N75 ei toimi.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

N75 ei toimi.

ViestiKirjoittaja Banana » 7.1.2012 17:19

Olen lopulta saanut selville että mun Passat 3B AFN-moottorin N75:nen ei saa virtaa.
Ilmeisesti johto poikki. Mistä se johto alunperin llähtee? EGR:ästä? Voisiko uuden johdon vetää itse jostain?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.1.2012 17:23

Hyvin usein juuri liittimien juuressa kosketushäiriöitä johtimissa. Johdot lähtevät eculta, joten tarkemmat pinnit varmasti löydät googlettamalla sähkökaaviot. Saattaapi ne jostain korjausoppaastakin löytyä.

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

ViestiKirjoittaja Banana » 4.5.2012 17:29

Vaihdoin sen N75 magneettiventiilin ja tarkistin johtojen liitokset. Ei auttanut!
VAG:n vikakoodi sanoo vieläkin vain että "maadoitushäiriö" N75:sessa.
Mistä se saa sähkön? Siitä harmaasta laatikostako (ohjausboksista?) joka on moottoritilassa siinä kojeston lähelläkö vai? Sekö juuri on se ecu?
Jos sen joutuisi vaihtamaan niin eikö silloin joudu koodaamaan kaikki avaimetkin uudestaan, koska se ohjaa sekä lukkot että myös ajonestoa?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 4.5.2012 18:14

Vikakoodi voi tulla siitäkin, että N75 käämi on poikki. Oletko mittarilla todennut ettei sen liittimelle tule jännitettä moottorin käydessä?

Banana
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.9.2005 21:05

ViestiKirjoittaja Banana » 9.8.2013 17:26

Uusi N75 ventiili naksuu kun saa virtaa, joten kai pitää alkaa tarkistaan letkut että ne ei vuoda.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 10.8.2013 0:31

ja kun vnt jumittaa niin vikakoodit huuteleen jotan short to ground tyyliin..

noilla vikakoodeilla voi heittää kuikkaa mitä tohon limb modeen tulee.. mikäli sellaista sulla esiintyy.. vikakoodit ei tajuu mitään sen päälle eikä oikeen minkään muunkaan päälle, aina menee silti arvailuksi koko soppa.

naksahtaako n75?
vaihda se n75, egr ohjaavaan n18 = identiset ja molemmilla toimii, tuki samalla egr.
ota maf irti ja katso vaikuttaako paremmalta ajaa (vika kuvausta en tiedä mutta jos kertoisit)

muskeli puhdistus todella helppo tehdä tuohon koneeseen.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.8.2013 12:10

EGR ja N75 solenoidit eivät ole identtiset, mutta vianselvityksessä voi kokeilla vaihtaa päikseen. Ehjä N18 toimii paremmin kuin kuollut N75.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 10.8.2013 18:20

mulla on ehjä n75 mutta ahdot nousee paljon nopeammin n18 joka on ollut nyt käytössä yli vuoden, eli kokemuksesta puhun että sitä voi käyttää ihan hyvin.. eikä pelkässä vian etsinnässä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa