Alkoi tyhjäkäynnillä kuulumaan kolkottavaa ääntä ja huollossa meinasivat että syypää olisi kaksoismassavauhtipyörä.
Nyt se sitten pitäisi vaihtaa kun aikaa ja rahaa löytyy. Noita LUK repsettejä olen katsellut, ihan uuden kaksoismassavauhtipyörän kerä. En viitsi kovaa vauhtipyörää laittaa kun kuulemani mukaan saa mukavat resonoinnit aikaan, autolla kuitenkin työmatkaa tulee taitettua ja suurin viritys mitä tuohon lahnaan edes harkitsen tekeväni on lastu jos sitäkään.
Osaisko kukaan heittää mitä tuo laatikko painaa ? itsellä monttu käytössä mutta montako miestä sitä tarvii nosteleen. Toisin sanottuna onnistuuko kahteen mieheen ylös nosto siten että sitä jaksaa vielä vähän riuhtoa kun se kuitenkaan sukkana booreilleen mene...Halvimmat vaihteisto nostimet kuitenkin sen 150€ että joutuuko moisen hommaan..
Passat AVF 4motion kytkin/vp
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä sitä laatikkoa nyt kaksistaan jo liikuttelee ja nostelee käsivoiminkin, mutta ei se kovin mielekästä hommaa kyllä ole.
Joku aputeline kannattaa kyllä rakentaa siihen mihin saa nostaa laatikkoa vähä "tallelle" ettei tartte koko ajan pitää käsien varassa.
Edelliseen passattin tuli vaihdettua kytkinpaketti, tosin ei ollut neliveto, mutta käytännössä lähes sama laatikkohan se ulkoisesti on. Mitä nyt vertaillut nykyiseen, joka on täysin vastaava kulkine kuin sullakin.
Muutama ruuvi sielä laatikon päällä ainakin, aika mielenkiintoisessa paikassa, että meinaa loppua keksiliäisyys jo kesken, että miten ne saa auki sieltä. Joutuu purkamaan moottoritilan puoleltakin jonkun verran tavaraa pois, että näkee sinne moottorin ja laatikon liitoskohtaan...
Päivässä vaihdoin omaan tuon, vaikka menikin aika paljon aikaa kaikkeen ihmettelyyn ja muuten sitten yleiseen tutkimiseen. Mulla oli kyllä käytössä tuo vaihdelaatikkonostin, varsinkin tuossa asennusvaiheessa se on kyllä kätevä, että saa sovitella rauhassa kaikki kohdilleen.
Joku aputeline kannattaa kyllä rakentaa siihen mihin saa nostaa laatikkoa vähä "tallelle" ettei tartte koko ajan pitää käsien varassa.
Edelliseen passattin tuli vaihdettua kytkinpaketti, tosin ei ollut neliveto, mutta käytännössä lähes sama laatikkohan se ulkoisesti on. Mitä nyt vertaillut nykyiseen, joka on täysin vastaava kulkine kuin sullakin.
Muutama ruuvi sielä laatikon päällä ainakin, aika mielenkiintoisessa paikassa, että meinaa loppua keksiliäisyys jo kesken, että miten ne saa auki sieltä. Joutuu purkamaan moottoritilan puoleltakin jonkun verran tavaraa pois, että näkee sinne moottorin ja laatikon liitoskohtaan...
Päivässä vaihdoin omaan tuon, vaikka menikin aika paljon aikaa kaikkeen ihmettelyyn ja muuten sitten yleiseen tutkimiseen. Mulla oli kyllä käytössä tuo vaihdelaatikkonostin, varsinkin tuossa asennusvaiheessa se on kyllä kätevä, että saa sovitella rauhassa kaikki kohdilleen.
Kiitosta vastauksesta, ehdin jo hieman huolestua etteikö ketään kohtalo toveria löydy jolta edes jotain konkreettista tietoa saisi. Tarvinnee koittaa saada jostain lainaan vaikka tuota nostinta, tosin saapa sen eteenpäin kaupattua myöskin jos semmoisen erehdyn ostamaan.
On kyllä ennestään vaihteisto jumpasta kokemusta että se onneks auttanee eteenpäin. Harmittaa vaan kun huonoon aikaan tuo tuppas hajoamaan, aika ja raha kortilla elämäntilaanteesta johtuen, mutta ainahan tuo kirpaisee tilanteesta riippumatta. Täytyy nyt koittaa vielä hetken riskillä ajaa työajoja ennenkuin ehtii vaihtamaan...
On kyllä ennestään vaihteisto jumpasta kokemusta että se onneks auttanee eteenpäin. Harmittaa vaan kun huonoon aikaan tuo tuppas hajoamaan, aika ja raha kortilla elämäntilaanteesta johtuen, mutta ainahan tuo kirpaisee tilanteesta riippumatta. Täytyy nyt koittaa vielä hetken riskillä ajaa työajoja ennenkuin ehtii vaihtamaan...
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Meillä oli vaan lankut öljymontun poikki kun laatikkoa kammettiin. Sai aina laskea välillä alas kun puutuu. Painaa tosiaan ihan mukavasti, mutta kaksin sen sinne kyllä saa. Puhelimelle tosin kävi näin: http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... na/034.jpg
Itse suosittelisin kyllä kovaa vauhtipyörää. Ei se siellä sen kummemmin resoinoi...
Itse suosittelisin kyllä kovaa vauhtipyörää. Ei se siellä sen kummemmin resoinoi...
kova vauhtis tarvis siis vissiin olla sen 240mm eikä tuo 228mm. elän semmoisessa kuvitelmassa että moista ei ihan plugnplay löydy?
Mitä olen itse nyt harkinnut niin LUK tai VALEO löytyis suoraan. Luk paketissa DMF ja Valeo kiinteällä.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=avf+ ... m270.l1313
Mitä olen itse nyt harkinnut niin LUK tai VALEO löytyis suoraan. Luk paketissa DMF ja Valeo kiinteällä.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=avf+ ... m270.l1313
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Tuo Valeon setti on ihan mielenkiintoinen mutta jonkun pitäisi testata paljonko se kestää vääntöjä.
Poikittaisen 5-vaihteisen 228-millinen Valeohan ei ole kestoltaan muuta kuin vakion korvaaja jos sitäkään.
Pitkittäiseen löytyy 228mm kovaa pyörää + 240mm kytkin, mutta startti pitää sitten olla 5-vaihteisesta.
Poikittaisen 5-vaihteisen 228-millinen Valeohan ei ole kestoltaan muuta kuin vakion korvaaja jos sitäkään.
Pitkittäiseen löytyy 228mm kovaa pyörää + 240mm kytkin, mutta startti pitää sitten olla 5-vaihteisesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa