1,9TDI Golf vm2000 Öljyt ulos koneesta
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
1,9TDI Golf vm2000 Öljyt ulos koneesta
Oli oiken varsinainen epäonnenpäivä eilen 13.01.2012 (Pe), Kalahti jokin jäälohkare todennäköisesti moottorin alle ja kuului melkoinen ääni ja luulin jo selvinneeni pelkällä säikähdyksellä, mutta sitten syttyi öljyvalo muutaman kilometrin jälkeen ja auto sammui yhtäkkiä siihen paikkaan eikä starttannut vaikka avaimesta vääntäisi. Kuuluu vaan Pieni tik tik tik ja ei edes pyöritä konetta. Mihinköhän tässä kannattaa varautua.? Voisiko epäonnenpäivänä olla edes sen verran tuuria mukana, että EI olisi mennyt muuta kuin öljypohja.? Onkohan golffissa mahdollisesti tällainen toiminto, että kun öljyä on liian vähän koneessa, niin auto sammuu ja ei lähde enään käyntiin.? Auttakaa epäonnista.. KIITOS KAIKILLE..!
-
- -
Moottorista ei kuulunut minkäänlista kilinää eikä kolinaa kun sammui, vaan hyytyi niinkuin olisi naftan saanti loppunut.. Tänään kävin kokeilemassa käynnistää autoa, mutta auto ei tee muuta kuin "Naksuttaa", ei lähde pyörittämään konetta lainkaan. Kaadoin koneeseen ensin öljyä ja kokeilin sen jälkeen käynnistää, mutta turhaan.. Eikö voisi olla mahdollista että olisi pelkkä öljypohja mennyt palasiksi ja sylkisi sen vuoksi öljyt pihalle.?? Jos nyt niin huono tuuri käy että joudun toisen koneen ostamaan, niin olisiko jollain antaa hyviä vinkkejä mistä voisin lähteä etsimään uutta konetta ja paljonkohan sellaisen vaihtotyö mahtaa olla n,??
En kyllä haluaisi uskoa että moottori on entinen. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. Ensi viikon alussa auto menee korjaamolle jossa katsotaan mikä todellinen vika nyt on. Mitenkäs muuten minun olisi mahdollista saada vakuutuksista/kaupungilta korjaus autoon, kun lohkare oli ajoradalla ja tie oli aivan umpi jäässä joten ei voinut väistelläkkään. Olisiko minun mahdollista saada joku muu tässä maksumieheksi.?? Pikkusen harmittaa kun auto on ollut perheessämme vasta kuukauden verran ja olemme molemmat puolisoni kanssa tykästyneet golffiin aivan mielettömän paljon..
Haluan AUTOMME kuntoon mahdollisimman pian:)
En kyllä haluaisi uskoa että moottori on entinen. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. Ensi viikon alussa auto menee korjaamolle jossa katsotaan mikä todellinen vika nyt on. Mitenkäs muuten minun olisi mahdollista saada vakuutuksista/kaupungilta korjaus autoon, kun lohkare oli ajoradalla ja tie oli aivan umpi jäässä joten ei voinut väistelläkkään. Olisiko minun mahdollista saada joku muu tässä maksumieheksi.?? Pikkusen harmittaa kun auto on ollut perheessämme vasta kuukauden verran ja olemme molemmat puolisoni kanssa tykästyneet golffiin aivan mielettömän paljon..
Haluan AUTOMME kuntoon mahdollisimman pian:)
Väittäsin että itse moottori ei leikkaa samasta salamaniskusta kun öljynpaine häviää, pitäisi kyllä pari sekuntia pysyä ehjänä ilman paineitakin jos rasitusaste on pieni. Erikseen sitten tilanteet kun kierrokset on tapissa ja/tai moottoria ei sammuteta heti. Viankuvaus kuulostaisi kuitenkin siltä että jumissa on.
Mitenkäs muuten minun olisi mahdollista saada vakuutuksista
Kaveri ajoi tiellä olleeseen kiveen jolloin öljypohja hajosi. Meni vakuutuksen piikkin mutta kone ei siis ehtinyt ottaa itseensä. Auto oli siis joku -90 luvun eskortti eli ei mikään uusi ja tapahtumasta on pari vuotta.
Mutta vakuutusyhtiösi osaa varmasti kertoa enemmän.
EDIT:tarkistin asian kaverilta, vakuutus maksoi öljypohjan+vaihdon mutta EIVÄT olisi korvanneet moottorin korjausta jos vahinkoa olisi ehtinyt tulla.
Viimeksi muokannut Sebastian, 15.1.2012 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ihan 100% varmuudella tätä allekirjoita, mutta sanon ettei täyskasko korvaa kun uuden öljypohjan sulle (jos se siis on rikki). Kaupunki ei varmasti korvaa mitään, eriasia jos vika olisi todellakin tiessä eikä olisi mitään kylttiä millä siitä ilmoitettaisiin. Pitäis tajuta sammuttaa se auto heti jos jotain tällästä tapahtuu. Näin ainakin tuossa muutama vuosi sitten kun kaveri teki omalle autolleen saman tempun mettätiellä, ö-pohja otti kiveen ja hiljakseen vuoti öljyt mäkeen kunnes kilahti..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”