Moro.
Kevättä rinnassa ja vähän joka puolella... nyt huvittais laittaa äänentoisto uusiks. Kaverini ystävällisesti valitsi puolestani 2-tie erillissarjan (Soundstream Arachnid SC-60T), vahvistimen (Soundstream Lil' Wonder II 4.480) ja subwooferin (Phoenix Gold R 10), alkuperäisten etukaiuttimien ja takaluukun subbarin tilalle. takakaiuttimiin en koske. Tuon äänentoiston lisäksi sain suosituksen soittimeksi: Clarion CZ200ER, 115€.
Kaiuttimet on siis vielä tilaamatta, ainakin siihen asti, jahka saisin korvattua nykyisen kasettisoittimeni hieman uudemmalla mallilla - ja siihen nyt tarvitsenkin apuanne :]
Tuossa Clarionissa on takana se USB-liitäntä, joka aiheuttaa ei-reaktioita, lisäksi väri on oranssi :( Do Not Like. Haussa olisi siis 1-din soitin, jossa USB ja/tai BT ja/tai SD-paikka - sekä toki RCA-liitäntä tolle äänentoistolle. CD-/kasetti-läpeä en tarvitse ja hintakin saa olla huokeammasta päästä... semmonen hinta/laatu-vehje ennemmin kuin merkkituote. Ja jos vielä saa niin ronkeli olla, että esittäis toiveväreiksi (ei painavin kriteeri), punane tai sinine :]
Soittimen valinta (USB), uuteen äänentoistoon
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Mulla on ollu kokemuksia muutamasta Pioneerista, Kenwoodista ja Alpinesta. Noista soittimista Alpine on mielestäni käytännöllisin soitin, valikot ja kappaleiden selaus on joukosta kaikkein selkeintä. Edellisessä autossa mulla oli justiin tuo Alpinen IDA-x305 (usb kylläkin löytyi, muttei muistikorttia) ja se on ollut paras omistamani 1din soitin. Valaistuksen väri oli vaihdettavissa sekä näppäimissä että lcd-näytössä erikseen ja molemmissa pystyi valitsemaan joko haluamasi sinisen tai punaisen. Ja rca liitännäthän siinä löytyy subbarille sekä erillissarjoille. Tuohon soittimeen olin enemmän kuin tyytyväinen ja onhan tuo näyttävän näköinen vehje. Suosittelen tutustumaan kapistukseen. Ennen tuota autossani oli ihan ns. "perus" näytöllä varustettu CDA-105R joka oli myöskin ihan hyvä. Siinäkin pystyi näppäinten valaistuksen vaihtamaan.
Tässä vielä linkit kyseisiin laitteisiin http://www.autostudio.fi/autohifi/autor ... -2010.html ja http://www.autostudio.fi/autohifi/autor ... -ipod.html Hinnakkaitahan nuo ovat, mutta käytettynä tuota IDA-x305:ttä näyttäisi saavan noin 200 eurolla Nettivaraosasta.
-
- -
Kiitokset vastauksista. Täytyy myöntää, että olen liian tiukalla budjetilla liikenteessä. Tykkään ostaa kerrasta hyvät, niin pahasti näyttää menevän puihin. Motonetissä joku merkki-x näyttäis olevan 120e SD+USB, mutta en usko hinta/laatu-suhteen nousevan kärkipäähän.
Täytynee harkita tuota Clarionia hintansa puolesta ja unohtaa tuo väri tyystin, sekä nakata USB-liitäntä piuhalla hanskalokeroon ^_^ (kuten tämän kokoonpanon koonnut ehdottaa).
Ainakin hahmottu paremmin näitten laitteitten hinta tässä kysellessä :]
Täytynee harkita tuota Clarionia hintansa puolesta ja unohtaa tuo väri tyystin, sekä nakata USB-liitäntä piuhalla hanskalokeroon ^_^ (kuten tämän kokoonpanon koonnut ehdottaa).
Ainakin hahmottu paremmin näitten laitteitten hinta tässä kysellessä :]
Mä jatkan tähän vielä samaan kun itse pitäis löytää myös about 200€ pintaan usblla varustettua soitinta ja vastaan tuli tällainen clarionin soitin kun fj 409e
ulkoisesti sopii omaan mieltymykseen mutta onko kellään antaa noista clarioneista mitään mututuntumaan, olin ajatellut ites seuraavaksi kääntyä tuonne alpinen suuntaan mutta tuo voisi olla ainakin speksienkin suhteen ihan mielenkiintoinen..
Eli kokemuksia clarioneista anyone?
ulkoisesti sopii omaan mieltymykseen mutta onko kellään antaa noista clarioneista mitään mututuntumaan, olin ajatellut ites seuraavaksi kääntyä tuonne alpinen suuntaan mutta tuo voisi olla ainakin speksienkin suhteen ihan mielenkiintoinen..
Eli kokemuksia clarioneista anyone?
Clarioneista ei juuri kokemusta ole.
Jos saan suositella niin Alpine kahdella USB:lla ja muutenkin tosi kattavilla ominaisuuksilla. Eikä ole hirveän kallis edes.
Jos saan suositella niin Alpine kahdella USB:lla ja muutenkin tosi kattavilla ominaisuuksilla. Eikä ole hirveän kallis edes.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”