Mikä laatikko viitos-golfissa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

Mikä laatikko viitos-golfissa?

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 29.8.2009 14:24

Vaihtelin tuossa öljyjä laatikkoon ja ihmettelen nyt pientä öljymäärää??

Öljyä tuli ulos vajaa litra ja tietysti ihmettelin että mihin helvettiin se on hävinnyt..??
No, kaadoin ensimmäisen pullon sisään ja eihän se sinne mahtunut kokonaan.

Laatikko on saman näköinen ulospäin, kuin vanhassa ATD-golfissakin, viisivaihteinen jne.. Ainoa ero mielestäni on se, että laatikossa on pohjassa 2kpl mustia "muovi"-tulppia, jotka on lukittu ulkoapäin torx-kantaisilla pulteilla.. Ne ovat heti siinä VW-logolla varustetun pyöreän laipan takapuolella, näitä ei entisessä ollut..

auto on 77kw BKC-moottorilla.. Onko tuolla nyt jotain muita pultteja, joita joutuu raottelemaan, vai onko laatikon sisälle tungettu jotakin täytettä (nuo muovitulpat?).

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 29.8.2009 17:53

Tota sori nyt vaan mut ei varmaakaan kannattaisi koskea jos ei tiedä mitä on tekemässä...

Noissa laatikoissa kun öljynvaihto ei ole alaproppu auki ja toisesta sisään.

Eli abaut tällä tavalla tuossa kuuluisi menetellä, en nyt muista tarkkaan kun ei noita jokapäivä tuu vaihdetua kuitenkaan. Kannattais soittaa merkkiliikkeeseen jos suostuvat kertomaan työväiheet/öljymäärän tai sitten viet suosiolla laatikkoöljyn vaihtoon sen sinne.

Vaihteensiirtomekanismi lukitaan siirtäjäakselin kohdalla laatikossa olevalla vivulla. Pohjapropun kautta lasketaan öljyt mitä tulee ja vasemman puoleinen(muistaakseni) tappi joka kiristetty tuolla torx pultilla auki ja sieltä valuu loput laatikko öljyt.

Alaproppu kiinni ja se tappi(trox-pultilla) kiinni, pakkivalokatkaisian kautta oikohan ollu 1.7 tai 1.9L laatikkoöljyä sisään. Proppua joka on laatikon etupuolella joka on samanlainen 17mm kuusiokolo kuin tyhjennysproppu, ei avata ollenkaan koska muuten öljyä tulee ulos ja sitten sitä on liian vähän...

Tuo lodjo kun on konehuoneessa sen verran kallellaan niin laatikkoöljyn määrää ei voi tarkastaa siitä normaalisti olevasta "tarkastuspropusta", koska öljymäärä on yli sen tason.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.8.2009 18:13

ne "tulpat" pitää vaihteen siirtäjät paikallaan että ei ehkä niitä kannata ottaa pois.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 29.8.2009 19:06

Eipä tietenkään kannata mennä koskemaan ilman tietoa.
Tässä tapauksessa kuitenkin oletus tiedosta oli olemassa.
Ei siinä mitään, öljymäärä on desin tarkkuudella oikea nyt ja saavat remminvaihdon yhteydessä ensiviikolla tehdä homman kuntoon..

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 29.8.2009 20:26

Sen takia se vaihteensiirtäjä täytyykin lukita sillä siirtäjässä olevalla sokalla, ennen kuin toisen niistä tapeista ottaa auki. Samanaikaisesti niitä 2 tappia ei kannata mennä irroittamaan.

Noihin 5-lovisiin passat/touran/golf/transporter laatikkoihin(tuotantosarjaa xx) vaihdettiin kamppiksena, 2-pykälän rusahtamisen takia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa