Golf 4 jakopää remppa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

Golf 4 jakopää remppa

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 18.4.2011 0:04

Mites se kun ton jakopääremmin vaihtaa niin ilmeisesti kannattee vaihtaa myös vesipumppu ja kiristin, mutta entäs noi rullat vaihdetaanko ne yleensä joka kerta?
Kiitän vastauksista jo etukäteen!

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.4.2011 0:13

Ensiksikin laita ihmeessä tieto et mikä kone kyseessä.

Mut ite laittaisin kaikki uusiksi oli kyseessä mikä kone tahansa. Jos ne rullat pari kymppiä maksaa niin se on pieni hinta siitä ettei tule koneremonttia jos joku paikka pettää.

E: toisesta topikista yhdistetty oletettavaksi koneeksi 1.9tdi, ja edelleen ite laittaisin kaikki uutta.

Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 18.4.2011 0:19

Kone on 1,9 tdi 66kw jne.jne.

Golfpallo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 11.12.2010 2:48

ViestiKirjoittaja Golfpallo » 18.4.2011 0:22

Onko niin, että kiristinkin vaihdetaan vain tarvittaessa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.4.2011 0:40

Riippuu varmaankin moottorista, että millainen kiristin siinä on?

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 18.4.2011 1:56

Koko pa*** uusiksi... Niin itse ainakin tein ja teen tulevaisuudessakin. Hihna, vesipumppu, parit rullat ja kiristin. Osat ei maksa kuitenkaan juuri mitään verrattuna siihen jos esim. kiristin hajoaa ja hihna pääsee hyppäämään. Ainakaan meikäläisen tuurilla ei ehjää jäisi kun öljyproppu :D

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.4.2011 7:22

Sekä kannakeraudan pultit kuuluisi uusia ja apulaitehihnapyörän.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 18.4.2011 11:05

Eikös se niin mene jakopääremonteissa, että kympin säästöllä saat tonnin tappion? Kaikki vaan uusiksi, eivät ole kalliita osia varsinkaan tarvikkeena.

Kampuran hihnapyörän ruuvit kannattaa tosiaan olla uudet rullien, yms. ruuvien lisäksi. Ohjeet eivät kehota laittamaan näihin lukitetta, mutta itse olen aina laittanut kaikkiin jakopään ruuveihin kevyen lukitteen oman mielenrauhan takia.

Samalla kannattaa sitten vaihtaa myös apulaitehihna ja mahdollisesti myös sen kiristin jos yhtään ääntää tai on väljää.

swilen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 2.9.2010 8:13

ViestiKirjoittaja swilen » 18.4.2011 14:02

Komppan 4Motioner nimimerkkiä, kaikki helposti vaihdettava samalla uusiksi.

Lisäksi kannatta tehdä remppa itse, niin ei voi syyttä kuin itseään. Jos viet korjaamolle, vie luotettvalle korjaamolle, koska jostain syystä juuri ammattikoulusta valmistunut autoasentaja ei aina saa jakohihnaa asennettua oikeille "hampaille".

Se mikä korjaamo sitten on luotettava ja mikä ei, jää ihan herran haltuun. Merkkihuoltokaan ei aina onnistu....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa