trasporter t5 2.5 pitkä starttaus
Valvoja: ffp jäsenet
trasporter t5 2.5 pitkä starttaus
-06 2.5tdi 130hv trasportteri (ajettu 130tkm) lähtee huonosti käyntiin kylmänä, varsinkin jos seissyt esim. yli 8h. teki sitä jo kesällä. mutta ei joka kerta, joskus lähtee hyvinkin käyntiin joskus pitää startata piiitkään.. vag.com ei näytä mitään vikakoodeja ja kojetaulussa ei pala varoitusvaloja.
varmaan polttoainepuolen juttuja..?. onko siellä p-a putkessa joku takaisku?, jos se valskaa ja pääsee aine valumaan tankkiin päin kun auto seisoo??
minkälainen polttoainepumppu näissä on? onko sähköistä siirtopumppua?
ei ole vielä tullut kovin paljon tähän perehdyttyä kun on vuoden verran pelannu hienosti...
cdi sprintterin polttoaine vaivojen kanssa viimeksi tullut taisteltua...
varmaan polttoainepuolen juttuja..?. onko siellä p-a putkessa joku takaisku?, jos se valskaa ja pääsee aine valumaan tankkiin päin kun auto seisoo??
minkälainen polttoainepumppu näissä on? onko sähköistä siirtopumppua?
ei ole vielä tullut kovin paljon tähän perehdyttyä kun on vuoden verran pelannu hienosti...
cdi sprintterin polttoaine vaivojen kanssa viimeksi tullut taisteltua...
Hehkut pääset mittaaman hyvin, kun katsot EGR:n ja jäähdyttimen välistä alas. Niillä main pitäis näkyä ovaalin muotoinen liitin jossa 5 pinniä. Kaapeli menee hehkuille.
Kyllä noi ajetut kilometrit viittais kumminkin pumppusuuttimien tiivisteiden vaihdon ajankohdalta, mutta toivottavasti menee "pelkillä" hehkujen vaihdolla. Imusarjan joudut kumminkin ottaan irti, kun kynttilöitä vaihtelet. Mikäli teet sen, niin mieti samalla jakotukin tiivisteiden (2/syöttöputki) vaihtoa.
Kyllä noi ajetut kilometrit viittais kumminkin pumppusuuttimien tiivisteiden vaihdon ajankohdalta, mutta toivottavasti menee "pelkillä" hehkujen vaihdolla. Imusarjan joudut kumminkin ottaan irti, kun kynttilöitä vaihtelet. Mikäli teet sen, niin mieti samalla jakotukin tiivisteiden (2/syöttöputki) vaihtoa.
no niin hehkuja mittailin tuosta liittimestä jonka neuvoit niin reuninmaisiin pinneihin ei näytä minkäänlaista vastusta, kolmessa keskimmäisessä näyttää n. 1.1-1.2 ohmia tosin mittari näyttää jo 0.7 kun laittaa pelkät johdot yhteen...
eli jos nyt oikeasta liittimestä mittasin niin hehkuvaivalta vaikuttaisi...? mutta eikö siitä tosiaan tule mitään vikakoodia tai merkkivaloa jos kaks hehkua on paskana?
eli jos nyt oikeasta liittimestä mittasin niin hehkuvaivalta vaikuttaisi...? mutta eikö siitä tosiaan tule mitään vikakoodia tai merkkivaloa jos kaks hehkua on paskana?
Kyllä nuo hehkut pitäis ihan hyvin irrota nuin uudesta vehkeestä,joskus -04 bmw:stä katkesi hehku reikään muttä saatiin pois kun hitsattiin hehkun päähän 10mm:n mutteri,tässä tapauksessa oli hehkun kierre niin mustana noesta että oli jämähtänyt kanteen kii..mutta tää olikin bmw hehe ;)
Kannattaa vähän tunnustella kun kiertää auki,yleensä ei pitäis kyllä kovin tiukassa olla.
Kannattaa vähän tunnustella kun kiertää auki,yleensä ei pitäis kyllä kovin tiukassa olla.
Joudut purkaan keulan, eli ainakin puskuri pois. Imusarjan joudut myös irrottaan, koska taittuu alas ja hehkujen eteen. Samalla saat sen ja EGR:n puhdistettua. Kato myös laturin vapaakytkimen kunto.Jos ilmastointi, niin ehdottomasti kompuran vapaakytkimen+kumirullan vaihto.
Täs viestis hieman tietoa keulan purkamisesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=106827
Täs viestis hieman tietoa keulan purkamisesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=106827
Joudut purkaan keulan, eli ainakin puskuri pois. Imusarjan joudut myös irrottaan, koska taittuu alas ja hehkujen eteen. Samalla saat sen ja EGR:n puhdistettua. Kato myös laturin vapaakytkimen kunto.Jos ilmastointi, niin ehdottomasti kompuran vapaakytkimen+kumirullan vaihto.
joo, eli 1 hehkun edestä tarvii siis irrottaa jäähdytysletkun kara? eli siihen tarvii ostaa tiiviste tai koko osa..? entäs imusarjan tiiviste? varmaan kannattaa vaihtaa kans? sit ne "kumikytkimet" ilmastointiin ja laturiin.. ajattelin tehdä listaa että saisi kaikki osat valmiiksi ennenkuin alkaa autoa purkaa.. eli tässä lista jotka tuli mieleen : korjatkaa jos tarvii vielä muuta...!
-hehkut
-imusarjan tiiviste
-jäähdytysletkun kara tai tiiviste
-ilmastoinnin kompuran kytkin
-laturin kytkin
tänään se muuten lähti tallista täysin yskimättä lyhyellä sahauksella käyntiin, siellä n.+8 lämmintä ja oli seissy kolme päivää..
joo, eli 1 hehkun edestä tarvii siis irrottaa jäähdytysletkun kara? eli siihen tarvii ostaa tiiviste tai koko osa..? entäs imusarjan tiiviste? varmaan kannattaa vaihtaa kans? sit ne "kumikytkimet" ilmastointiin ja laturiin.. ajattelin tehdä listaa että saisi kaikki osat valmiiksi ennenkuin alkaa autoa purkaa.. eli tässä lista jotka tuli mieleen : korjatkaa jos tarvii vielä muuta...!
-hehkut
-imusarjan tiiviste
-jäähdytysletkun kara tai tiiviste
-ilmastoinnin kompuran kytkin
-laturin kytkin
tänään se muuten lähti tallista täysin yskimättä lyhyellä sahauksella käyntiin, siellä n.+8 lämmintä ja oli seissy kolme päivää..
ei käynisty
vanha diesel asentaja neuvoi että hehkutus päälle ja sormella kokeilla hehkun juuresta mikä on lämmin ja jos ei pysty mittaamaan
Suosittelisin soittamaan tammerdieseliin tampereelle nekalaan, Siellä on nuori jannu joka ymmärtää dieselien päälle. Omassa 2,5 tdi v6 passatissa oli pitkä startti ja laakkosella sanovat että pumppu on rikki, diagnoosi velotus 240€ .No käytin piruuttaan tuolla tammerdieselissä niin se asentaja sanoi että vaihtaa noi suuttimien paluuletkut, no hintaa tuli 50€. Letku ja vikamuistin luku, vaikka asentaja sano ettei siitä oo hyötyä, halusin sen kumminkin, no paluuletkut kun vaihdoin niin ei oo ollu sen jälkeen ongelmia
hehkut
no niiin nyt vähän tilannetietoa...
eli 1 ja 5 hehkut kun mittas liittimestä näytti että olis palanu. no asiaa hieman tutkin niin huomasin että 5 hehkun johto oli huonosti kiinni. en ymmärrä miten se voinu sieltä irti hypätä, mutta sen kun paino takasin niin johan näytti jällen mittariin vastusta.
no ykköspytyn hehkuhan siiten oli palanu, mittasin vielä johto irrallaan, joka oli tosi tiukka..
kyllä siitä sopivalla jatkolla, kulmalla ja pitkällä hylsyllä peilin avulla sitten sain hehkunkin vaihdettua, eikä tarvinnu purkaa kun ilmanputsarikotelon kansi ja ohjaustehostimen säiliö sivuun.. vaikein homma oli saada ujutettua uusi hehku takasin koloonsa.. eikä edes kunnolla tuntia menny.
huomenna tarvii testata rupeeko lähtee paremmin käyntiin vai onko vikaa vielä muuallakin..
eli 1 ja 5 hehkut kun mittas liittimestä näytti että olis palanu. no asiaa hieman tutkin niin huomasin että 5 hehkun johto oli huonosti kiinni. en ymmärrä miten se voinu sieltä irti hypätä, mutta sen kun paino takasin niin johan näytti jällen mittariin vastusta.
no ykköspytyn hehkuhan siiten oli palanu, mittasin vielä johto irrallaan, joka oli tosi tiukka..
kyllä siitä sopivalla jatkolla, kulmalla ja pitkällä hylsyllä peilin avulla sitten sain hehkunkin vaihdettua, eikä tarvinnu purkaa kun ilmanputsarikotelon kansi ja ohjaustehostimen säiliö sivuun.. vaikein homma oli saada ujutettua uusi hehku takasin koloonsa.. eikä edes kunnolla tuntia menny.
huomenna tarvii testata rupeeko lähtee paremmin käyntiin vai onko vikaa vielä muuallakin..
nyt näyttäis hyvältä! eilen lähti hienosti käyntiin eikä tarvinnu pitkään sahailla...
niin kyllä sen ykkösen hehkun saa vaihettua paljoa purkamatta mutta kyllä siinä kieltämättä vähän saa kikkailla että saa piuhan irti ja uuden hehkun oikeeseen koloon, on tosiaan tiellä se jäähdytysletkun lähtö jonkin verran, mutta onnistuu kyllä jos on hyvät hermot....!
niin kyllä sen ykkösen hehkun saa vaihettua paljoa purkamatta mutta kyllä siinä kieltämättä vähän saa kikkailla että saa piuhan irti ja uuden hehkun oikeeseen koloon, on tosiaan tiellä se jäähdytysletkun lähtö jonkin verran, mutta onnistuu kyllä jos on hyvät hermot....!
Onko enemmän haittaa vai hyötyä laittaa kuparitahnaa hehkuihin. Aiheutuuko kemiallinen reaktio käytännössä ja alumiini syöpyy? Entäs palaako tahna ajan kanssa pois ja jääkö hehkut löysälle vaikka vedetty momenttiin. Vaihtelin hehkut mutta auto jäi levälleen kun sauna kutsui, oli melkonen purku-urakka ensikertalaiselle, muttei mahdoton...intoa täynnä huomenna kasaamaan auto, mutta tuli jo vedettyä toi kupari ja nyt kaipaisin apua...vaidanko alumiiniitahnaan vai kannattaako laittaa mitään? Onhan alumiiniöljypohjissakin yleensä kupariprikka korkissa enkä ole syöpymistä ikinä huomannut.
Edit: juttuni jatkui tuolla jos jotakin kiinnostaa
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10168&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Edit: juttuni jatkui tuolla jos jotakin kiinnostaa
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10168&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa