caddy -07 tdi dsg kolina laatikosta.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vw-t4
-
Viestit: 258
Liittynyt: 26.7.2003 16:14

caddy -07 tdi dsg kolina laatikosta.

ViestiKirjoittaja vw-t4 » 10.10.2009 20:26

Onko muilla ollut dsg laatikon kanssa kolina ongelmaa? Kolina tulee likimain kytkinkopan kohdalta, kylmänä ja auto vapaalla. kun laittaa vaihteen päälle niin kolina loppuu. vika ilmeni jo 50tkm kohdalla mutta nyt se on vaan koventunut ja kestää pidempään. kolina häipyy vapaallakin kun käyttää lämpimäksi. ääni on metallinen kolina jokin mekaaninen ääni. vaihteet toimii normaalisti. autolla ajettu reilu 100tkm. ja takuu tietenki jo ummessa.
Olisko kenelläkään antaa vinkkiä mikä vois olla vikana? Onko jokin tyyppivika?

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 10.10.2009 20:29

Olisko se sitten se kaksoismassavauhtipyörä,joka siellä kolkottelee?

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 10.10.2009 22:35

Kaksoismassa tai "jokin kiinnike paloseinässä" kuten minulle sanoivat kun
valitin dsg6:n kolinasta ja saatiin viimein korjattua.

Kuulosti tuolta nimenomaan parkissa kun kytkin ei ollut painettuna.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 14.10.2009 20:37


jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 19.10.2009 14:34

joo samallaista kolinaa pitää itselläkin touran 05 dsg6. Kyselin käyttöautosta noita hintoja työ 600€ osat 1750€ sisältää vauhtipyörän,kytkimen,pultit,laakerin ja jonkin korjaussarjan.
Varaosaliikkeestä tuo vauhtipyörä oli jotain 340€ eli puolta halvempi. Onkos joku vaihtanut itse kyseistä sarjaa, tuo kytkin on vissinn kuivaskytkin.Jos jollain vinkkiä antaa olisin kiitollinen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.10.2009 19:43

Tuttu ääni tuo DSG:n kolina tuossa taksitolpalla.. ;) Yhtä 09 Tourania ajelin, missä laatikko paukkui ja rutisi vaihtaessa 2 -> 3 ja toisinpäin. Siitä viikko eteenpäin sylkikin ko. laite rojut pihalle laatikosta. Taitaa ennätys olla tällä hetkellä tuossa meillä 30 tuhatta ja laatikko vaihtoon... :P Joissain on sit kestänyt jopa toistasataa tuhattakin. Melko maanantaikappaleita noi DSG:t tuntuu vaan olevan. :(

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.10.2009 21:29

Meillä meni yhden asiakkaan 1900km ajetusta Octavia faceliftistä (1.4tsi 7spd dsg) laatikko paskaks, rusahteli kun laittoi paikallaan n-->d tai n ---> r

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.10.2009 22:18

No kyllä mä tiedän monta dsg autoa, jolla on yli 300 tuhatta ajettu samalla orkkislaatikolla, joten ei tässä kannata mitään hysteriaa ruveta lietsomaan. Taksisuhareilla nyt ei tunnetusti kestä ehjänä edes metrinen ratakiskon pätkä.

Kuusivaihteisen dsg:n kytkin on märkämallinen, ja tuo kolinan poisto ei välttämättä vaadi uuden kytkinpaketin vaihtoa, mikäli kytkimen booritus ei ole kulunut. Ääni tulee vauhtipyörän ja kytkinpaketin välisen boorituksen välyksen kasvusta.

jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 20.10.2009 10:06

Joo eli märkäkytkin. Huollossa sanoivat öljyjä ei tarvitse poistaa laatikosta.Oiskos siitä kuvaa missä kytkinpaketti sijaitsee.Olisi tarkoitus itse vaihtaa tuo vauhtipyörä+kytkin.[/quote]

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.10.2009 10:24

Taksisuhareilla nyt ei tunnetusti kestä ehjänä edes metrinen ratakiskon pätkä.


No ei me noita autoja kyllä ajeta millään "ei oo penniäkään kiinni" -metodilla. Aika monella noi autot on lisäksi vielä omia ja jos takuu on jo ummessa, niin remontit maksetaan omasta pussista. Ja jos suharit saa sen ratakiskon pätkänkin hajalle, niin mites sit noi askit muissa autoissa kestää? ;)

Tuota ollaan moneen otteeseen mietitty, että miten noi DSG:t voi oikeesti olla noin huonoja, etenkin pirssikäytössä. Toki poikkeukset vahvistaa säännön, mutta YHTÄÄN Tourania ei tuolla meidän työmaalla ole vielä ollut, mistä ei olisi tarvinnut laatikkoa rempata/vaihtaa. Lienee sitten tuo paikallaan tyhjäkäyttäminen, mikä sen laatikon särkee? Siviilikäytössä kun tuota tyhjäkäyttöä harvemmin tulee noin suuria määriä.

Ja ei, ei ne autot käy tolpalla 24/7, talvea lähinnä tarkoitan. Kesällä kyllä jokainen fiksu kuski sammuttaa sen auton aina, kun ajaa tolpalle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.10.2009 10:33

jajup: jos vaihtaa myöskin sen kytkinpaketin, niin homman suoritukseen tarvitsee muutamia erikoistyökaluja, sekä vaihdon jälkeen täytyy testerillä suorittaa kytkimen ja vaihteiston perussäätö. Joten hieman perusautotallia enemmän pitää olla työkaluja ja tietotaitoa hyllyssä.

Mak: takseissa nimenomaan reilu tyhjäkäynti ravistaa tuota edellämainittua vauhtipyörän ja kytkimen booritusta väljäksi ja aiheuttaa kolinaa. Mutta se nyt ei vielä laatikon vaihtoa tai remonttia vaadi. Laatikko tosin täytyy irroittaa, jotta vauhtipyörän ja mahdollisesti kytkinpaketin saa vaihdettua.

Mitkä viat ovat vaatineet laatikon vaihtoa? Itse en ole törmännyt aikaisemmissa työpaikoissani korjaamoissa kuin yhteen laatikon vaihtoon. Siinä oli joku laakerivika.
Muissa vaihteistomalleissa vikoja tuli vastaan huomattavasti enemmän.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.10.2009 11:02

Kyllä noi täällä vaihtelee melkein kaikki kolisevat askit. Varmaan niin paljon helpompaa (liikkeelle edullisempaa) vaihtaa se koko aski, etenkin kun se menee takuuseen koko paska. En oo noihin vikadiagnooseihin sen enempää perehtynyt, mutta hienoin oli kyllä se yksi -09 Touran tuossa, mistä tuli tosiaan rojut laatikosta pihalle. :D Mut se nyt pitikin ihan jumalattoman pahaa rutinaa ja kolinaa. Näillä vehkeillä kun on vaan pakko ajaa, kolisi se laatikko sitten tai ei. Kukaan kun ei maksa siitä, jos seisotat autoa. Jos se porsii tien päälle, niin sit vakuutusyhtiö maksaa (mikäli sulla on keskeytysvakuutus), mut jos seisotat vaan sen takia, kun pelkäät et rutiseva ja paukkuva laatikko hajoaa, niin vakuutusyhtiö pesee kätensä koko touhusta. Auton pitää kokreettisesti hajota, ennenku vakuutusyhtiö maksaa seisomapäivistä sulle.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.10.2009 12:05

No ei se boorivika korjaannu, jos vaihdetaan laatikko, muttei vauhtipyörää.

Tuosta tappiin saakka ajamisestakin voidaan olla takuuehtojen yms kannalta montaa mieltä, sillä joku vastuu tuotteesta on omistajallakin. Palataan siis takaisin tähän ratakiskoteoriaan :D

No ei siitä sen enempää. Lähinnä olisi kiinnostanut mitä vikoja laatikoissa on ollut, kun tarkoituksena olisi autovaihtorumban jälkeen itselle hommata tuollainen DSG laatikolla varustettu peli. Mutta ainoafakta asiaan taisi kuitenkin olla tolpalla spekuloitu "on ne mahottoman paskoja"

jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 20.10.2009 14:28

Omallani on ajettu 260 tkm. ja on ollut taxina. Vaihteisto pelaa kuin ajatus. Ainut on tuo kolina kylmänä,eikä sekään häiritsevän kova ole.

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 20.10.2009 22:41

Youtubesta löytyy saksalainen opetusfilmi dsg kytkimen vaihdolle :)

www.youtube.com/watch?v=nUMOt0u7JTk

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 21.10.2009 0:14

Mak: Montas DSG-lootalla olevaa taksia Mikkelissä on?
Viimeksi muokannut DjLeca, 21.10.2009 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.10.2009 3:57

Kymmenkunta DSG-askillista volkkaria löytyy tuosta tolpalta. Kaikissa on ollut jonkinasteisia ongelmia. Tiedä sitten mistä johtuu, voisin melkein satavarmasti väittää, ettei ainakaan kaikki ongelmat ole käyttäjäperäisiä. Tuolla kuitenkin jotkut kohtelevat noita autoja kuin omiaan, vaikka se varmasti ainakin joidenkin mielestä on perin hankalaa uskoa, ollaanhan me kuitenkin vain taksikuskeja, joilla ei suurimmalla osalla ole henk.koht. penniäkään laitteissa kiinni. Sekin on erikoinen juttu, että Passateissa DSG:t kestää huomattavasti paremmin, kuin Touraneissa. Tyyppieroja?

Niin ja ihan vain vertailukohdaksi, itse en aja DSG-laatikollista, enkä edes VAGia tällä hetkellä. Tuntuu tuossa Mersunkin laatikossa jotain vikaa olevan, vaikka kilsojakaan ei ole vasta kuin vajaa 260 tuhatta. :P Noh, vaihtoonhan se on menossa. Onneks saa sentään konsernin tuotteen tilalle. ;)

Että ei nämä laitteet taida ikuisia olla. Edes Mersut.

Ja tuohon Mikkelin Savilahden Autoon sen verran, että tuossa kesällä vaihtoivat erään Portterin automaattilaatikon pariinkin kertaan, kun ensimmäinen vaihdettu laatikko porsi muutaman sadan metrin koeajon jälkeen asennusvirheen takia... Ja liike ei meinannut ensin edes myöntää virhettään, vaan maksattaa molemmat laatikot asiakkaalla! Noh, pääsivät vissiin lopulta "sopuun" eikä ylimääräisiä kustannuksia tullut muusta, kuin ylimääräisestä auton seisottamisesta korjaamon pihalla. Tarjosivat kuulemma esittelyportteriakin lainaan siksi aikaa, mut huonohan sitä on tuollaisella laitteella ajaa ammattiliikenteessä, mitä ei ole a) varusteltu ammattiliikenteeseen b) katsastettu ammattiliikenteeseen....

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.10.2009 8:24

No niin päästiinhän sitä tässäkin aiheessa haukkumaan yksi korjaamokin vielä. Millään tavallahan tuo ei aiheeseen liittynyt.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 21.10.2009 11:29

"No niin päästiinhän sitä tässäkin aiheessa haukkumaan yksi korjaamokin vielä. Millään tavallahan tuo ei aiheeseen liittynyt."

Olipahan muuten mahtava ja tarpeellinen kommentti. Aihe on DSG-loota ja Mak383 kertoi yhden laatikon tarinan ja sinä alat viisastelemaan "kuinka se ei ollut aiheeseen liittyvää". Ei hyvää päivää...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.10.2009 12:11

No ei Transporterin automaattivaihteiston vaihto liity kyllä millään tavalla valitettavasti DSG laatikkoon, ja sen ongelmiin. Ei vähääkään.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 21.10.2009 12:33

"No ei Transporterin automaattivaihteiston vaihto liity kyllä millään tavalla valitettavasti DSG laatikkoon, ja sen ongelmiin. Ei vähääkään."

Ööh, sulla taitaa olla sisälukutaito pahasti hukassa. Rautalanka: Työpaikan DSG:t Mikkelissä -> mesen lootassa häikkää-> firmasta tulikin mieleeni. Mielestäni ei mitään aiheeseen kuulumatonta. Mikähän sun pointti nyt alunperin olikaan tulla tänne vikisemään offtopicista?

Ps. Pahoittelut offtopicista, avautuminen puolestani loppukoon tähän viestiin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.10.2009 13:26

Vaikka savolaiset laajalti ajattelevaa porukkaa onkin, nin vaikea nähdä yhteyttä Savilahden Auton arvostelemisella ja DSG laatikosta tyhjäkäynnillä kantautuvalla kolinalla. Ärsyttää ihmisen asenne netissä haukkua kaikki kuluttajatuotteet ja palvelut ja useimmiten ilman sen suurempaa faktaa taikka asiayhteyttä. Mutta se siitä.

Kai mä taas olin väärässä. Jatketaan DSG:stä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.10.2009 8:15

Pahoittelen, jos joku veti tuosta viestistäni herneet nenään. Ilmeisesti täällä ei saisi antaa merkkiliikkeistä muuta, kuin positiivista palautetta.

Ja pahoittelen myöskin aiheuttamaani (vai oliko sittenkään minun alullepanemaa) offtopic-vyöryä.

Mielestäni kommentoin kyllä ihan asiaa, kun ensin kyseenalaistettiin tämän kyseisen huoltamon toimia liittyen tähän meidän paikkakuntamme dsg:iden huonoon kestoon ja kerroin asiaan liittyen ihan tosiasioita, joiden todenperäisyyttäkin tuossa jo kerettiin epäilemään.

Noh, uskoo ken tahtoo. En nyt sen enempää mene spekuloimaan, että mistä syistä täälläpäin Suomea vaihdetaan yleensä koko laatikko, kun DSG:ssä ilmenee jotain vikaa tai että miksi sen erään Transporterin laatikko hajosi heti uuden laatikon paikalleen asentamisen jälkeen.

Ja noista takuuehdoistakin vielä sen verran, että eihän ne viat menisi takuun piikkiin, ellei noissa laatikoissa olisi todettu jonkinasteista valmistevikaa/rakennevikaa tms. ei-käyttäjä-peräistä vikaa. Tai mistäpä minä mitään tiedän.

Itse kyllä lähettelisin laskuja perästä, jos toteaisin askien olevan särkemällä ja piittaamattomuudella särjettyjä.

Jatketaan siitä kolinasta. Tänään todistin tuossa yhden 70tkm ajetun -08 Caddyn (1.9TDI DSG6) kolahtelua. Kauheaa pauketta pitää, kun vaihtelee paikallaan P->D, P->R, R->D, D->R.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 22.10.2009 8:50

Totta kai saa palautetta antaa, mutta jotenkin suomalainen mentaliteetti suoltaa sitä kaikki netin autoaiheiset keskustelufoorumit täyteen, liittyi aiheeseen tai ei.. No se siistä

Tuollainen kuvaamasi kolina on jotain muuta kuin topicin aloittajan kuvaama tyhjäkäynnillä tuleva kolina. Joka on tuttu ongelma enemmän ajetuissa dieseleissä. Varsinkin jos auto käy paljon tyhjäkäyntiä.

DSG laatikkoonhan "kuuluu" ominaisuutena varsin voimakas vaihteiden vaihtojen ääni. Sen huomaa esim kaupungilla kun on kävellen liikenteessä. Kun DSG vaihteisella autolla lähdettään hiljalleen kiihdyttämään liikennevaloista, laatikko kilahtelee ja kolahtelee, kun mekatroniikka arpoo seuraavia pykäliä jo valmiiksi ei käytössä olevalle kytkinakselille. Vaihdot kun tapahtuvat varsin hätäisesti hyrdauliikan ohjailemana.

Auton sisälle ajaessa noita ääniä ei normaalisti kuule, mikäli ei ikkuna ole auki ja oikein tarkkaavaisesti tuota kyttää.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.10.2009 15:37

Juu, nuo kilahdukset, kolahdukset ja selvät rutinat paikallaan ärrää ja deetä arpoessa ei kuulu kyllä normaaleihin ääniin. Saatikka sen toisen auton rutinat ja paukahdukset 2->3 vaihdossa. Noh, nämä oli vain muita esimerkkejä.

Suurin osa noista DSG:istä on mennyt remonttiin juuri tuon tyhjäkäynnillä ilmenevän kolinan vuoksi. Ja ihan totta, joka autoon on tehty jonkinlaista remonttia tuon DSG:n suhteen. En nyt halua mustamaalata koko DSG-askia millään tavalla, kerron vain omia ja vierestä seuraamiani kokemuksia.

Toimiessaan kunnolla DSG on kyllä pirun mukava laatikko ajaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 22.10.2009 17:25

Koko laatikon vaihtaminen tulee eteen, jos vaihteita vaihtaessa kuuluu rutinaa jolloin synkronoinnissa on vikaa tai jos joku laakeri alkaa ääntämään. Laatikkoon kun ei saa sisälle mitään varaosia.
Vaihtotilanteissa ei pitäisi kuulua mitään rutinoita tms. ääniä, koska laatikko vaihtaa vaihdetta silloin kun kyseisen vaihteen omaavan akselin kytkin on auki.
DSG:n saa kyllä hämilleen esim. kaupunkiliikenteessä ja rämppäämällä. Tuolloin saattaa tapahtua "vaihtovirheitä", laatikko paukkuu ja nykii.
Ja nyt en halua osoittaa ketään sormella, mutta fakta on että taksien DSG laatikoita joudutaan korjaamaan useammin, kuin vastaavia siviiliversioita. Tottahan on, että takseilla ajetaan vuodessa sama, kuin yksityiset vuosien saatossa, mutta ajotyylilläkin on osuutensa asiaan.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 23.10.2009 10:35

Mene ja tiedä, on se sitten varmaan tuurista ja/tai valmistajastakin kiinni. Faijalla on vuosien saatossa ollut Volvoa, Toyotaa, Nissania, Oldsmobilea ja jopa Fordia taksina. On ollut bensaturboa, turbodieseliä, bensakutosta ja bensakasia. Kaikki automaageja, tietty. En nyt muista että missään olisi sen 200-300tkm aikana ollut mitään vaihteistohäikkää. Yksi S70 kyllä pisti moottoritiellä "reilussa" vauhdissa jaon poskelleen, jakopääremontti vasta tehtynä. Muistaakseni kiristin/vesipumppu oli jätetty vaihtamatta, tästä sitten vääntöä liikkeen kanssa ja jäi viidenneksi ja viimeiseksi Volvoksi jonka osti. Taaloja jäi kiitettävä määrä itse maksettavaksi huollon tekemästä mokasta, vaikka vastaan tulivatkin. Tämän lisäksi tietty työttömänä kiitettävän aikaa. Foordi oli ensimmäinen ja viimeinen sekin, kiinnosti kovasti kolmion takaa tulijoita ja varkaita. Kolmesti vuoden sisällä pari viikkoa kerrallaan uudelleenkasauksessa ja viimeisellä kerralla lunastukseen. Japsien ainoat tietämäni viat on tähän mennessä olleet Nissanin omatoiminen keskuslukon käyttö, avaimet virtalukossa, virrat päällä ja lukitsi useampaan otteeseen kuskin ulkopuolelle :D Poistui jollain softapäivityksellä. Toyoon vaihdettu toinen etulaakeri. Mene ja tiedä, kyllä tuo pesee autonsa kyllä mahdollisuuksien mukaan käsinpesuna ja öljytkin vaihtaa lähestulkoon aina ennen kiveen kirjoitettua vaihtoväliä, että kai se muukin käyttö on hiukan säästeliäämpää.

Tuossa on vielä sekin, että jos taksisuharin työkone seisoo jonkun korjaamon varikolla ikuisuuden, alkaa leipä loppua pöydästä. Liitto kun maksaa työttömyyskorvaukset takautuvasti seisonnan jälkeen.

jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 1.11.2009 7:49

Joo nyt on vaihdettu vauhtipyörä ja korjaussarja,sisältää kytkimen kaikki hilut.Joten kyllä se onnistuu autotaliissa vaihtamaan,aikas painava tuo laatikko kahdestaankin nostaa.Pitää vielä käydä testerillä sopeuttamassa tuo laatikko,mutta hyvin pelaa ilman sitäkin. Mikä mukavinta kolina loppu.Ei ole nuo uudet osatkaan kovin tiukkasovitteiset,joten en ihmettele yhtään mixei kestä. Laitan muutuman kuvan kun kerkeen.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 1.11.2009 11:20

Olis kiva jos viittisit kirjoittaa täydellisen selostuksen koko remontista, helpottaisi muita samaan hommaan ryhtyviä.
Viimeksi muokannut helix, 1.11.2009 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 1.11.2009 18:15

kaipaisin myös hieman lisätietoja remontista.
Itselläni kun ilmeisesti vauhtipyörä kolisee tyhjäkäynnillä, kylmänä enemmän ja lämpimänä hieman.
Saako tarvikeosana, mitä maksaa osat?

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 2.11.2009 6:03

Ilmoittaudutaan täältäkin, pirssiajossa tällä hetkellä yli 60tkm ajettu Skoda Superb II (2.0 TDi 170hv + DSG6) ja eikä minkäännäköisiä oireita DSG:ssä, vielä. Laatikko vaihtelee kuin ajatus, eikä ylim. rutinoita/kolinoita/paukkeita kuulu ajossa/tyhjäkäynnissä (koputtaa puuta).

Ainut mikä on pistänyt silmään tahi korvaan on liikkellelähdettäessä tapahtuva tökkääminen jos liian hätäisesti D:n sisällelaiton jälkeen meinaa lähteä, mutta käsittääkseni tämä on kuitenkin ominaisuus? Sekunnin päästä, D:n sisäänlaiton jälkeen mikäli lähdet niin tätä ei tapahdu. Ilmeisesti vaan vaihteisto arpoo tuon aloitusvaihteen sen verran hitaahkosti.

Eikös muuten tuon vaihteistoöljyn vaihto ollut 60tkm kohdalla? Vielä ei ainakaan auto sitä itse huoltonäytössä huutele.

jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 2.11.2009 17:55

Joo tuossa aiemmassa postauksessa ilmoitin ,että saisi tarvikkeena tuon vauhtipyörän.Ei sitä saa ompi manuaalin vauhtis. Osat kustantaa n.1330€ (sisältää vauhtipyörän,pultit 6kpl. ja korj.sarjan)
-Tuo korjaus pääpiirteittäin
-ilmanputsari kotelo,akku+kotelo irti. Käynnistysmoottori pois,sen alla 1 pultti.
-lauhduttimen letkut irti+johdot
-vetarit itse otin molemmat.Vasen tukivarsi pois. Apurunko pois kallistusvakaaja+raidetanko jää roikkumaan .
-Sitten hyvä nostin laatikon alle(painaa aikas paljon). Vaihteisto öljyjä ei tarvitse ottaa pois.
- Vauhtipyörä pois uusi tilalle momentti ois 90nm.+90astetta
'-Tuohon korj.sarja vaihtoon on tuo youtuben video hyvä.
-Tarvii sen erikoistyökalun(voi onnistua ilman sitä) itse sain kaverilta lainaksi on töissä vw huollossa.
- Siinä sarjassa tulee eri vahvuisia lukitus sokkia siihen säätöön minkä se tekee videossa heittokellolla.Itse laitoin saman vahvuisen mikä oli vanhassa kiinni. Tämä kuulemma käytäntö.
-Suojakansi pitää laittaa tarkasti akseliin ,ei saa koskea sormilla eikä laittaa öljyä siihen stefaan. Siinä tulee mukana suppilo sen tiivisteen asentamiseen.
- Eli näin tein itse. en ota vastuuta mahdolisista rikkoutumisista.
-Vaihteiston perusäätö pitäisi vielä testerillä tehdä+ohjauskulmat säätää tai riippuu miten tarkasti laittaa takaisin tukivarren.
-Aikaa meni noin 8 tuntia oli kaveri avussa.
-Tuossa nyt mitä tuli mieleen.
Viimeksi muokannut jajup, 3.11.2009 7:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 2.11.2009 20:06

ostitko 'marmori' tiskiltä kun noin paljon osat maksoi?
pelkän kaksoismassan hinta on n.630e.

jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 3.11.2009 7:38

Jep käyttöautosta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.11.2009 8:10

- Siinä sarjassa tulee eri vahvuisia lukitus sokkia siihen säätöön minkä se tekee videossa heittokellolla.Itse laitoin saman vahvuisen mikä oli vanhassa kiinni. Tämä kuulemma käytäntö.


Kyllä se heittokellolla olisi hyvä tehdä, koska kytkinpaketti voi olla eri toleranssissa kuin alkuperäinen

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 3.11.2009 18:09

mulle kertoivat eräässä liikkeessä remontin hinnaksi 1000e, osien kanssa. Merkkiliike.

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 3.11.2009 19:36

Jos tonnilla selviää niin sinne remonttiin, mutta onkohan siinä sitä korjaussarjaa mukana, kun lupaavat noin edullisesti? Korjaussarja kannattaa ottaa (uusi kytkinpakka) jos meinaa alkaa remppaamaan-tulee varmasti kuntoon ja loppuu ylimääräiset kalinat.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 3.11.2009 21:51

onko kytkimissä ollut vikaa?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.11.2009 22:07

Jos kytkinmen booritus ei ole kulunut en omaan autooni vaihtaisi.

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 4.11.2009 20:08

Rolle, kiitos.
Sitä vähän minäkin meinasin.
Kyllhän merkkiliikkeessä vaihdetaan varmuudeksi vaikka koko laatikko.. :)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 5.11.2009 8:32

No tuskin. Varsin usein se kytkimenkin booritus on valitettavasti kulunut, mutta on kulumattomiakin nähty.

jajup
-
Viestit: 29
Liittynyt: 2.1.2007 18:57

ViestiKirjoittaja jajup » 5.11.2009 9:08

Tuossa lainaus ultimaten puolelta.
Sen verran hienosti dsg toimii, että alkaa lähes 2 tonnin euron remppakin kummasti unohtumaan! Ja on siinä 2 vuotta takuutakin nyt(vauhtis+kytkin), kilometrejä alkaa olla lähemmäs 130 tkm, eli ei nii hirveästi, uudet osat todennäköisesti kestävät paremmin -kop kop.
Noita tomaatteja menee muistakin kuin vaggineista...Autoilu ei aina ole ilmaista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa