Onnistuuko vaihto kivuttomasti? Ajatuksena
on laittaa caddyn oma 5v vaihteisto takaisin paikalleen. Caddy on
alunperin 1.6D vm 90.
Felician 1.9D kone Caddyyn
Valvoja: ffp jäsenet
Vesipumppupaketti on vähän erilain lohkossa kiinni, mutta pienellä sävellyksellä saa vanhan sopimaan. Öljytikku menee kans lohkon taakse, eikä eteen niikuin muissa koneissa. Jakoremmi on muutaman millin kapeampi kuin muissa konsernin dieseleissä. Lohkon päässä olevat kierteet on m10, kun muissa m8, tarttee porata reiät kiinnikkeestä isommiksi. Muuten vaihtoon entisestä imu/pakosarjat, syöttöpumppu kiinnikkeineen, öljypohja, öljypumpun imuputki, kytkin, vauhtipyörä ja letkunlähdöt antureineen.
Vähän enempi on askartelua mitä muissa koneissa, mutta kyllä sen sinne saa laitettua.
Vähän enempi on askartelua mitä muissa koneissa, mutta kyllä sen sinne saa laitettua.
Hmm mitenhän tuo kapeampi jakoremmi vaikuttaa käytännössä? Ei varmaan ainakaan parempi ole. Luulisi että isommalla nestepäällä ainakin tulee ongelmia
Saako tuollaiseen felician koneeseen laitettua leveämmän jakohihnan helposti? Käykö nuo 1.6D hihnapyörät ja kiristin tuohon suoraan ja sitten pistää 1.9D/TD volkkarista leveämmän hihnan?
Saako tuollaiseen felician koneeseen laitettua leveämmän jakohihnan helposti? Käykö nuo 1.6D hihnapyörät ja kiristin tuohon suoraan ja sitten pistää 1.9D/TD volkkarista leveämmän hihnan?
Vanhemman jakopäänhilut passaa. Jossakin vaiheessa noissa muuttuu kampiakseli samaksi kuin TDI:ssä, omassa -96 moottorissa ainakin oli jo. Eli kampiakselin ratas sen mukaan. Suojamuoveista en aatellu mahtuuko niihin leveämpi remmi, itte laitoin nekin TDI:stä. Moniuran pyöriä joutuu kans shimmailemaan kohdalleen jos käyttää koneen omaa moniurapakettia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa