DSG vaihdekepin jäykkyys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JUU5O
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.1.2011 22:27

DSG vaihdekepin jäykkyys

ViestiKirjoittaja JUU5O » 9.1.2011 22:38

Onko tietoa mistä vois johtua dsg-vaihdekepin jäykkä liikkuminen? Eilen pelas vielä normaalisti, mut tänä aamuna sai tosissaan suostutella P.ltä pois.
D-S väli pelaa hyvin mut muuten on kuin vanhan pappatunturin kaasukahva mistä vaijeri menossa poikki.
Lukkonappi kepissä ei jumita ja loksahtaa muutenkin pykälien kohdalla normaalisti.
Tuo äkillinen tahmeus vaan ihmetyttää kun ei pakkastakaan ole.

bo boot
-
Viestit: 22
Liittynyt: 6.1.2011 17:29

DSG vaihdekepin jäykkyys

ViestiKirjoittaja bo boot » 10.1.2011 0:53

JUU5O kirjoitti:Onko tietoa mistä vois johtua dsg-vaihdekepin jäykkä liikkuminen?

Villinä arvauksena sanoisin, että vika on vaihdekepin juuressa olevassa solenoidissa. En muista tuon oikeaa nimitystä, mutta kerran viimetalvena tuli työharjoittelujakson aikana auto, jossa oli samankaltainen vika.

JUU5O
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.1.2011 22:27

ViestiKirjoittaja JUU5O » 10.1.2011 11:24

Pitääpä tuota tutkasta.
Muistatko oliko kallis osa?

JUU5O
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.1.2011 22:27

ViestiKirjoittaja JUU5O » 10.1.2011 14:00

Ei tuossa solenoidissa vikaa ole. Vapauttaa kepin P-asennosta kun jarrua painaa...
Liike on siis tosi tahmea jos vaikka liikuttaa keppiä P-S välillä.
ei crc.kään auta.

MT
-
Viestit: 25
Liittynyt: 15.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja MT » 10.1.2011 20:41

Portterissa oli vaijereiden rasva jotenkin turha jaykkaa ja vaijerit vaihdettiin takuisiin uusiin ja taman jalkeen menty kovatkin pakkaset ongelmitta. eli jos ei oo takuuta niin vaijerit vois mun mielesta putsata ja rasvata jollain notkeemmalla.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 10.1.2011 21:19

Näin ilmoitti Skoda-merkkihuolto vastaavaan ongelmaan: laatikko viallinen, korjaus: laatikon vaihto. Ilmoittivat, että voi toimia viikon tai ennalta arvaamattoman pidemmänkin ajan. Mutta loppulaskenta on menossa. Eikä mekatroniikan vaihto auta. Varsinaista vian syytä eivät ilmoittaneet.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.1.2011 12:29

Merkkihuollot eivät juurikaan muuta huolto toimenpidettä taida osata kuin uuden lootan vaihto vanhan tilalle. Itse soittelisin tuossa tapauksessa nämä pätevimmät pajat läpi ja kyselisin mahdollisesta viasta/korjauksesta
Siekkinen, powermatic, autogear, jn-trading...

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 18.1.2011 20:07

ei ole osaamisesta kiinni,vaan hinnasta jota harva on valmis maksamaan tuollaisen vian korjauksesta.saattaa siihen olla jatkotakuutakin jos vaan osaa kysyä ja vaatia.mutta jos huoltoja ei ole tehty,niin sitten kattelee vaan peiliin...

JUU5O
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.1.2011 22:27

ViestiKirjoittaja JUU5O » 20.1.2011 12:45

No ei itse kepissä vika ole.
Askin päässä tahmea. Laakkosella olisivat kovasti koko askin vaihtaneet.... n.6000erkkiä. P-lukko heidän mukaan rikki...
Heillä kun ei kuulemma ole lupia askia avata.
Huollot on kyllä tehty ajallaan. Itseasiassa etuajassa.

Kävinpä sit tuossa yhtenäpäivänä toisessa pajassa jossa oli samanlainen aski auki laakerivian takia.
Asentajan kanssa sitten ko. laatikkoa ihmeteltiin ja tultiin päätelmään et ei aiheuta toimenpiteitä. Tuo P ja R kun loksahtaa paikalleen normaalisti ja jäykkyys tulee N-D-S liikkeessä joka ei laatikossa saa aikaan mekaanisia liikkeitä muuten kuin yksi luisti liukuu.
Josta tämä tahmeuskin johtuu.Siinä ei ole osia mitkä vois irti lähteä.
Itseasiassa tuo tahmea liike on jo hieman hellittäny.
Jos jotain toimenpiteitä asialle teen, niin hommaan ennemmin jonkun halkiajetun askin muutamalla satkulla ja vaihdan ite noi osat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa