Passatin (3B) tukivarsijumppaa (ei mennyt ihan putkeen)...
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin (3B) tukivarsijumppaa (ei mennyt ihan putkeen)...
Elikkäs tuollainen vm.-98 Passatti (3B?) olisi tulossa perjantaina tukivarsien vaihtoon...Auton omistaja on tilannut saksasta koko tukivarsisetin eteen, jossa pitäisi olla kaikki kuluvat hilppeet raidetangon päitä jne. myöten...Millainen homma kyseinen operaatio on...?Meneekö koko päevä (varattava remonttijuomien määrä?) ja selviääkö perustyökaluilla...?
Viimeksi muokannut gtikolffi, 28.7.2009 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin ja jos et apurunkoa pudota hieman, niin jotuu hakkaa pohjaan pikku lommot jotta saa takimmaiset alatukivarsien pultit tulee kokonaan ulos.
Eikai tossa jousipuristinta tarvi? Ottaa konehuoneen puolelta vaan ne kaiiki kolme mutskua per puoli irti, niin tippuu koko iskari ylätukivarsineen alas. On helpompi vaihtaa ne ylätukivarretkin ku on lattialla koko höskä.
Eikai tossa jousipuristinta tarvi? Ottaa konehuoneen puolelta vaan ne kaiiki kolme mutskua per puoli irti, niin tippuu koko iskari ylätukivarsineen alas. On helpompi vaihtaa ne ylätukivarretkin ku on lattialla koko höskä.
Jep, setissä pitäisi olla kaikki uudet pultit jne. mukana...
Meinaatko, että pudottaisi apurunkoa pultteja löysyttämällä, riittääkö se...?Vai onko helpompi vaan takoa lommot pulttien kantojen kohdalle...?Prkles, ku ois räjäytyskuva, niin vois jo etukäteen tutustua tuon passatin etuakseliston tuentaan, mutta kylläpä se selviää sitten paikan päälläkin...
Niin ja jos et apurunkoa pudota hieman, niin jotuu hakkaa pohjaan pikku lommot jotta saa takimmaiset alatukivarsien pultit tulee kokonaan ulos.
Meinaatko, että pudottaisi apurunkoa pultteja löysyttämällä, riittääkö se...?Vai onko helpompi vaan takoa lommot pulttien kantojen kohdalle...?Prkles, ku ois räjäytyskuva, niin vois jo etukäteen tutustua tuon passatin etuakseliston tuentaan, mutta kylläpä se selviää sitten paikan päälläkin...
Kyllä ne alapään pultit lähtee sieltä pois ilman mukilointia. Ottaa iskarin alapään irti ja kääntää jarrulevystä ja painaa sitä alas --> tulee lisätilaa sinne. Ite irrottelin viime vkl iskareita ja jousia ensikertalaisena ja vaihdoin tilalle Koni Str.t sarjan -98 passattiin. Helpolta tuntui noitten tukivarsien irrottelu. Kohta pitäisi tulla tukivarsisarja ja se pitäisi vaihdella paikoilleen niin sitten saa auton vasta pyöränsuunteukseen.
GtiGolffi:
Käy hakemassa paikalliselta vw varaosatiskiltä etupäästä kuva, saa hyvän räjäytyskuvan.
Itsekkin hain Kotkasta Lehtoautosta, vaikka sitä en paljoa tarvinnut...
GtiGolffi:
Käy hakemassa paikalliselta vw varaosatiskiltä etupäästä kuva, saa hyvän räjäytyskuvan.
Itsekkin hain Kotkasta Lehtoautosta, vaikka sitä en paljoa tarvinnut...
Hep, ny on uusi tukivarsisetti paikallaan...meni siinä se 8 tuntia mukaan lukien 2-3 tunnin tappelu yhden jumittuneen/katkenneen pultin kanssa...:(Hermot kylläkin meinasi mennä moneen otteeseen...Vain toiselle puolelle (kuskin) piti takoa pieni lommo, jotta takimmainen alatukivarren pultti mahtui tulemaan ulos...mutta kolina etupäästä ei kuitenkaan loppunut, vaikka se olikin tämän remontin pääajatus...mikähän tuolla voip vielä kolistella...?ääni kuuluu molemmilta puolilta edestä kun ajaa kohtuullisen suurin kuoppiin tarpeeksi lujaa...
Varmaankin sitä kumia minkä välityksellä tuo iskari on kinni rungossa "yläpään kumi"
Lehtoauto/Laakkosella kyllä sanoivat että 95% tuo kolina tulee noista tukivarsista ja se on se vakio vika noissa. Muistithan kiristää nuo tukivarsien pultit kuormattuina (alas laskettuna)
Muistaakseni niissä piti noin tehdä loppukiristys. Itsellä tuo jumppa vielä edessä kun palikat saapuvat suomeen.
Ja vielä kun kirjotit "kuuluu molemmilta puolilta edestä kun ajaa kohtuullisen suurin kuoppiin tarpeeksi lujaa" Kuulostaa jo kohtalokkaalta. Kyllä kai minäkin saisin oman autoni etupään kolisemaan ja kukapa ei saisi kuhan tarpeksi kerää vauhtia isoihin kuoppiin.
Kannattaa koittaa kiertää noita kuoppia ;)
Lehtoauto/Laakkosella kyllä sanoivat että 95% tuo kolina tulee noista tukivarsista ja se on se vakio vika noissa. Muistithan kiristää nuo tukivarsien pultit kuormattuina (alas laskettuna)
Muistaakseni niissä piti noin tehdä loppukiristys. Itsellä tuo jumppa vielä edessä kun palikat saapuvat suomeen.
Ja vielä kun kirjotit "kuuluu molemmilta puolilta edestä kun ajaa kohtuullisen suurin kuoppiin tarpeeksi lujaa" Kuulostaa jo kohtalokkaalta. Kyllä kai minäkin saisin oman autoni etupään kolisemaan ja kukapa ei saisi kuhan tarpeksi kerää vauhtia isoihin kuoppiin.
Kannattaa koittaa kiertää noita kuoppia ;)
Pieni varoituksen sana niille, jotka harkitsevat tukivarsisetin vaihtoa!!Kaveri ehti ajella Passatillansa reilut pari viikkoa osien vaihdon jälkeen, niin oli alkanut etupäästä kuulumaan melkoinen kolina...Käytti korjaamolla, niin olivat todenneet, että toisella puolella oli meillä tapahtunut asennusvirhe, nimittäin etummainen alatukivarsi oli asennettu väärään korvakkoon ja tämän takia kallistuksenvakaajan koiranluu oli mennyt paskaksi...Ajattelin, että mitä v***ua!!Itse en ainakaan asennuksen yhteydessä huomannut kuin yhden korvakon siellä auton rungossa...Olivat korjaamolla meinanneet, että se toinen korvakko on vissiinkin V6-mallien tukivarsia varten...Pitääkö tämä paikkansa...?Itse en päässyt enään auton alle katsomaan ja varmistamaan asiaa...Jos pitää, niin kehottaisin tosiaankin olemaan tarkkana, ettei vastaavia kömmähdyksiä tapahdu muille, voipi tulla vähän kalliimaksi koko tukivarsijumppa jos jotain muutakin hajoaa...
Ai niin, se kolina, joka heti remontin jälkeen jatkui, johtui löysälle jääneestä kallistuksenvakaajan (koiranluun) mutterista...alko vissiin olemaan voimat jo remontin loppuvaiheessa niin loppu, että jotain oli jäänyt kirimättä...:)
Ai niin, se kolina, joka heti remontin jälkeen jatkui, johtui löysälle jääneestä kallistuksenvakaajan (koiranluun) mutterista...alko vissiin olemaan voimat jo remontin loppuvaiheessa niin loppu, että jotain oli jäänyt kirimättä...:)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa