VW Polo 1.9 tdi Highline 130 hv. 310 nm.
Valvoja: ffp jäsenet
VW Polo 1.9 tdi Highline 130 hv. 310 nm.
Terve,
tällainen koppero tuli muutama viikko takaperin haettua Saksasta. Reissuun lähtiessä kriteereinäni oli löytää pieni ja pippurinen diesel auto. Hakua rajattiin käsittämään mallit Vw polo 1.9 tdi 130 hv, Fabia Vrs, Ibiza 130 hv sekä Ibiza Cupra.
Suomesta mukaan olin tulostanut 7 auton tiedot. Saavuimme Frankfurtiin illalla ja ensitöikseen etsimme majoituksen, jotta seuraavana aamuna pääsisimme hyvissä ajoin katsastamaan potentiaalisia yksilöitä.
Alku ei kuitenkaan sujunut täysin odotusten mukaisesti, sillä kolme ensimmäistä ehdokasta oli jo myyty ja neljää seuraavaa myyjää emme tavoittaneet. Ei siis auttanut kuin etsiä Wlan ja avata jo niin tutuksi tulleet mobile.de ja autoscout.de. Lopulta silmään osui kaksi Poloa jotka olivat Hannoverin lähistöllä ja eikun puhelin käteen ja soittamaan. Ensimmäinen yksilö oli Vw liikkeessä ja myyjä vakuutti auton olevan hienossa kunnossa. Sovimme näytön myöhemmälle iltapäivälle ja aloitimme 300 kilometrin ajomatkan. Saavuimme iltapäivästä paikalle ja odotukset olivat toki korkealla. Auto odotti liikkeen pihalla ja ensinäkemältä todella siistissä kunnossa. Myyjä osasi kertoa, että autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa, ensimmäisenä Vw ja seuraavana vanhempi herrasmies. Noh, avaimet käteen ja koeajolle.
Koeajon jälkeen olin aivan myyty. Tämä on saatava. Tinkivaraa autossa ei olliut kuin muutama satanen, mutta liikkeen tekemä luovutushuolto löi kaupat lukkoon. Autoon vaihdettiin ennen luovutusta uudet kesärenkaat, jakopäänhihna, vesipumppu, jäähdytin, uudet etujarrulevyt+palat, öljyt, jäähdytin nesteet ja kaikki suodattimet. Auto myös katsastettiin liikkeen tapojen mukaisesti sekä autolle myönnettiin vuoden takuu (ei tietoa mikäli toimii myös Suomessa).
Nyt 5000 kilometriä ajaneena voin sanoa olevani todella tyytyväinen autoon! 130 hv ja 310 nm. liikuttaa tuota pientä koppia todella mukavasti, eikä kulutuskaan päätä huimaa.
Tässä vielä joitain varusteita mitä autosta löytyy:
- Täysnahkasisusta (musta/sininen)
- Tehtaan navigaattori/puhelin
- 6 cd:n vaihtaja
- Automaattinen ilmastointi
- ESP
- Ajotietokone
- Sadetunnistin
- 4x sähkölasit, peilit (+lämmitys)
- Himmenevä taustapeili
- Vakionopeuden säädin
- Läjä airbageja (10?)
Tuolta löytyy muutama kuva:
http://img441.imageshack.us/gal.php?g=img1745b.jpg
tällainen koppero tuli muutama viikko takaperin haettua Saksasta. Reissuun lähtiessä kriteereinäni oli löytää pieni ja pippurinen diesel auto. Hakua rajattiin käsittämään mallit Vw polo 1.9 tdi 130 hv, Fabia Vrs, Ibiza 130 hv sekä Ibiza Cupra.
Suomesta mukaan olin tulostanut 7 auton tiedot. Saavuimme Frankfurtiin illalla ja ensitöikseen etsimme majoituksen, jotta seuraavana aamuna pääsisimme hyvissä ajoin katsastamaan potentiaalisia yksilöitä.
Alku ei kuitenkaan sujunut täysin odotusten mukaisesti, sillä kolme ensimmäistä ehdokasta oli jo myyty ja neljää seuraavaa myyjää emme tavoittaneet. Ei siis auttanut kuin etsiä Wlan ja avata jo niin tutuksi tulleet mobile.de ja autoscout.de. Lopulta silmään osui kaksi Poloa jotka olivat Hannoverin lähistöllä ja eikun puhelin käteen ja soittamaan. Ensimmäinen yksilö oli Vw liikkeessä ja myyjä vakuutti auton olevan hienossa kunnossa. Sovimme näytön myöhemmälle iltapäivälle ja aloitimme 300 kilometrin ajomatkan. Saavuimme iltapäivästä paikalle ja odotukset olivat toki korkealla. Auto odotti liikkeen pihalla ja ensinäkemältä todella siistissä kunnossa. Myyjä osasi kertoa, että autolla on ollut kaksi aiempaa omistajaa, ensimmäisenä Vw ja seuraavana vanhempi herrasmies. Noh, avaimet käteen ja koeajolle.
Koeajon jälkeen olin aivan myyty. Tämä on saatava. Tinkivaraa autossa ei olliut kuin muutama satanen, mutta liikkeen tekemä luovutushuolto löi kaupat lukkoon. Autoon vaihdettiin ennen luovutusta uudet kesärenkaat, jakopäänhihna, vesipumppu, jäähdytin, uudet etujarrulevyt+palat, öljyt, jäähdytin nesteet ja kaikki suodattimet. Auto myös katsastettiin liikkeen tapojen mukaisesti sekä autolle myönnettiin vuoden takuu (ei tietoa mikäli toimii myös Suomessa).
Nyt 5000 kilometriä ajaneena voin sanoa olevani todella tyytyväinen autoon! 130 hv ja 310 nm. liikuttaa tuota pientä koppia todella mukavasti, eikä kulutuskaan päätä huimaa.
Tässä vielä joitain varusteita mitä autosta löytyy:
- Täysnahkasisusta (musta/sininen)
- Tehtaan navigaattori/puhelin
- 6 cd:n vaihtaja
- Automaattinen ilmastointi
- ESP
- Ajotietokone
- Sadetunnistin
- 4x sähkölasit, peilit (+lämmitys)
- Himmenevä taustapeili
- Vakionopeuden säädin
- Läjä airbageja (10?)
Tuolta löytyy muutama kuva:
http://img441.imageshack.us/gal.php?g=img1745b.jpg
Viimeksi muokannut Lundi, 12.8.2009 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos kommenteista!
Joo, mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tuota ko. 130hv versioita ei ole koskaan maahantuojan toimesta tuotu Suomeen? Voin toki olla väärässäkin.
VariantR: valitettavasti opiskelijana ei ole tällähetkellä kovin paljon varaa laittaa rahaa autoon kiinni, joten toistaiseksi mennään vielä näillä vanteilla. Pidän kuitenkin tarjouksesi mielessä ;)
Joo, mikäli olen oikein ymmärtänyt niin tuota ko. 130hv versioita ei ole koskaan maahantuojan toimesta tuotu Suomeen? Voin toki olla väärässäkin.
VariantR: valitettavasti opiskelijana ei ole tällähetkellä kovin paljon varaa laittaa rahaa autoon kiinni, joten toistaiseksi mennään vielä näillä vanteilla. Pidän kuitenkin tarjouksesi mielessä ;)
Onpas hieno.
Suosittelen VW MFD D navi versiota 5 tuuman väri näyttöineen, sen voi vaihtaa heittämällä tuon MCD navin tilalle.
Viimeistelee kojelaudan :D
Vilkaise tekniikka puolen yleiseltä osastolta vag navi jälkiasennuksena...
Oli edellisessä golffissa sellainen.
Suosittelen VW MFD D navi versiota 5 tuuman väri näyttöineen, sen voi vaihtaa heittämällä tuon MCD navin tilalle.
Viimeistelee kojelaudan :D
Vilkaise tekniikka puolen yleiseltä osastolta vag navi jälkiasennuksena...
Oli edellisessä golffissa sellainen.
Onpas hieno.
Suosittelen VW MFD D navi versiota 5 tuuman väri näyttöineen, sen voi vaihtaa heittämällä tuon MCD navin tilalle.
Kiitokset. Kyllä tuollainen värillinen navi kiinnostaisi. Mitähän tuollainen mahtaa maksaa?
Verotkin tuli tuossa edellisellä viikolla. n.1700e olivat arponeet, mutta suunnilleen tuota olin odotellutkin. Vertailuajoneuvona olivat käyttäneet tasan yhtä 74kw Poloa. Lisäksi ihmettelin, että mistä ovat hakeneet uushankintahinnan ko. autolle, koska tätä ei koskaan ole tuotu Suomeen. Noh, ihan odotusten mukainen oli kuitenkin tuo päätös.
Seuraavaksi ruvetaan talvirenkaiden metsästykseen.
MFD:t maksaa noin 500€
Kliks
Kannattaa olla tarkkana tuon version suhteen, A ja B ei toimi suomessa... G:ssä taisi olla vain erona D:n can-väylä tuki tms..
Kliks
Kannattaa olla tarkkana tuon version suhteen, A ja B ei toimi suomessa... G:ssä taisi olla vain erona D:n can-väylä tuki tms..
Tuli vastaa noista navigaattoreista eri mallien erot.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa