VW Bonito "Ferrari"
Valvoja: ffp jäsenet
VW Bonito "Ferrari"
Täällä foorumilla olikin toi toinen replica Ferrari jo, mutta heitetääs oma mukaan soppaan, kun nyt alkaa olla jo jotain näytettävää. Faijan kanssa rakennellaan tollasta hieman yli vuosi sitten hommattua Ferrari replicaa kuplan alustalle.
Tässä hankintakuosi:
Alusta alkaa olla nyt valmis. Vielä moottori kokonaisuudessaan kiinni, penkit ja ratti paikoilleen. Kuppipenkithän tuohon jo löytyy, niille pitäis jotkut 3 tai 4-pistevyöt vielä hommata.
Pari kuvaa alustasta:
Klik
Klik 2
Tähän löytyy nyt parikin mottia, tuossa niistä toinen:
Kone
Toi putkisto tulee todennäköisesti muuttumaan niin, että ton nykysen vaimentimen paikalle tulee molemmille puolille jotkut vaimentimet sivuttaissuunnassa, josta sitten ulostulot auton korista. Ulostuloiksi varmaan jotain tämänlaatusta:
Ulostulot
Perästä tulee varmaankin tän näkönen (hutastu photoshoppaus, mutta idea selviää):
Idea 1
Kävi kyllä sellanenkin mielessä, jos heittäis nuo putket tulemaan tuolta korin alta:
Idea 2
Eka idea taitaa viedä silti voiton. Lisäksi tohon tulee noi Hellan pyöreät takavalot, jotka tilasin tänään. Kelailtiin myös sellasta, että jos tuohon takaluukun reunaan upottaisi lisäjarruvalon. Ei mitään kovin isoa kuitenkaan. Corvetesta löytyy vähän suuntaa antavan näköinen, joskin ei välttämättä noin pyöreä: Corvette
Etulampuiksi tulee 2 pyöreää vierekkäin, tosin niitä ei ole vielä valittu. Kattelin tossa joskus ainakin noita RX-7:n ja jotain Bemarin valoja, mutta täytyy kattella vielä tarkemmin. Seuraavaksi ois kuitenkin tarkotus päästä korin kimppuun niin päivittelen tänne sit myöhemmin lisää.
Tässä hankintakuosi:
Alusta alkaa olla nyt valmis. Vielä moottori kokonaisuudessaan kiinni, penkit ja ratti paikoilleen. Kuppipenkithän tuohon jo löytyy, niille pitäis jotkut 3 tai 4-pistevyöt vielä hommata.
Pari kuvaa alustasta:
Klik
Klik 2
Tähän löytyy nyt parikin mottia, tuossa niistä toinen:
Kone
Toi putkisto tulee todennäköisesti muuttumaan niin, että ton nykysen vaimentimen paikalle tulee molemmille puolille jotkut vaimentimet sivuttaissuunnassa, josta sitten ulostulot auton korista. Ulostuloiksi varmaan jotain tämänlaatusta:
Ulostulot
Perästä tulee varmaankin tän näkönen (hutastu photoshoppaus, mutta idea selviää):
Idea 1
Kävi kyllä sellanenkin mielessä, jos heittäis nuo putket tulemaan tuolta korin alta:
Idea 2
Eka idea taitaa viedä silti voiton. Lisäksi tohon tulee noi Hellan pyöreät takavalot, jotka tilasin tänään. Kelailtiin myös sellasta, että jos tuohon takaluukun reunaan upottaisi lisäjarruvalon. Ei mitään kovin isoa kuitenkaan. Corvetesta löytyy vähän suuntaa antavan näköinen, joskin ei välttämättä noin pyöreä: Corvette
Etulampuiksi tulee 2 pyöreää vierekkäin, tosin niitä ei ole vielä valittu. Kattelin tossa joskus ainakin noita RX-7:n ja jotain Bemarin valoja, mutta täytyy kattella vielä tarkemmin. Seuraavaksi ois kuitenkin tarkotus päästä korin kimppuun niin päivittelen tänne sit myöhemmin lisää.
Etuvaloiksi Hellan 90-milliset? Pitkiä saa parkilla. Ihan fiksun näköset (ja hintaset, 4 kpl kustantaa varmaan about 500e... Ja saahan niitä ksenoneinakin, hinta sitten tosin vielä enemmän.)
Tuossa Fieroon laitettu moiset:
http://www.fiero.nl/cgi-bin/fiero/showThread.cgi?forum=4&thread=035039&style=printable
Tuossa Fieroon laitettu moiset:
http://www.fiero.nl/cgi-bin/fiero/showThread.cgi?forum=4&thread=035039&style=printable
Joo, no vois olla hyvät lamput.
Toi nokka on aina vähän pistäny silmään, joten siihen ois ehkä tulossa muutosta.
Oon vähän kehitellyt paria ideaa, luvassa siis huonoa photoshoppausta ja hulluja ideoita:
Keula 1
Keula 2
Keula 3
Keula 4
Keula 5:
http://i359.photobucket.com/albums/oo35 ... herrus.jpg
Aattelin tollasta aika suoraa keulaa, jolla sais vähän enemmän sellasta "muskeliauto-lookkia", kun autossa on muutenkin aikalailla samoja linjoja, joita löytyy esim. shelbystä. Tosin eipä tollanen hieman pyöreempi urheilullisempikaan ois pahan näkönen. Noi kuvat nyt ei kuitenkaan oo mitään lopullisia, senkun jotain linjoja piirtelin. Eikä noi tietenkään täysin kerro miltä toi tulee näyttämään eri kulmista et melkeen pitäs vaan päästä testaamaan.
Kävi mielessä myös sellanen, että choppais ton katon ja heittäis uudemman Dodge Challengerin tyylisen takaikkunan. Näytti luonnoksessa (jonka hukkasin) aika makeelta, mutta ois ollut vähän liikaa hommaa, että tollaseen viittis ryhtyä.
Täytyy nyt yrittää valita näistä joku.
Toi nokka on aina vähän pistäny silmään, joten siihen ois ehkä tulossa muutosta.
Oon vähän kehitellyt paria ideaa, luvassa siis huonoa photoshoppausta ja hulluja ideoita:
Keula 1
Keula 2
Keula 3
Keula 4
Keula 5:
http://i359.photobucket.com/albums/oo35 ... herrus.jpg
Aattelin tollasta aika suoraa keulaa, jolla sais vähän enemmän sellasta "muskeliauto-lookkia", kun autossa on muutenkin aikalailla samoja linjoja, joita löytyy esim. shelbystä. Tosin eipä tollanen hieman pyöreempi urheilullisempikaan ois pahan näkönen. Noi kuvat nyt ei kuitenkaan oo mitään lopullisia, senkun jotain linjoja piirtelin. Eikä noi tietenkään täysin kerro miltä toi tulee näyttämään eri kulmista et melkeen pitäs vaan päästä testaamaan.
Kävi mielessä myös sellanen, että choppais ton katon ja heittäis uudemman Dodge Challengerin tyylisen takaikkunan. Näytti luonnoksessa (jonka hukkasin) aika makeelta, mutta ois ollut vähän liikaa hommaa, että tollaseen viittis ryhtyä.
Täytyy nyt yrittää valita näistä joku.
Kiitti.
Jotain tollasta keulaa ehkä joo, mutta valot pysyis edelleen pyöreinä vierekkäin. Aateltiin tossa faijan kanssa niin, että otetaan keula irti suunnilleen tosta luukun edestä. Sit lyhennetään sitä väliä ja isketään keula takas kiinni. Eli kulmasta tulee vähän jyrkempi et sen saa takas paikoilleen. Sit katellaan, että mitä lähetään tekemään - jos nyt ylipäätänsä tehdään mitään, täytyy kattoa miten toimii. Eli toi mun edellisen viestin keula 4 ois varmaan lähimpänä.
Kehittelin tossa duunissa kans jotain, kuvankäsittelyohjelma oli vaan lähempänä painttia kuin photaria niin nää ei nyt taaskaan ole mitään taideteoksia. Idea toivottavasti selviää.
Tässä ois muuten aika sama idea kuin edellisessä, mutta ton alaosan vois muotoilla noin suoraksi tai ehkä hieman korista ulospäin kaltevaksi, mutta se nyt katotaan sitten, kun on saatu keula lyhennettyä.
Kävipä tällanenkin mielessä.
Tossa aikasemmassa viestissä kelailin sitä suoraa keulaa ja ns. "muskeliauto-lookkia", mutta eipä se oikeen toimi.
Lookki 1
Lookki 2
Ehkä ens kerralla saan tänne jotain konkreettista enkä vaan photoshop-sekoilua ;)
Jotain tollasta keulaa ehkä joo, mutta valot pysyis edelleen pyöreinä vierekkäin. Aateltiin tossa faijan kanssa niin, että otetaan keula irti suunnilleen tosta luukun edestä. Sit lyhennetään sitä väliä ja isketään keula takas kiinni. Eli kulmasta tulee vähän jyrkempi et sen saa takas paikoilleen. Sit katellaan, että mitä lähetään tekemään - jos nyt ylipäätänsä tehdään mitään, täytyy kattoa miten toimii. Eli toi mun edellisen viestin keula 4 ois varmaan lähimpänä.
Kehittelin tossa duunissa kans jotain, kuvankäsittelyohjelma oli vaan lähempänä painttia kuin photaria niin nää ei nyt taaskaan ole mitään taideteoksia. Idea toivottavasti selviää.
Tässä ois muuten aika sama idea kuin edellisessä, mutta ton alaosan vois muotoilla noin suoraksi tai ehkä hieman korista ulospäin kaltevaksi, mutta se nyt katotaan sitten, kun on saatu keula lyhennettyä.
Kävipä tällanenkin mielessä.
Tossa aikasemmassa viestissä kelailin sitä suoraa keulaa ja ns. "muskeliauto-lookkia", mutta eipä se oikeen toimi.
Lookki 1
Lookki 2
Ehkä ens kerralla saan tänne jotain konkreettista enkä vaan photoshop-sekoilua ;)
Hienoa seurata harvinaisempaa projektia.
Tää näyttää hyvältä, ja putket korin läpi.IMO
Tässä ois muuten aika sama idea kuin edellisessä, mutta ton alaosan vois muotoilla noin suoraksi tai ehkä hieman korista ulospäin kaltevaksi, mutta se nyt katotaan sitten, kun on saatu keula lyhennettyä.
Tää näyttää hyvältä, ja putket korin läpi.IMO
Toisen koneen kannet saapui vihdoin koneistamolta (venttiilien ohjurien vaihto), joten saatiin motti kiinni. Penkit ei ihan istuneet, koska kiskot ovat erilaiset. Alusta kuitenkin nyt redi, joten sillä saatiin pieni lenkki heitettyä:
kuva
Sitten päästiin korin kimppuun. Faija rakensi tällaisen "telineen", jotta saatiin kuljetettua kori näppärästi sisälle. Kaikki ikkunat, sähköt ja valot sun muut härpäkkeet otettiin irti (kuva). Jo moottorin puolelta huomattiin, että auto on täynnä kaikenlaisia virityksiä, mutta niitä löytyi nyt koria purettaessa vielä lisää. Kojelauta oli muotoiltu mm. pellistä ja kiinnitetty mm. rautalangalla. Lisäksi esim. kuvassa näkyvä vaijeri, jossa sininen kahva, avaa etuluukun. Kynnyskotelossa oli halkeema, joka oli paikattu köntillä polyuretaania. Olipa tuolla takana muitakin paikattuja reikiä Kuva1 Kuva2, tiedä sitten onko niistä viety läpi joskus jotain vai mitä. Rekisterikilvenvalo piti irrottaa takaa, mutta eiköhän nekin pultit olleet laminoitu korin sisään.
Perä kaipaa vähän tekemistä sillä vanha takalasi oli säröillä, joten hommattiin Ford taunus coupen takalasi. Lasi on kuitekin kaarevampi kuin alkuperäinen sekä kapenee ylöspäin, joten ikkunanpaikkaa pitää hieman muotoilla: Kuva 1
Kuva 2
Lisäksi tossa vähän perän siloittelua:
Kuva
Hellan takavalot saapui, mutta maahantuojalta ei löytynyt kuin 2kpl kolmitoimisia (jarru/parkki/vilkku), joten noi 2 toimiset (parkki/jarru) uupuu vielä. Lisäksi tietäisköhän joku, jos noita Mazda RX-7 pyöreitä etuvaloja saisi jostain halvemmalla kuin noita Hellan? Pitää nimittäin vähän kattella ettei budjetti lähe aivan käsistä.
kuva
Sitten päästiin korin kimppuun. Faija rakensi tällaisen "telineen", jotta saatiin kuljetettua kori näppärästi sisälle. Kaikki ikkunat, sähköt ja valot sun muut härpäkkeet otettiin irti (kuva). Jo moottorin puolelta huomattiin, että auto on täynnä kaikenlaisia virityksiä, mutta niitä löytyi nyt koria purettaessa vielä lisää. Kojelauta oli muotoiltu mm. pellistä ja kiinnitetty mm. rautalangalla. Lisäksi esim. kuvassa näkyvä vaijeri, jossa sininen kahva, avaa etuluukun. Kynnyskotelossa oli halkeema, joka oli paikattu köntillä polyuretaania. Olipa tuolla takana muitakin paikattuja reikiä Kuva1 Kuva2, tiedä sitten onko niistä viety läpi joskus jotain vai mitä. Rekisterikilvenvalo piti irrottaa takaa, mutta eiköhän nekin pultit olleet laminoitu korin sisään.
Perä kaipaa vähän tekemistä sillä vanha takalasi oli säröillä, joten hommattiin Ford taunus coupen takalasi. Lasi on kuitekin kaarevampi kuin alkuperäinen sekä kapenee ylöspäin, joten ikkunanpaikkaa pitää hieman muotoilla: Kuva 1
Kuva 2
Lisäksi tossa vähän perän siloittelua:
Kuva
Hellan takavalot saapui, mutta maahantuojalta ei löytynyt kuin 2kpl kolmitoimisia (jarru/parkki/vilkku), joten noi 2 toimiset (parkki/jarru) uupuu vielä. Lisäksi tietäisköhän joku, jos noita Mazda RX-7 pyöreitä etuvaloja saisi jostain halvemmalla kuin noita Hellan? Pitää nimittäin vähän kattella ettei budjetti lähe aivan käsistä.
Hieno projekti, nostan hattua että jaksatte nähdä vaivaa.
IMO tää näyttää parhaalta, rauhallisin ja kokonaisuutena ehjin. Valojen kaukaloa (pohjaa) vois muokata sopimaan paremmin uusiin lyhtyihin ja asentaa ulommat valot vähän ylemmäks, tuimempi ilme.
IMO tää näyttää parhaalta, rauhallisin ja kokonaisuutena ehjin. Valojen kaukaloa (pohjaa) vois muokata sopimaan paremmin uusiin lyhtyihin ja asentaa ulommat valot vähän ylemmäks, tuimempi ilme.
Päivitellääs taas.
Päätettiin, että toi nokka saa pysyä originaalina (paljon melua tyhjästä), mut sen sijaan hommattiin Ebaysta tällaset Mazda RX-7 dual halo -etuvalot. Hintaa tuli jenkeistä lähetettynä ~148e postikuluineen + 32,55e veroa = ~180e. Harmillisesti tossa ei tullut mukana lainkaan lyhyitä valoja vaan kaikki on pitkiä parkeilla, joten ne lyhkäset pitää hommata erikseen. Hellalta näyttäs ainakin saavan tällasia: http://www.amazon.com/Hella-90mm-Headli ... B000CSWB4S
Ensin oli tarkotus purkaa noi valot, mutta kokeiltiin noita ton freimin kanssa ja näytti sopivan aika hyvin kuva
No ne lätkästiin sitten kiinni ja lopputulos näyttää tältä:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Noi ilmanottoaukot avattiin (päälle tulee vielä verkko) ja niistä vietiin putki moottoritilaan sekä pienempi putki aukon pohjaan, ettei tonne jää vettä lojumaan kuva 1 kuva 2 Lisäksi lämmönvaihtimista vietiin putket tuulilasille puhaltamaan lämmintä ilmaa. kuva 3
Noita takakaaria pitäs vielä levittää leveämmille renkaille. Lisäksi tohon alas aukkojen kohalle tulee nokkaan vielä luultavasti sumarit ja niiden viereen vilkut.
Päätettiin, että toi nokka saa pysyä originaalina (paljon melua tyhjästä), mut sen sijaan hommattiin Ebaysta tällaset Mazda RX-7 dual halo -etuvalot. Hintaa tuli jenkeistä lähetettynä ~148e postikuluineen + 32,55e veroa = ~180e. Harmillisesti tossa ei tullut mukana lainkaan lyhyitä valoja vaan kaikki on pitkiä parkeilla, joten ne lyhkäset pitää hommata erikseen. Hellalta näyttäs ainakin saavan tällasia: http://www.amazon.com/Hella-90mm-Headli ... B000CSWB4S
Ensin oli tarkotus purkaa noi valot, mutta kokeiltiin noita ton freimin kanssa ja näytti sopivan aika hyvin kuva
No ne lätkästiin sitten kiinni ja lopputulos näyttää tältä:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Noi ilmanottoaukot avattiin (päälle tulee vielä verkko) ja niistä vietiin putki moottoritilaan sekä pienempi putki aukon pohjaan, ettei tonne jää vettä lojumaan kuva 1 kuva 2 Lisäksi lämmönvaihtimista vietiin putket tuulilasille puhaltamaan lämmintä ilmaa. kuva 3
Noita takakaaria pitäs vielä levittää leveämmille renkaille. Lisäksi tohon alas aukkojen kohalle tulee nokkaan vielä luultavasti sumarit ja niiden viereen vilkut.
Hieman tilannekatsausta:
On tullut hankittua vähän sälää. Mm. noi punaset takajarruvalot jotka puuttu, 2kpl LED-rekisterikilvenvaloja, lisäjarruvalo, Audi 100s sivuvilkut ja Hella Comet FF 200 sumuvalot. Hotcarsilta ois tulossa vielä sisustan osia yms. Tuli tilattua myös etuvilkut tohon, mutta ne oli vähän liian suuret, joten pienemmät olis hakusessa. Noi sumuvalot ja vilkut siis olisi tarkoitus asettaa tähän malliin, joten vilkuille pitäs tehä tollanen kolo. Jos jollain on jotain ehdotuksia vilkuiksi niin saa heittää (halkasija joku ~60mm). Hotcarsilta sais Cal-look vilkkuja, mutta noissa ei oo e-hyväksyntää. Mahtaakohan ne katsastuskonttorilla sitä vaatia?
Tässä on korin osalta tullut vähän takapakkia. Hionta on käynnissä, mutta tajuttiin pari hommaa. Jäi huomaamatta, että noi putket, jotka tehtiin, tulee todennäkösesti turvakaaren kiinnityskohtien tielle, joten niitä pitäs varmaankin siirtää.
Hommattiin tohon myös keskuslukitus ja asennettiin jo kiinni, mutta kun kokeiltiin ovea paikalleen niin ikkunat linjas aivan päin helvettiä. En sitten tiedä onko tossa alkuperäset ikkunat vai mitä, mutta aika vinoon se asettui. Ei nyt valitettavasti ole kuin vanha kuva tarjota. Toi sivuikkuna siis tulee tuolta takaa sivuttain tosta karmista ulospäin, eli sen ja ton karmin väliin jää rako vaikka ikkunan pitäs mennä karmin kanssa linjassa. Ikkunaa siis pitäs siirtää korin sisustaa päin.
Noi raudat joihin asennettiin keskuslukitus pitää nyt siirtää syvemmälle oven sisälle, koska toi ikkuna tulee nyt niiden paikalle.
Koria on tässä tullut hiottua, mutta on tuolla kaikennäkösiä epätasasuuksia vieläkin, että hommaa riittää. Kaaria levitettiin 3cm silmällä pitäen 10" leveitä vanteita.
Menee nyt hetki että saadaan kori ja alusta takas yhteen, joten ei nyt saa katottua mihin noi vanteet asettuis, mut näin alustavasti on tullut kateltua Brock B1:ä ja Slot-vanteita. Noi Slot-vanteet ois ehkä enemmän mieleen, pitäs vaan tehä uus jako sitten. Ebaysta joskus kattelin niin löytys ainakin 15 tuumasista tollaset 10" leveet taakse ja 7"-8" leveet eteen.
On tullut hankittua vähän sälää. Mm. noi punaset takajarruvalot jotka puuttu, 2kpl LED-rekisterikilvenvaloja, lisäjarruvalo, Audi 100s sivuvilkut ja Hella Comet FF 200 sumuvalot. Hotcarsilta ois tulossa vielä sisustan osia yms. Tuli tilattua myös etuvilkut tohon, mutta ne oli vähän liian suuret, joten pienemmät olis hakusessa. Noi sumuvalot ja vilkut siis olisi tarkoitus asettaa tähän malliin, joten vilkuille pitäs tehä tollanen kolo. Jos jollain on jotain ehdotuksia vilkuiksi niin saa heittää (halkasija joku ~60mm). Hotcarsilta sais Cal-look vilkkuja, mutta noissa ei oo e-hyväksyntää. Mahtaakohan ne katsastuskonttorilla sitä vaatia?
Tässä on korin osalta tullut vähän takapakkia. Hionta on käynnissä, mutta tajuttiin pari hommaa. Jäi huomaamatta, että noi putket, jotka tehtiin, tulee todennäkösesti turvakaaren kiinnityskohtien tielle, joten niitä pitäs varmaankin siirtää.
Hommattiin tohon myös keskuslukitus ja asennettiin jo kiinni, mutta kun kokeiltiin ovea paikalleen niin ikkunat linjas aivan päin helvettiä. En sitten tiedä onko tossa alkuperäset ikkunat vai mitä, mutta aika vinoon se asettui. Ei nyt valitettavasti ole kuin vanha kuva tarjota. Toi sivuikkuna siis tulee tuolta takaa sivuttain tosta karmista ulospäin, eli sen ja ton karmin väliin jää rako vaikka ikkunan pitäs mennä karmin kanssa linjassa. Ikkunaa siis pitäs siirtää korin sisustaa päin.
Noi raudat joihin asennettiin keskuslukitus pitää nyt siirtää syvemmälle oven sisälle, koska toi ikkuna tulee nyt niiden paikalle.
Koria on tässä tullut hiottua, mutta on tuolla kaikennäkösiä epätasasuuksia vieläkin, että hommaa riittää. Kaaria levitettiin 3cm silmällä pitäen 10" leveitä vanteita.
Menee nyt hetki että saadaan kori ja alusta takas yhteen, joten ei nyt saa katottua mihin noi vanteet asettuis, mut näin alustavasti on tullut kateltua Brock B1:ä ja Slot-vanteita. Noi Slot-vanteet ois ehkä enemmän mieleen, pitäs vaan tehä uus jako sitten. Ebaysta joskus kattelin niin löytys ainakin 15 tuumasista tollaset 10" leveet taakse ja 7"-8" leveet eteen.
Yllättävän paljon noita Bonitoja Suomessakin, Nettiautossakin näkyy vähän väliä noita.
Tässä on nyt lähinnä hiottu autoa ja faija on noita ovia työstänyt. Kaikki pahimmat on nyt siloteltu tosta korista, mutta ovet on tuottaneet hieman päänvaivaa.
Noi koko ovet on siis nähtävästi kasattu aika päin seiniä, yritän nyt havainnollistaa tän parilla kuvalla:
niin kuin aikaisemmin mainitsin niin tuo sivuikkuna ei mene karmin kanssa linjassa vaan tulee ulos, joten se piti siirtää lähemmäs auton sisustaa. Lisäksi tuo oven alaosa ei mene linjassa auton sivustan kanssa vaan tulee ulos, joten sitä piti siirtää myös auton sisustaa päin leikkaamalla tavaraa irti.
Kuva
Nyt kaikki muu paitsi ikkuna on aikalailla kohdallaan, mutta eipä tuota kovin paljon paremmin saa niin saa luvan jäädä noin.
Pari kuvaa ovista:
Kuva
Kuva
Yleisilme:
Kuva
Sisustan osat ja etuvilkut (tilasin noi cal-lookit sitten Hotcarsista, täytyy kattoa mitä katsastaja tykkää) pitäs tulla tässä kuussa. Vielä vilkuille paikat ja lopulliset hionnat niin pääsee maalailemaan.
Kojelautaan/keskikonsoloon aateltiin muuten jotain tumman ruskeaa/mustaa puuta. Jotain tämän tyylistä vois olla:
Musta puu
Ja ehkä tän mallista (mutta toi kojelauta olis täysin puuta):
Kuva
Tässä on nyt lähinnä hiottu autoa ja faija on noita ovia työstänyt. Kaikki pahimmat on nyt siloteltu tosta korista, mutta ovet on tuottaneet hieman päänvaivaa.
Noi koko ovet on siis nähtävästi kasattu aika päin seiniä, yritän nyt havainnollistaa tän parilla kuvalla:
niin kuin aikaisemmin mainitsin niin tuo sivuikkuna ei mene karmin kanssa linjassa vaan tulee ulos, joten se piti siirtää lähemmäs auton sisustaa. Lisäksi tuo oven alaosa ei mene linjassa auton sivustan kanssa vaan tulee ulos, joten sitä piti siirtää myös auton sisustaa päin leikkaamalla tavaraa irti.
Kuva
Nyt kaikki muu paitsi ikkuna on aikalailla kohdallaan, mutta eipä tuota kovin paljon paremmin saa niin saa luvan jäädä noin.
Pari kuvaa ovista:
Kuva
Kuva
Yleisilme:
Kuva
Sisustan osat ja etuvilkut (tilasin noi cal-lookit sitten Hotcarsista, täytyy kattoa mitä katsastaja tykkää) pitäs tulla tässä kuussa. Vielä vilkuille paikat ja lopulliset hionnat niin pääsee maalailemaan.
Kojelautaan/keskikonsoloon aateltiin muuten jotain tumman ruskeaa/mustaa puuta. Jotain tämän tyylistä vois olla:
Musta puu
Ja ehkä tän mallista (mutta toi kojelauta olis täysin puuta):
Kuva
Nyt ois kori pohjamaalattu:
Viisto
Edestä 1
Edestä 2
Luukku
Takaa 1
Takaa 2
Tonne vaan jäi ikävästi paikoin tollasia pieniä reikiä, jotka ei peittyneet Pitää kuitenkin toi pinta vielä hioa niin samalla paklaa noi.
Tuli Ebaysta tollaset vanteet hommattua, mutta jumalaton taisteleminen myyjän kanssa kun kaveri ei suostu laskuttamaan luottokorttia Suomen osoitteesta vaan haluaa et ne laskutetaan Floridan kontituspaikasta (otan noi Falcontin rahdilla). Täytyy kai money orderilla sit lätkästä fyrkat rapakon taakse.
Noi on siis 15x10" ja tulee taakse, vielä pitäs hommata samanmoiset, mutta 15x8.5" eteen.
Lisäksi tuli tilattua Grigio silverstone pintamaali tohon. Kuvia sitten siitä jahka on maalattu.
Viisto
Edestä 1
Edestä 2
Luukku
Takaa 1
Takaa 2
Tonne vaan jäi ikävästi paikoin tollasia pieniä reikiä, jotka ei peittyneet Pitää kuitenkin toi pinta vielä hioa niin samalla paklaa noi.
Tuli Ebaysta tollaset vanteet hommattua, mutta jumalaton taisteleminen myyjän kanssa kun kaveri ei suostu laskuttamaan luottokorttia Suomen osoitteesta vaan haluaa et ne laskutetaan Floridan kontituspaikasta (otan noi Falcontin rahdilla). Täytyy kai money orderilla sit lätkästä fyrkat rapakon taakse.
Noi on siis 15x10" ja tulee taakse, vielä pitäs hommata samanmoiset, mutta 15x8.5" eteen.
Lisäksi tuli tilattua Grigio silverstone pintamaali tohon. Kuvia sitten siitä jahka on maalattu.
Niin siis noi kraaterit oli ihan tossa syvällä lasikuidussa. No ne paikattiin ja hiottiin.
Laitettiin tuossa kori ja alusta yhteen. Kori siis pysyy alustassa kuvassa näkyvillä raudoilla, joita löytyy sivujen lisäksi edestä ja takaa. Takaikkunan kanssa sai myös taistella tovin sillä tiiviste ei meinannut millään asettua paikalleen.
Tulevat isommat vanteet ei oikeen olisi toimineet noiden vanhojen kaarien kanssa vaan todennäiköisesti olisivat pohjanneet kaaren reunaan. Lisäksi takakaari oli paljon etukaarta alempana, joten päätettiin pyöristää kaarta ja asettaa se ylemmäs.
Tämän jälkeen auto pääsikin maalaukseen, tässä parit kuvat:
Sivulta
Sivulta 2
Takaa 1
Takaa 2
On muuten perhanan ahdasta tuolla sisällä. Autoon sisään pääseminen on jo suoritus itsessään sillä ovet eivät avaudu kovin ulos. Lisäksi vähän pidemmän ajajan päälaki pilkistää ulos kattoikkunasta ;) Oli suunnitelmissa rakentaa tohon keskikonsolikin, mutta tilaa on sen verran niukasti jaloillekin että täytyy vielä harkita asiaa.
Edit: Piti muuten vähän muokata tota takaluukkuakin kun tollasen keskikaasarikoneen ilmanpuhdistin ei mahtunut muuten luukun alle.
Laitettiin tuossa kori ja alusta yhteen. Kori siis pysyy alustassa kuvassa näkyvillä raudoilla, joita löytyy sivujen lisäksi edestä ja takaa. Takaikkunan kanssa sai myös taistella tovin sillä tiiviste ei meinannut millään asettua paikalleen.
Tulevat isommat vanteet ei oikeen olisi toimineet noiden vanhojen kaarien kanssa vaan todennäiköisesti olisivat pohjanneet kaaren reunaan. Lisäksi takakaari oli paljon etukaarta alempana, joten päätettiin pyöristää kaarta ja asettaa se ylemmäs.
Tämän jälkeen auto pääsikin maalaukseen, tässä parit kuvat:
Sivulta
Sivulta 2
Takaa 1
Takaa 2
On muuten perhanan ahdasta tuolla sisällä. Autoon sisään pääseminen on jo suoritus itsessään sillä ovet eivät avaudu kovin ulos. Lisäksi vähän pidemmän ajajan päälaki pilkistää ulos kattoikkunasta ;) Oli suunnitelmissa rakentaa tohon keskikonsolikin, mutta tilaa on sen verran niukasti jaloillekin että täytyy vielä harkita asiaa.
Edit: Piti muuten vähän muokata tota takaluukkuakin kun tollasen keskikaasarikoneen ilmanpuhdistin ei mahtunut muuten luukun alle.
Heitetääs nyt suunnitelmaa vielä kehiin.
Ostettiin tohon kojelautaan vaneria, joka olis tarkotus maalailla mustaksi. Muu sisusta verhotaan mustalla nahkalla. Kojelaudasta siis ois tulossa jotain tän näköstä, mutta mistähän saisi tollasia mittareita hopealla reunuksella ja mustalla taustalla? Vai pitäisköhän alkaa askartelemaan joistakin itse?
Tein myös upean havainnollistavan kuvan kojelaudan toimintojen asettelusta. Ensin oli suunnitelmissa hankkia keskikonsoliin näytöllinen (7") soitin, mutta sen asettelu ei oikeen tulis toimimaan, kun vaihdekeppi on niin lähellä. Joten saas nähdä tuleeko koko keskikonsolia ollenkaan. Vaihtoehtosesti kattelin sitten tällasia soittimia:
http://www.pixmania.com/fi/fi/2747998/a ... sb-sd.html
http://www.pixmania.com/fi/fi/2852934/a ... p3-kd.html
Noi sais aika huomaamattomasti tohon kojelautaan. Toi asettelu kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa, kun vipukatkaisimet ois hyvä saada johonkin käden ulottuville ja parhaiten ne on tavoitettavissa tuolla vasemmalla. Toinen paikka ois tossa soittimen tilalla, mutta soittimen siirettäessä vasempaan laitaan olisi se vain kuskin käytössä - ei hyvä. Tuo nykyinen soittimen paikka ei sekään ehkä mikään paras ole sillä se ulottuu enempi pelkääjänpaikan puolelle. Koko mittaririvistön ja soittimen voisi tietysti siirtää enempi kuskia päin, mutta ratti alkaa jo siinä vaiheessa ikävästi blokkailla näkyvyyttä mittareihin. Ideoita?
Photoshoppasin nopeasti nuo tulevat vanteet autoon (taakse tulee kyllä kumit myös :). Kävi mielessä jos maalaisi ne vanteet tuollaisiksi valkoisiksi. Samalla katselin uusia penkkejä ja nämä musta-valkoiset saattaisivat sopia silloin vanteiden kanssa. Sopisivat tietysti varmaankin kiillotettuidenkin kanssa ja lisäksi sisusta ei olisi täysin musta. Oisko mitään muita ideoita penkeiksi? Jotain Race-tyylistä tms.
Laitettiin noi takavalotkin kiinni. Jotenkin vaan ehkä vähän liian kirkkaat tohon maaliin verrattuna. Kävi mielessä jos noita hieman tummentaisi, jos sopis sit paremmin.
Edit: Itse asiassa kävi mielessä, jos ton soittimen laittaiskin tohon keskelle tavallaan kojelaudan alle ja laittais lyhyemmän vaihdekepin niin ois siinäkin sit tilaa enemmän. V*tuttaa nimittäin aina käyttöautossa, kun vaihtaa vaihdetta ja siellä on aina jonkun kädet välissä sorkkimassa mankkaa :D
Ostettiin tohon kojelautaan vaneria, joka olis tarkotus maalailla mustaksi. Muu sisusta verhotaan mustalla nahkalla. Kojelaudasta siis ois tulossa jotain tän näköstä, mutta mistähän saisi tollasia mittareita hopealla reunuksella ja mustalla taustalla? Vai pitäisköhän alkaa askartelemaan joistakin itse?
Tein myös upean havainnollistavan kuvan kojelaudan toimintojen asettelusta. Ensin oli suunnitelmissa hankkia keskikonsoliin näytöllinen (7") soitin, mutta sen asettelu ei oikeen tulis toimimaan, kun vaihdekeppi on niin lähellä. Joten saas nähdä tuleeko koko keskikonsolia ollenkaan. Vaihtoehtosesti kattelin sitten tällasia soittimia:
http://www.pixmania.com/fi/fi/2747998/a ... sb-sd.html
http://www.pixmania.com/fi/fi/2852934/a ... p3-kd.html
Noi sais aika huomaamattomasti tohon kojelautaan. Toi asettelu kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa, kun vipukatkaisimet ois hyvä saada johonkin käden ulottuville ja parhaiten ne on tavoitettavissa tuolla vasemmalla. Toinen paikka ois tossa soittimen tilalla, mutta soittimen siirettäessä vasempaan laitaan olisi se vain kuskin käytössä - ei hyvä. Tuo nykyinen soittimen paikka ei sekään ehkä mikään paras ole sillä se ulottuu enempi pelkääjänpaikan puolelle. Koko mittaririvistön ja soittimen voisi tietysti siirtää enempi kuskia päin, mutta ratti alkaa jo siinä vaiheessa ikävästi blokkailla näkyvyyttä mittareihin. Ideoita?
Photoshoppasin nopeasti nuo tulevat vanteet autoon (taakse tulee kyllä kumit myös :). Kävi mielessä jos maalaisi ne vanteet tuollaisiksi valkoisiksi. Samalla katselin uusia penkkejä ja nämä musta-valkoiset saattaisivat sopia silloin vanteiden kanssa. Sopisivat tietysti varmaankin kiillotettuidenkin kanssa ja lisäksi sisusta ei olisi täysin musta. Oisko mitään muita ideoita penkeiksi? Jotain Race-tyylistä tms.
Laitettiin noi takavalotkin kiinni. Jotenkin vaan ehkä vähän liian kirkkaat tohon maaliin verrattuna. Kävi mielessä jos noita hieman tummentaisi, jos sopis sit paremmin.
Edit: Itse asiassa kävi mielessä, jos ton soittimen laittaiskin tohon keskelle tavallaan kojelaudan alle ja laittais lyhyemmän vaihdekepin niin ois siinäkin sit tilaa enemmän. V*tuttaa nimittäin aina käyttöautossa, kun vaihtaa vaihdetta ja siellä on aina jonkun kädet välissä sorkkimassa mankkaa :D
Mahtuisko soitin kojelaudan päälle, nätillä koteloinnilla siitä vois saada siihenkin ihan ok paikan?
Autogaugelta ainakin löytyy joitain mittarreita mustalla pohjalla ja hopealla kauluksella.
Autogaugelta ainakin löytyy joitain mittarreita mustalla pohjalla ja hopealla kauluksella.
Myös AEM:ltä löytyy mittareita hopeella reunalla ja mustalla taustalla. Kait lähes kaikissa on "vaihto-osat".
http://www.youtube.com/watch?v=mUfqmLb82PQ
http://www.youtube.com/watch?v=mUfqmLb82PQ
Noi Autogaugen smoke-mittarit ois tietysti ihan tyylikkäät, mutta niiden ollessa päällä, värit ei oikeen nappaa. Iskin silmäni nyt tollasiin digitaalisiin mittareihin. Eli noi AEM:n vois olla ihan varteenotettavat. Ite löysin myös täältä jos jonkin näköstä: http://www.autometer.com/cat_gaugeseries.aspx
Mm. toi Sport-Comp Digital -sarja vois olla nätti.
Soitin vois kyllä mahtuakkin tohon kojelaudan päälle, tai miksei siihen sisäänkin, mutta ylös. Täytyy kattoa mihin toi nopeusmittari asettuis. Todennäkösesti säästetään toi alkup. nopeusmittari, kun siinä näkyy kätevästi nuo vilkut sun muut varotusvalot.
Mm. toi Sport-Comp Digital -sarja vois olla nätti.
Soitin vois kyllä mahtuakkin tohon kojelaudan päälle, tai miksei siihen sisäänkin, mutta ylös. Täytyy kattoa mihin toi nopeusmittari asettuis. Todennäkösesti säästetään toi alkup. nopeusmittari, kun siinä näkyy kätevästi nuo vilkut sun muut varotusvalot.
Compliments with your car
You have very beautifull changed Bonito body !
Dutch Bonito Club.
http://www.ftbonito.info
Switch off popups for left side.
Also Forum PHPBB.
My megasquirt project :
http://www.ftbonito.info/phpBB2/viewtopic.php?t=88
My Car at meeting :
Dutch Bonito Club.
http://www.ftbonito.info
Switch off popups for left side.
Also Forum PHPBB.
My megasquirt project :
http://www.ftbonito.info/phpBB2/viewtopic.php?t=88
My Car at meeting :
Saako udella millä maalilla vedit tuon korin? Suoraan matalla "pintavärillä" pohjat vai tuliko alle joku erikoisempi pohjamaali? Meinaan kovin monet maalit ei pelaa kuidun kanssa, vaan halkeevat kuidun eläessä kovinkin nopeasti... Kuidulle on oma pohjansa, ja kokemuksesta voin kertoa että Teknodur kestää myös helvetin hienosti. Esim normaalit autopohjamaalit sanoo heihei kuidun kanssa, levikkeissä ehkjä pysyy, mutta koko korin maalaaminen ei tule toimimaan :(
You have very beautifull changed Bonito body !
Thanks!
Dutch Bonito Club.
Yeah, I know the site. Have been following it for a while.
Saako udella millä maalilla vedit tuon korin? Suoraan matalla "pintavärillä" pohjat vai tuliko alle joku erikoisempi pohjamaali?
Joo, ei tullu mitään erikoisempaa pohjamaalia. Mietittiin kyllä tota, että miten pelaa kuidun kanssa, mut se tais jäädä sille miettimisasteelle :P
Itse asiassa toi pinta tuli tässä vielä hiottua ja vedettyä uudet lakat, kun pinnassa oli tollasia valossa näkyviä pieniä kraatereita. No hommassahan kävi silleen, että toi hiottu pinta toi todennäkösesti esiin lisää noita ja lakkakerros on nyt ehkä entistä pahempi :\ Että saas nähdä saako vetää jo ens kesänä uudestaan :P
Toi kojelaudan suunnittelu meni uusiksi, mutta en nyt viitsi sen kummempia päivitellä vaan pistän sit jotain konkreettista seuraavan päivityksen muodossa.
Kamaa on tullut hankittua. Kameran säädöt oli paikoin pielessä niin muutamat huonot kuvat joukossa.
Vanteet tuli vihdoin jenkeistä, edessä 15x8,5" ja takana 15x10".
Kuva
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Pitäs kumit noille vielä hankkia, mutta on aika harvassa matalat profiilit tolle koolle. Dunlop SP Sport 9000 nyt ainakin kävis, on vaan kalliit, mutta minkäs teet.
Penkeiksi tuli tollaset Cobra classic vinyl mini-penkit:
Penkki
Etupään valot alkaa olla jo valmiit:
Valot
Kuin myös takana (tosin noi rekisterikilvenvalot nousee samalle tasolle kuin toi lukko):
Valot takana
Kojelautakin alkaa jo näyttää joltain:
Kojelauta
Sisälle tuli hommattua tällanen GlobalTop GPS-nopeusmittari. Matkamittarin paikkaa pitäs vielä muuttaa, että molemmat mahtuu tohon pleksiin.
Lisäksi tuli hankittua muut mittarit samalla, sekä mm. tollanen kuvassa näkyvä tihkukytkin. Kaikkia kojelaudan toimintoja taas käytetään noilla vipukytkimillä, pitäs niille vaan tehdä jotku merkinnät kojelautaan, että tietää mikä tekee mitäkin.
Vanteet tuli vihdoin jenkeistä, edessä 15x8,5" ja takana 15x10".
Kuva
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Kuva 5
Pitäs kumit noille vielä hankkia, mutta on aika harvassa matalat profiilit tolle koolle. Dunlop SP Sport 9000 nyt ainakin kävis, on vaan kalliit, mutta minkäs teet.
Penkeiksi tuli tollaset Cobra classic vinyl mini-penkit:
Penkki
Etupään valot alkaa olla jo valmiit:
Valot
Kuin myös takana (tosin noi rekisterikilvenvalot nousee samalle tasolle kuin toi lukko):
Valot takana
Kojelautakin alkaa jo näyttää joltain:
Kojelauta
Sisälle tuli hommattua tällanen GlobalTop GPS-nopeusmittari. Matkamittarin paikkaa pitäs vielä muuttaa, että molemmat mahtuu tohon pleksiin.
Lisäksi tuli hankittua muut mittarit samalla, sekä mm. tollanen kuvassa näkyvä tihkukytkin. Kaikkia kojelaudan toimintoja taas käytetään noilla vipukytkimillä, pitäs niille vaan tehdä jotku merkinnät kojelautaan, että tietää mikä tekee mitäkin.
Muuten kyllä mun mielestä näyttää hyvältä, mutta itsellä vähän tökkii noi takavalot, kun ovat pintaan asennettu, näyttävät jotenkin tee se itse ratkaisulta, itse olisin ainakin yrittänyt laittaa valot niinkuin ne on tässä autossa http://descargaonlinegratis.com/up/ferrari-replica.jpg
Joo, en itsekkään ole ehkä täysin tyytyväinen noihin takapään valoihin, kaikki ois toiminu varmaan paremmin upotettuina. Mut tää nyt oli sellanen helppo ratkasu.
Ton HUD-nopeusmittarin idea lähti itseassa Reventonista ja sit aattelin et parempi pistää muut myös digitaalisina niin pysyy mittaristo yhtenäisenä. Että kai tässä tuli haettua vähän jotain hävittäjä-meininkiä ja ehkä sitä Ritari-Ässääkin :) No tykkää kuka tykkää, saa nyt nähdä millainen väriloisto tonne muodostuu.
Nyt tässä ootellaan uutta tuulilasia ja tiivistettä. Tiivisteen tilasinkin jo, mutta sain metrin liian pitkän tiivisteen, jonka kivenkovaa väitettiin olevan 12m P6 tiiviste. Noh, tilasin uuden metritavarana sitten.
Kiitos kaikille kommenteista.
Ton HUD-nopeusmittarin idea lähti itseassa Reventonista ja sit aattelin et parempi pistää muut myös digitaalisina niin pysyy mittaristo yhtenäisenä. Että kai tässä tuli haettua vähän jotain hävittäjä-meininkiä ja ehkä sitä Ritari-Ässääkin :) No tykkää kuka tykkää, saa nyt nähdä millainen väriloisto tonne muodostuu.
Nyt tässä ootellaan uutta tuulilasia ja tiivistettä. Tiivisteen tilasinkin jo, mutta sain metrin liian pitkän tiivisteen, jonka kivenkovaa väitettiin olevan 12m P6 tiiviste. Noh, tilasin uuden metritavarana sitten.
Kiitos kaikille kommenteista.
Valot tuli upotettua. Kyllä tuo mielestäni siistimmältä nyt näyttää.
Kojelauta saanut lisää muotoa:
Klik
Klik 2
Vasemmalle tulevat vipukytkimet, niille pitäisi keksiä jonkinlaiset ikonit tai tekstit, jotta tietää mikä käyttää mitäkin. Keskelle tulee joku näytöllinen mankka ja sen yläpuolelle LED-varoitusvalot. Oikealle sitten mittaristo ja mankasta vasemmalle starttinappula. Tehdään myös tohon keskelle jonkinlainen keskikonsoli, johon tulee ainakin joku säilytystila papereille sekä pyyhkijän vivut.
Lisäksi hankittiin hälytin, jonka saa tohon samaan kaukosäätöön keskuslukituksen kanssa.
Projektia voi seurata nyt myös täällä.
Kojelauta saanut lisää muotoa:
Klik
Klik 2
Vasemmalle tulevat vipukytkimet, niille pitäisi keksiä jonkinlaiset ikonit tai tekstit, jotta tietää mikä käyttää mitäkin. Keskelle tulee joku näytöllinen mankka ja sen yläpuolelle LED-varoitusvalot. Oikealle sitten mittaristo ja mankasta vasemmalle starttinappula. Tehdään myös tohon keskelle jonkinlainen keskikonsoli, johon tulee ainakin joku säilytystila papereille sekä pyyhkijän vivut.
Lisäksi hankittiin hälytin, jonka saa tohon samaan kaukosäätöön keskuslukituksen kanssa.
Projektia voi seurata nyt myös täällä.
Hellan lyhärit tuli tilattua noihin RX7:n valoihin, kun siinä oli tosiaan vaan ne pitkät. Ja ei tietenkään sopineet suoraan kiinni vaan saa hieman muokkailla kuorta.
Keskikonsoli alkaa hahmottua.
Vähän on saanut nyt tyrkätä kaiken näköstä vipua näihin.
Kojelauta suht valmiina.
Ton soittimen paikan kanssa tuli nyt hieman ongelmia, kun noi putket kulkee niin läheltä tota kojelautaa, että soitin mahtuis vain n. 10cm syvälle. Ja kun kaikissa soittimissa näyttää olevan se yhtä iso boksi messissä niin eihän se sinne mahdu.
Ainut mitä tähän hätään keksin ois hommata joku 1/2 din -soitin ja heittää se tohon keskikonsolin aukkoon (joka oli tarkotus olla joku papereiden säilytystila). Mutta sit jää tohon kojelautaan toi aukko ja mitäs perkelettä siihen pistää? :\
Nyt on lähinnä sähköt työn alla ja ne soittimet vielä hommaamatta. Eteen tulee joku erillissarja ja taakse hattuhyllyn nurkkiin jotkut koaksiaalit.
Keskikonsoli alkaa hahmottua.
Vähän on saanut nyt tyrkätä kaiken näköstä vipua näihin.
Kojelauta suht valmiina.
Ton soittimen paikan kanssa tuli nyt hieman ongelmia, kun noi putket kulkee niin läheltä tota kojelautaa, että soitin mahtuis vain n. 10cm syvälle. Ja kun kaikissa soittimissa näyttää olevan se yhtä iso boksi messissä niin eihän se sinne mahdu.
Ainut mitä tähän hätään keksin ois hommata joku 1/2 din -soitin ja heittää se tohon keskikonsolin aukkoon (joka oli tarkotus olla joku papereiden säilytystila). Mutta sit jää tohon kojelautaan toi aukko ja mitäs perkelettä siihen pistää? :\
Nyt on lähinnä sähköt työn alla ja ne soittimet vielä hommaamatta. Eteen tulee joku erillissarja ja taakse hattuhyllyn nurkkiin jotkut koaksiaalit.
eikös tuollainen http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=7769 sovi siihen reikään.. on nimittäin vaan 7cm syvä
edit..prkele kolmannella kerra vasta sai linkin oikein
edit..prkele kolmannella kerra vasta sai linkin oikein
eikös tuollainen http://www.autostudio.fi/product_info.p ... ts_id=7769 sovi siihen reikään.. on nimittäin vaan 7cm syvä
Ai löytyyhän niitä, kiitti. Pitää laittaa tilaukseen.
^^^ Aikoinaan kun soittimiin ilmestyi irroitettavat etupanelit näki Hi-Fi asennuksia, joissa peneli oli siirretty soittimesta erilleen, vaikka aurinkolippaan ja itse soitin oli asennettu piiloon. Tuollainenhan on yksi vaihtoehto, tosin soittimen ja panelin välisen kaapelin tolkuton jatko saattoi tuottaa jo aikoinaan ongelmia, miten lie sitten tänäpäivänä.
^^^ Aikoinaan kun soittimiin ilmestyi irroitettavat etupanelit näki Hi-Fi asennuksia, joissa peneli oli siirretty soittimesta erilleen, vaikka aurinkolippaan ja itse soitin oli asennettu piiloon. Tuollainenhan on yksi vaihtoehto, tosin soittimen ja panelin välisen kaapelin tolkuton jatko saattoi tuottaa jo aikoinaan ongelmia, miten lie sitten tänäpäivänä.
Toikin kävi mielessä, mutta eiköhän tässä ala jo pikku hiljaa olemaan tarpeeks omia virityksiä :D
Hommasin ton mankan lisäksi tällaset:
http://www.jj-tuonti.com/helix-dark-blu ... p-153.html
http://www.jj-tuonti.com/crunch-mxb693- ... p-111.html
Nyt toimii kaikki valot, kuvia tuonnempana. Takaluukusta laukee nyt myös hälytin jnejne.
Noille takavanteille ei löydy renkaita, kun on niin epätavallinen koko. Ainoot on noi Dunlop SP Sport 9000 sarjalaiset, mutta noita ei enää valmisteta ainakaan 245 leveenä. Eteen löytyis Ebaysta 215/45, eli taidanpa hommata taakse myös tollaset 8,5" leveet vanteet ja niille spacerit.
Tuli myytyä noi vanteet, kun olikin liian leveät. Samalla tuli hankittua taakse käytetyt 8.5", jotka oli aikas priimakunnossa ikäisekseen. Eteen tulossa vielä uudet 7".
Sähköt aikalailla kondiksessa nyt. Pari kuvaa:
Sähköjä
Sähköjä
Saatiin myös soittimet kiinni ja hieman verhoiltua:
Takakaiuttimet
Etukaiuttimet
Takaseinä
Vahvistin
Sähköt aikalailla kondiksessa nyt. Pari kuvaa:
Sähköjä
Sähköjä
Saatiin myös soittimet kiinni ja hieman verhoiltua:
Takakaiuttimet
Etukaiuttimet
Takaseinä
Vahvistin
Loppu häämöttää. En oo tässä välissä tänne mitään päivitellyt, mutta näin lyhykäisyydessään sisusta on nyt lähes valmis ja uusi lakkapinta on vedetty.
Uudet etuvanteet tuli, mutta niissä oli niin jumalaton kiilto noihin takavanteisiin verrattuna, että siitä piti päästä jotenkin eroon, kun ei oikein sopinut auton muuhun tyyliin. Koitettiin mietoa sitruunahappokylpyä, mutta ei se tehnyt noihin yhtään mitään. 400:lla paperilla vedettynä tulis just samanlainen pinta kuin takavanteissa niin kai ne sillä pitää hioa.
Toi ajoasento on myös tässä sen verran makaava, että polkimia saa painella aikalailla jalat suorassa. Ja kun kuplassa toi kaasu on kauempana kuin jarru- ja kytkinpoljin niin tehtiin kaasupolkimeen oma patentti et saatiin se lähemmäs samaa tasoa muiden polkimien kanssa.
Tässä muutama teaseri, kunnon kuvat sitten jahka on rekisterissä:
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus1.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus2.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus3.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus4.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus5.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus6.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus7.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus8.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus9.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus10.jpg
Mahtaakohan mennä muuten noi renkaat käpi katsastuksessa, kun toi kori vähän karkaa sisäänpäin niin koko rengas ei jääkkään kaaren sisälle?
Uudet etuvanteet tuli, mutta niissä oli niin jumalaton kiilto noihin takavanteisiin verrattuna, että siitä piti päästä jotenkin eroon, kun ei oikein sopinut auton muuhun tyyliin. Koitettiin mietoa sitruunahappokylpyä, mutta ei se tehnyt noihin yhtään mitään. 400:lla paperilla vedettynä tulis just samanlainen pinta kuin takavanteissa niin kai ne sillä pitää hioa.
Toi ajoasento on myös tässä sen verran makaava, että polkimia saa painella aikalailla jalat suorassa. Ja kun kuplassa toi kaasu on kauempana kuin jarru- ja kytkinpoljin niin tehtiin kaasupolkimeen oma patentti et saatiin se lähemmäs samaa tasoa muiden polkimien kanssa.
Tässä muutama teaseri, kunnon kuvat sitten jahka on rekisterissä:
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus1.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus2.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus3.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus4.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus5.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus6.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus7.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus8.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus9.jpg
http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus10.jpg
Mahtaakohan mennä muuten noi renkaat käpi katsastuksessa, kun toi kori vähän karkaa sisäänpäin niin koko rengas ei jääkkään kaaren sisälle?
Todella tyylikäs tuo sisusta. Mitä lakkaa tuo on, näyttää että ois joku puolikiiltävä?
Eikö se niin mene, että renkaan pitää jäähä kaaren sisälle, mutta ei sen tarvii pitkältä matkalta siellä olla. Ei nuo kovin hurjalta näytä kyllä. Oiskohan parempi ehostaa vanhoja vanteita kiiltävämmäksi, kuin hioa uudet mataksi? Asiallinen projekti, jatka samaan malliin.
Eikö se niin mene, että renkaan pitää jäähä kaaren sisälle, mutta ei sen tarvii pitkältä matkalta siellä olla. Ei nuo kovin hurjalta näytä kyllä. Oiskohan parempi ehostaa vanhoja vanteita kiiltävämmäksi, kuin hioa uudet mataksi? Asiallinen projekti, jatka samaan malliin.
Mitä lakkaa tuo on, näyttää että ois joku puolikiiltävä?
Troton kirjaslakka, mutta pinta näyttää tosiaan enemmän puolikiiltävältä.
Voishan noita vanteita vielä vahailla, mutta tosiaan se toisien vanteiden pinta on lähemmäs kromia, joka ei oikein natsannut mielestäni tähän. Joten mieluummin hioo ne natsaamaan näihin.
Faija ton maalasi, en sitten tiedä miten jäi tollaseksi. Mikähän tohon vaikuttaa? Jotenkin toi puolikiiltävä kuitenkin miellyttää silmää ehkäpä enemmän kuin se aikasempi kiiltävä. Tosin se aikaisempi pinta oli aivan suolesta, kun ruisku roiski pinnan aivan appelsiinille.
Joo, toi kuhmu kyllä vaatii vähän totuttelemista :D
Alemmas vois kyllä tipauttaa ja alustaakin hieman päivitellä, kaaret ei kyllä välttämättä tykkää :P Mutta koitetaan nyt katsastaa ensin.
Joo, toi kuhmu kyllä vaatii vähän totuttelemista :D
Alemmas vois kyllä tipauttaa ja alustaakin hieman päivitellä, kaaret ei kyllä välttämättä tykkää :P Mutta koitetaan nyt katsastaa ensin.
Joo, voi olla noinkin, faija ton tosiaan lomallaan maalasi niin en sen suuremmin tiedä mikä on homman nimi. 3L kuulemma käytti.
Ens viikolla pitäs viedä rekisteröitäväksi. Vähän kummallista, kun toi "siirtolupa voidaan myöntää korkeintaan 7 päivää ennen luvan voimaan astumista". Noh, venaillaan sitten.
Etupää tippu uusien vanteiden+renkaiden ansiosta niin piti takaakin hieman tipauttaa et tulee tasolle. Nyt istuu paremmin niin ei välttämättä tarvi alkaa madaltelemaan enää. Toi swingiperä tykkää kuitenkin elää niin perä ois ihan kätevä säädettävänä. Mut tossa taas tuli vastaan sellanen ongelma, että pitäs samalla vaihtaa lyhyemmät vääntösauvat, mutta niitä ei saa ulos, kun kori on tiellä.. plaah. No vakaajia aattelin alustaan ainakin päivitellä ja uus putkisto pitäs tehdä.
Ens viikolla pitäs viedä rekisteröitäväksi. Vähän kummallista, kun toi "siirtolupa voidaan myöntää korkeintaan 7 päivää ennen luvan voimaan astumista". Noh, venaillaan sitten.
Etupää tippu uusien vanteiden+renkaiden ansiosta niin piti takaakin hieman tipauttaa et tulee tasolle. Nyt istuu paremmin niin ei välttämättä tarvi alkaa madaltelemaan enää. Toi swingiperä tykkää kuitenkin elää niin perä ois ihan kätevä säädettävänä. Mut tossa taas tuli vastaan sellanen ongelma, että pitäs samalla vaihtaa lyhyemmät vääntösauvat, mutta niitä ei saa ulos, kun kori on tiellä.. plaah. No vakaajia aattelin alustaan ainakin päivitellä ja uus putkisto pitäs tehdä.
Tänään kävin näyttämässä konttorilla. Sattu rento katsastusmies, ei alkanut turhemmin syynäilemään joka asiaa. Olihan tossa jotain pientä, jota vois fiksailla, ettei jää jatkossakaan leima niistä kiinni. Nyt kuitenkin pitäs uusia oikeelta yläpallonivel, lisäks tuolla on yhessä työntötangon putkessa joku reikä ni tiputtaa öljyä. Noi kun saa kuntoon niin pääseekin taas ajelemaan. Ens viikolla pitäs käydä taas näyttämässä.
Ja vois vetää rullat vielä noille vöille niin ei oo niin kiinni niissä koko ajan.
Ja vois vetää rullat vielä noille vöille niin ei oo niin kiinni niissä koko ajan.
Kilpi näyttäisi kuvasta päätellen tulevan tuohon http://i37.tinypic.com/2z73g2u.jpg
kun se olisi parempi mielestäni tuossa http://i37.tinypic.com/mkk66h.jpg
Pahoittelut hienoista kuvanmuokkauksista :)
Samoin nuo etupuskurin pleksi/sumuvalo-viritykset joutaisi äkkiä pois ja tilalle vaikka joku ilmanottoaukon tapainen tai sitten ihan vaan tuota samaa verkkoa mitä keskelläkin.
Sivuilmanottoaukkojen ritilät kanssa mustaksi, kun paistaa tausta typerästi takaa. Tai sitten aukkoa isommaksi niin ei pyöreät reijät häiritse niin paljon.
kun se olisi parempi mielestäni tuossa http://i37.tinypic.com/mkk66h.jpg
Pahoittelut hienoista kuvanmuokkauksista :)
Samoin nuo etupuskurin pleksi/sumuvalo-viritykset joutaisi äkkiä pois ja tilalle vaikka joku ilmanottoaukon tapainen tai sitten ihan vaan tuota samaa verkkoa mitä keskelläkin.
Sivuilmanottoaukkojen ritilät kanssa mustaksi, kun paistaa tausta typerästi takaa. Tai sitten aukkoa isommaksi niin ei pyöreät reijät häiritse niin paljon.
Höpöhöpö mitään ritilöitä eteen :P
Hyvin toimii samannäkönen lookki GT40:ssäkin. Sivuilmanottoaukot tuo vähän "väriä" tohon, kun muuten niin tumma, sekä sopii myös vanteisiin.
Kilven paikka on hyvä idea. Nyt on vaan jo noi uudet (ja ne vanhat..) kilvenvalojen reiät tossa ni ei viitsi nyt vaihtaa. Mut täytyy kattoa jossain vaiheessa.
Hyvin toimii samannäkönen lookki GT40:ssäkin. Sivuilmanottoaukot tuo vähän "väriä" tohon, kun muuten niin tumma, sekä sopii myös vanteisiin.
Kilven paikka on hyvä idea. Nyt on vaan jo noi uudet (ja ne vanhat..) kilvenvalojen reiät tossa ni ei viitsi nyt vaihtaa. Mut täytyy kattoa jossain vaiheessa.
Höpöhöpö mitään ritilöitä eteen :P
No ei nyt välttämättä ritilöitä, mutta esim. jonkunlainen supistuva ilmanohjain tms. Pääasia että pleksit häviää!
Etu- ja sivuvilkkuja saa muuten muunkin värisinä kuin oranssina. Esim. tummana ;)
Sivuilmanottoaukot tuo vähän "väriä" tohon, kun muuten niin tumma, sekä sopii myös vanteisiin.
Juu niin tuo, mutta takana oleva aukko pitäisi leikata kokonaan auki ettei nuo neljä pyöreää reikää paista typerästi sieltä.
Kilven paikka on hyvä idea. Nyt on vaan jo noi uudet (ja ne vanhat..) kilvenvalojen reiät tossa ni ei viitsi nyt vaihtaa. Mut täytyy kattoa jossain vaiheessa.
Kilvelle voisi tosiaan tehdä puskuriin vaikka pienen upotuksen samaan tyyliin kun se monessa autossa on, mikäli paikan vaihtaa. Niin samalla saisi kilpivalotkin upotettua piiloon kilven yläpuolelle.
Nykyisten kilpivalojen reikien tukkiminen on tosiaan hieman hankalampi homma, eli luultavasti menisi koko takapelti uusiksi.
No ei nyt välttämättä ritilöitä, mutta esim. jonkunlainen supistuva ilmanohjain tms. Pääasia että pleksit häviää!
En kyllä käsitä miten toi ois sen hienompi, päinvastoin :P Itse tykkään tästä pleksisysteemistä.
Ja tosiaan jos tarttee eteen jotain ilmanottoaukkoja niin sit melkeen mieluummin avaa noi 2 paikkaa luukun takaa.
Etu- ja sivuvilkkuja saa muuten muunkin värisinä kuin oranssina. Esim. tummana ;)
Ei löytynyt oikeestaan mitään muita pyöreitä vilkkuja tossa koossa kuin nämä cal-lookit. Tai sitten etsin vääristä paikoista. Kirkkaina noita toki myös saisi, mutta ne on vähän tylsät. Tummaa taas ei oikein viittis lisäillä enää.
Ois muutenkin mukava pitää noi valot ns. aikakaudelle ominaisina. En nimittäin osaa oikein päättää sopiiko noi ledit niin tähän. Kilvenvalothan on siniset ledit. Lisäksi noi RX-7 lyhärien parkit on sellanen ledikehä (myös sininen). Sopivat toki toistensa kanssa, mutta sopivatko sitten muuten.. täytyypä ottaa kuvia joku päivä.
Juu niin tuo, mutta takana oleva aukko pitäisi leikata kokonaan auki ettei nuo neljä pyöreää reikää paista typerästi sieltä.
Joo, käynyt myös mielessä, mutta eipä noi nyt niin törkeästi häiritse.
Kilvelle voisi tosiaan tehdä puskuriin vaikka pienen upotuksen samaan tyyliin kun se monessa autossa on, mikäli paikan vaihtaa. Niin samalla saisi kilpivalotkin upotettua piiloon kilven yläpuolelle.
Jeps. Valot ois mukava saada piiloon.
Jospa sitä talvella innostuis tekemään.
Edit: Oiskohan tällanen kuitenkin tasapainosin kokonaisuus? http://www.harrasteautot.net/kitcar/uus5b.jpg
Vois tehä uuden muotin tosta luukusta ja laittaa nurkkakaasarit niin ei tarttis tota kuhmua enää. Ei kilpi paha tietysti tuolla alhaallakaan: http://www.harrasteautot.net/kitcar/mkk66h2.jpg
Mut jää jotenkin vähän tyhjäks toi keskusta?
Ei löytynyt oikeestaan mitään muita pyöreitä vilkkuja tossa koossa kuin nämä cal-lookit. Tai sitten etsin vääristä paikoista. Kirkkaina noita toki myös saisi, mutta ne on vähän tylsät. Tummaa taas ei oikein viittis lisäillä enää.
Miten ois tuommoset?
Hellan kuvastosta löytyy..
Samaa mieltä jabajeen kanssa noista pyöreistä reijistä, tee niistä ennemmin yksi iso reikä.
Hitto, lähti toi alapaneeli takaa irti ajossa (lasikuitu halkes toisen pultin alta) niin piti vetää koko systeemi irti. No uus maali ja lakka siihen niin eroo nyt hieman muusta maalipinnasta. Pitää vetää uusiks sit, kun tekee ton luukun. Takaluukun hälyttimen johdot oli lisäks tippuneet moottorin päälle ja sulaneet = sulake meni. Noi kun oli teipillä luukun katossa kiinni, vaan eipä pysyneet. Noi sivuilmanottoreikien ritilät myös ruostu heti, joten ne sai myös maali+lakkapinnan. Ei tää kyllä oikeen tolla motilla nyt vielä kulje, mutta hauska se silti on ajaa :)
Ja tässäpä kuvia:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/
Vois kyl madaltaa vielä about tällaseksi:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/IMG_6628_madallus.jpg
Ja tässäpä kuvia:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/
Vois kyl madaltaa vielä about tällaseksi:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/IMG_6628_madallus.jpg
Tilannepäivitys:
Koneeseen tehtiin uus putkisto, ihan mukava mökä lähti tolla 1.8:lla. Tossa koneessa vaan oli rutut joku 12 niin eipä se kovin kauaa kestänyt. Ajoin muutaman minuutin 120km/h ja sit alko hyytymään. No sehän siinä tietysti ylikuumeni ja laakerit ei oikein tykänneet. Toi kone nyt oli muutenkin aikamoinen viritys, mutta ei ois uskonu noin pahoja lämpöongelmia. Vedettiin noita sivuilmanottoaukkojen putkia vielä lähemmäs puhallinkoppaa et sais paremmin viileetä. Ihan mukavasti oli vääntöä tossa, mutta jotenkin tehot puuttu.
Auto menee ens kuussa seisontaan, joten talveksi luvassa ainakin mm:
-Säätöpalat eteen ja taakse + madallus + jäykemmät torsion barit
-Ledit valkoisiksi + Philips Blue Visionit
-Vakaajien päivitys alustaan
-Kuhmun + jarruvalon poisto luukusta
-Toisen takakaaren muotovirheen korjaus + ehkä molempien levittäminen takaa et jää renkaan pinta sisään
-Uus kone (2332cc?) + vahvempi vaihteisto
-Sivuilmanottoaukkojen avaaminen yhtenäiseksi aukoksi
Lisäpohdintaa, toimisko?:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowgold.jpg
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowkermit.jpg
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowwhite.jpg
Tää ois ehkä hienoin (ja matalin), mut tiedä sit ton pyörien kääntymisen kanssa enää:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowwhite_lowest.jpg
Edit: Kirotessani kaarien suunnittelun kanssa pari päivää taisin löytyy nyt sen final-kuosin: http://atsu.kuvat.fi/kuvat/hipookaaret.jpg
Eli kaarien muokkaus takaa ns. widebody-tyyliin, jotta sopii paremmin etukaarien kanssa. Ehkäpä kaarien pyöristys tai sit takakaaren muokkaus hieman kulmikkaaksi etukaaren tapaan. Lisäksi törkee madallus. Ja vanteisiin varmaankin vielä maali tollasella vaaleella hopeella (harmaalla?).
Koneeseen tehtiin uus putkisto, ihan mukava mökä lähti tolla 1.8:lla. Tossa koneessa vaan oli rutut joku 12 niin eipä se kovin kauaa kestänyt. Ajoin muutaman minuutin 120km/h ja sit alko hyytymään. No sehän siinä tietysti ylikuumeni ja laakerit ei oikein tykänneet. Toi kone nyt oli muutenkin aikamoinen viritys, mutta ei ois uskonu noin pahoja lämpöongelmia. Vedettiin noita sivuilmanottoaukkojen putkia vielä lähemmäs puhallinkoppaa et sais paremmin viileetä. Ihan mukavasti oli vääntöä tossa, mutta jotenkin tehot puuttu.
Auto menee ens kuussa seisontaan, joten talveksi luvassa ainakin mm:
-Säätöpalat eteen ja taakse + madallus + jäykemmät torsion barit
-Ledit valkoisiksi + Philips Blue Visionit
-Vakaajien päivitys alustaan
-Kuhmun + jarruvalon poisto luukusta
-Toisen takakaaren muotovirheen korjaus + ehkä molempien levittäminen takaa et jää renkaan pinta sisään
-Uus kone (2332cc?) + vahvempi vaihteisto
-Sivuilmanottoaukkojen avaaminen yhtenäiseksi aukoksi
Lisäpohdintaa, toimisko?:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowgold.jpg
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowkermit.jpg
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowwhite.jpg
Tää ois ehkä hienoin (ja matalin), mut tiedä sit ton pyörien kääntymisen kanssa enää:
http://atsu.kuvat.fi/kuvat/lowwhite_lowest.jpg
Edit: Kirotessani kaarien suunnittelun kanssa pari päivää taisin löytyy nyt sen final-kuosin: http://atsu.kuvat.fi/kuvat/hipookaaret.jpg
Eli kaarien muokkaus takaa ns. widebody-tyyliin, jotta sopii paremmin etukaarien kanssa. Ehkäpä kaarien pyöristys tai sit takakaaren muokkaus hieman kulmikkaaksi etukaaren tapaan. Lisäksi törkee madallus. Ja vanteisiin varmaankin vielä maali tollasella vaaleella hopeella (harmaalla?).
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa