Onko sopivaa öljyä Tiptronic-laatikkoon?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko sopivaa öljyä Tiptronic-laatikkoon?
Ajattelin tässä piakkoin vaihdella tuohon '98-malliseen passattiin öljyt laatikkoon. Kyseessä käsitykseni mukaan 5v tiptronic. Koneena 1.8T jos sillä merkitystä.
Käykö allaolevan linkin öljy:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0037
Ja paljonko sitä tuonne mahtaa upota?
Suodattimen olen jo hankkinut.
Kiitos vastauksista!
Käykö allaolevan linkin öljy:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0037
Ja paljonko sitä tuonne mahtaa upota?
Suodattimen olen jo hankkinut.
Kiitos vastauksista!
On muuten aikamoista salatiedettä VAG vehkeissä tuo vaihteistoöljynvaihto. Pari päivää sitten vaihdettiin sokotan lootaan öljyt. Marssin Laakkoselle hakemaan "vaihteistoöljyä", mutta eipä tuo ollutkaan ihan niin simppeliä. Auton kirjasta piti tsekata vaihteiston malli, tuossa on JMA, ja sitten tutkittiin ETKAsta mikä öljy on tarkoitettu ko. lootaan. Ei oo nyt sitä purkkia käsillä enkä muista osanumeroa, mutta purkissa oli erikseen maininta "liukas öljy". En myöskään tullut kysyneeksi, miten montaa erityyppistä öljyä marmorilta löytyy noihin lootiin. Suosittelen siis kääntymään merkkiliikkeen puoleen tuossa öljyasiassa niin ei tuu sutta, vaikka vähän se maksaakin.
Edit: Tuossa mätänetin linkissa on mainittu tuo korvaavuus. Jos siis alkuperäinen öljy tuolla em. varaosanumerolla, silloinhan homma toimii. Siitä huolimatta asia kannattaa käydä varmistamassa marmorilla.
Edit: Tuossa mätänetin linkissa on mainittu tuo korvaavuus. Jos siis alkuperäinen öljy tuolla em. varaosanumerolla, silloinhan homma toimii. Siitä huolimatta asia kannattaa käydä varmistamassa marmorilla.
Jos vaihteiston tyyppi on CJQ (ZF 5HP19), siihen sopii varmuudella Esso LT71141-luokituksen mukainen öljy. VAG:n osanumero ko. öljylle on G052162A2, joten linkitetty tavara käy varmasti, jos laatikossa on saman valmistajan öljyt jo ennestään (mikä on aika epätodennäköistä).
Helpointa tosiaan on ostaa tuo muutama litra perusöljynvaihtoa varten marmoritiskiltä tai varaosaliikkeestä, josta saa nimenomaan Esson öljyä.
Jos laatikossa on tiettävästi orkkisöljyt, ei välttämättä kannata sotkea muun merkkisiä öljyjä joukkoon, kun ei ole varmuutta miten hyvin toimivat keskenään. Täysvaihto suodattimineen maksoi viimeksi omaan 350 € Vantaalla.
Täyttäessä kannattaa muistaa oikea öljyn lämpötila - n. 35-45*C - kun tarkistaa lopussa öljyn määrän, helpoiten onnistuu VAG-COM:illa:
Helpointa tosiaan on ostaa tuo muutama litra perusöljynvaihtoa varten marmoritiskiltä tai varaosaliikkeestä, josta saa nimenomaan Esson öljyä.
Jos laatikossa on tiettävästi orkkisöljyt, ei välttämättä kannata sotkea muun merkkisiä öljyjä joukkoon, kun ei ole varmuutta miten hyvin toimivat keskenään. Täysvaihto suodattimineen maksoi viimeksi omaan 350 € Vantaalla.
Täyttäessä kannattaa muistaa oikea öljyn lämpötila - n. 35-45*C - kun tarkistaa lopussa öljyn määrän, helpoiten onnistuu VAG-COM:illa:
Vaihteiston tunnus löytyy ainakin -huoltokirjan- varustetarrasta, kohtaa en tarkkaan muista, mutta jos muistan, niin autolla käydessä voin kurkata paikan. Eri asia on muistanko sitten jatkaa tiedon vielä tänne asti, mutta yritetään ainakin :) Varmaan löytyy jotenkin muutenkin, mutta jos manuaalia ei ole, niin kannattaa suosiolla soittaa marmoritiskille ja kysyä ystävällisesti vaihteiston tunnusta valmistenumeron perusteella.
Täysvaihto... Vaatii käytännössä kotikonstein useamman valutuskerran ja noin kymmenen litraa öljyä, eikä kaikkea vanhaa öljyä saa siltikään pois ilman erikoislaitteita.
Muistelisin, että LT 71141-öljy marmoritiskillä maksoi noin 21€ / litra ja filtteri sekä tiiviste noin 50 €, plus puhdistusaineet ym., joten jos todella arvostat itse tekemistä, niin nopean laskun jälkeen pelkät tarvikkeet tulee maksamaan noin 260 €. Jos 350 € maksaa vaihtotyö automaattikorjaamolla suodattimineen päivineen, niin alle 90 € tuossa tienaa itse tehden...
Kannattaako? Mun mielestä ei, mutta ei se vaikea homma ole, lähinnä ankea, varsinkin jos apuna on pelkästään ajorampit, tunkki ja autopukit. Täyttäessä auton täytyy olla vaakatasossa.
Öljypohja kannattaa putsata myös huolella, jos itse lähdet hommaa vääntämään.
Täysvaihto... Vaatii käytännössä kotikonstein useamman valutuskerran ja noin kymmenen litraa öljyä, eikä kaikkea vanhaa öljyä saa siltikään pois ilman erikoislaitteita.
Muistelisin, että LT 71141-öljy marmoritiskillä maksoi noin 21€ / litra ja filtteri sekä tiiviste noin 50 €, plus puhdistusaineet ym., joten jos todella arvostat itse tekemistä, niin nopean laskun jälkeen pelkät tarvikkeet tulee maksamaan noin 260 €. Jos 350 € maksaa vaihtotyö automaattikorjaamolla suodattimineen päivineen, niin alle 90 € tuossa tienaa itse tehden...
Kannattaako? Mun mielestä ei, mutta ei se vaikea homma ole, lähinnä ankea, varsinkin jos apuna on pelkästään ajorampit, tunkki ja autopukit. Täyttäessä auton täytyy olla vaakatasossa.
Öljypohja kannattaa putsata myös huolella, jos itse lähdet hommaa vääntämään.
Viimeksi muokannut Jimme, 6.11.2010 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ebay.de:ssa maksaa 6 litraa Castrol Transmax Z:aa 70€.
Omaan 3BG -02 tiptronicciin on laitettu tuota öljyä Lehtonen MotorSportilla noin 100 tkm sitten joten ainakin se toimii, tai on toiminut tuon ajomäärän.
Nyt ajattelin tiputtaa litkua pois ja vaikka sen 6 litraa uutta tilalle. Löytääkö joku suodatinta ja tiivistettä ebaysta, haen tiskiltä jos ei muuten..
200 litran tynnyri olis 1300€. Siitä liikenisi 20:lle ihmiselle öljyt eli 65€ / vaihto. Kimppatilaus pystyyn. ;)
Omaan 3BG -02 tiptronicciin on laitettu tuota öljyä Lehtonen MotorSportilla noin 100 tkm sitten joten ainakin se toimii, tai on toiminut tuon ajomäärän.
Nyt ajattelin tiputtaa litkua pois ja vaikka sen 6 litraa uutta tilalle. Löytääkö joku suodatinta ja tiivistettä ebaysta, haen tiskiltä jos ei muuten..
200 litran tynnyri olis 1300€. Siitä liikenisi 20:lle ihmiselle öljyt eli 65€ / vaihto. Kimppatilaus pystyyn. ;)
Tietääkö joku niitä oikeita öljyjä sinne 5v tippiin vm 2002?
Minullakin ajoittaista töksähtelyä vaihteissa. Ei kuitenkaan pahan kuuloista vielä :/
Toimiiko tämä tiptronicin nollaus? Voiko olla mitään haittaa kys operaatiosta?
"Maailmassa monta, ihmeellistä asiaa...
"boottasin" automaatin aivot ja turbiinin ravistus/tärinä loppui ja toiminta parani muutenkin.
Mulla ravistus oli äitynyt jo aika pahaksi tietyissä ajotilanteissa ja nyt vika on poissa!!
Kohta neljä vuotta olen selvitelly tuon auton ajatusmaailmaa ja aina se jaksaa yllättää.
Vika on ohjauksessa eikä raudassa, tätä mieltä olen ollut jo kauan. Oliskohan tämä
siitä jonkinlainen todiste?
Joo joo, kohta se varmaan räjähtää lopullisesti, mutta ajellaan nyt vielä...!
Kannattaa ehkä kokeilla jos ongelmia esiintyy.
1. Put your key in the ignition and turn ignition to the on position (the position right before you start the car)
2. Hold down the gas pedal pressing the button under the pedal for at least 20 seconds.
3. Let foot off pedal and start car. Be sure that you do no turn ignition off because that will void the reset "
Minullakin ajoittaista töksähtelyä vaihteissa. Ei kuitenkaan pahan kuuloista vielä :/
Toimiiko tämä tiptronicin nollaus? Voiko olla mitään haittaa kys operaatiosta?
"Maailmassa monta, ihmeellistä asiaa...
"boottasin" automaatin aivot ja turbiinin ravistus/tärinä loppui ja toiminta parani muutenkin.
Mulla ravistus oli äitynyt jo aika pahaksi tietyissä ajotilanteissa ja nyt vika on poissa!!
Kohta neljä vuotta olen selvitelly tuon auton ajatusmaailmaa ja aina se jaksaa yllättää.
Vika on ohjauksessa eikä raudassa, tätä mieltä olen ollut jo kauan. Oliskohan tämä
siitä jonkinlainen todiste?
Joo joo, kohta se varmaan räjähtää lopullisesti, mutta ajellaan nyt vielä...!
Kannattaa ehkä kokeilla jos ongelmia esiintyy.
1. Put your key in the ignition and turn ignition to the on position (the position right before you start the car)
2. Hold down the gas pedal pressing the button under the pedal for at least 20 seconds.
3. Let foot off pedal and start car. Be sure that you do no turn ignition off because that will void the reset "
Nostellaan taas jos löytyisi tietoa sopivista öljyistä?
5-v tiptronic, mitkä öljyt käy?
Motonet lupailee tämän Febin käyvän http://www.motonet.fi/fi/tuote/590016/F ... ltainen-1l
Transmax Z Castrollilta kaiketi ainakin käy?
Täytöshän oli noin 5.5litraa kun öljypohja otetaan irti?
5-v tiptronic, mitkä öljyt käy?
Motonet lupailee tämän Febin käyvän http://www.motonet.fi/fi/tuote/590016/F ... ltainen-1l
Transmax Z Castrollilta kaiketi ainakin käy?
Täytöshän oli noin 5.5litraa kun öljypohja otetaan irti?
Nostellaan vielä ja kysellään.
5-v Tiptroniccini laatiikokoodi on Laakkosen mukaan kuulemma EYF. Onko se laatikko joku näistä? http://www.motonet.fi/fi/varaosat/628/6 ... uodattimet
ZF5HP-19FLA?
tiiviste ja suodatin marmorilla prkl 140,-, Motonetin hilut olis 40 euroa... huh huh
varaosana sanoo että olisi sama http://www.varaosahaku.fi/?link=item&gg ... r&asc=1&vc[0]=202125100&pc[0]=125103100&parttype_id[0]=0&post_id=30339489
5-v Tiptroniccini laatiikokoodi on Laakkosen mukaan kuulemma EYF. Onko se laatikko joku näistä? http://www.motonet.fi/fi/varaosat/628/6 ... uodattimet
ZF5HP-19FLA?
tiiviste ja suodatin marmorilla prkl 140,-, Motonetin hilut olis 40 euroa... huh huh
varaosana sanoo että olisi sama http://www.varaosahaku.fi/?link=item&gg ... r&asc=1&vc[0]=202125100&pc[0]=125103100&parttype_id[0]=0&post_id=30339489
Auttaisi jos olisivat kertoneet sen osalista koodin, sillä se selviäisi varmimmin.
Onhan noita muitakin paikkoja ostaa suodatin ja tiiviste, esim vaihteistokauppa.fi sekä jn trading kaarinassa.
Mutta juu, tuollainen 5HP19FLA on ainakin nelikossa.
Eli tuo toinen stanssattu numerosarja, stucklisten nr/ model no.
Onhan noita muitakin paikkoja ostaa suodatin ja tiiviste, esim vaihteistokauppa.fi sekä jn trading kaarinassa.
Mutta juu, tuollainen 5HP19FLA on ainakin nelikossa.

Eli tuo toinen stanssattu numerosarja, stucklisten nr/ model no.
Nostellaas pikkaisen kun itsellä ajankohtaisena tippiin vaihdattaa uudet öljyt. Auto siis -04 2.8 V6 4motion 5-vaihteisella askilla. Paikallisella autohuollolla ajattelin homman teettää ja tarkoitus vaihdattaa kaikki öljyt joten huuhteluhommiksi menee. Sieltä tutkivat että mikä öljy kävisi. Rekkarin perusteella kaivelivat oikean öljyn ja kuulemma on punaista väriltään. Askissa on tällä hetkellä alkuperäiset vihreät öljyt. Voiko tuohon nyt heittää noita punaisia vihreiden tilalle? Olenko vain huoleti ja annan korjaamon hoitaa hommansa vai pitäisikö tässä tehdä itse taustatyötä enemmänkin oikean öljyn selvittämiseksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 40 vierailijaa