten kuvaakin ilmoille :) Spoikkakin on telakalla, lasikuitu ottanut vettä itseensä jostain, eikä hajuakaan mitenkä...

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 3.6.2012 23:38

Päivitetäämpäs tätä pikkasen. Ei saatu peltiä valmiiksi viikonloppuna niinkuin lupailtiin, viileä keli hidasti kitin ja maalin kuivumisia sen verran pahasti. Ja oman soppansa teki sitten se, että yhteen kohtaan ei tullut tarpeeks hiontaväriä, jolloin happo kiehui kitin alla ja tuli takapakkia, no mutta virheistä oppii(ja ensi kerralla laitetaan eriväristä hiomaväriä)...

Sitten kuvamateriaaliin. Ensin hiottiin pelkääjän ja kuskin puoli pellille ja muistakaa kehua bilteman hyvää ja halpaa liimakonetta siinä sivussa. Seuraavaksi hitsailtiin luomia kiinni, näin ja näin.

Sitten koko hoito irti ja sisälle sovitteleen keskipalasta kiinni. Seuraavasta vaiheesta ei olekkaan kuvia, loppu kamerasta akku kesken. Tuohon keskiosaan hitsailtiin pari tukea ja sitten ylimääräiset kolot kuidutettiin umpeen, kun ei pelti taivu minun käsissäni noin vaikeisiin muotoihin..

Seuraavaksi lätkäistiin peltiin läjä kittiä, jonka jälkeen hiottiin ahkerasti. Loppusilaus annettiin sitten hiontaväriä hiontaväriä suihkimalla.

Huomenissa sitten hionta loppuun ja päälle ehkä jotain maalia, mastonin puolikiiltävää mustaa oli tarkoitus vetästä kerros, mutta kun ei purkit suostuneet toimimaan(tuntuu olevan keskisellä aika usein näitä valmiiksi tukkoisia purkkeja, muualta ostettuna pelanneet aina mastonin kamat), joten sitten taidetaan laittaa vaan pohjamaaliin koko hoito ja ostellaan myöhemmin maaleja.

Tai kylämaalarille soitto ja käsketään vetään tuo ja kontti auton väriin, jossei liikoja maksa, parilla pullolla varmaan saisi hinnan kohdilleen.. Pohjatöitähän toi ei vaadi varmaan kuin hiomavärin ja pikku hionnan siihen päälle, ettei ala mun paukkumaalit keitteleen alla?

EDIT: Unohtuipi mainita, että vanteet lähti sit vihoviimein tuleen, LM kopioita ei saanutkaan, mutta lähes vastaavat kuitenkin. Samaan syssyyn tilailtiin sitten renkaatkin ulkomailta, odotellaan näitä saapuvaksi ensi viikolla, sitten viedään mankeloitavaksi ja samallahan pojat lykkää sitten renkaatki vanteille. Spacereita tarttee varmaan sorvailla sitten, voivat olla liian isot(edessä 15 ja takana 20mm) 8" vanteille ET35:sella, mutta näkee sitten.

Ja jos joltain löytyy tähän ajovalojen liittimet, olikos ne 8 napaiset(?), niin saa tarjota. Saisi valot sitten kunnolla toimintaan korkeussäätöjen kera. Taitaa IV golffinki omat olla samat.

eseee
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.7.2010 17:20

ViestiKirjoittaja eseee » 4.6.2012 16:26

Onko faceliftin valoissa erilaiset liittimet vai miks liittimet tartteet? Lähinnä kiinnostaa vaan kun itellekkin tulossa facelift päivitys jossain välissä..

E: Pitäis kyllä et35 ja noilla lätyillä mahtua 8" leveet alle helposti, toki vähän renkaasta riippuu.

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 4.6.2012 18:16

Joo, faceliftin valoissa on erilaiset liittimet, noissa vanhoissa on valoille ja korkeussäädölle omilla liittimillään, faceliftissä nämä on yhdistetty yhteen liittimeen. Samalla joudut myös leikkeleen hieman peltiä valojen alta pois ja itselläni piti ainakin ilmaa koneelle tuova muovihässäkkä poistaa kokonaan siitä kuskinpuoleisen valon takaa. Muuten homma oli tosi kannattava, valoteho parani huomattavasti. Depon valojen säätömekanismit on tosin täyttä paskaa, muoviset rimpularuuvit, joten kannattaa käyttää erityistä varovaisuutta niiden kanssa, itsellä napsahti heti toisen umpion säätöruuvi rikki, mutta mätänetti korvas uuden umpion suoraan :)

Ja lisätään sitten kuvia lopputuloksesta, paukkumaalilta ei kannata ihmeitä odottaa ja viimeistelykään ei viellä ihan täydellinen ole, vähän jäi matalia kohtia. Mutta ne saa sitten tuleva maalari korjailla kuntoon, kun on ammattilaiselle pikkuhomma.

Keulasta, sivusta ja kesäkorkeus. uudet vanteet kun saapuu, niin lasketaan varmaan viellä pikkuisen. Uusi puskuri kiinnitetään myös jossain välissä, kunhan saisi siihen kivemmat verkot. Ihan kivasti muuttui kyllä keulan ilme! Koko hoitoonkun viellä uuden maalin saisi, niin kelpaisi ajella.. Mutta ehkä otetaan savua ulos, ennenkuin maalataan ;)

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 15.6.2012 20:30

Noniin, kesärenkaat ja vanteet saapui tänään ja rengasliikkeen poijat saivat hommia ja etupään mankeloitavaksi. Ja sitten niitä otoksia KLIK, KLIK, KLIK, KLIK, KLIK, KLIKja KLIK.

Taakse tarvinnee viellä sorvailla 10-15mm spaceri, kun tuo 20mm oli liian iso..

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 29.10.2013 15:13

Tämä lähti uudelle omistajalle tänään, toivottavasti palvelee hyvin.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa