Dieselin tehokäyriä / dynolappuja
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 3.4.2009 11:04
tuossa on mielestäni aika kivä käyttöalue normaalia katuajoa ajatellen.
tosin vikani onkin ajella jokaisella härvelilläni liian matalilla kierroksilla, ei varmaan tee hyvää voimansiiirrolle. mutta jotenkin vain hitaimmilla pyörinnöillä/isommilla vaihteilla tapahtuva eteneminen on stressittömämmän oloista.
tosin vikani onkin ajella jokaisella härvelilläni liian matalilla kierroksilla, ei varmaan tee hyvää voimansiiirrolle. mutta jotenkin vain hitaimmilla pyörinnöillä/isommilla vaihteilla tapahtuva eteneminen on stressittömämmän oloista.
tänään kävi 3c passat 1.9tdi 77kw penkissä rapid boxilla ja 3bar map 171hv 400nm
http://s422.photobucket.com/albums/pp309/jupe83/?action=view¤t=CIMG3245.jpg
http://s422.photobucket.com/albums/pp309/jupe83/?action=view¤t=CIMG3245.jpg
tossa olis passatti vakiona ja päivitettynä.
http://s422.photobucket.com/albums/pp309/jupe83/?action=view¤t=CIMG3247.jpg
http://s422.photobucket.com/albums/pp309/jupe83/?action=view¤t=CIMG3247.jpg
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 8.8.2007 10:39
Katsastusta varten: Tälläinen
Pikkaisen on liikaa tehoa, tarkoitan että vähempikin olisi riittänyt kun kuitenkin auto on tarkoitus pitää täysin käyttöautona.
Turbona Garret T03
Välijäähy "kiina" 600x180x65
TD pumppu, käytettynä ostettu, joten syöttöjä olen vain vääntänyt pois...
Mustaa ei peiliin katsoessa näy tulevan mutta katsotaan mitä katsotaan mitä katsastus-setä sanoo.
Pikkaisen on liikaa tehoa, tarkoitan että vähempikin olisi riittänyt kun kuitenkin auto on tarkoitus pitää täysin käyttöautona.
Turbona Garret T03
Välijäähy "kiina" 600x180x65
TD pumppu, käytettynä ostettu, joten syöttöjä olen vain vääntänyt pois...
Mustaa ei peiliin katsoessa näy tulevan mutta katsotaan mitä katsotaan mitä katsastus-setä sanoo.

AHU-Cordooban lipuke seuraavaa ohjelmistoversiota varten. Huipputehon kohdalta puuttuu vielä 10% syöttöä (maf leikkaa) ja johdinsiivet vähän turhan aukinaiset alakierroksilta, ahto heittää häränpyllyä 4500rpm jälkeen ja vetäviä kierroksia olisi vielä lisääkin, pakoputki todennäköisesti myös ahdistava. Tuosta on kuitenkin hyvä jatkaa hienosäätöä, sieltä ne kadoksissa olevat heposet alkaa pikkuhiljaa löytymään.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 3.4.2009 11:04
No niin... Tämmöinen käppyrä...
TEHO JA VÄÄNTÖ:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... ojavnt.jpg
Pyöräteho ja ahtopaine:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... jaahto.jpg
VB, 11 mm pumppu, 2,5" DB, 3 bar map, Frensh race, Software by Optimec
Ahtopyynti 1,6 bar, toteutui max 1,55 bar :)
TEHO JA VÄÄNTÖ:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... ojavnt.jpg
Pyöräteho ja ahtopaine:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... jaahto.jpg
VB, 11 mm pumppu, 2,5" DB, 3 bar map, Frensh race, Software by Optimec
Ahtopyynti 1,6 bar, toteutui max 1,55 bar :)
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12.3.2005 21:09
tuossapa olisi eri merkin eli BMW:n suoraruiskun tehokäppyrä.
kehitystä vielä tulee kunhan saadaan muutokset tehtyä ja uudestaan ohjelmoitua.
http://kuvablogi.com/nayta/2023868/
kehitystä vielä tulee kunhan saadaan muutokset tehtyä ja uudestaan ohjelmoitua.
http://kuvablogi.com/nayta/2023868/
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Nyt täytyy sanoa että en ollut tarpeeksi tarkkana kun autoa dynossa käytin, mutta mielestäni Harinen ajoi sitä vain 2000:sta ylöspäin. Softa on tehty tarkoituksella niin ettei alakierroksilla ole otettu mitään hirmu vääntöjä, mutta nyt kun tuo dynottiin niin olishan sinnekin voinut hieman laittaa lisää. Arvelutti vain se kaksoismassavauhtis...
Yläpäätä jatkettiin vakiota pidemmälle ja kyllähän näköjään ahtimessa riittäisi vielä puhkua ehkä sinne 200 hepan paremmalle puolelle, jos leikkaisi vasta pari sataa kiekkaa myöhemmin (tai lisäis ahtoja). Mutta eikös ne katsastuksessa puutu siihen?
Täytyy miettiä ohjelman hienosäätöä sitten myöhemmin kun on suuri 3" putki alla. Ahtimen vaihto tekisi toki gutaa, mutta se vauhtis. :(
Mulle tää dieselien piristäminen on ihan uusi laji, aiempaa kokemusta vain bensaturboista.
Yläpäätä jatkettiin vakiota pidemmälle ja kyllähän näköjään ahtimessa riittäisi vielä puhkua ehkä sinne 200 hepan paremmalle puolelle, jos leikkaisi vasta pari sataa kiekkaa myöhemmin (tai lisäis ahtoja). Mutta eikös ne katsastuksessa puutu siihen?
Täytyy miettiä ohjelman hienosäätöä sitten myöhemmin kun on suuri 3" putki alla. Ahtimen vaihto tekisi toki gutaa, mutta se vauhtis. :(
Mulle tää dieselien piristäminen on ihan uusi laji, aiempaa kokemusta vain bensaturboista.
Volvostakin lähtee voemoo oikeilla osilla...
DSS vs. Bosio 7-hole R520, ei mitään muuta muutettu vetojen välillä.
Ahtoja 1,8 bar, pakop. 2,3 bar, vakiopumppu, vakiokansi, R-nokka, Holset 7:n pesällä.
Savutus väheni DSS:llä, ei tule oikein mitään enää putkesta.
Ja ne äänet :).
Oma penkki näytti muuten lähes samat lukemat Bosion suuttimilla kuin Karalan penkki, vain 1 hv ja n. 20Nm eroa.
[/img]
DSS vs. Bosio 7-hole R520, ei mitään muuta muutettu vetojen välillä.
Ahtoja 1,8 bar, pakop. 2,3 bar, vakiopumppu, vakiokansi, R-nokka, Holset 7:n pesällä.
Savutus väheni DSS:llä, ei tule oikein mitään enää putkesta.
Ja ne äänet :).
Oma penkki näytti muuten lähes samat lukemat Bosion suuttimilla kuin Karalan penkki, vain 1 hv ja n. 20Nm eroa.

Tälläänen lappu tuli 1z:sta: 162hv 332Nm
Dieselkonttorin 0.260 suuttimilla,
2.5TDI:n (140hv) vakio turbo KKK K14, paineet bleedattu noin 1.4bariin Bilteman mittarin mukaan,
välijäähdyttimenä S2 Coupe Audin alkuperäinen välijäähdytin, joka on pinta-alaltaan noin 3 kertaa suurempi kuin 1z alkuperäinen.
3" DP ja 2,5" loppuputki
Osaako kokeneemmat sanoa johtuuko tuo vääntökäyrän muoto vakio ohjelmasta? Vai onko se setupista johtuva ominaisuus varsinkin tuo hätäänen tippuminen?
Dieselkonttorin 0.260 suuttimilla,
2.5TDI:n (140hv) vakio turbo KKK K14, paineet bleedattu noin 1.4bariin Bilteman mittarin mukaan,
välijäähdyttimenä S2 Coupe Audin alkuperäinen välijäähdytin, joka on pinta-alaltaan noin 3 kertaa suurempi kuin 1z alkuperäinen.
3" DP ja 2,5" loppuputki

Osaako kokeneemmat sanoa johtuuko tuo vääntökäyrän muoto vakio ohjelmasta? Vai onko se setupista johtuva ominaisuus varsinkin tuo hätäänen tippuminen?
Viti Vakio 2.0TDI BKD:
http://tos.pp.fi/images/image/golf/BKD.jpg
Muistuttaa tuota edellistä kuikun käppyrää hitusen
433NM ja 161hp :D aika hyvin vakiosta, etten sanoisi :)
http://tos.pp.fi/images/image/golf/BKD.jpg
Muistuttaa tuota edellistä kuikun käppyrää hitusen
433NM ja 161hp :D aika hyvin vakiosta, etten sanoisi :)
tässä säätöjen jälkeinen käyrä, vääntö jäi vähäiseksi koska kytkin kävi luistamaan. 166kw/407nm http://s420.photobucket.com/albums/pp288/TDITT/?action=view¤t=dyno2.jpg
Kyllähän sie eerop sen itsekin tiedät. Jos nyt oikein vanhoja kaivellaan, niin etkai sie itse tosiaan usko että vakio ahu + 12mm + 2052v ois 230hv:n paketti? Itsekin olin innoissani kun ALH antoi 180hp pelkillä raceilla ja VA-ahtimella, autossa oli vakio ohjelmakin. Kyllä vaan se toinen totuus tuli ilmi kun auton penkitti myös muualla. Toki on niitä positiivisia penkkejä muuallakin maailmassa, ei toi Seinäjoki ole todellakaan ainut lajissaan.
Launtaina penkiteltiin autoja Jyväskylässä HSD:n penkkipäivässä. Rullilla taisi käydä päivän aikana 17 autoa, joka on kyllä mielestäni tosi hyvä suoritus.
Päivän paras 1.9TDI oli palikka2:sen toledo. 236hp tulos mitattiin ulos ALH koneesta vain 1.6bar ahtopaineilla. Aika hyvä tulos autosta jossa EI ole 68corveten tekemää kantta, LTR:n ohjelmaa eikä Holysmoken nestepäätä pumpussa.
Päivän paras 1.9TDI oli palikka2:sen toledo. 236hp tulos mitattiin ulos ALH koneesta vain 1.6bar ahtopaineilla. Aika hyvä tulos autosta jossa EI ole 68corveten tekemää kantta, LTR:n ohjelmaa eikä Holysmoken nestepäätä pumpussa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Sen verran kommenttia vaikka mistään en tiedäkkään mitään,mutta dynossa oli kyllä murhe
sidonnan suhteen tai siis autoni oli huono jotta nokka nousi ja fillarit suti.Dynomiehen kommentti oli laatikon luisto mutta kotimatkalla maantiellä en saanut aikaiseksi sitä.Liinoissa ei ollut alasvetoa ollenkaan. Ja automaattia ei dynolla ajeta noin.Alla myös kitkat jotka suli alle.No joo turha valittaa.Jukka A:n kommenttia en hiffaa.Onko pikku piikki vai jotain muuta?
Mutta kiitoksia Jyväskylään ja oli kiva nähdä porukka livenä.Jatketaan kehittelyä.
Erityiskiitos Mo Testin kavereille ja rouvalle joka jaksoi kestitä meitä! Ja naapureille!
Otetaan uusiksi uusilla kujeilla!!
sidonnan suhteen tai siis autoni oli huono jotta nokka nousi ja fillarit suti.Dynomiehen kommentti oli laatikon luisto mutta kotimatkalla maantiellä en saanut aikaiseksi sitä.Liinoissa ei ollut alasvetoa ollenkaan. Ja automaattia ei dynolla ajeta noin.Alla myös kitkat jotka suli alle.No joo turha valittaa.Jukka A:n kommenttia en hiffaa.Onko pikku piikki vai jotain muuta?
Mutta kiitoksia Jyväskylään ja oli kiva nähdä porukka livenä.Jatketaan kehittelyä.
Erityiskiitos Mo Testin kavereille ja rouvalle joka jaksoi kestitä meitä! Ja naapureille!
Otetaan uusiksi uusilla kujeilla!!
Viimeksi muokannut rane_69, 28.9.2009 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vakio 2008 BKD skoda
Tuota oon kattellu teho on muutaman kymmenyksen korkeempi...
Sit lisäks oli joku seat.
Eikai kolme eri dynoa voi olla väärässä?
Viimeksi muokannut tos, 28.9.2009 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sen verran kommenttia vaikka mistään en tiedäkkään mitään,mutta dynossa oli kyllä murhe
sidonnan suhteen tai siis autoni oli huono jotta nokka nousi ja fillarit suti.Dynomiehen kommentti oli laatikon luisto mutta kotimatkalla maantiellä en saanut aikaiseksi sitä.Liinoissa ei ollut alasvetoa ollenkaan
tuon huomasin minäkin mutta ajattelin että tottakait se mika tietää mitä tekee, no jos sitä ensikerralla saadaan kunnon lukemia
Oli se kyllä aika villin näköstä kun Ranen auto kohosi siinä rullilla ja yritti hakea pitoa. Ei hirveän levollisen näköistä ollut se veto. Selkeästi huomasi että nyt penkitetään vähän eri vehjettä kun mihin ollaan totuttu.
Yritähän saada jossain penkissä tolkku paperit niin nähdään miten paljon siellä oikeasti on sitä hönkää.
Yritähän saada jossain penkissä tolkku paperit niin nähdään miten paljon siellä oikeasti on sitä hönkää.
Tässä taas yksi BKD koneellisen DSG Jetan käyrä Harisen softalla:
http://picasaweb.google.com/jyrmakin/Je ... 5968454754
eka veto vakio
164hv/424nm -> 200hv/468nm
Soitin äsken Hariselle ja pari asiaa sai selvyyden, noi paunat tulee muuttaa nm eli melkosta vääntöä jo vakiokoneella. Asiaa kun kysyin vastaukseksi tuli että 140hv ja 170hv DSG vaihtestolla olevan alkuperäisissä softissa ei ole mitään eroa. Tehty softa on rajattu 200hv ja 450nm mutta hieman käy hetkellisesti yli.
Kuulemma ensimmäiset 140hv DSG softat oli erit ja tällä "liian" pienellä väännöllä saatin laatikko luistamaan ja samalla ongelmia ilmeni. Mutta kun softat muutetin 170hv softaksi niin ongelmat hävisivät.
Näin Ossin kertomana.
http://picasaweb.google.com/jyrmakin/Je ... 5968454754
eka veto vakio
164hv/424nm -> 200hv/468nm
Soitin äsken Hariselle ja pari asiaa sai selvyyden, noi paunat tulee muuttaa nm eli melkosta vääntöä jo vakiokoneella. Asiaa kun kysyin vastaukseksi tuli että 140hv ja 170hv DSG vaihtestolla olevan alkuperäisissä softissa ei ole mitään eroa. Tehty softa on rajattu 200hv ja 450nm mutta hieman käy hetkellisesti yli.
Kuulemma ensimmäiset 140hv DSG softat oli erit ja tällä "liian" pienellä väännöllä saatin laatikko luistamaan ja samalla ongelmia ilmeni. Mutta kun softat muutetin 170hv softaksi niin ongelmat hävisivät.
Näin Ossin kertomana.
Viimeksi muokannut McHilly, 30.9.2009 9:30. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Ite suhtaudun hieman skeptisesti harisen tuloksiin. Jokainen penkki toki on hieman erilainen. Ite kävin keväällä mittaamas oman harisel, niin tuli 205hp/470nm ja muutamaa viikkoa myöhemmin hsd päivillä motestis 185/435, täysin samalla setillä kaikin puolin kelejä myöten. Totuus lienee siel välimaastossa, ehkä. ;) Moottoridynohan se olis kaiken kertova. :)
Viikonloppuna löytyi sit tän verran hsd-päivillä:

Viikonloppuna löytyi sit tän verran hsd-päivillä:

Viimeksi muokannut diffas, 12.1.2010 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei vakiosta BKD:sta lähde millään yli 360Nm, ohjelmassa on raja siinä kohtaa ja ei siitä pääse yli kuin rajoja muuttelemalla
Jotain tämmöstä kans muistelin.
Mistä nuo huikeat vääntöluvut sitten johtuvat, jos pyöräteho suurinpiirtein pitää paikkansa?
Joku asetus dynossa pielessä ja se lasketaan väärin tms...
Ei siihen mitään kolehtia tarvi.
Soitto hämeen dieseliin niin putkahtaa n.600eskolla sellaset suuttimet jotka höpisee. Ja se on 6kpl viri-kärjestä säädettynä naurettava hinta.
Käyrän liitän illalla kunhan uusi skanneri saapuu
Hehe, niinpä. Täs on ollut vähän kaiken näköistä laittamista viimeaikoina, niin tuo 600e tuntuu just nyt kauhian pahalta. Kyllähä ne sieltä pikkuhiljaa saapuu sit. :) Niin mullahan oli suuttimet muutaman kymmenen sentin päässä jo autosta, kunnes havaittiin jotain pientä puuttuvan. :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
No niin, tänään sitten käytiin Tuning Worldin dynossa.
Nyt saatiin 206 kW (280 hp) 4500 rpm / +500Nm / 3700 rpm.Ahdot 2.0 bar.
Ei ollut pito ongelmia renkaissa tai tomaatissa.
Edelliseen 246 Hv:n dynokäppyrään ero on NPS:n kansi ja nokka,Garretin GTB 2260V toistaiseksi kellolla.DP 60mm.LTR:n kahdeskymmenes kehitysversio softasta.(Poikkeaa huomattavasti kovan laatikon softasta.)
Edelleen vakio imu ja pakosarja.Pakoputken loppuosa kahdella alkuperäisellä vaimentimella ja mini cooleri.
Pikkusavuilla mentiin.Uutta softaa on tekeillä jos vaikka joskus se maaginen 300 hv
puhkeaa?
Nyt saatiin 206 kW (280 hp) 4500 rpm / +500Nm / 3700 rpm.Ahdot 2.0 bar.
Ei ollut pito ongelmia renkaissa tai tomaatissa.
Edelliseen 246 Hv:n dynokäppyrään ero on NPS:n kansi ja nokka,Garretin GTB 2260V toistaiseksi kellolla.DP 60mm.LTR:n kahdeskymmenes kehitysversio softasta.(Poikkeaa huomattavasti kovan laatikon softasta.)
Edelleen vakio imu ja pakosarja.Pakoputken loppuosa kahdella alkuperäisellä vaimentimella ja mini cooleri.
Pikkusavuilla mentiin.Uutta softaa on tekeillä jos vaikka joskus se maaginen 300 hv
puhkeaa?
RSi kitkat ei ole oikein hyvät rullilla, mutta eka modilla tuli 252hp ja 480Nm.
Alustana Octavia BKD, Race1287+, GTB2260VK+tuubi, 2,5" putki. Ahtoja 1,8. Avaamaton konehan tuossa on ja vakiocoolerissa pysyy vielä letkut kiinni VAG:n luotettavilla pikaliittimillä...
Pitänee katsoa jos Passatin kesärenkaat sopisi pyörimään, ei nuo kitkat oikein toimi, näkee käppyrän muodosta.
Alustana Octavia BKD, Race1287+, GTB2260VK+tuubi, 2,5" putki. Ahtoja 1,8. Avaamaton konehan tuossa on ja vakiocoolerissa pysyy vielä letkut kiinni VAG:n luotettavilla pikaliittimillä...
Pitänee katsoa jos Passatin kesärenkaat sopisi pyörimään, ei nuo kitkat oikein toimi, näkee käppyrän muodosta.
Rane: Todella hienot lukemat! Joko se tuntuu jostain kohdasta ahdistavan vai vieläkö on vara kiristää? Tuossahan on ainekset Suomen ekaan 1.9PD 300hv koneeseen.
freak: Jotenkin luulin BKD:n kykenevän tuollaisilla osilla kans 300hv luokan lappuun. Vieläkö tuntuu kannessa virtausta riittävän pidemmälle?
freak: Jotenkin luulin BKD:n kykenevän tuollaisilla osilla kans 300hv luokan lappuun. Vieläkö tuntuu kannessa virtausta riittävän pidemmälle?
Tässä tapauksessa tilanne ei onneksi ole se. Sitäpaitsi se olisi huomattavan epäterveellistä ahtimelle ja koneelle.
Onkos muuten joku koittanut miten kuningas GTB käyttäytyy, jos pakopaine on alle ahtojen tai sitten käsikädessä? Penkki ainakin näyttää tomaatissa mielenkiintoisia tuloksia, manuaali selviää ensi viikolla..
Lupaavalta tuo 16v:n potku kuitenkin vaikuttaa ihan kilpailukäyttöäkin silmälläpitäen..hmm..
Ja tässä se lappu. Kummia notkahduksia, mitä ei ajossa tunnu. Haetaan siis tutkielma toisestakin luotettavasta mittauspaikasta..

Onkos muuten joku koittanut miten kuningas GTB käyttäytyy, jos pakopaine on alle ahtojen tai sitten käsikädessä? Penkki ainakin näyttää tomaatissa mielenkiintoisia tuloksia, manuaali selviää ensi viikolla..
Lupaavalta tuo 16v:n potku kuitenkin vaikuttaa ihan kilpailukäyttöäkin silmälläpitäen..hmm..
Ja tässä se lappu. Kummia notkahduksia, mitä ei ajossa tunnu. Haetaan siis tutkielma toisestakin luotettavasta mittauspaikasta..

Autolla käyty samalla setupilla Harisella.Huipputeho ja vääntö eri penkeissä kutakuinkin samat.Muutaman prosentin tarkkuudella näyttää Harinen/ Tuning World ja Häkkinen Turku.
Ainakin mun auton mittauksissa erot tosi pienet.Ts nämä penkit ehkä ovat vertailukelpoisia.
Dynojen ajotavoissa eroja .Automaatti tuotti murhetta Tuning Worldillä mutta Jappe
sanoikin että hän ei osaa ajaa alhaalta jotta saadaan fiksu käppyrä.Että näin.Lappu Hariselta liittyy seuraan kun saan auton kotia.Tuo teho on nyt tosiaan toteutunut ahdolla 1.9-2.0 baria.
2.4:n näyttämän syy oli oman mittarin murhe,lämpötilan kompensointi oli tekemättä. Uusi mittari pysyy samassa missä ulkopuolinen mittauskin.Ajettavuuteen mitä tulee niin pakopaineen suhde ahtoon ei ole yksiselitteinen,riippuu moottorin kierrosluvusta,syöttö yms..Se niin sanottu " oikea" säätö ei toimi tässä mielestäni.
Ainakin mun auton mittauksissa erot tosi pienet.Ts nämä penkit ehkä ovat vertailukelpoisia.
Dynojen ajotavoissa eroja .Automaatti tuotti murhetta Tuning Worldillä mutta Jappe
sanoikin että hän ei osaa ajaa alhaalta jotta saadaan fiksu käppyrä.Että näin.Lappu Hariselta liittyy seuraan kun saan auton kotia.Tuo teho on nyt tosiaan toteutunut ahdolla 1.9-2.0 baria.
2.4:n näyttämän syy oli oman mittarin murhe,lämpötilan kompensointi oli tekemättä. Uusi mittari pysyy samassa missä ulkopuolinen mittauskin.Ajettavuuteen mitä tulee niin pakopaineen suhde ahtoon ei ole yksiselitteinen,riippuu moottorin kierrosluvusta,syöttö yms..Se niin sanottu " oikea" säätö ei toimi tässä mielestäni.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 18.12.2005 14:16
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Laitetaan nyt tännekin arvosteltaviksi.
Kolmosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... assat3.jpg
Nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... t4-1-1.jpg
1.9 TDI AVF 4motion, Fin-turbon hybridi, R783 kärjet, R-Koneistus nokka, keulacooleri ja 2.5" ahtoputket, egr heivattu, putkisto 3"->2x2.5" ja Findieselin ohjelma noin pääpiirteittäin.
Kolmosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... assat3.jpg
Nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... t4-1-1.jpg
1.9 TDI AVF 4motion, Fin-turbon hybridi, R783 kärjet, R-Koneistus nokka, keulacooleri ja 2.5" ahtoputket, egr heivattu, putkisto 3"->2x2.5" ja Findieselin ohjelma noin pääpiirteittäin.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 11.4.2010 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
No nyt olis vähän selkeemmät laput, kolmosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0170.jpg
Ja nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0172.jpg
Kertokaas nyt miltä näyttää...
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0170.jpg
Ja nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0172.jpg
Kertokaas nyt miltä näyttää...
1.9 td ventosta tuli tuommoinen lappu motestilla.Enempää ei saatu ulos kun alkoi kytkin luistamaan.
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... u247hv.jpg
Kokeillaan jossain välissä ajaa uusi lappu hieman jämymmällä kytkyttimellä.Parannettavaa on mutta paketissa on selvästi potenttiaalia vielä reilusti.
Tuossakin lapussa näkyy jo kytkimen aiheuttama notkahdus 4200 rpm kohdalla ja kaasu nostettiin rullaus asentoon jo 5000 rpm kohdalla vaikka moottori vetää nousevalla ulos annilla 6300 asti = /
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... u247hv.jpg
Kokeillaan jossain välissä ajaa uusi lappu hieman jämymmällä kytkyttimellä.Parannettavaa on mutta paketissa on selvästi potenttiaalia vielä reilusti.
Tuossakin lapussa näkyy jo kytkimen aiheuttama notkahdus 4200 rpm kohdalla ja kaasu nostettiin rullaus asentoon jo 5000 rpm kohdalla vaikka moottori vetää nousevalla ulos annilla 6300 asti = /
Vento "Eko-TD" 10mm NP
Pummpu prakaa tuolla lopussa. En tiedä loppuuko vaan tuotto vai mikä siellä oikein. Ahtoja 2.0bar ja pako alle ahtojen.
Lappu
http://s795.photobucket.com/albums/yy23 ... IM2429.jpg
Pummpu prakaa tuolla lopussa. En tiedä loppuuko vaan tuotto vai mikä siellä oikein. Ahtoja 2.0bar ja pako alle ahtojen.
Lappu
http://s795.photobucket.com/albums/yy23 ... IM2429.jpg
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Tämmönen lappu tuli käytyä hakemassa mersusta. Seiskan tapit pumpussa ja KKK K27. Ahtoja maltillisesti 1,2baria ja savuttomasti. Vajaassa viidessä tonnissa kytkin pohjaan ja kaasu ylös. Tuo kiertää reippaasti yli tuon viiden tonnin, mutta seuraavalla kerralla sitten kovemmilla paineilla, lisemmin syöttövä ja paksummat öljyt. Alkoi nimittäin moottoriöljyt olemaan aika notkeaa neljän vedon jälkeen, joten jätettiin huipputehot seuraavaan kertaan.
Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa