Golf IV 1.4 sammuu ku painaa kytkimen pohjaan kesken ajon :(
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.4.2011 10:36
Golf IV 1.4 sammuu ku painaa kytkimen pohjaan kesken ajon :(
Siinäpäs se ongelma onkin. Kolopalloon on ilmaantunut ihan omintakeinen start and stop automatiikka. :P Parkissa käy tyhjäkäyntiä lähestulkoon mukisematta. Kylmää koneella noin 700-900rpm mutta lämpimänä tyhjäkäynti voi parkissakin tippua viiteensataan. Kylmällä koneella ku lähtee liikkeelle auto ei ollenkaan välttämättä sammu vaikka pitäisi kytkintä vähän aikaa pohjassa mutta jo 5 kilometrin ajon jälkeen todennäköisimmin sammuu jos pitää kytkintä sen aikaa pohjassa, että kierrokset normaalisti tippuisivat tyhjäkäynnille. Ei siis pidä ajossa tyhjäkäyntikierroksia kun kytkin on pohjassa.
Missä vika?
Tähän mennessä on ehdotettu bensapumppua, bensansyötön muita sähkövikoja, alipainevuotoa ja tukkeutunutta bensansuodatinta. Ffpläisillä kokemusta samanlaisesta viasta?
Missä vika?
Tähän mennessä on ehdotettu bensapumppua, bensansyötön muita sähkövikoja, alipainevuotoa ja tukkeutunutta bensansuodatinta. Ffpläisillä kokemusta samanlaisesta viasta?
Meillä samaista vikaa täysin samoilla oireilla aiheutti likainen kaasuläppäkotelo, putsauksen jälkeen käy kylmänä tyhjäyntiä hieman korkeammilla kierroksilla ja lämpimänä pysyy käynnissä... Ottaa koko ilmansuodatin kotelon pois niin helpompi putsata, meillä ainakin karsta oli melkoisen jämäkästi kiinni.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.4.2011 10:36
Nonnah! Nyt on vikakoodit luettu kaverin OBDII-piuhalla:
Näytti seuraavemmanlaiselta:
00282
Cyl. 8 injector circuit low
00513 Engine Speed Sensor G28 No signal Intermittent
Lisätäkseni vielä edellämainittuihin tyhjäkäyntiongelmiin, kone syö öljyä (ollut mulla n. 4-5tkm ja syönyt pari litraa ainakin) ja nakuttaa.
Näytti seuraavemmanlaiselta:
00282
Cyl. 8 injector circuit low
00513 Engine Speed Sensor G28 No signal Intermittent
Lisätäkseni vielä edellämainittuihin tyhjäkäyntiongelmiin, kone syö öljyä (ollut mulla n. 4-5tkm ja syönyt pari litraa ainakin) ja nakuttaa.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.4.2011 10:36
oma pikasuomennos
00282 Throtle Position Actuator - "Kaasuläpän asennon käyttölaite"
Cyl. 8 Injector Circuit Low - Short To Ground - "Sylinterin 8 ruiskun kierrokset matalalla - jotain maadoitushäikkää :P
"00513 Engine Speed Sensor G28 No signal Intermittent " - moottorin nopeudentunnistimeen (kierroslukumittariin?), ei saada yhteyttä
Tuota kaasulääppäähän täällä epäiltiin jo aiemminkin.
Mitä tarkemmin tarkoittaa tuo englanninkielen termi "short to groud" maadoitukseen se musta viittais?
Kierroslukumittari näyttäis pelaavan ;)
00282 Throtle Position Actuator - "Kaasuläpän asennon käyttölaite"
Cyl. 8 Injector Circuit Low - Short To Ground - "Sylinterin 8 ruiskun kierrokset matalalla - jotain maadoitushäikkää :P
"00513 Engine Speed Sensor G28 No signal Intermittent " - moottorin nopeudentunnistimeen (kierroslukumittariin?), ei saada yhteyttä
Tuota kaasulääppäähän täällä epäiltiin jo aiemminkin.
Mitä tarkemmin tarkoittaa tuo englanninkielen termi "short to groud" maadoitukseen se musta viittais?
Kierroslukumittari näyttäis pelaavan ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.4.2011 10:36
Kaasuläpässä on siis vikkaa vikkaa ja ruisku lyö runkoon eikä siks toimi kunnolla vaan ruiskun "kierrokset"(?) on matalalla. Mihinkähän tuo cylinder 8 viittaa tuon ruiskuvian yhteydessä kun kyse on kuites 4-sylinterisestä ja 16-venttiilisestä autosta? Onko niitä ruiskuja 8, monipisteruisku kait tuo kuites on? (Tässä vaiheessa viimestään hoksannette että tyttölapsi täälä kyselee tyhmiä?)
Millekkäs sitte?
Miten te ootte sen kaasuläpän puhistaneet? Onko se ihan mekaaninen osa vai jotain elektroniikkaa vai molempia?
Mihin kannattais viiä tuon ruiskuvian vuoksi (välillä Kokkola - Oulu)? Antti-Roikolle en vie. Rahaa ei oo niin paljo, ettenkö haluais päästä kohtuullisilla kuluilla ;)
Millekkäs sitte?
Miten te ootte sen kaasuläpän puhistaneet? Onko se ihan mekaaninen osa vai jotain elektroniikkaa vai molempia?
Mihin kannattais viiä tuon ruiskuvian vuoksi (välillä Kokkola - Oulu)? Antti-Roikolle en vie. Rahaa ei oo niin paljo, ettenkö haluais päästä kohtuullisilla kuluilla ;)
Engine Speed Sensor kertoo moottorinohjaukselle kuinka nopeasti moottori pyörii. Tämän mukaan säädetään sytytys ja suihkutus. "No Signal - Intermittent" tarkoittaa että signaali pätkii välillä. Tarkista anturille menevä johtosarja, että ei ole eristeet kuluneet poikki. Tarkista liitin ettei ole hapettunut.
Mikä oli tuo kaasuläpän vika? Nythän sulla lukee vain osa, ei mikä vika siinä on.
Entä mikä on tuon Injector Circuit Low -vian vikanumero? Luulen että tässä autossa tuo sama vikakoodi tarkoittaa jotain muuta vikaa, koska siinä ei luonnollisestikaan ole kahdeksaa sylinteriä/suihkutussuutinta. Jos kyseessä on suihkutussuutinvika, niin lähtisin tutkimaan ensin tarkastamalla suuttimelle menevän johdon. Onko johtojen eristeet rispaantuneet? Voit myös mitata yleismittarilla suuttimen resistanssin. Se on jotain (heitän nyt ihan hatusta) viiden ja 50:n ohmin väliltä. Jos on vähemmän/enemmän tai kokonaan poikki (ei näytä mitään) niin siinähän se vika.
Mikä oli tuo kaasuläpän vika? Nythän sulla lukee vain osa, ei mikä vika siinä on.
Entä mikä on tuon Injector Circuit Low -vian vikanumero? Luulen että tässä autossa tuo sama vikakoodi tarkoittaa jotain muuta vikaa, koska siinä ei luonnollisestikaan ole kahdeksaa sylinteriä/suihkutussuutinta. Jos kyseessä on suihkutussuutinvika, niin lähtisin tutkimaan ensin tarkastamalla suuttimelle menevän johdon. Onko johtojen eristeet rispaantuneet? Voit myös mitata yleismittarilla suuttimen resistanssin. Se on jotain (heitän nyt ihan hatusta) viiden ja 50:n ohmin väliltä. Jos on vähemmän/enemmän tai kokonaan poikki (ei näytä mitään) niin siinähän se vika.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.4.2011 10:36
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 18.4.2011 10:36
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa