1.6TD virityskeskustelu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hoppala
-
Viestit: 8
Liittynyt: 11.4.2008 22:15

ViestiKirjoittaja Hoppala » 6.1.2009 14:24

En oo ainakaan huomannu eroa, joissakin malleissa imuputki on kiinteä mut sitä en enää muista mistä autosta se kone oli peräisin. Ehkä passatista. Uusi öljypumppu maksoi tarvikeliikkeessä muistaakseni 140€. Laitoin uuden kun kaikki käytetyt mitä käsiini sain olivat tavalla tai toisella epäilyttäviä. Välykset maksimiluokkaa ja akselinpää kaikista ihanasti kulunut..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.1.2009 14:36

Joo sehän se on käytetyissä aina.. Lähinnä tässä sitä hain että tuosta vaparikoneesta jos koittais lainata pumppua, että onko niiden painetuotossa kovin järkyttäviä eroja? Ja siis lainata ennenkun uusia osia lähtee ostelemaan :) Joko paineet heikonlaiset yläkerrassa tai nostimet totaalisen paskana..

35i
-
Viestit: 328
Liittynyt: 14.9.2003 18:06

ViestiKirjoittaja 35i » 20.1.2009 19:33

kattelin tuon tölkin ahdinta nosturilla samalla kun öljyjä valuttelin ja näytti ihan perkele kkk14:selta, eikai näissäkin ole tuota prkl mandariinia laitettu,vai katoinko vain väärin, siinä toivossa ollaan oltu että näissä olis kaikissa 24nen. hyvin alkaa taas tämänkin "piristäminen" jos siellä joku eko td ahdin on..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.1.2009 20:17

Uudemmissa on K14 tai T02, kun vanhemmissa on K24 tai T03. Koskee käsittääkseni kaikkia 1.6 TD -koneita koria katsomatta.

tt-d
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.10.2005 20:48

ViestiKirjoittaja tt-d » 20.1.2009 22:53

T3:s tuntuu olevan melkein kaikis se k14
Viimeksi muokannut tt-d, 19.2.2009 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

teipio
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.11.2006 21:03

kytkin

ViestiKirjoittaja teipio » 7.2.2009 21:16

Minkälaisia kytkimiä porukka on käyttänyt hieman enemmän piristetyissä 1,6 td koneissa? ja mistä pystyisi mahdollisesti ostamaan sellaisen?

||Nixu||
-
Viestit: 226
Liittynyt: 11.2.2009 20:52

ViestiKirjoittaja ||Nixu|| » 11.2.2009 21:03

Tuli hommattua ensimmäinen diesel auto eli -95 1.9td passatti. Vakio osat paikallaan, mut hieman piristetty(karaa muokattu edellisen omistajan toimesta). Syöttöä lisäsin silleesti et liikahtaa hyvin ja päästää vähän mustahtavaa savua. Kuinkas tässä sitä ahtopainetta säädetään kun ei ole ruuvia tai mitn reikää kuvan punaisella ympyröidyssä kohdassa KUVA 2. http://www.netikka.net/vepiku/paineet.htm
Uskaltaako ahtoja nostaa/miten paljon ilman välijäähyä?
Tätä keskustelua on tullu luettua.

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 23.2.2009 21:01

Kiinnostaisi tietää millaisia kulutuksia aaz koneisiin on saatu isomman nestepään vaihdon jälkeen? Onko kulutus nossut huomattavasti vai ei juuri ollenkaan?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.2.2009 21:45

Ei vaikuta kulutukseen, ainakaan nostavasti.

Blanck
-
Viestit: 38
Liittynyt: 16.4.2006 17:18

ViestiKirjoittaja Blanck » 9.3.2009 11:50

Osaako joku sanoa missä vehkeissä tollasta Garret GT1749 ahdinta löytyy?

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 9.3.2009 18:02

Tossa tämän threadin alapuolella on sticky missä käsitellään TDi koneiden ahtimia. Sieltä ctrl+f ja kirjoitat ahtimen tyypin ni alkaa löytymään.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 6.4.2009 16:54

Tulipahan mieleen, että saako lainpuitteissa tuollaiseen mk1 Golffiin istutettua TDI-konetta?

Tuleeko joku asetus heti vastaan vai onko vain suuri töinen toteuttaa?

Haulla yritin etsiä asiaa, mutta heikoin tuloksin, joten jos joku löytää topicin, jossa moista käsitellään niin kiitän linkistä.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 6.4.2009 23:41

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=70188
Tuolla TDi tekniikkaa Caddyssä. Puuhasteluahan se vaatii melkosesti.
Golf mk1 tehokkain malli lienee ollut 1.8 GTi 112hv johon saa lisätä 20% tehoa ja 25% iskutilavuutta mikäli alusta ja jarrut vastaa kyseistä mallia. Eli jotain reilu 2.2l voi olla tilavuus ja 134hv tehoa.

Yks melkonen homma on sovittaa toi isompi laatikko ykköseen. Vetarit ja koneen kannakkeita joutunee valmistamaan. Raideleveyden kasvattaminen ei liene järkevää. Lisäksi nestekytkin ja vaijeritoiminen vaihteensiirto aiheuttaa töitä.
Sitten on tietty sähköjen arpomista.

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 24.4.2009 14:43

Mitä vaikutusta on tämän keltaisellä ympyröidyn ruuvin vääntelyllä?
http://www.netikka.net/vepiku/viritys/perussyotto.jpg
Tekstissä lukee "+ kuvassa 1. keltaisella ympyröitystä ruuvista voidaan säätää se kuinka alhaalla kara / kartio on ilman ahtopainetta."

Eli rautalankaa: Olisiko parempi että olisi pohjassa eli kara olisi alkutilanteessa mahdollisimman pohjassa vai ylhäällä jolloin kara olisi mahdollisimman ylhäällä.
Vai onko tuo niin pieni säätö että on aivan sama?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 25.4.2009 10:58

No tuolla saa säädettyä ahdonalaista syöttöä aikaisemmalle tai myöhäsemmälle. kai se on perstuntuma miten sitä kiertelee jos tuntuu että alhaalla työntää julmetusti savua niin tuosta karaa ylemmäksi tai jos viiste alkaa karassa liian pian. siinähän on sitten vielä sen jousen jäykkyyden säätö sen kalvon alla, sillä myös suuri merkitys missä vaiheessa alkaa puskea ahdonalaista peliin. Varmaan mitään perus-säätöä ei ole vaan kokeilemalla selviää mikä asetus on hyvä. Voihan sen jousen laittaa löysälle ja tuosta päältä vielä säätö alas mutta silloin ongelmana jo tod.näk. koneen tukehtuminen savuun ja vastaavaa hyötyä ei siitä saa...sopivalla savullahan se vetää ja kulkee parhaiten.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 13.5.2009 15:21

ton mk1 1,9TDI moottori swapin tekisin ite umpikeula passatin 1,6TD (ra) koneen jatkeena olevalla 5v lodjulla oisko siinä jopa ollut 02a...? no kummiskin siinä oleva vaijeri vivusto on todella helppo asentaa kun keppi on siinä boxissa niin jos osaa pulttaa sen kardaani tunneliin kiinni niin vaihteen siirtimet toimii. Hitto vetareista en muista oliko ne bensa caddyn vai mistä mutta löytyy ihan sopivat suoraan vw valikoimasta kun vaan muistas mitkä ne oli... Neste kytkin tietysti vähän teettää töitä mutta passatin poljin vivuilla sen sinne ainakin omasta mielestä suht helposti saa muokattua. Laatikon päädyn kori kannekkeen joutuu tekee ite mutta se ei tossa projektissa nyt ehkä ole se vaikein homma. Tällä kaavalla on caddyyn asennettu tdi kone onnistuneesti joten ei pitäis olla ykköseenkään sen ihmeempi... =) pitää lisäillä jos muistuu jotain mieleen liittyen asiaan.. :/

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 14.5.2009 1:15

Umppari-Passateissa on kaikissa 02A -vaihteisto. Eroja on välityksissä, sekä siinä, että 1.6 bensassa on vaijerikytkin, kun kaikissa muissa on nestekytkin. Dieselkäyttöön sopivat välitykset saa ainoastaan nestekytkimen yhteydessä jos ei rupea itse soveltamaan eri laatikoista osia (pätee myös Corradon jne. laatikoihin, VR:ssäkin on vielä aika lyhyet välitykset verrattuna TDI:hin).

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 21.5.2009 3:46

no toi laatikko homma oli hyvä tietää.. niin muistelin että se ois 02a ollut mutta kun projektista on jo aikaa kolmatta vuotta niin ei varmaks uskaltanut sanoa.. =)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 22.5.2009 13:58

Morjesta

Joo elikkäs mites paljon joutuu muuttamaan öljulinjaa/jotain muuta? Jos vaihtaa ton KKK14 madariinin tilalle Garretin T03?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 22.5.2009 17:18

eikai se ole kuin pulttaa kiinni...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.5.2009 18:58

muutospala pakosarjalle tai tehä uus pakosarja. suurella todennäköisyydellä myös öljyn tulo ja paluuletkut uusiksi :) ja myös downpipe uusiksi

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 22.5.2009 21:49

No jes pitäs varmaan jostain etiskellä uutta kun vähän kärsinyt tuo nykyinen :D

Ja sitte sellanen tuli mieleen että mistä sais pitempivälityksisen laatikon tuon 1,6TD:n jatkoksi? Kasvaneen tehon myötä tuosta on tullut lähes naurettavan lyhyt, onko Eko-TD:ssä lyhyempi kun normaalissa? Eli onko imudiiselissä lyhyempi välitys?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.5.2009 14:03

Haulla täältä jostakin löytyy taulukko jossa laatikko tyyppi/ välitys-suhde mainittu. Noitahan on ainakin kymmentä ellei sata eri versiota.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 27.5.2009 16:08

No jes pitäs varmaan jostain etiskellä uutta kun vähän kärsinyt tuo nykyinen :D

Ja sitte sellanen tuli mieleen että mistä sais pitempivälityksisen laatikon tuon 1,6TD:n jatkoksi? Kasvaneen tehon myötä tuosta on tullut lähes naurettavan lyhyt, onko Eko-TD:ssä lyhyempi kun normaalissa? Eli onko imudiiselissä lyhyempi välitys?



Diesel-malleissa on ollut pitempiä välityksiä tarjolla. Etsi vaihteistokoodit ja sitten vaan ostoilmoitusta :)

Eko-TD:ssä on usein lyhyemmät välitykset. Ei kylläkään aina.

Imudieselissä on lyhyemmät välitykset.

Kaikkein pisimmät sopivat välitykset löytyvät TDI-versioiden laatikoista (mk3, Passat, Ibiza, Cordoba jne) mutta ne ovat 02A -tyyppiä jolloin pieniä muutostöitä joutuu tekemään että sopii paikalleen.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 27.5.2009 17:10

Tuolta löytyy noita välityksiä
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=134434

Golffimake
-
Viestit: 177
Liittynyt: 23.10.2006 11:06

ViestiKirjoittaja Golffimake » 28.5.2009 21:22

Aziz:
Etittelet k24:sen siihen neljäntoista tilalle. Pääsee taas hyvin etiä päin ilman sovitussavottaa.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 11.6.2009 18:10

Onkos noissa vapari ja TD pumpuissa tämä mäntä sama vai onko noissa eroavaisuuksia? Yhdestä TD-pumpusta moinen paskana, joten pitäisi saada toinen tilalle :/
Viimeksi muokannut Hannu^, 12.6.2009 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 11.6.2009 21:31

Ei se mikään akseli ole. Polttoainetta pumppaava pumpun mäntä. ;)

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 12.6.2009 13:44

Noh niinpähän se olikin, mutta eiköhän tuo kuva antanut ymmärtää mistä oli kyse, mutta muutetaan teksti oikeaksi :)

Mutta niin onkos noissa eroavaisuuksia?

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 14.6.2009 19:54

arvelin nostaa tohon caddyn -88 keulaan 1.9TD koneen -93 passatista... mulla cädyssä on paikalla nyt 1.6TD jetan tekniikka.. ja kysymys kuuluukin:

sopiiko ton 1.9TD koneen perään tuo mk2 TD jetan laatikko BOLT ON? ja kumpi kytkin tulee 1.9TD vai 1.6TD?

kiitos!

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 14.6.2009 21:44

iikka kirjoitti:sopiiko ton 1.9TD koneen perään tuo mk2 TD jetan laatikko BOLT ON? ja kumpi kytkin tulee 1.9TD vai 1.6TD?
riippu mikä laatikko mutta jos se on 020 niin sopii molemmat kytkimet mutta jos 02A (passatissa) niin 1.6 kytkin kiinni

e. pitäshän tuosta jotain ymmärtääkkin

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 14.6.2009 22:18

ok kiitos tiedosta... lukeeko tuo malli jossain laatikon kyljessä että onko 020 vai 02A

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 14.6.2009 22:54

siellä kopassa alla, ja jos passatissa on nestekytkin ja/tai vaijerilla vaihteet niin se on 02A, vaijerikytkin on 020

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 14.6.2009 23:12

vaihteet on vaijerilla ja nestekytkin löytyy

iikka
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja iikka » 15.6.2009 21:03

kumpi vauhti pyörä tohon 1.9TD menee ku laitan sen 1.6TD laatikon? minkähän kokonen tuo 1.9TD vakioahdin on ku siitä oli se tyyppi lappu kadonnut? eli kannattaako laittaa tuo 1.6TD turbo, EI ole mikään ekomallin kone.. vai sit tuo 1.9TD turbo..!?!?!?

siinähän niitä tulikin typeriä kysymyksiä taas tälle illalle :D

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 15.6.2009 22:19

1.6TD turbo on k24 niin laita se, ilmeisesti 1.9TD löytyy egr niin vaihda ainaki sitte 1.6 pakosarja ja se imusarjaa se mutka ( en oo varma onko kaikissa). turbohan taitaa olla se K03 1.9 td??

e. vahtipyörä 1.6:sta

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.6.2009 0:28

1.6 TD:ssä on ollut neljää eri turboa, joten ei ole lainkaan sanottu mikä turbo kyseessä.
K14, K24 , T2 ja T3 ovat tyypit mitä noissa on ollut. Kaikki tosin virtaavat enemmän kuin K03 joka useimmiten AAZista löytyy, K24 ja T3 selvimmin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.6.2009 18:22

miks 1.6 vauhtipyörä? ku monihan laittaa 1.6:een 1.9:n vauhtipyörän juurikin siks että saa isomman kytkimen paikalle. ja pitävämpiki varmaan?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.6.2009 18:29

Siksi kun Passatin vauhtipyörä ei sovi Caddyyn.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 17.6.2009 18:35

mut esim golffin tai venton?

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 25.6.2009 21:19

miten mahtaisi toimia tuollainen Garretin GT1749V 1.6 td:ssä? mihin asti riittää tuotto?
imu a/r 0.53, pako a/r 0.47?

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 4.7.2009 19:11

Minkäs verran on toleranssi noille 1.6TD kansille kansipahvin vaihdossa, että pitää plaanata?

Omassa on jakopään ja vaihdelaatikon pään erona 0.2mm eli on sellainen ns. nouseva kierous tuossa. SItten sylinterien välissä muuten ok mitat, mutta yksi nousee noin 0.1mm enemmän kuin muut.

Vaatiiko siis plaanauksen vai toimiiko ihan vain asentamalla uuden paksumman pahvin kanssa?

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 7.7.2009 14:13

Minkä verran orkkis 1.6TD kannesta kärsii plaanata, että ei kuitenkaan mene liian matalaksi?.

ve ge
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.6.2009 11:01

ViestiKirjoittaja ve ge » 8.7.2009 14:34

Terve foorumilaiset!

Ventosta..
Eli allekirjoittaneelta löytyy '97 Vento 1,9 riisseli koneella tehoja lapun mukaan 55kw eli 75 hp.
On jäänyt epäselväksi mikä tekee autosta ekoTD:n foorumeita on koitettu plärätä ja hakua käytetty - ilman tulosta. Olen asian käsittänyt seuraavasti:
1,9 AAZ ilman ahdonalaista syöttöä -> ekoTD
1,9 AAZ ahdonalaisella ->TD

Olenko käsittänyt oikein?
Tämän mukaan omani olisi normi TD

ja toinen kysymys, Olen lueskellut jenkkifoorumeilta että ihmiset on vaihtanut 1,9 koneisiin 1,6:sen sylinterikansia, miksi?
Voipi myös olla että kielimuuri on iskenyt ja olen ymmärtänyt asian päin prinkkalaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.7.2009 0:08

taitaa olla juurikin toisinpäin. eli 1.6 vaihettu 1.9 kansia,

ve ge
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.6.2009 11:01

ViestiKirjoittaja ve ge » 9.7.2009 10:58

kielimuuri siis iskenyt. Mites tää ekoTD/TD mikä ero näillä?
Onko npäät saman kokoiset kummassakin via onko ekossa pienempit?

E:kirjoitusvirhe

heimohuima
-
Viestit: 76
Liittynyt: 10.9.2007 8:57

ViestiKirjoittaja heimohuima » 10.7.2009 16:37

olen lukenut näitä tekstejä ja nyt kaipais neuvoa et kannattaako ostaa uus mb:n ahdin eli se kkk 26 vai mikä se oli? 450 sais sellaisen uuden.. Vai mitä suosittelette..? Nestepää tulee 12mm ja kone tämä 1.6td ja kkk 14 nyt paikalla..

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 12.7.2009 16:30

^^ ekossa 8 mm, tavallisessa 9mm nestepää

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 14.7.2009 22:40

nonii, tuossa olisin kasaamassa kone kokoonpanolla 1.9 alakerta ja 1.6 kansi. kannen tiivisteeksi tulee 1.9 peltitiiviste, mutta kumman mukaan tuo kansi pitäs kirstää ja kumman pultit? vai onko molemissa samat

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 15.7.2009 1:26

Samat on, mutta puristussuhteeksi tulee jotain mukavaa 27:1.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 15.7.2009 18:05

ei tule... mäntiä sorvattu matalemmiksi...

edit. vieläki kiinnostas kannen kiristäminen...

ve ge
-
Viestit: 11
Liittynyt: 10.6.2009 11:01

ViestiKirjoittaja ve ge » 17.7.2009 0:32

Ja terve taas..

Kerrottakoon ihan alkuun että olen aivan täysi amatööri näissä ruuvailu touhuissa, dieselvehkeistä on kyllä lueskeltu foorumeilta mutta käytännön kokemusta ei ennestään ole. Olisi siis hienoa jos joku viitsisi vastata seuraaviin kysymyksiin. Kiitos jo etukäteen :)

Auto allekirjoituksen mukainen. Perussyöttöä lisätty ennemmin 1/4 kierrosta

Tuli tossa äsken otettu ahdonalaisen syötön kara irti ja käännetty niin että ahdonalaista syöttöä tulee niin paljon kuin tolla orkkiskaralla saa( sen mallinen missä on noin 2 milliä syvennystä koko matkalta).

Alkoi vähän mietityttäämään että onko tää nyt ihan normaalia että se kumiläppä missä kara on kiinni oli oljyssä, eikös polttoaineen kuitenkin pitäisi voidella pumppu?
Tuumailin että on varmaan ahdin sen verran väljä että sieltä kautta pääsis öljyä tulemaan, pitäiskö huolestua? Uskaltaako lähteä ajamaan noilla setupeilla(oletetaan että kone on peruskuntoinen), vai onko parempi ottaa se varttikierros syöttöä pois ja kääntää karaa samaan asentoon kuin olikin? Ahtimessa on päittäisväljystä.

Samassa rytäkässä sitä oljyä tietty vähän valahti sinne pumpun sisään, ei lie kovin vaarallista (kyse kuitenkin vain noin millilitrasta)?

Eli kysymykset vielä referoituinta ja numeroituina jotta mahdollisen vastaajan työ helpottuu
1)voiteleeko polttoaine pumpun?
2)voiko öljy olla ahtimesta peräisin?
3)Jos voi, pitääkö ahtimen kunnosta huolestua?
4) haittaako pieni määrä öljyä syöttöpumpussa?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 17.7.2009 17:50

1.Käsittääkseni kyllä
2.voi tai ei, kyllä sitä öljyä sinne kiertää tod.näk. huohotuksen kautta, eli jos johdat huohotus "ilmat" jonnekin muualle järjestelmä tod.näk. puhdas sen jälkeen.
3. ahtimessa päittäisvälys ratkaisee, tarkista se ennenkuin huolestut.
4. ei haittaa, öljyä polttoainelinjaan johtamalla nuita suuttimiakin ennen huollettiin,hyvää se vaan tekee.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 28.7.2009 12:59

Noniin tässä kun taas vagilaista tulee alle laitettua kohta niin kumpiko olikaan parempi viritysaihio, 1.6td vai 1.9td? Oliko noiden kestoissa suuria eroja? 1.6td nyt ainakin kestää melko mallikkaasti mutta 1.9 ei ole kokemusta.

Muistelen myös MJF:n kertoilleen että b3 audi 80 1.6td koneeseen käy heittämällä 2.0E bensaversion kytkin, toimiiko homma 1.9td:sskin? Kytkinhän se kuitenkin pitää ensimmäisenä vaihtaa jämäkämpään.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 28.7.2009 13:07

Neloskoneisissa B3/B4 Audeissa on kaikissa sama vauhtipyörä. Niihin sopii siis kaikkiin 2,0/1,9TDI:n 228mm kytkinpaketti.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 28.7.2009 17:53

Noniin tässä kun taas vagilaista tulee alle laitettua kohta niin kumpiko olikaan parempi viritysaihio, 1.6td vai 1.9td? Oliko noiden kestoissa suuria eroja? 1.6td nyt ainakin kestää melko mallikkaasti mutta 1.9 ei ole kokemusta.


Ilmeisesti kellään ei ole ihan absoluuttista totuutta tästä tiedossa, mutta moottorithan ovat samanlaisia perusrakenteeltaan. Erot ovat:

*1.9:ssä on aavistuksen suurempi poraus, ja selvästi pitempi isku ( 95.5 vs 86.5 mm muistaakseni )
*1.9:n lohko on vastaavasti n. 10 mm korkeampi.
*1.9 kansi virtaa paremmin, esikammiot ovat hieman suuremmat ja imukanavien muoto on erilainen.
*1.9:ssä on kestävämpi, 3-kerros-teräskannentiiviste, kun 1.6:ssa on rengastettu pahvitiiviste
*1.9:ssä on suuremmat kiertokangen ylälenkit ja vastaavasti männäntapit ( 26 vs 24 mm )
* 1.9:ssä on ilmeisesti alunperin ollut erilainen (hieman huonomaineinen) kampiakselin hihnapyörän pultti, eli kuningaspultti, nykyisin kuitenkin ainakin tarvikeliikkeet myyvät samaa ( huonompaa ? ) pulttia myös 1.6:een. Kestää kyllä hyvin, jos käyttää kunnon lukitetta ja vaihtaa riittävän usein, eli joka hihnanvaihdon yhteydessä.

Seuraava on oman ja muiden kokemuksiin perustuvaa tietoa sekä semi-mutua:

Koska 1.6:ssa on lyhyempi isku, se on kierrosherkempi.
Koska 1.9 on 20% suurempi iskutilavuudeltaan, se on vääntävämpi.
1.6;n lyhyempi isku periaatteessa pienentää venymis- ja puristumisrasituksia liikkuvissa osissa verrattuna 1.9:iin ja myös männännopeudet ovat alhaisemmat ; toisaalta taas 1.9:n veivit ovat ilmeisesti vähän järeämmät kuin 1.6:ssa, ja onhan niissä vahvemmat yläpäät kiistatta. 1.6:n lohko mahdollisesti sietää ahtoja hitusen paremmin, koska sylinterien välissä on enemmän materiaalia, toisaalta 1.9:n kannentiiviste on tässä suhteessa ylivoimainen.

Myöskin 1.6 / 1.9 hybrideitä on maailmalla nähty.

Kummastakin moottorista on mahdollista ottaa ihan kotimaisin konstein yllättävän paljon voimaa; lähes 300 hv, ehkä jopa ylikin. Heikoin lenkki on kiertokanget; muuten vakio-osat hieman tuettuina kestävät hyvin, jos säädöt ovat kohdallaan. Kankien sietokyky loppuu jossain 400-500 Nm tienoilla, riippuen suuresti vääntökäyrän muodosta ja ahtojen käyttäytymisestä. Kannet halkeilevat väärillä säädöillä joskus, ja venttiilinjouset eivät kestä 6000 rpm kierroksia vakiona. Ja ilman kunnon syöttöpumppua ja ahdinta saa tehoista vain haaveilla.

Tämä vuodatus nyt kuitenkin koskee äärimmäistä virittämistä; jos tyydytään alle 200 hv tehoihin, vakiomoottorin pitäisi riittää hyvin kunhan on vain hyvässä kunnossa, ja kylkeen pultattuna sopivat pumput, niin ilmalle kuin polttonesteellekin ;)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.7.2009 10:04

* 1.9:ssä on ilmeisesti alunperin ollut erilainen (hieman huonomaineinen) kampiakselin hihnapyörän pultti, eli kuningaspultti, nykyisin kuitenkin ainakin tarvikeliikkeet myyvät samaa ( huonompaa ? ) pulttia myös 1.6:een. Kestää kyllä hyvin, jos käyttää kunnon lukitetta ja vaihtaa riittävän usein, eli joka hihnanvaihdon yhteydessä.


Sama pultti se on ollut ykskutosessakin siitä asti kun kampuran pää muuttui tuollaiseksi 80-luvun alussa. Pultti on muuttunut paremmaksi (12-kanttinen kanta) joskus (90-luvulla?) ja muuta ei niihin myydäkään. Heikommaksi 1,9:n kannalta sen tekee se 100 kiloinen dampperi joka nyt on kokonaan pultin varassa. Ykskutosissa kun on monesti pelkkä peltinen hihnapyörä tai dampperi joka on suunnilleen puolet 1,9 vastaavasta.
Ja yksi varmaan yleisimmistä hajoamisen syistä on se, että pulttia ei kiristetä oikein. Se kyllä pysyy ilman liimojakin kiinni kunhan on oikeassa momentissa. Dampperin ja kampuranpään täytyy olla hyvässä kunnossa. Ja uudelleen käytetty pultti todennäköisesti katkeaa jossain vaiheessa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.7.2009 12:02

Hyvä että tuli tämä olettamus korjattua; nykyisin siis myydään sitä parempaa pulttimallia.
Itselle ainakin tuli 12-kulmainen Febi-Bilstein, ja siinä on myös tuntomerkkinä ulkoneva 'nasta' päässä.

MJF, olisiko kuvaa tuosta 1.9:n dampperista ja vielä vaikka 1.6:een verrattuna, että näkisi tuon eron käytännössä.

MOi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.11.2006 18:13

Caddy 1.6D -> 1.9 TD

ViestiKirjoittaja MOi » 30.7.2009 14:00

TerWe !

Kertokaapa tietäjät, milaiset mahdollisuuden on virallisesti muutoskatsastaa VW Caddy:yyn 1.9TD esikammiokone. Onko kokemuksia ? Aihiona toimisi Caddy 1.6 D, vm -85. Vaatiiko muutoksia jarruihin alustaan, ym ? Miten vaihdelaatikon laita ?

kampe10
-
Viestit: 49
Liittynyt: 12.11.2007 1:02

ViestiKirjoittaja kampe10 » 30.7.2009 18:17

Teholappu alle 66kw, sekä todistus alustan/jarrujen/voimansiirron osalta että vastaavat vaikkapa 1.8bensa mallia. Jarrut ja alusta on kaikissa caddyissä sama niin niitä ei tarvi vaihtaa.

Tuossa lisää aiheesta
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... ight=caddy

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.7.2009 18:49

Miksi alle 66kw, kun vakionakin on enemmän? Eli 95hv+20%=114hv

Eipä ole kunniaa omistaa yhtään 1,9 konetta josta näkisi vertailla vierekkäin damppereita.

MOi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.11.2006 18:13

Vaihteisto 1.6 D / 1.9 D

ViestiKirjoittaja MOi » 31.7.2009 11:48

Miten on, käykö 1.9 D:een lohkoon 1.6 :en vaihteisto ? Kytkinkotelon jako, entäpä pääakselin booritus/ akselin pituus ? Millaisia momenttilukemia vakio kytkin sietää käytännössä ? Olisi ajatus tehdä "sähkötön", vääntävä käyttökone Caddyyn, esim 1.9 TD esikammiokoneesta ? Vai onko suoraruiskutuskoneita ( TDI ) ilman sähköistä moottorinohjausta ollut olemassakaan ? Onko suoraruiskulla ja esikammiokoneella käytönnössä eroja kestävyyden suhteen, jos pysytään alle 100 kW: tasolla.

Onko jarrujen muutos parempaan sallittua ilman muutokatsastusta ? Millaiset jarrusatulat sopisivat Caddyyn, jotka olisivat samalla tehokkaammat, esim kahdella männällä ? Vai pitääkö etsiä isompia levyjä ?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 31.7.2009 18:30

koneen asennus bolt-on hommaa, 1.6 moottorin korvakot. onko kone tulossa pitkittäin vai poikittais vehkeestä?

joo oishan ne ibiza cupra r brembot ihan kivat mutta aika suolanen hinta vaan :D

e.~471€/kpl, liekkö ees koko hinta
Viimeksi muokannut Mazaman, 3.8.2009 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 3.8.2009 0:09

Miten suolainen on hinta?
Jaa, siinä tulikin jo editinä ainakin jokin suunta hinnalle... Ja on suolainen juu.
Viimeksi muokannut TurboJ, 4.8.2009 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lisitsin
-
Viestit: 16
Liittynyt: 2.4.2006 13:55

ViestiKirjoittaja Lisitsin » 4.8.2009 19:49

en saanut oikein selvää eli onko se syöttöpumpun sinetti se rauta mötikkä siinä pultin ympärillä ennen sitä 13mm mutteria

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 5.8.2009 6:41

Juurikin se, mikä estää mutteria aukeamasta enempää.

A

turborapu
-
Viestit: 18
Liittynyt: 21.7.2009 21:10

ViestiKirjoittaja turborapu » 11.8.2009 19:02

kerrataan vielä alottelevalle... eli ahtopaineta saa nousemaan tekemällä reijä tahi kaksi hukkaportin putkeen, eli siihen joka lähtee 90 asteen nipasta kumiletkuna ja jatkuu siitä metalli putkena? ompi tuo ahdin jemmattu hyvin koneen taa... laiskana voisi tehdä reijät letkuun mutta siisitmpi tulis itse putkeen, jos vain keksisi millä lähtee ehjänä ahtimen kylkeen suodattimelta tuleva putki, suodattimen päästä kyllä irtooa.
hivenen tuntui tuo 90 vuotinen 1.6td laiskalta ja varsinkin auto täynnä porukkaa joutui vedättämään, perus syöttöä lisäsin vajaan vartti kierroksen ja hiukan enempi ahdon alaista syöttöä. piristyi jo tuosta kummasti, toki nyt hieman tulee voima savua mutta ei ainakaan minua haittane. aikaisemmin ei edes vedättäessä savuttanut. hirviästi ei vanhaa raaski kiusata mutta kärryn kanssa tulee sen verta vuoteen kilometrejä että pitää jaksaa mennä.
oli syttöruuvissa sinetti paikallaa mutta mutterin alla 2 prikkaa, tai no prikka ja tiiviste, ei ilmeisesti alunperin näin ole... tai no sinetin pois rassaamisen jälkeen laitoin pelkän tiivisteen.


ompi tuo turbo vielä hiukan opettelun aihe, vapaasti hengittävistä diiseleistä on hiukan kokemusta ja vapari bensa koneita onkin sitten tullut näprättyä ja piristeltyä enempi tosin lähe pelkästään.suurien maiden vehkeitä eli chevyn kasi yhtä tuttu kuin ladankin moottori

Tuomas2
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.8.2009 18:12

ViestiKirjoittaja Tuomas2 » 16.8.2009 18:15

saako tälläseen 1.6 td vm 91 laitettua blow-offin?

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

ViestiKirjoittaja vildur » 17.8.2009 1:35

saako tälläseen 1.6 td vm 91 laitettua blow-offin?


i don't see the point??

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.8.2009 18:40

Edelliseen kahteen kysymykseen;


* Ahtoja kuuluu nostaa säätöventtiilillä, eikä poraamalla reikiä siihen kellon putkeen. Reikien poraaminen on vähän sama kuin yrittäisi syöttöpumppua säätää lapiolla.

* Blow-offin saa dieseliin laitettua kyllä, mutta sen on oltava diesel-käyttöön tarkoitettu, eli sähköohjattu. Blow offin ideahan on ehkäistä paineiskua mikä kohdistuu turbon kompessorisiipeen kun kaasuläppä sulkeutuu. Dieselissä ei ole lainkaan kaasuläppää. Päättele tästä onko järkevää laittaa dieseliin blow-offia, varsinkin kun hinta on satoja euroja, eikä kymmeniä. Jos moottori olisi aivan äärimmileen viritetty, ja joku älyttömän iso turbo, voisi jopa blow-offista olla pientä hyötyäkin EHKÄ. Sen verran mitä turbo vakio-TD:ssä sakkaa kaasua nostettaessa, sen verran saa sakatakin.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.8.2009 21:09

Reikien poraaminen letkuun kyllä toimii hyvin. Jopa paremmin kuin joillain säätöventtiileillä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.8.2009 22:59

Voihan se toimia toki... Mutta ihan periaatteesta täytyy vastustaa tuollaista säätökeinoa :)
Onhan se tavallaan ihan sama asia kuin mikä tahansa muukin bleedaus, mutta säätö on sitten se mikä on, eikä ahtoja saa enää reijän porauksen jälkeen laskettua millään jos haluaa pitää pumpun säädöt kuitenkin samoina. En lainkaan väitä, etteikö porattu reikä toimi, mutta kyllä sentään ahtoja täytyy voida säätää ylös ja alas, jotta löytyy se optimitaso ja pääsee sitten vielä myöhemmin setuppia muuttamaan tarvittaessa, ilman varaosia tai MIGiä.....

Se säätöventtiilihän täytyy toki valita oikein, eli ei välttämättä mitään eBayn kaikista halvinta kiiinakikotinta. Kun on kunnollinen säätöventtiili käytössä, ei tule ikävä reikiä eikä solenoideja.
Ihan vaan omalla kokemuksella pari centtiä :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.8.2009 23:07

Toimiva tapa se jokatapauksessa on, eikä maksa sitä paria centtiäkään.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.8.2009 23:11

Toimiihan se, ja kyllähän kirjallisuudessakin metodi on tunnettu.
Tuon ekan vastausviestini sävyhän oli ihan tarkoituksella provokatiivinen.
Kukin bleedaa millä bleedaa, ja onhan niitä sellaisiakin jotka eivät bleedaa ollenkaan ;)
Pääasia on, että lopputulos on haluttu ja turvallinen. Tässä se säädön tarkkuus on kova sana, oli sitten tehty poralla tai ruuvilla.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 18.8.2009 7:15

No,tuo bleedauksen kannalta on sama kuinka sen tekee,tietenkin jos pora lipsahtaa ja kerralla tuleekin liian iso reikä niin on se hieman hankala "porata" pienemmäksi.Mutta,sitten siihen asiaankin jota piti kommentoida,elikä,kun porukka nostaa ahtoja vaikkapa 1.1-1.2 bar mikä on vakiolle kkk ahtimelle soppeli niin kaikki vielä ok,sitten lisätään syöttöä jotta saadaan savua hieman,tämäkin on vielä ok mutta aloittelijoille varoituksen sana.Kun ahtoja nostetaan ja syöttöä lisätään,joskus vaihdetaan jopa isompi nestepääkin pumppuun niin tämä on yhdistelmänä sellainen että ( riippuen turbosta ) niin yhdistelmä lähtee nostamaan pakopainetta nopeasti.Joten jos kaverin auto toimii hyvin 1.3 ahdoilla ja toisen kaverin auto toimii hyvin 12mm nestepäällä niin omasta saattaakin mennä se turbo näiden yhdistelmällä hyvinkin nopeasti.Välijäähdytinkin on vielä asennettu joten savunmäärästä on silloin vaikea arvioida sitä "todellista" syötön määrää.Järki käteen näissä asioissa,ei se vakio paketti OLE tarkoitettu tuplateholle.

MOi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.11.2006 18:13

Caddy 1.6D -> 1.9 TD

ViestiKirjoittaja MOi » 19.8.2009 21:28

Olisiko sopivin luovuttaja em projektiin esim. Vento/Golf 1.9TD esikammiokone ?
Siirtäisi Caddyn 1.6 D lohkosta korvakkeet 1.9:iin. Entäpä kytkin ? Mulla Caddyssä vakiona se 020 laatikko ? Kannattaako laittaa 1.9:in asetelma ja levysuosiolla ? Onko levy isompi/asetelma jäykempi kuin 1.9:ssa ?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 19.8.2009 21:56

ventosta vaihdelaatikkokin niin pääsis vielä helpomalla jos mahdollista? 1.9 kytkin on 210mm ja kiistelty aihe että onko se caddyssä 200mm vai 210mm kytkin.
-84 löyty 200mm kytkinja oli alkuperäinen

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 19.8.2009 22:49

mut taas kuin pitkälle tuo 210mm kytkin riittää.. siis teho/vääntökäppyröissä

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 24.8.2009 16:06

Onko vaikutusta asiaan jos imusarjasta on se rajotin ventiili popoff vai mikä lie nimeltään niin otettu pois kokonaan?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 24.8.2009 17:17

Ei sillä mitään tee, pois vaan. Tai edes jousi pois ja esim pultti tilalle ja tukkoon.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Bongattua

ViestiKirjoittaja uti » 5.9.2009 0:33

Tätä en tarvitse, mutta jos joku muu
http://www.intengineering.com/VW/Rods/I ... 64406.html

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 6.9.2009 23:48

Mistäs tuommoseen 1.9TD vehkeeseen löytyy isompaa nestepäätä, nokkalevyä ynnä muuta virityksen kannalta oleellista palikkaa? Mennäänkö ulkomaille vai ihanko kotosuomestakin saa jostakin paikkaa? Nimim.googlettanut toistaiseksi tuloksetta.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 7.9.2009 16:38

holysmoke diesel, hp diesel... diesel pajoista vaarmasti saavat jos haluat

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 8.9.2009 9:23

miten tuohon transportterin 1,6td:n pumppuun passaa "renun" 12mm nestepää? eikö sitä ole laitettu ainakin tdi:n pumppuihin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.9.2009 18:09

ja jos laitat uuden np:n niin itse näkisin suosiolla huollattaan pumppu kerralla kuntoon. miksi vaihtaa nestepää ja sit jossaki vaiheessa täydellinen pumpun kunnostus ja maksaa näistä kahesta hommasta erikseen?

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 8.9.2009 23:26

joo itseasiassa tarkoitus onkin vaihtaa kaikki tiivisteet ja se kaasuakselin holkki kuten myös itse kaasuakseli. tilasinkin jo cumminssin pään joten asia ratkesi

gäddy
-
Viestit: 31
Liittynyt: 20.2.2008 21:49

ViestiKirjoittaja gäddy » 26.9.2009 21:11

Kokonaan uusi topicci niin ei sotketa tätä.
Viimeksi muokannut gäddy, 28.9.2009 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.9.2009 21:19

jättäisin ihan suosiolla vaparin pumpun nurkkaan ja hommaisin td:n oman pumpun. ku joudut perussyötöllä säätään syötönmäärän eli kulutusnousee. mutta taas vakio-nplläki tulee vastaan samat ongelmat että saa tehot maksimiin ja vähän isompi ahdinki heräis edes jotenki.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 18.11.2009 18:23

Täällä alkais oleen imudieselin budjettiturbottamiseen nippelit kasassa ja nyt oliskin pari kysymystä ennen kuin rupean mitään tekemään.
1.6 imusarjasta puuttuu kokonaan se ylipaineventtiili, millä sen reijän saisi tukittua?
Onko järkeä sovittaa (oletettavasti) D24 koneesta olevaa T3 Garrettia 1.6 td sarjaan? (eri laipat)
Nurkkiin olisi kertynyt myös tuommoinen A3 Audi TDI:stä oleva GT1646V, jossa siis kiinteä pakosarja. Saako semmosta toimimaan vanhassa imudieselissä?

jari k
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.11.2008 11:05

cooleri

ViestiKirjoittaja jari k » 21.11.2009 14:19

Minkäkokoisia coolereita olette asentaneet Golf 2 1,6td keulille?ei mitään keulan kokoisia.Kuvia ja mittoja olisi hyvä saada.Mitenkä tuo katsastus,entinen kone 1,6D vaihdetaan 1,6 TD ja vielä tuo cooleri lisäksi,niin minkälaisia papereita pitää hankkia ja mistä,että saa tuon paketin katsastettua?TD kone JR-tyyppinen 70 hv.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 21.11.2009 16:20

muutoskatastat sen koneen eka ilman cooleria ja sit ku leima paperissa niin cooleri keulaan. eipä nuo katastuksessa mulle puhunu mitään jäähysti vaikka näkyy ihan hyvin ja putketki menee sopivasti näkyvillä :)

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 22.11.2009 12:10

Tehonmittauspaperilla selvinnee siitä coolerin muutoskatsastuksesta kuhan ei oo mikää kattipeli. Semmonen iso kiinacooleri (muistaakseni 600x300x76) menee maskin taakse kakkiksessa ku vähä muokkaa lukkopeltiä ja muistaakseni piti ihan pikkusen kallistaa syyläriä taaksepäin.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 22.11.2009 13:08

hakekaan vertailu laput pörhö/laakkonen vai mitäneoli ja näytää että koneen sisältö on sama JR/RA koneissa paitsi RA:ssa cooleri. saa 59kW tehot

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 29.11.2009 13:27

ajatellu tilailla g60:n vauhtipyörän.. mutta mutta, se tarvii varmaan kaverikseen sitten "isonlaatikon" olenko hukassa?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.12.2009 1:04

Tarvitsee 02A -laatikon, eli vaijeritoimisen.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 5.12.2009 18:24

Onko transporterin/caravellen vinodieselin lohko erilainen verrattuna golf/jetta lohkoon ?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.12.2009 18:32

Kaikki takatuupparit on mekaanisilla nostimilla, eli siellä on erot perusmoottorissa.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 6.12.2009 12:54

Onko tästä jossain lisää ? Ajattelin että semmoista myllyä jos tunkis Golffiin, miten sopii. Öljypohja kun menee tietenkin vaihtoon.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.12.2009 14:11

Öljypohja, vauhtipyörä/kytkin ja imu/pakosarjat menee vaihtoon. Ja varmaan jotain pientä muutakin, mutta ne saa Golfista.

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 6.12.2009 17:09

Kiitos. Tosiaan joo imu- ja pakosarjat on kans vinkkelis. No kyl se tästä lähtee


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa