AHU koneen kiertokankien pultit?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

J-P-L
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.6.2009 18:58

AHU koneen kiertokankien pultit?

ViestiKirjoittaja J-P-L » 7.10.2009 19:28

Joo, elikkäs kävin paikallisessa tarvikeputkassa, ja siellä jeppe väitti ettei ko pultteja saa tarvikkeena. Kysäisin marmoritiskiltä, hintaa oli noin 8€ kpl. Tuntuivat hiukan kalliille. onkos kukaan saanut hommattua noita tarvikkeena ja mistä, vai onko pakko nöyrtyä ja mennä merkkiliikkeeseen?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.10.2009 20:52

motonetistä saa kyllä pultteja mutta riippuen kiertokankien mallista niin se ei välttämättä ole oikea.Osassa moottoreita on kiertokangissa ohjaintapit ja näihin käy tuo motonetin yleismallin pultti suoraan,ilman ohjaintappeja niin sit pitää nöyrtyä ja hattu kädessä käydä marmorilla itkemässä niiden pulttien hintaa..

J-P-L
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.6.2009 18:58

ViestiKirjoittaja J-P-L » 8.10.2009 19:42

Joo,soittelin tuonne moponettiin ja tilasin piruilessani audin pultit (TDI). Saapas nähdä ovatko käypäset, kun noita kiertokankia taitaa olla moneen lähtöön. Tosiaan niissä pulteissa on ohjaavat pinnat siinnä keskivaiheilla sekä siinnä kannassa. Vauhtiputkaankin tuli sellaiset yleismallin pultit kun tilailin noita pultteja tohon moottoriin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.10.2009 22:44

Motonetin pultit ei käy.
Kuva
Motonet
Kuva
Orkkis
Tuossa nuo pultit vaan tiputettu paikoilleen, ite en ainakaan uskaltais kasata

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 9.10.2009 7:06

katos,jopas on iso pituusero noissa putkon pulttien välissä.Tuota en itse tiennytkään,mutta niinkuin aiemmin tuli esiin ett ohjaintapittomat kiertokanget vaatii pulttiin sen ohjainpinnan,muuten saattaa alkaa alalenkki elämään isommilla "voimilla"..

J-P-L
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.6.2009 18:58

ViestiKirjoittaja J-P-L » 10.10.2009 11:20

Joo.Vääräthän sieltä tuli !Kyllähän siinä nyt niin kävi että alkuperäiset ne vaan on hommattava, ei auta itku markkinoilla. Hämmästelen vaan kun esim. Valtrassa pulteille annetaan hylkymitta, mutta nämä menee aina laakista vaihtoon. Menevät sit vissiin jo niin rajoille heti eka kiristyksellä. Mutta niinhän sitä sanotaan että kaikille se maksaa saman, köyhälle se vaan on kallis, mutta pakkohan se caddyn nokille on saada ens kesäksi.Onkos muuten isännillä noista ruiskupumppujen muutoksista tietoa? Itsellä olisi tarkoitus risteyttää toi sähköpumppu ja mekaaninen. Kuulin vaan että tuo ohutakselinen pumppu ei oikein kestäisi tdi käytössä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.10.2009 17:43

Hyvä ja halpa pitää yleensä ostaa erikseen...

J-P-L
-
Viestit: 5
Liittynyt: 16.6.2009 18:58

ViestiKirjoittaja J-P-L » 12.10.2009 20:19

Joo, harvemminhan ne niitä samaan pakettiin tyrkkäävät. Tuo pumppu hommeli tosa hiukan mietityttää, jos jollain kokemuksia niin tietoa otettaisiin kiitollisuudella vastaan, elikkä tarkoitus olisi laittaa mekaaninen tuon sähköisen tilalle. Hyllyssä olisi yksi ohutakselinen pumppu ahtopaineenrikastuksella. Ahun oma pumppuhan olis paksummalla akselilla, mietiskelin josko siihen kävisi toi mekaanisen yläkerta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa