VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Vm-06 touraniin pitäisi saada joku toimiva vikakoodin lukija tms, miel kannettavaan liitettävä. Kannettava on n 5 vuotta vanha... En ole nero tietokoneiden kanssa mutta jo esimerkiksi touranissa webaston lukituksen poistamiseen tarvitsee tietokonetta.
Mahdollisimman helppokäyttöinen ohjelma+kaapeli hakusessa
Mahdollisimman helppokäyttöinen ohjelma+kaapeli hakusessa
Mistähän internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy nuo eri kanavat esim vag checkeriä käytettäessä. Varmaan tärkeä tieto myös vcds käytettäessä?
Kuinkas vagcom/vcds käyttäjät ovat oppinsa hankkineet? Ajattelin lähinnä kun en ole niin hyvä tietokoneihminen ja kuitenkin haluaisin oppia käyttämään mahdollisimman monipuolisesti ja hyvin jos hankin tuon vcds:sän obd.fi:stä.
Ihan turhaan ei viitsisi satsata rahaa kiinni jos ohjelman käyttämisestä ei tule mitään. Nykyajan volkkareissa kun tarttee melkein viikottain jotain nollausta/vikakoodien poistoa/tutkiskelua.
Kuinkas vagcom/vcds käyttäjät ovat oppinsa hankkineet? Ajattelin lähinnä kun en ole niin hyvä tietokoneihminen ja kuitenkin haluaisin oppia käyttämään mahdollisimman monipuolisesti ja hyvin jos hankin tuon vcds:sän obd.fi:stä.
Ihan turhaan ei viitsisi satsata rahaa kiinni jos ohjelman käyttämisestä ei tule mitään. Nykyajan volkkareissa kun tarttee melkein viikottain jotain nollausta/vikakoodien poistoa/tutkiskelua.
VAG-COM ei pelaa(enää)
Tere,
Mistähän vois johtua kun ei enää pelaa tuo 311.2N versio? Aiemmin pelannut normaalisti mutta jostain syystä nyt pitkän käyttötauon jälkeen ei skulaa. Kaapelina USB-OBD2.
Ohjelman testi näyttää että yhteys on, mutta kun yrittää päästä johonkin boxiin sisään niin eipä onnistukkaan.
Mistähän vois johtua kun ei enää pelaa tuo 311.2N versio? Aiemmin pelannut normaalisti mutta jostain syystä nyt pitkän käyttötauon jälkeen ei skulaa. Kaapelina USB-OBD2.
Ohjelman testi näyttää että yhteys on, mutta kun yrittää päästä johonkin boxiin sisään niin eipä onnistukkaan.
PSA vikakoodit
Tiedän ettei ole oikea paikka kysyä, mutta ehkä joku osaisi auttaa silti.
Eli kaverin Citikasta pitäisi saada vikakoodeja luettua.
Mun oma OBD-kaapeli sopii PSA:n porttiin, mutta mikä olisi PSA:n vastine VAG-COM:ille?
Mielellään joku ilmainen ohjelma tai mahdollisimman edullinen.
Eli kaverin Citikasta pitäisi saada vikakoodeja luettua.
Mun oma OBD-kaapeli sopii PSA:n porttiin, mutta mikä olisi PSA:n vastine VAG-COM:ille?
Mielellään joku ilmainen ohjelma tai mahdollisimman edullinen.
Mites, onko kukaan ottanu Fabia 1.9sdi:stä vag-commilla / vcds:llä EGR:ää pois käytöstä?
Kokeilin tuossa ohjeilla mitä netistä löysin, mutta ei vaikutusta.
Eli ohjeet mitä löysin oli,
Engine 01, Login 11 / pass 12233
sitten adaption ja block 03, siellä alunperin lukema 32768 ja sitä kun nostaa 33768 niin
pitäisi EGR:n tippua pois, mutta ei. Test ei vaikuta mitään ja sitä ei voi edes tallentaa.
Anyone?
Kokeilin tuossa ohjeilla mitä netistä löysin, mutta ei vaikutusta.
Eli ohjeet mitä löysin oli,
Engine 01, Login 11 / pass 12233
sitten adaption ja block 03, siellä alunperin lukema 32768 ja sitä kun nostaa 33768 niin
pitäisi EGR:n tippua pois, mutta ei. Test ei vaikuta mitään ja sitä ei voi edes tallentaa.
Anyone?
Viimeksi muokannut timheim, 22.10.2010 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vag Checker (iso näytöllinen)
http://www.elekma.com/index.php?main_page=product_info&cPath=163_151&products_id=928
Löytyy tuon linkin vikakoodien lukija volkkarille mutta ovien ja keskuslukon elektroniikkaan en pääse käsiksi ollenkaan, ilmoittaa kommunikaatio virhettä. Kenelläkään tuota laitetta?
Löytyy tuon linkin vikakoodien lukija volkkarille mutta ovien ja keskuslukon elektroniikkaan en pääse käsiksi ollenkaan, ilmoittaa kommunikaatio virhettä. Kenelläkään tuota laitetta?
Morjesta, osaiskos joku antaa kommenttia,
Auto -01 Fabia 1.4 16V
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 6Q0 907 379 C
Component: ABS 5.7 FRONT V00
Coding: 00045
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
------------------------------------------------------------------------------
Itse tulkitsin tuota pienen googletuksen jälkeen niin että moottorinohjausboksissa jotain hämärää ja että tuo abs:n virhe kertoo juurikin myös sitä samaa että moottorinohjauksessa jotain.
Pystyykö joku vahvistamaan tuota?
Autossa tosiaan palaa EPC ja moottorinvaroitusvalot, ei vaan pääse lukemaan koodeja kun engine blockkiin ei onnistuttu saamaan mitään yhteyttä.
Auto -01 Fabia 1.4 16V
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels:
Controller:
Note: Can't Synch Baud Rate
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6Q0-907-37x-ABS.LBL
Controller: 6Q0 907 379 C
Component: ABS 5.7 FRONT V00
Coding: 00045
Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent
------------------------------------------------------------------------------
Itse tulkitsin tuota pienen googletuksen jälkeen niin että moottorinohjausboksissa jotain hämärää ja että tuo abs:n virhe kertoo juurikin myös sitä samaa että moottorinohjauksessa jotain.
Pystyykö joku vahvistamaan tuota?
Autossa tosiaan palaa EPC ja moottorinvaroitusvalot, ei vaan pääse lukemaan koodeja kun engine blockkiin ei onnistuttu saamaan mitään yhteyttä.
Siltä varalta että joku muukin on ihmetellyt että miksi jotkut graafit eivät näy plotterissa oikein (unitit ilmeisesti puttuu label filuista, jolloin VCDS käyttää oletusta 1 - 100), niin tossa supportin ohjeet skaalauksien muutamiseksi:
* klikkaa mitta-arvoa plotterinäkymässä, niin arvon ympärille tulee viivat fokuksen merkiksi.
* Vertical scaleen naputellaan oikeat arvot.
* Vasemmasta yläkulmasta kakkosen takaa preferences ja "save and exit", niin uusi range jää muistiin.
Esim. ASZ:lla Blokin 10 actual intake pressure näyttää rangea 1 - 100, minkä takia se "näkyy" laahaavan plotterin alareunassa. Muutamalla rangen 900 - 2500, hyppää viiva vähän fiksumpaan kohtaan. Vastaavasti jos 11 blokissa haluaa että specified ja actual intake pressure viivat kulkee "päällekkäin" niin niiden ranget voi käydä modaamassa samoiksi.
Tuolta virallisia ohjeita:
http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
http://www.ross-tech.com/vag-scope/
* klikkaa mitta-arvoa plotterinäkymässä, niin arvon ympärille tulee viivat fokuksen merkiksi.
* Vertical scaleen naputellaan oikeat arvot.
* Vasemmasta yläkulmasta kakkosen takaa preferences ja "save and exit", niin uusi range jää muistiin.
Esim. ASZ:lla Blokin 10 actual intake pressure näyttää rangea 1 - 100, minkä takia se "näkyy" laahaavan plotterin alareunassa. Muutamalla rangen 900 - 2500, hyppää viiva vähän fiksumpaan kohtaan. Vastaavasti jos 11 blokissa haluaa että specified ja actual intake pressure viivat kulkee "päällekkäin" niin niiden ranget voi käydä modaamassa samoiksi.
Tuolta virallisia ohjeita:
http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
http://www.ross-tech.com/vag-scope/
Hieman offtopickia mutta tuli yllätys selvitellessäni vakuutuskorvauksia häkkivarastomurron jälkeen. Minulta varastettiin varastosta reppu jossa oli läppäri, aito ross-techin kaapeli, rengasavain ja työkaluja.
Sain korvauksen läppäristä, repusta ja työkalusarjasta. Kaapelista ja rengasavaimesta ei tullut korvauksia koska Tapiolan vakuutusehtojen mukaan moottoriajoneuvot ja niiden varusteet eivät kuulu kotivakuutuksen piiriin, niistä pitäisi hakea korvaus auton kaskosta. Mietityttää, että jos olisin kirjoittanut varastetuksi auton työkalusarjan niin olisikohan silloin sitäkään korvattu?
Harmikseni minulla ei ole kaapelin sarjanumeroa ylhäällä eikä siinä ole mitään erityisiä tuntomerkkejä joten tunnistaminen on vaikeaa.
Sain korvauksen läppäristä, repusta ja työkalusarjasta. Kaapelista ja rengasavaimesta ei tullut korvauksia koska Tapiolan vakuutusehtojen mukaan moottoriajoneuvot ja niiden varusteet eivät kuulu kotivakuutuksen piiriin, niistä pitäisi hakea korvaus auton kaskosta. Mietityttää, että jos olisin kirjoittanut varastetuksi auton työkalusarjan niin olisikohan silloin sitäkään korvattu?
Harmikseni minulla ei ole kaapelin sarjanumeroa ylhäällä eikä siinä ole mitään erityisiä tuntomerkkejä joten tunnistaminen on vaikeaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
^^^^
Just ostin täältä: http://www.huuto.net/kohteet/hex-usb-can-vcds-vag-com-912--obd2-usb-vikakoodinlukijaohje/155269969
Tämä kaveri myy ruotsista käsin ja maksoin omani jo sille pois. Kommunikointi onnistuu englanniksi ja ruotsiksi sekä heikohkolla suomella. Tuo on kopio kaapeli mutta toimii varmasti paremmin mitä ne sinipäiset. ;)
Just ostin täältä: http://www.huuto.net/kohteet/hex-usb-can-vcds-vag-com-912--obd2-usb-vikakoodinlukijaohje/155269969
Tämä kaveri myy ruotsista käsin ja maksoin omani jo sille pois. Kommunikointi onnistuu englanniksi ja ruotsiksi sekä heikohkolla suomella. Tuo on kopio kaapeli mutta toimii varmasti paremmin mitä ne sinipäiset. ;)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Golf V on CAN-väyläinen eli VCDS:n (eli VAG-COM) kanssa vaatii MicroCAN tai HEX-USB+CAN adapterin. Tuo on se paras vaihoehto. Vikakoodit ja anturitietoa saa ulos esim V-Checkerilläkin.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 28.11.2006 15:26
Täällä taas pitkästä aikaa! Bemarista Volsuun siirtyessä jäi käteen tuollainen OBD II kaapeli jossa USB toisessa päässä. Elikkäs pääseekö samalla kaapelilla käsiksi passatin sielunelämään (2003)? Ja mitä ohjelmia tarvitsen tehdäkseni perus säätöjä ja vikakoodikikkailuja? Bemarin kanssa tietokonejutustelu sujui ainakin suhteellisen helposti että neuvoja kaivataan! :)
Morjensta.
En ainakaan haulla löytänyt tästä kaapelista mitään juttua, joten onkohan kukaan tilannu dealextremestä obd-kaapelia. Halvalla lähtee ainakin, vajaa 13 dollaria usb-kaapeli. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37635 Mutta toimiikos vag-comin kanssa? Ainakin joku väittää 2001 vm jettassa toimivan tuolla kommenteissa. Oma auto siis -04 bora.
En ainakaan haulla löytänyt tästä kaapelista mitään juttua, joten onkohan kukaan tilannu dealextremestä obd-kaapelia. Halvalla lähtee ainakin, vajaa 13 dollaria usb-kaapeli. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37635 Mutta toimiikos vag-comin kanssa? Ainakin joku väittää 2001 vm jettassa toimivan tuolla kommenteissa. Oma auto siis -04 bora.
mitä toiminnalisia eroja noissa kahdessa on kuin usbi toinen ja sarjaportti toinen? käykö samoihin autoihin?
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=867
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=867
-99 Boraan pitäisi tuommoista kaapelia hommailla, eli ilmeisesti toi VAG-KKL-kaapeli on sopiva http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1. Entä sitten ohjelma? Onko ross-techin sivuilla oleva Lite toimiva vai pitääkö etsiä joku toinen? Vista koneen käyttiksenä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-99 Boraan pitäisi tuommoista kaapelia hommailla, eli ilmeisesti toi VAG-KKL-kaapeli on sopiva http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1. Entä sitten ohjelma? Onko ross-techin sivuilla oleva Lite toimiva vai pitääkö etsiä joku toinen? Vista koneen käyttiksenä.
Lite pelaa Vistassa ja VAG-KKL Borassa.
Kun nyt sain ton kaapelin, niin pitäiskö test vaiheessa, ei siis autossa kiinni vielä, niin tulla myös siihen interface kohtaan ok? Eli mulla tulee port status ok mut interface not found. Ja onkohan mulla ees oikeet ajurit, otin VCP noi vista x86 2.08.08 eli sen ylemmän ftdichips.com sivulta. Kun ohjeiden ajureita ei löytynyt, vai mitä toi FT232 tarkoittaa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Autoon kiinni ja virrat päälle, ennen ei mene testi läpi. Ajurit löyty FT232 piiriin samasta paketista kun muihinkin, nykyään nuo on samassa paketissa kaikki.
Hei!
Olisi tarvetta päästä nollaamaan/kuittaamaan "Service now" muistutin ja poistamaan airbag herja (akku loppu pakkasilla)
Vanha 311.X (tai jotain sinnepäin) oleva vag-com löytyy ja COM-OBD adapteri. Auto tunnistuu kyllä mutta alkaa kysymään 7 numeroista PIN koodia, en tätä ole mistään saanut/löytänyt.
Merkkiliike ei suostu nollaamaan muuten kuin tekemällä huollon (300€)
Onnistuuko "nyrkkipajalla" nollaus tai esim mittaristosta jotenkin?
Kulkineen tiedot: -06 VW Touran 2.0TDI
Olisi tarvetta päästä nollaamaan/kuittaamaan "Service now" muistutin ja poistamaan airbag herja (akku loppu pakkasilla)
Vanha 311.X (tai jotain sinnepäin) oleva vag-com löytyy ja COM-OBD adapteri. Auto tunnistuu kyllä mutta alkaa kysymään 7 numeroista PIN koodia, en tätä ole mistään saanut/löytänyt.
Merkkiliike ei suostu nollaamaan muuten kuin tekemällä huollon (300€)
Onnistuuko "nyrkkipajalla" nollaus tai esim mittaristosta jotenkin?
Kulkineen tiedot: -06 VW Touran 2.0TDI
Moik,
Löysin tällaisen tuotteen webistä, lieneekö hyvä, toimiikohan oikein. Ainakaan ei ole hinnalla pilattu vikakoodinlukija VAGille.
http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_
Melkein tekisi mieli tilata. Onko kellään kokemuksia laitteesta?
Löysin tällaisen tuotteen webistä, lieneekö hyvä, toimiikohan oikein. Ainakaan ei ole hinnalla pilattu vikakoodinlukija VAGille.
http://www.e-ville.hk/fi/product/3038/v ... w_audi_ym_
Melkein tekisi mieli tilata. Onko kellään kokemuksia laitteesta?
No nii, dealextremen kaapeli oli kolahtanu postiluukkuun tänään. Tiedoksi vain, että tämä on ulkonäöltään on aivan vastaava kuin tuolla obd.fi -sivuilla myynnissä oleva, mistä oli linkkikin minun edellisen postauksen jälkeen. Pitää joululomalla opiskella kuinka tuota oikein käytellään, nyt ei vihti läppärin kanssa säheltää tuolla pakkasessa. :)
Toimiihan se DX:n kaapeli. Ainoo vaan et engine blockiin en saanu yhteyttä ku valitti tosta baud ratesta, mistä oli jo aiemminki valittanu. Pitää vielä opiskella. Ja toi shareware versio vcds:stä kyllä kyrsii! :D
Edit: Niin ja jotain varmaan laadusta kertoo, että vcds sano latenssin olevan "poor" :)
Edit: Niin ja jotain varmaan laadusta kertoo, että vcds sano latenssin olevan "poor" :)
Yriin tässä tutkia millä piuhalla ja ohjelmalla pääsisin käsiksi tuon -01 LT 35:sen aivoihin mutten tässä työkiireessä löytänyt. Siinä kun on semmoinen pyöreä diagnoosipistoke vai onko johonkin piilotettu OBD? Akun tyhjentymisen jälkeen kun mokoma alkoi vilkuttamaan ajoneston valoa, käynnistyy ja toimii kuitenkin ihan normaalisti. Eli mitä tarvitsisin?
Jyrki
VW LT35 2,5 TDI ANJ moottorilla
Jyrki
VW LT35 2,5 TDI ANJ moottorilla
Voiko vag-comilla jotenkin muuttaa sähköikkunoiden käytöstä?
Itselläni on 3B passatti jossa etulasit sähköiset ja kuskin puolen napikat toimivat sillä lailla epäloogisesti että kun (kumpaa tahansa) nappia painaa puolittain alas (ekan pykälän), niin lasi nouseekin ylöspäin. Sitten kun nappulan painaa pohjaan saakka, lähtee lasit laskeutumaan.
Todella häiritsevää. Ja ongelma koskee siis sekä kuskin että apukuskin lasia.
Itselläni on 3B passatti jossa etulasit sähköiset ja kuskin puolen napikat toimivat sillä lailla epäloogisesti että kun (kumpaa tahansa) nappia painaa puolittain alas (ekan pykälän), niin lasi nouseekin ylöspäin. Sitten kun nappulan painaa pohjaan saakka, lähtee lasit laskeutumaan.
Todella häiritsevää. Ja ongelma koskee siis sekä kuskin että apukuskin lasia.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Osaisikohan joku neuvoa tuollaisen halpis/kopio vag comin kanssa. Ostettu ilmeisesti samalta ruotsalaiselta myyjältä kuin ylempänä on mainittu.
Pitäisi siis olla hex-usb malli, versio 912.10.6.2.
Koneella saa yhteyden ainakin moottoriin ja moniin muihinkin kohteisiin (esim. näytön kielen vaihdoin), mutta automaattivaihteistoon en pääse.
Hakee jonkin aikaa ja sitten ilmoittaa: too many communications errors.
Luin kaikki sivut tästä topicista ja osassa oli vinkkinä laitehallinnasta jonkin nopeuden muuttaminen.
Voisiko joku tarkentaa kohdetta, koska en kannettavasta löytänyt tuota portit kohtaa, ainoastaa usb-ohjaimet, jossa useita ohjaimia...
Koneena siis hieman vanhempi Acer, jossa XP.
Ja autona -01 mallin Golf Varinant 1.9 Tdi tiptronic.
Tai jos Turun lähistöllä olisi jollain laitteet, joilla voisi kokeilla paremmalla onnella!?
Pitäisi siis olla hex-usb malli, versio 912.10.6.2.
Koneella saa yhteyden ainakin moottoriin ja moniin muihinkin kohteisiin (esim. näytön kielen vaihdoin), mutta automaattivaihteistoon en pääse.
Hakee jonkin aikaa ja sitten ilmoittaa: too many communications errors.
Luin kaikki sivut tästä topicista ja osassa oli vinkkinä laitehallinnasta jonkin nopeuden muuttaminen.
Voisiko joku tarkentaa kohdetta, koska en kannettavasta löytänyt tuota portit kohtaa, ainoastaa usb-ohjaimet, jossa useita ohjaimia...
Koneena siis hieman vanhempi Acer, jossa XP.
Ja autona -01 mallin Golf Varinant 1.9 Tdi tiptronic.
Tai jos Turun lähistöllä olisi jollain laitteet, joilla voisi kokeilla paremmalla onnella!?
Olisko niin ettei tuolla piraattijohdolla pääse juuri kyseiseen osaan ?
Eikös niillä ole rajalliset pääsyt tietoihin. Muistaisin että tuo automaattiloota olis just niitä.
Mulla olis aito, jos haluut koittaa. Mun taidot/tiedot ei ihan älyttömiin riitä :)
Siis Maskusta löytyy ja huomenna Raisiossa 11.00-------
Eikös niillä ole rajalliset pääsyt tietoihin. Muistaisin että tuo automaattiloota olis just niitä.
Mulla olis aito, jos haluut koittaa. Mun taidot/tiedot ei ihan älyttömiin riitä :)
Siis Maskusta löytyy ja huomenna Raisiossa 11.00-------
Nuo pirattikaapelit kannattaa suosiolla jättää ostamatta... Aidon ostamalla saadaan rahoitettua tuota ohjelman päivityksiä ja toimiipahan sitten ainakin kaapeli kunnolla!
Täältävoi katsoa sen pistokkeen sijainnin, löytyy useimpiin malleihin.
Näyttäisi tuo IVgolfissa olevan puhaltimen nappien alla.
Täältävoi katsoa sen pistokkeen sijainnin, löytyy useimpiin malleihin.
Näyttäisi tuo IVgolfissa olevan puhaltimen nappien alla.
Nyt on kokeiltu aidollakin piuhalla ja ohjelmaal, kiitoksia hefner, mutta silläkään ei päässyt automaattilaatikon sisälle. Ilmoitti vaan samaa; too many communication errorsia.
Testivaiheessa kaikki muu kunnossa, mutta ilmoitti ettei yhteyttä can-väylään.
Kai tuossa -01 mallissa can on?
Jännä että pääsee kuitenkin mm. tuohon moottoriosioon!
Osaisikohan joku auttaa vaivaan?
Testivaiheessa kaikki muu kunnossa, mutta ilmoitti ettei yhteyttä can-väylään.
Kai tuossa -01 mallissa can on?
Jännä että pääsee kuitenkin mm. tuohon moottoriosioon!
Osaisikohan joku auttaa vaivaan?
Tyhmä vai erittäin tyhmä
Mulla Seat temppuilee, polttaa EPC valoa ja välillä moottorin vikalamppu.
Ongelma on että auton vääntö häviää tietyssä lämpötilassa. Ongelma säilyy niin pitkään kun sammuttaa koneen. Uuden startin jälkeen valot palaa mutta tehot palaa normaaliksi.
Olen yrittänyt VAG-COM lukea mutta tässä tulokset:
Crack versio: 311.2N
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 6K0 906 032 AC
Component: ME7.5.10 4192
Coding: 00001
Shop #: WSC 06402
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
sitten
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Thursday, 17 February 2011, 21:06:28.
Chassis Type: 6K - Seat Ibiza/Cordoba
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,45,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 6K0 906 032 AC
Component: ME7.5.10 4192
Coding: 00001
Shop #: WSC 06402
VCID: 69A53EA70077
Note: Excessive Comm Errors
auttakaa hyvät herrat ja rouvat!
Alkaa tuo EPC valo harmittaa ;)
JR
PS: Kun autosta katoaa vääntö, se alkaa karstottaa tulppia
Ongelma on että auton vääntö häviää tietyssä lämpötilassa. Ongelma säilyy niin pitkään kun sammuttaa koneen. Uuden startin jälkeen valot palaa mutta tehot palaa normaaliksi.
Olen yrittänyt VAG-COM lukea mutta tässä tulokset:
Crack versio: 311.2N
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 6K0 906 032 AC
Component: ME7.5.10 4192
Coding: 00001
Shop #: WSC 06402
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
or a communication error ocurred
sitten
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Thursday, 17 February 2011, 21:06:28.
Chassis Type: 6K - Seat Ibiza/Cordoba
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,45,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 6K0 906 032 AC
Component: ME7.5.10 4192
Coding: 00001
Shop #: WSC 06402
VCID: 69A53EA70077
Note: Excessive Comm Errors
auttakaa hyvät herrat ja rouvat!
Alkaa tuo EPC valo harmittaa ;)
JR
PS: Kun autosta katoaa vääntö, se alkaa karstottaa tulppia
Morjens, mulla on tuo transporter 2005 mallinen auto ja siinä on tehtaan asentama webasto. Webasto ei kuitenkaan lähde kunnolla päälle, vag-com antaa vikakoodiksi alijännite. Onko tuotä jännite vahtia mahdollista poistaa käytöstä tai rajaa laskea? Niin ja auton akkku on uusi ja jännitettä 12,9v ja kun webasto yrittää käyntiin niin jännite laskee 12,5v.
Nyt apuja kaivattaisiin. Omistan usb-obd2 -kaapelin ja 2x2-adapterin (löytyy elekma.com -sivuilta). VAG-COM 311.2, 409.1 ja VCDS-Lite yhteensopiva.
Olen yrittäny saaha yhteyttä ABS-yksikköön mutta tuloksetta.
Auto on Vw Corrado VR6 -93, on yritetty myös -93 vuoden VR6 Golffissa tuloksetta.
Yritetty seuraavilla ohjelmilla: vag-com 409.1 ja VCDS-lite.
Kun yrittää yhdistää suoraan ABS-yksikköön, ABS-valo vilkkuu muutaman kerran ja joku releen napse kuuluu samalla ja antaa herjan:
---------
Too many communications errors to continue
---------
Ja kun yrittää hakea automaatti-scannauksella niin tulee:
---------
Addres03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller: 535 907 379E
NOTE: Excessive comm errors
--------
Oon yrittäny eri nopeuksilla ja latensseilla mutta sama herja joka kerta.
Missä vika/ mitä teen väärin tai olen jättäny tekemättä?
Oma ABS-boxi on täysin kunnossa, että sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia ja kaapelilla/ohjelmistolla saa kyllä yhteyden moottorinohjaukseen ilman mitään ongelmaa.
Auttakkee tyhmää...
EDIT: Itse itselleni vastaten; vanha vag-com 311.2 versio ja latenssia pienemmäksi niin rupesi pelaamaan. Mutta sanonpa vaan että tässä ketjussa ei näköjään auttajia pahemmin ole :D Ainoastaan kyselijöitä...
Olen yrittäny saaha yhteyttä ABS-yksikköön mutta tuloksetta.
Auto on Vw Corrado VR6 -93, on yritetty myös -93 vuoden VR6 Golffissa tuloksetta.
Yritetty seuraavilla ohjelmilla: vag-com 409.1 ja VCDS-lite.
Kun yrittää yhdistää suoraan ABS-yksikköön, ABS-valo vilkkuu muutaman kerran ja joku releen napse kuuluu samalla ja antaa herjan:
---------
Too many communications errors to continue
---------
Ja kun yrittää hakea automaatti-scannauksella niin tulee:
---------
Addres03: ABS Brakes
Protocol: KW1281
Controller: 535 907 379E
NOTE: Excessive comm errors
--------
Oon yrittäny eri nopeuksilla ja latensseilla mutta sama herja joka kerta.
Missä vika/ mitä teen väärin tai olen jättäny tekemättä?
Oma ABS-boxi on täysin kunnossa, että sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia ja kaapelilla/ohjelmistolla saa kyllä yhteyden moottorinohjaukseen ilman mitään ongelmaa.
Auttakkee tyhmää...
EDIT: Itse itselleni vastaten; vanha vag-com 311.2 versio ja latenssia pienemmäksi niin rupesi pelaamaan. Mutta sanonpa vaan että tässä ketjussa ei näköjään auttajia pahemmin ole :D Ainoastaan kyselijöitä...
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
VCDS ihmettelyä
Tuli hommattua OBDn KLL- kaapeli ja VCDS-lite. Laitteiston virittely käyttökuntoon takkusi hieman, kun kaapeli ja kone ei löytäneet toisiaan (Win7) vaikka portit oli ok. Tietokoneen uudelleenkäynnistys auttoi ja dataa alkoi tulla. Tuo Passatin lämpömittari on melko epeli, näyttää 90 tod 75C, ei ihme että auto ei ole lämpimimmästä päästä. Mutta miksi VCDS:ssä ei näy SRItä eli huollon nollausta vaan Control mofule finder.
Onko mistään saatavana luetteloa noista kanavien sisällöistä. 14 jälkee tulee punaista erroria että rekisteröi. Saako rekisteröimättömällä useampia kanavia näkymään esim Enginen kohdalla. Mistä löydän turbon paineen ?
Onko mistään saatavana luetteloa noista kanavien sisällöistä. 14 jälkee tulee punaista erroria että rekisteröi. Saako rekisteröimättömällä useampia kanavia näkymään esim Enginen kohdalla. Mistä löydän turbon paineen ?
Sain kiinalaisen USB-liitäntäisen VAG-COM-kaapelin nyt koneeseen toimimaan kun asensin tästäsiihen ajurin joka saa USB-laitteen näkymään läppärille COM-porttina.
VAG-COM 311:n testitoiminto sanoo, että OK ja löytää laitteen.
Sitten tutkimaan vikakoodeja ja ei yhdistä. Vaikka kuinka monta kertaa se koittaa eikä saa yhteyttä, "fault codes"-nappi ja kaikki muutkin on mykkinä. (9600 oli baud rate ja parity none, en muutellut oletuksia)
Onko 409.1 tai VDCS lite parempi 2002 Passatille vai missä vika kun laite tunnistuu, mutta ei pääse koodeihin asti. Kaapeli toimi kyllä vuosi sitten Samsungin 10" miniläppärissä, molemmissa koneissa Win XP.
VAG-COM 311:n testitoiminto sanoo, että OK ja löytää laitteen.
Sitten tutkimaan vikakoodeja ja ei yhdistä. Vaikka kuinka monta kertaa se koittaa eikä saa yhteyttä, "fault codes"-nappi ja kaikki muutkin on mykkinä. (9600 oli baud rate ja parity none, en muutellut oletuksia)
Onko 409.1 tai VDCS lite parempi 2002 Passatille vai missä vika kun laite tunnistuu, mutta ei pääse koodeihin asti. Kaapeli toimi kyllä vuosi sitten Samsungin 10" miniläppärissä, molemmissa koneissa Win XP.
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Rang
Onkos tämä pumppusuuttimen (piezon) kuolonkamppailua vai johtojen pätkimistä vai jotain ihan muuta?
Passat B6, 103kW, 2005:
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Ilmestyy vikamuistiin silloin tällöin, mutta ajossa tuota ei ole huomannut.
Passat B6, 103kW, 2005:
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Ilmestyy vikamuistiin silloin tällöin, mutta ajossa tuota ei ole huomannut.
No minun tapauksessa kun on vasta kolmisen kk vanha läppäri niin ei viitsisi toistakaan mokoman kaapeli probleeman takia ostaa.
Löysin kyllä googlettamalla aivan selvät ohjeet ja hakujuttujen perusteella tuo yhdistelmä pitäisi alkaa keskustelemaan keskenään kyllä mutta taitaa nyt vika olla asentajassa.
Voisikohan vika olla siinä että en löytänyt tuon sinisen piuhan mukana tullutta (elekma) ajuria vaan täältä: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm 64bit seiskaan tarkoitetun?
Löysin kyllä googlettamalla aivan selvät ohjeet ja hakujuttujen perusteella tuo yhdistelmä pitäisi alkaa keskustelemaan keskenään kyllä mutta taitaa nyt vika olla asentajassa.
Voisikohan vika olla siinä että en löytänyt tuon sinisen piuhan mukana tullutta (elekma) ajuria vaan täältä: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm 64bit seiskaan tarkoitetun?
Itse kyllä sain liten toimimaan win7, ja samaisella piuhallakin. En nyt ulkomuistista vain osaa sanoa miten asensin, rosstechin sivuilta latasin asennustiedoston.
Sieltähän minäkin tuon Liten latasin ja se kyllä toimii mutta jostain syystä ei nyt tunnista kaapelia.
Täytyy kokeilla poistaa asennukset ja aloittaa puhtaalta pöydältä uudelleen.
-
- -
- Viestit: 67
- Liittynyt: 25.2.2011 22:46
Mistäs tällä hetkellä on edukkaina tilailla tuo Ross-Techin HEX-USB+CAN piuha?
Dollari on ainakin nyt aika halpaa joten liekö viisainta tilailla suoraan Ross-Techiltä?
Tuleeko tuossa se 2x2 adapteri myös mukana?
edit: näkyikin olevan erikseen $50 hintaan.
Dollari on ainakin nyt aika halpaa joten liekö viisainta tilailla suoraan Ross-Techiltä?
Tuleeko tuossa se 2x2 adapteri myös mukana?
edit: näkyikin olevan erikseen $50 hintaan.
HEi mitäs mä tarvin jos haluan tutkia tuon oman kotteroni(Golf -95) sielunelämää?
Läppäri on, WIN7 käyttis.
Mikä johto,mistä?
Ohjelmat?
VAG-COM,mistä?
VCDS? Mistä/miten sen koko version pysty lataa?
Mitä eroa nuilla ohjelmilla oikein on?
Tuskinhan tähän kukaan antaa vastausta muuta kuin että Googleta ja lue tätä viestiketjua mutta kokeillaan.
Läppäri on, WIN7 käyttis.
Mikä johto,mistä?
Ohjelmat?
VAG-COM,mistä?
VCDS? Mistä/miten sen koko version pysty lataa?
Mitä eroa nuilla ohjelmilla oikein on?
Tuskinhan tähän kukaan antaa vastausta muuta kuin että Googleta ja lue tätä viestiketjua mutta kokeillaan.
VCDS-Lite ja communications error
Edelleen tulee communications erroria. Joskus pääsee moottorin ecuun mutta ennenkuin ehtii edes yrittää lukea dataa niin katkeaa yhteys.
Usb/com latenssia on muuteltu arvoon 2ms ja test näyttää hyvää mutta ei vaan pysy yhteyksissä.
Mitähän asetuksia pitäisi muuttaa?
Toinen herjaus on punainen teksti label file redirecting error. Mistä tälläisen saa ja mihin se pitää laittaa että tuo Lite sen löytää?
Piru vie kyllä vaan vanha vag-com toimi aina kun sitä tarvi... :)
Usb/com latenssia on muuteltu arvoon 2ms ja test näyttää hyvää mutta ei vaan pysy yhteyksissä.
Mitähän asetuksia pitäisi muuttaa?
Toinen herjaus on punainen teksti label file redirecting error. Mistä tälläisen saa ja mihin se pitää laittaa että tuo Lite sen löytää?
Piru vie kyllä vaan vanha vag-com toimi aina kun sitä tarvi... :)
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Tuli erehdyttyä säästämään taas väärässä kohtaa ja ostin kiinapiuhan. Lueskelin topikin läpi ja kokeilin nuo niksit että kokeilin 409.1 US sekä 409.1 S + tietty tuo 1.1 Lite:n läpi. kokeilin myös nopeutta muutella 16ms->1ms ja 9600 ->2400. Ongelma kaikilla sama, testi sanoo interface found ja port ok.. autoon kun laittaa kiinni niin mistään osiosta ei saa yhteyttä autoon, aina tulee "no response from controller" Mahtaako enää olla mitään muuta vaihtoehtoa kun hankkia kunnon kaapeli.
Auto on 3BG 03vm Passat
ja kaapeli USB VAG-COM OBD II KKL 409.1 Diagnostic Cable Interface
koneessa on XP
Pieni se on pienikin vaiva, ajatuksena oli että sais vikakoodin nollattua sillontällön kun kisakatti aina antaa lambdasta vian, plus jokin lisäilma virtaus liian pieni (bosch testerin antamat viat) tuota lisäilmavirtausta ei kyllä ymmärtänyt että onko egr vika vai jokin muu.
Auto on 3BG 03vm Passat
ja kaapeli USB VAG-COM OBD II KKL 409.1 Diagnostic Cable Interface
koneessa on XP
Pieni se on pienikin vaiva, ajatuksena oli että sais vikakoodin nollattua sillontällön kun kisakatti aina antaa lambdasta vian, plus jokin lisäilma virtaus liian pieni (bosch testerin antamat viat) tuota lisäilmavirtausta ei kyllä ymmärtänyt että onko egr vika vai jokin muu.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
niin ihmettelinkin sitä ku puuttuu listalta toi koppa (jälkeenpäin vasta huomasin ettei ookkaan oikeaa siinä listalla).. mut tuolla jossain välissä aiemmin sanottiin että vasta 3C korisessa ois CAN. mitä nyt ite lisää etsiskelin niin pitäis olla K+CAN kaapeli, ei vaan oo tullu pelailtua niin kovasti ton volskin parissa että tietäis tommosta perus asiaa varmaks :D
Tyhmiä kysymyksiä lisää:
Miten saan sitä nopeutta(?) laskettua win7? Vaikka vaihdan sinne esim.4800 niin se on taas kun avaa niin 9600.
pystyykö tolla litellä poistaa vikakoodeja?
Ja siis jos haluaa Liten kokoversion Elekman sinisellä piuhalla niin maksaa $99 se lisenssi Ross-Techille ja se toimii yhdesä koneessa?
Ja jos haluaa Ross-techin piuhan ja koko version niin ostaa sen piuhan ~$200 ja se rokkaa aina täysversiona kunhan lite asennettu koneelle kuin koneelle?
Miten saan sitä nopeutta(?) laskettua win7? Vaikka vaihdan sinne esim.4800 niin se on taas kun avaa niin 9600.
pystyykö tolla litellä poistaa vikakoodeja?
Ja siis jos haluaa Liten kokoversion Elekman sinisellä piuhalla niin maksaa $99 se lisenssi Ross-Techille ja se toimii yhdesä koneessa?
Ja jos haluaa Ross-techin piuhan ja koko version niin ostaa sen piuhan ~$200 ja se rokkaa aina täysversiona kunhan lite asennettu koneelle kuin koneelle?
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.4.2011 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites ton tiptronic vaihteiston saa resetoitua VAG-comilla? Kokeilin tällä, mutta tuli ruudun laatikoihin jotain not available juttua, kun oli toi group "000".
First, make sure there are no fault codes in the Auto Trans. Then, with the key in the on position, and engine OFF. Do not touch the accelerator pedal.
[Select]
[02 - Auto Trans]
[Basic Settings - 04]
Set Group to "000"
[Go!]
Press accelerator pedal all the way to the floor and count out loud 3 seconds.
[Done, Go Back]
Release the accelerator pedal.
It is normal for there to be no explicit instructions or changes on the screen when you do the above procedure. The transmission controller does not provide any feedback that it has been successfully performed. For 09G transmissions, Basic Settings group 001 is used and the accelerator pedal is NOT touched.
First, make sure there are no fault codes in the Auto Trans. Then, with the key in the on position, and engine OFF. Do not touch the accelerator pedal.
[Select]
[02 - Auto Trans]
[Basic Settings - 04]
Set Group to "000"
[Go!]
Press accelerator pedal all the way to the floor and count out loud 3 seconds.
[Done, Go Back]
Release the accelerator pedal.
It is normal for there to be no explicit instructions or changes on the screen when you do the above procedure. The transmission controller does not provide any feedback that it has been successfully performed. For 09G transmissions, Basic Settings group 001 is used and the accelerator pedal is NOT touched.
Taitaa vaatia CAN-tuen kaapeliin... http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/a ... /a4s4.html
Eli tuo pitäs käydä: http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Se vanha kaapeli ilmeisesti ei ole CAN-väylään sopiva?
Ymärtääkseni vaatii Ross-techin oman kaapelin aina Can-väyläisissä... voin olla väärässäkin.. :)
Eli tuo pitäs käydä: http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Se vanha kaapeli ilmeisesti ei ole CAN-väylään sopiva?
Ymärtääkseni vaatii Ross-techin oman kaapelin aina Can-väyläisissä... voin olla väärässäkin.. :)
Ompa melko kallis kaapeli.. Taitaa jäädä ostamatta, kun lisäksi tarvis ostaa joku softakin..
Onko kokemuksia "E-Skanneri VAG Pro II vikakoodinlukija":sta.
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... 3afc3ea339.
Pystyykö toi lähelleekkään samaan ku VAG-COM?
Onko kokemuksia "E-Skanneri VAG Pro II vikakoodinlukija":sta.
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... 3afc3ea339.
Pystyykö toi lähelleekkään samaan ku VAG-COM?
Pystyykö toi lähelleekkään samaan ku VAG-COM?
Long Coding taitaa tuostakin mokkulasta puuttua, joten täysin turha nykyvehkeissä ;)
Entä löytyykö Advanced measuring blocks, jota tarvitaan uusien moottoreiden kanssa? Esim 1.2TSI
Itse suosin aitoa vcds johtoa, joka päivittyy...
onhan sillä hintaa, mutta voi se kyllä sen helposti säästääkin..
Säästää ja moneen kertaan :D
Nimimerkillä; kiinalaisiin ja mokkuloihin hairahtunut....
Tuossa on yleisesti mitä vitoskoppaseen voi värkätä
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... %20mkv.pdf
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ora_(1K/5M)
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... %20mkv.pdf
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ora_(1K/5M)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa