RC drifting
Valvoja: ffp jäsenet
RC drifting
Onko kukaan tutustunut tarkemmin tuohon sähköautoilla driftaukseen. Kuluuko siinä kumit mitenkä? Tossa vähän kuvasin: http://opalaisen.1g.fi/kuvat/turhaa/drifting.AVI Oikeastaan tänään vasta tajusin että tuollainenkin "laji" on olemassa, ja ainakin näytti kivalta. Miten paljon noissa autoissa on yleensä tehoa, ja mitä kaikkea noihin voi vaihtaa tekniikan osalta, onnistuuko toi driftaus noilla muillakin alustoilla kuin parketilla joka on melko liukasta? Tässä on sitten vissiin vähän tehokkaampia autoja: http://youtube.com/watch?v=8PGNFEvmvGw http://youtube.com/watch?v=yAb_eZmo0qE
Viimeksi muokannut opapopa, 6.10.2007 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei toimi tuo juutuubin linkki.
Pukkaa jostain syystä sinne alkuun http://www.ffp.fi/bb/%5C%22
Pukkaa jostain syystä sinne alkuun http://www.ffp.fi/bb/%5C%22
http://youtube.com/watch?v=yAb_eZmo0qE
Aika hieno, mut joo tuolta löytyyki lisää: http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/v ... art=0.html
Aika hieno, mut joo tuolta löytyyki lisää: http://www.rc-harrastus.com/ForumsPro/v ... art=0.html
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mää oon joku edelläkävijä, koska oon jo 10 vuotta sitten teipannut yhden halppis radio-ohjattavan renkaat. Johan pyöri komeasti (kunhan vaan sai ensin jotenkin liikkeelle). Mutta ihan pirun hyvää settiä vetävät!
Kyllähän sitä aina välillä tekisi mieli hankkia taas joku radio-ohjattava. Tuollainen joku polttiskatuauto olis kyllä mahtava peli, kunhan vaan olisi sopiva paikka missä ajella.
Kyllähän sitä aina välillä tekisi mieli hankkia taas joku radio-ohjattava. Tuollainen joku polttiskatuauto olis kyllä mahtava peli, kunhan vaan olisi sopiva paikka missä ajella.
Mulla on kerran ollut polttomoottori rc auto ja siinä ei muuta ollutkaan kun vikaan, ei koskaan lähtenyt käyntiin, tai onse mulla vieläki, taitaa olla neliveto beetle. Kyl ehkä akkukäyttösen seuraavaks ostan, jos ostan, tietty polttomoottorissa riittää kun lisää vain bensaa, akkukäyttösessa pitää akut ladata.
Pirun siistejä..
http://youtube.com/watch?v=raMVWNhnM5w& ... ed&search=
Ja ei ole mitään savukoneita..
Aika härski, mut mitä järkeä?
http://youtube.com/watch?v=b6wHxbuwb1s& ... ed&search=
http://youtube.com/watch?v=raMVWNhnM5w& ... ed&search=
Ja ei ole mitään savukoneita..
Aika härski, mut mitä järkeä?
http://youtube.com/watch?v=b6wHxbuwb1s& ... ed&search=
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Tässä astetta härskimpi:
http://youtube.com/watch?v=fqEWrJhnjz4& ... ed&search=
Ja tässä suihkumoottorilla :)
http://youtube.com/watch?v=VvZnYJsysuc& ... ed&search=
Ei tuo nyt vielä kyllä minnekään näyttänyt kulkevan, mutta melko häijy laite.
http://youtube.com/watch?v=fqEWrJhnjz4& ... ed&search=
Ja tässä suihkumoottorilla :)
http://youtube.com/watch?v=VvZnYJsysuc& ... ed&search=
Ei tuo nyt vielä kyllä minnekään näyttänyt kulkevan, mutta melko häijy laite.
Hinnat on kovasti tippunut siitä mitä joskus itse nuoruudessa tuli rc autojen kanssa pelattua. Aika perus setillä tuota pääsee harrastamaan 200-300€ irtoaa auto ja ohjain jolla pääsee jo harrastelemaan. Tosin näissäkin leluissa on vain taivas rajana miten paljon tahtoo sijoittaa. Noita driftikumejakin on kuulemma monen kovuista ja eri pinnoille.
Itsellä myös pieni kärpänen pääsi puremaan kun tuota rc driftausta näin taas tuolla x-treme car showssa. Eipä siinä muuta kuin kaivamaan vanhat lelut laatikosta ja harrastamaan. Hiton hyvännäköisiä autoja oli tuolla messuilla kun kävin niitä ihmetelemässä.
Itsellä myös pieni kärpänen pääsi puremaan kun tuota rc driftausta näin taas tuolla x-treme car showssa. Eipä siinä muuta kuin kaivamaan vanhat lelut laatikosta ja harrastamaan. Hiton hyvännäköisiä autoja oli tuolla messuilla kun kävin niitä ihmetelemässä.
Itse ostin juuri kanssa 200€ auton jossa oli kaikki mitä ajamiseen tarvitaan, nyt on tullu ostettua tehokkaampi akku (4200mah) vakio oli nim. vain 1600mah ja kesti sen 5min. Nyt voi ajella kaasupohjassa sen 20min. nopeudensäädin tuli kanssa ostettua parempi, elektroninen missä on fail safe:t ym. ettei auto lähde omille teille jos menee yli kantaman tms. Seuraavaksi pitäis ostaa tehokkaampi moottori jotta ei hyydy niin helposti kun nyt, mutta kyllä toikin asfaltilla paskista jaksaa vetää helposti vaikka onkin 4wd. Rahaa noihin menee niin paljon kun haluat, toi mun auto on nyt tullut maksamaan n.350€ ja alusta tossa on vakiona ihan hyvä esim. alumiiniset öljyiskarit ym. Kyllä tässä aikuinen mies täytyy hieman kakara olla että noiden kanssa jaksaa leikkiä, mutta on se hauskaa! :)
Edit: Niin ja jos driftata haluaa niin ehdottomasti pitää olla nelikko, ei ole muuten mitään saumaa saada oikastua sladia...
Edit: Niin ja jos driftata haluaa niin ehdottomasti pitää olla nelikko, ei ole muuten mitään saumaa saada oikastua sladia...
^No niin siitä se taas lähtee. Mulla taas on tähtäimessä HPI:N Sprint 2 Stage-D katotaan meneekö tää kuumotus tässä ohi vai joutuuko tollasen hommaamaan. Oishan tollasen kanssa kiva leikkiä kun talvikin taas tulee.
Pistäkää vähän infoa minkä valmistajan autoja hommailette. Ja tietysti käyttökokemuksia.
Pistäkää vähän infoa minkä valmistajan autoja hommailette. Ja tietysti käyttökokemuksia.
Jopas löyty topic..
Kuumotuksen kasvaessa tuli ostettua viikko sitten Kyosho Inferno GT polttisauto, voi pojat mitä menoa ja meininkiä, kaks vaihteinen neliveto on aika kova meneen : D ei menny kauaa ku n homma lähti lapasesta ja jo tuli hankittua uudet vanteet ja renkaat yms, säädettävä alustakin on ja kaikki.. ; D kovin on mukavaa touhua. Sama auto kun linkin takana mutta subarun korilla siis kyseessä: http://youtube.com/watch?v=tCV-VKMA0E8& ... ed&search=
Kuumotuksen kasvaessa tuli ostettua viikko sitten Kyosho Inferno GT polttisauto, voi pojat mitä menoa ja meininkiä, kaks vaihteinen neliveto on aika kova meneen : D ei menny kauaa ku n homma lähti lapasesta ja jo tuli hankittua uudet vanteet ja renkaat yms, säädettävä alustakin on ja kaikki.. ; D kovin on mukavaa touhua. Sama auto kun linkin takana mutta subarun korilla siis kyseessä: http://youtube.com/watch?v=tCV-VKMA0E8& ... ed&search=
Itse suosittelisin asson tuotteita ovat kestäviä ja itse niillä ajanut kilpaa vuosia ja varaosien saatavuus on huippuluokkaa. www.rcpiste.pp.fi Ja sitten mitä noihin renkaisiin tulee niin itse jossain nähnyt että porukat olisi ostaneet vain sopivan kokoista pvc viemäriputkea ja liimanneet ne vanteille.
Ei välttämättä ole halvimpia vehkeitä nuo assot mutta maksavat nopeasti hintansa takaisin.
Ei välttämättä ole halvimpia vehkeitä nuo assot mutta maksavat nopeasti hintansa takaisin.
Olisko kellään kokemusta tästä vekottimesta?
Saako noihin varaosia hyvin, se on tod.näk. enemmän kuin tarpeellista "jossain" vaiheessa, eli ekan startin jälkeen:)
Kyllä Cen-autoihin löytyy hyvin varaosia ainakin jr-hobbysta. Minuakin rc-kärpänen pääsi pahasti puraisemaan ja tuli hankittua tuollainen Cen Matrix Arena neliveto polttis linkki
Ostin HBX-merkkinen drift auto noin vuosi sitten. Sammalla ostin drifting-renkaat ja vanteet sekä kaikenlaisia varaosia. Maiksoi semmonen 150€ ja kyllä on hauskaa!! :)
Tommonen mulla on ja broidilla on samanlainen mutta evo versio...
http://www.morfars.dk/rc/hbx-skyline-p-1625.html
Tommonen mulla on ja broidilla on samanlainen mutta evo versio...
http://www.morfars.dk/rc/hbx-skyline-p-1625.html
Aihetta sivuten...
Itseäni kiinnostas -> http://www.morfars.dk/rc/rocket-buggy-p ... 522ad90efd
Onko jollain kokemuksia?
Polte olis aika kova saada "pojalle" / itselleni...
Vai olisko jotain muita vaihtoehtoja.
Itseäni kiinnostas -> http://www.morfars.dk/rc/rocket-buggy-p ... 522ad90efd
Onko jollain kokemuksia?
Polte olis aika kova saada "pojalle" / itselleni...
Vai olisko jotain muita vaihtoehtoja.
Itellä oli just HPI:n rungolla ja tekniikalla oleva sähkis, nosramin säädettävä sähkömoottori, nopeempi ohjausservo sekä parempi nopeuden säädin. Lipo- akut ja laturit oli seuraavaksi hankinnassa, mutta jäi ostamatta ulkomaan reissun takia. Alusta tossa mallissa oli muutenkin jo ihan kunnollinen.
Myin sitten koko auton pois. Lipo- akut on innokkaammalle harrastajalle IMO iha must juttu, akut kestää 35-45 min kovaa ajoa :) Eri kovuusasteen renkaitakin tuli testattua ja huomattavia eroja näissäkin oli. Puolikova rengas aika karkeella kuviolla on kohtuu hyvä kumi hyvälle asvaltille jos haluaa edes vähän suoraan ajella.
tässä yks hyvä kauppa : http://www.hobbylinna.com
Myin sitten koko auton pois. Lipo- akut on innokkaammalle harrastajalle IMO iha must juttu, akut kestää 35-45 min kovaa ajoa :) Eri kovuusasteen renkaitakin tuli testattua ja huomattavia eroja näissäkin oli. Puolikova rengas aika karkeella kuviolla on kohtuu hyvä kumi hyvälle asvaltille jos haluaa edes vähän suoraan ajella.
tässä yks hyvä kauppa : http://www.hobbylinna.com
www.rc10.fi on hyvä foorumi rc-autoista kiinnostuneille.
Itsellä on halpisnelikko Maverick Atom modattuna harjattomalle moottorille jolla talvella driftailin jäällä ja ihan kivasti menee..
Itsellä on halpisnelikko Maverick Atom modattuna harjattomalle moottorille jolla talvella driftailin jäällä ja ihan kivasti menee..
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
Iteltä löytyy krossittelua varten basic traxxasin slash 2wd, sekä tänään oli kuulemma posteljooni vieny kotia hpi:n E10 drifterin. Siihen ois tarkoitus hommata heti alkuun lipot+harjaton setti, nopeempi servo, samoten alumiiniset tukivarret ym hilppeet kun löytyy joka nurkkaan valmis paketti suht edukkaasti. Samoten olis tarkotus huudella ebaystä jokin kiva koppa ja bbs vanteet :)
edit.
Jos joku tarttee kestävää rc autoo pihasuditteluun niin voisin tuosta traxxasin slashistä luopua sopivaan hintaan. yyveetä kehiin.
edit.
Jos joku tarttee kestävää rc autoo pihasuditteluun niin voisin tuosta traxxasin slashistä luopua sopivaan hintaan. yyveetä kehiin.
Itsellä myös sekalaista paiskomista varten hankittu Slash harjattomalla tekniikalla ja 3-kennoisella LiPo-akulla ja kyllä kestää vaikka ja mitä. Jotain pientä joutuu silloin tällöin uusimaan mutta varaosat on halpoja..
Ja jottei ala lipsumaan ohi alkuperäisen aiheen niin pistänpä pari videota viime talvelta jossa driftailin lumessa tuolla takavedolla :)
http://www.youtube.com/watch?v=fxkbmkQM96s
http://www.youtube.com/watch?v=qtSPJQXIcGE
http://www.youtube.com/watch?v=OlgravEmLjE
http://www.youtube.com/watch?v=1vemWEla4_I
Ja jottei ala lipsumaan ohi alkuperäisen aiheen niin pistänpä pari videota viime talvelta jossa driftailin lumessa tuolla takavedolla :)
http://www.youtube.com/watch?v=fxkbmkQM96s
http://www.youtube.com/watch?v=qtSPJQXIcGE
http://www.youtube.com/watch?v=OlgravEmLjE
http://www.youtube.com/watch?v=1vemWEla4_I
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
saku: NiMh-akut kannattaa nykypäivänä unohtaa ja hommata LiPo-akkuja.
Ovat kuitenkin melko halpoja kun tietää mistä tilaa ja virranantokyky ei lopu kesken.
Esim. itse olen tilannut useasti www.hobbycity.com :sta mm. Turnigy-merkkisiä akkuja sekä LiPo-laturin. Niitä ei todellakaan kannata Suomesta ostaa!
Esim. Graupner, Bantam. ym. balansoivat "älykkäät" LiPo-laturit maksavat suomessa lähelle satasen kun tuolta saa Turnigy Accucel-6 laturin reiluun pariin kymppiin + postikulut. Latausivta 5A ja lataa 1-6 kennoiset LiPo akut (kennojännitehän LiPoissa 3.7v, joten 2-kennoinen 7.4V menee päittäin 7.2V 6-kennoisen NiMh-akun kanssa)
Ihan vaan knoppitietona :)
Ovat kuitenkin melko halpoja kun tietää mistä tilaa ja virranantokyky ei lopu kesken.
Esim. itse olen tilannut useasti www.hobbycity.com :sta mm. Turnigy-merkkisiä akkuja sekä LiPo-laturin. Niitä ei todellakaan kannata Suomesta ostaa!
Esim. Graupner, Bantam. ym. balansoivat "älykkäät" LiPo-laturit maksavat suomessa lähelle satasen kun tuolta saa Turnigy Accucel-6 laturin reiluun pariin kymppiin + postikulut. Latausivta 5A ja lataa 1-6 kennoiset LiPo akut (kennojännitehän LiPoissa 3.7v, joten 2-kennoinen 7.4V menee päittäin 7.2V 6-kennoisen NiMh-akun kanssa)
Ihan vaan knoppitietona :)
Lehtilä: Kiitos tiedosta! Tämä olis tälläinen uus harrastus ja olen noviisi tässä.
Ajattelin tuollistakin mallia ensimmäiseksi autoksi -> http://www.traxxas.com/products/electri ... de3605.htm
Koska sais tiputettu ns harjoittelumoodiille poikaani ajatellen ja isille sit "lelu" täysillä.
Tässä meinaa nälkä kasvaa syötäessään.
Tietysti käytettykin olis varmaan jees, jostain löytys hyvä yksilö.
Ajattelin tuollistakin mallia ensimmäiseksi autoksi -> http://www.traxxas.com/products/electri ... de3605.htm
Koska sais tiputettu ns harjoittelumoodiille poikaani ajatellen ja isille sit "lelu" täysillä.
Tässä meinaa nälkä kasvaa syötäessään.
Tietysti käytettykin olis varmaan jees, jostain löytys hyvä yksilö.
saku: Tämä alkaa menemään hieman ohi aiheen mutta tämän kerran.
Jos et välttämättä halua juuri monster truck-tyylistä niin sitten suosittelen ehdottomasti Traxxasin Slash 4x4 mallia. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=5015
Kestää vaikka mitä ja liikkuu 3-kennoisella Lipolla noin 70km/h. Paketissa tulee mukana isompi pinjoniratas jolla nopeudet nousee sinne satasen tienoille.
Autossa on vakiona harjattomalla moottoritekniikalla toteutettu systeemi joka on tätä päivää. Ei vanhanaikaisilla hiiliharjamoottoreilla enää kannata pelehtiä :)
Ja sitten aiheeseen liittyen:
Tuolla nelikko-slashilla onnistuu varsinkin talvikeleillä driftauskin varsin näyttävästi. Ja miksei kesäkelilläkin jos vaihtaa sopivan rengastuksen.
Jos et välttämättä halua juuri monster truck-tyylistä niin sitten suosittelen ehdottomasti Traxxasin Slash 4x4 mallia. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=5015
Kestää vaikka mitä ja liikkuu 3-kennoisella Lipolla noin 70km/h. Paketissa tulee mukana isompi pinjoniratas jolla nopeudet nousee sinne satasen tienoille.
Autossa on vakiona harjattomalla moottoritekniikalla toteutettu systeemi joka on tätä päivää. Ei vanhanaikaisilla hiiliharjamoottoreilla enää kannata pelehtiä :)
Ja sitten aiheeseen liittyen:
Tuolla nelikko-slashilla onnistuu varsinkin talvikeleillä driftauskin varsin näyttävästi. Ja miksei kesäkelilläkin jos vaihtaa sopivan rengastuksen.
jaa akuillako sitä täällä vaan ajellaan ;)
omassa kyoshossa on toki polttomoottori. Näyttipä joku vanhavanha videokin löytyvän. http://veksu.baanapojat.net/kuvat/RC/107_0705.AVI
tuossa oli vielä vakio välitykset mutta koneelle oli annettu vähän ilman saannin parannusta.
sitten menikin kytkinkello ja vetopyörä uusintaan tilalle toki sit 2 pykäläinen setti.
sittemmin hajoili vetareita yms lähes kaikkea voimansiirrosta, nyt auto on ollut kyllä laatikossa jopa liian pitkään pitäis varmaa hakia uusi pönttö polttoainetta kesän kunniaksi ja starttailla käymään ja lähtiä päästeleen.
kiva laji vaikka vaan jossain sopivassa paikassa ajella jokusen kaverin kanssa.
ps. tohon viteoon ei oo tarvinut ääniä muuttaa tai sovitella ;)
omassa kyoshossa on toki polttomoottori. Näyttipä joku vanhavanha videokin löytyvän. http://veksu.baanapojat.net/kuvat/RC/107_0705.AVI
tuossa oli vielä vakio välitykset mutta koneelle oli annettu vähän ilman saannin parannusta.
sitten menikin kytkinkello ja vetopyörä uusintaan tilalle toki sit 2 pykäläinen setti.
sittemmin hajoili vetareita yms lähes kaikkea voimansiirrosta, nyt auto on ollut kyllä laatikossa jopa liian pitkään pitäis varmaa hakia uusi pönttö polttoainetta kesän kunniaksi ja starttailla käymään ja lähtiä päästeleen.
kiva laji vaikka vaan jossain sopivassa paikassa ajella jokusen kaverin kanssa.
ps. tohon viteoon ei oo tarvinut ääniä muuttaa tai sovitella ;)
Eivät ala pesemään vaan pesevät jo.
Kyllä 1/8 maastoluokassa nitrovehkeet ovat jo nykyisillä akuilla hätää kärsimässä jos samoihin kisoihin päästetään 1/8 sähkövehkeet. Sähköillä toki pitää latailla LiPo akut erien välissä. Nykyisillä 4s LiPo akuilla ja harjattomilla moottoreilla 1/8 sähkökrossari pärjää ellei jopa jätä 1/8 nitrokrossaria radalla: kyse on kuskin taidosta.
Kyllä 1/8 maastoluokassa nitrovehkeet ovat jo nykyisillä akuilla hätää kärsimässä jos samoihin kisoihin päästetään 1/8 sähkövehkeet. Sähköillä toki pitää latailla LiPo akut erien välissä. Nykyisillä 4s LiPo akuilla ja harjattomilla moottoreilla 1/8 sähkökrossari pärjää ellei jopa jätä 1/8 nitrokrossaria radalla: kyse on kuskin taidosta.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa