Varokaa puhelua maatunnuksella +393!!!
Valvoja: ffp jäsenet
Varokaa puhelua maatunnuksella +393!!!
Tuossa reilu puolisen tuntia sitten joku yritti soittaa meikäläiselle ilmeisesti Italian / Vatikaanin maatunnuksella numerosta +393193269040 mutta päätin jättää vastaamatta.
Pikainen googletus kertoi kyseessä olevan jonkinkaisen kusetuksen.. taikka sitten itse Paavilla on mulle jotain asiaa..
Joten olkaapas varovaisia!
Pikainen googletus kertoi kyseessä olevan jonkinkaisen kusetuksen.. taikka sitten itse Paavilla on mulle jotain asiaa..
Joten olkaapas varovaisia!
Milläs operaattorilla niin "reilua" on ?
edit: roaming sitten erikseen, nyt puhutaan kotimaassa, kotimaalaisella liittymällä vastatuista puheluista. Voisin kyllä melko varmaksi sanoa että yksikään kotimainen operaattori ei veloita vastatessa centtiäkään, tulipa puhelu sitten mistä tahansa.
edit: roaming sitten erikseen, nyt puhutaan kotimaassa, kotimaalaisella liittymällä vastatuista puheluista. Voisin kyllä melko varmaksi sanoa että yksikään kotimainen operaattori ei veloita vastatessa centtiäkään, tulipa puhelu sitten mistä tahansa.
Viimeksi muokannut p0wer, 11.6.2009 21:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Paremmalle puoliskolle tuli viime lauantaina soitto tuollaisesta +393 numerosta. Puhelin soi about klo 23 illalla ja hälytti sen aikaa et varmasti olis kerenny vastaamaan. Likkakaveri vaan ei mielellään vastaa tuntemattomille, eli ei vastattu puheluun... No sitä sit ihmeteltiin et mikäköhän se oli ja googlasin netistä tota maakoodia, niin onhan siitä aika paljon juttua muillakin foorumeilla... Joku väittää et oli tullu 100e:n edestä ulkomaanpuheluita laskulle.
Mut aika hämärä juttu on kyl.
Mut aika hämärä juttu on kyl.
-
- -
Ja jos ajattelee omalta kantilta asiaa niin että ellen tietäis et ulkomailta vois olla puhelua tulossa niin en minä ainakaan vastais. Vaikka puhelimessa onkin vihreä luuri niin kai joskus voi jättää sen painamisen väliin...
Eri asia sit tietysti jos asuu tuttuja maailmalla tai muuten soittelee säännölliseti ulkomaille niin ehkä sit voisikin mennä halpaan.
Taitaa muuten olla Italian suuntanumero(?).
Eri asia sit tietysti jos asuu tuttuja maailmalla tai muuten soittelee säännölliseti ulkomaille niin ehkä sit voisikin mennä halpaan.
Taitaa muuten olla Italian suuntanumero(?).
Jos oman operaattorin alueella pelkästä puheluun vastaamisesta tulee laskua niin minä ainakin lähettäisin laskun takaisin operaattorille.
Tää huijaus perustuu siihen että soitat takaisin tuohon numeroon ei, vastaamiseen/vastaamatta jättämiseen.
Ja tuo huijaus menee helposti monilla läpi. Esim. pitkän palaverin jälkeen vastaamatomien puhelujen lista voi olla pitkä. Ja suurin osa pelkkiä numeroita (ei nimeä muistissa), näihin tulee soitettua takaisin. Vahingossa (lue kiireessä) saattaa soitto mennä tuohonkin numeroon...
No firma siitä vaa kärsii :-)
No firma siitä vaa kärsii :-)
Kapitalistin rahoja on miellyttävämpää törsätä kuin omia :D
No mutta joo kiireessä tulee monta kertaa vastattuakin puheluihin sen suuremmin soittajaa katsomatta.
"Saunavihdalle" laitoin tästä mailitse kyselyä ja sieltä tuli vastaus että oman operaattorin alueella (suomessa) vastaaminen ei maksa, oli sitten kyseessä mikä numero tahansa...
Mutta tuskin kannattaa soitella numeroon takasin ellei varmasti tunne vastaajaa toisessa päässä.
Eräällä toisella foorumilla oli juttu sellaisesta kuin jollekin vanhemmalle henkilölle oli soitettu 045 alkuisesta numerosta ja henkilö oli esittäytynyt erään kotimaisen operaattorin edustajaksi. Oli se "edustaja" saanut ongittua henkilötunnuksen tältä seniorilta lupaamalla maat ja mannut, hetken päästä oli tullut tekstiviesti johonki tähän tyyliin: "Kiitos pikavipistä, paperit tulevat perästä."
Tiedä näistä sitten, totta vai tarua mut hurja juttu kuitenkin.
Eli osataan sitä suomessakin... Tosin täällä moisen rikollisen jäljille pääsyn LUULIS olevan helpompaa kuin esim ulkomailta tulleen huijauksen.
Eli henkilötietoja ei missään nimessä kannata antaa puhelimitse.
Suomessa vain on aika voimakas KSL joka on pääosin kuluttajan puolella. Tilaukset yms. kuitenkin on aina sellaisia, joista PITÄÄ olla mustaa valkoisella silä yritykselläkin..
Mua aina kummastuttaa tää että pelätään outoja numeroita. Mullekin pari viikkoa sitten tuli aamu 8:lta puhelu ulkomaan numerosta, ja luottokorttiyhtiön (Shell) asiakaspalvelu soitteli lisätietotoja kortin uusinnasta.
Outoihin numeroihin ei aina takaisin kannata soitella.. soittaja soittanee aina uudelleen kuitenkin jos on asiaa ollut.
Mua aina kummastuttaa tää että pelätään outoja numeroita. Mullekin pari viikkoa sitten tuli aamu 8:lta puhelu ulkomaan numerosta, ja luottokorttiyhtiön (Shell) asiakaspalvelu soitteli lisätietotoja kortin uusinnasta.
Outoihin numeroihin ei aina takaisin kannata soitella.. soittaja soittanee aina uudelleen kuitenkin jos on asiaa ollut.
No jotkut ihmiset vaan on arempia vastailee tuntemattomille kuin muut... Ja onhan noista lehtimyyjistä ja muista suoramarkkinoijista aikas vaikea päästä eroon ellet suoraan osaa sanoa ettei kiinnosta tai heitä epäkohteliaasti luureja.
Ja sit tulee nää kieliopilliset jutut ulkomaan puheluissa. Vaikka itsekin melko hyvin puhun Lontoota ja on ulkomaalaisia ystäviäkin niin puhelimessa englanniksi puhuminen on (ainakin omasta mielestä) erilaista kuin kasvotusten, ehkä jopa hiukan vaikeampaa saada toisesta selvää ja toisinpäin.
Jotkut voi aristaa tälläistäkin ja siksi jättää vastaamatta kun näkee ulkomailta tulevan puhelun.
Mut mielipiteitähän nää on. Jotkut vastaa ja toiset ei, toiset kummaksuu miksei jotkut vastaa ja toiset sitä et kuin toi uskaltaa vastata.
Ja sit tulee nää kieliopilliset jutut ulkomaan puheluissa. Vaikka itsekin melko hyvin puhun Lontoota ja on ulkomaalaisia ystäviäkin niin puhelimessa englanniksi puhuminen on (ainakin omasta mielestä) erilaista kuin kasvotusten, ehkä jopa hiukan vaikeampaa saada toisesta selvää ja toisinpäin.
Jotkut voi aristaa tälläistäkin ja siksi jättää vastaamatta kun näkee ulkomailta tulevan puhelun.
Mut mielipiteitähän nää on. Jotkut vastaa ja toiset ei, toiset kummaksuu miksei jotkut vastaa ja toiset sitä et kuin toi uskaltaa vastata.
Ongelma on tosin se että aina et kuule onko kysessä ns. pilari vaan huomaat vain että joku on soittanut.
Sitten kun on ystäviä eri maissa, työhommista puhumattakaan niin on melkein pakko soittaa.
FIrma tosin maksaa viulut mutta ei se kyllä yhtään mun vitutusta vähennä jos joku saa kusettamalla multa/mun kautta rahaa.
Saunan taakse sopii vieläkin vaikka alkaa nykypäivänä ahdasta olla...
Sitten kun on ystäviä eri maissa, työhommista puhumattakaan niin on melkein pakko soittaa.
FIrma tosin maksaa viulut mutta ei se kyllä yhtään mun vitutusta vähennä jos joku saa kusettamalla multa/mun kautta rahaa.
Saunan taakse sopii vieläkin vaikka alkaa nykypäivänä ahdasta olla...
On samasta numerosta soitettu muillekkin: http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/393193269003
-
- -
Poliisi varoittelee ulkomaisista huijauspuheluista
Nyt siellä on sitten viimeinkin herätty:
Poliisi varoittelee ulkomaisista huijauspuheluista
Poliisi on viime päivinä saanut ilmoituksia epämääräisistä puheluista ja tekstiviesteistä. Kuva: STT / Johanna Vuonokari
Seinäjoki
Julkaistu: 29.07. klo: 13:07
Päivitetty: 29.07. klo: 14:15
Etelä-Pohjanmaan poliisilaitos varoittaa ihmisiä ulkomaisista huijauspuheluista. Lasku saattaa olla pahimmassa tapauksessa jopa satoja euroja.
Poliisi on saanut viime päivinä useita ilmoituksia epämääräisistä puheluista ja tekstiviesteistä. Ulkomaista numeroista on tullut muun muassa italiankielisiä puheluja, joiden tarkoitus on jäänyt vastaajalle epäselväksi. Numero, josta soitto on tullut, on jäänyt näkyviin puhelimeen.
Jos numeroon soittaa takaisin, ohjautuu puhelu ulkomaalaiseen maksulliseen palvelunumeroon, varoittelee poliisi. Soittajalle voi rapsahtaa kymmenien tai jopa satojen eurojen suuruinen lasku.
Jaaha, meikäläiselläkin työpuhelimessa pärähti. Enpä ehtinyt tajuamaan kun vastasin, ja pelkkää tuuttausta kuului. Sinänsä mielenkiintoista että samasta numerosta tuli seuraavan päivän omaan henk. koht. numeroonkin, ja rupesin sitä ihmettelemään kun numero näytti tutulta. Sattumaa varmaankin, tuskin ne nyt sentään järjestelmällisesti samalle henkilölle useampaan liittymään soittavat.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”