Saako nelos golffiin lämmitettävää tuulilasia?
Valvoja: ffp jäsenet
Saako nelos golffiin lämmitettävää tuulilasia?
Niin, otsikossa se kysymys jo onkin:
Eli saako nelos golffiin lämmitettävää tuulilasia?
Alkuperäisenä ei saa, sen tiedän, mutta onko tarvikelaseja saatavilla lämmitettävinä?
Lasi pamahti jo toisen kerran halki puolentoista vuoden sisään, ja lasivakuutus maksaa uuden. Ajattelin että laittais tuollaisen lämmitettävän, jos sellaisia vaan saa jostain..
Eli saako nelos golffiin lämmitettävää tuulilasia?
Alkuperäisenä ei saa, sen tiedän, mutta onko tarvikelaseja saatavilla lämmitettävinä?
Lasi pamahti jo toisen kerran halki puolentoista vuoden sisään, ja lasivakuutus maksaa uuden. Ajattelin että laittais tuollaisen lämmitettävän, jos sellaisia vaan saa jostain..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Focuksessa ne vastuslangat ainakin häiritsivät koko ajan, muutaman kuukauden satunnaisesti päästelin sillä menemään ja ei niihin kyllä tottunut :( Aina jos katseli parin metrin päähän auton keulasta niin ne vastuslangat näkyi.
Matka-ajossa ei ollut ongelmaa kun katse on niin "kaukana", mutta kaupunkipyörityksessä ne häiritsivät koko ajan...
Mieluummin rapsuttelen ikkunan sulaksi ja katselen maailmaa kirkkaan/langattoman lasin läpi :)
Matka-ajossa ei ollut ongelmaa kun katse on niin "kaukana", mutta kaupunkipyörityksessä ne häiritsivät koko ajan...
Mieluummin rapsuttelen ikkunan sulaksi ja katselen maailmaa kirkkaan/langattoman lasin läpi :)
Nämä ovat selvästi käyttäjäkohtaiset, ja minä halusin vain tuoda esille kysymyksen että jos alkuperäinen kysyjä on tuttu näille. Eli kannattaa kokeilla ennen, ja varmaan näillä on auto-eroja myös. Oli joskus hetkellisesti Ford Transit jossa oli toi ja siinä ei häirinnyt.
Eli ei jatketa OT vaan katsotaan jos joku tietäisi jos neloseen löytyy tällaista.
Eli ei jatketa OT vaan katsotaan jos joku tietäisi jos neloseen löytyy tällaista.
Sanoisimpa että ei saa, mutta et ole ainoa, joka sellaista on ollut vailla:
http://uk-mkivs.net/forums/p/247423/1603277.aspx
Lähtisin kyselemään esim. Pilkingtonilta tai ihan lähimmästä lasiliikkeestä onnistuuko yksittäiskappaleen tai piensarjan tilaus. "Muottihan on valmiina"
Itse harkitsin muutama vuosi sitten mk2 sivulasien teettämistä sävyyn, mitä ei ole saatavilla (pronssi), olisihan se onnistunut, mutta hinta oli taivaallinen.
http://uk-mkivs.net/forums/p/247423/1603277.aspx
Lähtisin kyselemään esim. Pilkingtonilta tai ihan lähimmästä lasiliikkeestä onnistuuko yksittäiskappaleen tai piensarjan tilaus. "Muottihan on valmiina"
Itse harkitsin muutama vuosi sitten mk2 sivulasien teettämistä sävyyn, mitä ei ole saatavilla (pronssi), olisihan se onnistunut, mutta hinta oli taivaallinen.
Only4pro kirjoitti:Onkos lämmitettävä tuttu?
Kyllä lämmitettävä lasi sen verran on tuttu että tiedän siinä olevan miljoonia kähärälankoja, ja sen verran on tullut erilaisilla merkeillä ja malleilla (sierra, 3C passat ym.) ajettua että siedän nuo langat kyllä.
Ajatushan lähti oikeastaan siitä, kun tuohon golffiin viimeksi lasi uusittiin merkkiliikkeessä, havaitsin sen lasin paljon edellistä (joka oli alkuperäinen) pehmeämmäksi (?!) Nimittäin talvi kun tuli ja täytyi alkaa laseja raapimaan, muodostui lasiin aivan kamalasti naarmuja! OK, tietty ne näkyy paremmin uudessa lasissa kuin vanhassa, jo naarmuisessa, mutta noita naarmuja syntyi jo suht pienen "huurun" raappaamisesta.. Kyselin tuota, ja monet muutkin olivat huomanneet että uudet lasit on "pehmeämpiä"
Joku ehdotti että seuraavaksi joku tarvike lasi? Jos olisivat kovempaa materiaalia..
Itsellä kävi tuo lämmitettävä mielessä, sen takia ettei sitä tarvisi alkuunkaan raapia talvisin. Ns. hiekkapuhallettu lasikin on paljon mukavampi katsella ulos, kuin vastaava naarmulasi, mikä minulla on. Nuo naarmut näyttävät kuin hämähäkin seitiltä, kaikista katselukulmista ne ei näy, ja ne peilaavat kaikki sateenkaaren värit, ärsyttävää.
Täytyy vielä yrittää etsiä, mutta jos ei löydy, niin kai se on taas alkuperäistä laitettava. Heh, niillä hinnoilla saa eniten katetta omavastuu osuudelle :D
Sisätilanlämmitin on käytössä kyllä, aina kun auto on tolpassa.
Talliin en autoa saa, ainakaan tällä hetkellä.
Vanhat matot mätän roskiin, jäätyyhän se lasi sen maton allakin!
Webasto / Eberi on kyllä ostoslistalla ens talveksi, jotenka jos unohdetaan se lämmitettävä lasi, kun ei sellaista kyselemälläkään mistään saa :D
Talliin en autoa saa, ainakaan tällä hetkellä.
Vanhat matot mätän roskiin, jäätyyhän se lasi sen maton allakin!
Webasto / Eberi on kyllä ostoslistalla ens talveksi, jotenka jos unohdetaan se lämmitettävä lasi, kun ei sellaista kyselemälläkään mistään saa :D
Vanhat matot mätän roskiin, jäätyyhän se lasi sen maton allakin!
No ei muuten varmasti jäädy.
Jo iät ja ajat on ihmiset pitäneet vilttiä/mattoa auton tuulilasin päällä yön yli ja aamulla ei muuta tarvise, kun ottaa viltti pois ja ajamaan. Ainakin joka ikinen kerta kun itse olen vilttiä pitänyt tuulilasin päällä, niin ei sitä lasia ole koskaan tarvinnut raapata, kun sen siitä on pois ottanut.
Itsellä on pari kertaa ollut viikon ajan käytössä Ford Focus missä oli lämmitettävä tuulilasi, eikä ne langat mua koskaan yhtään haitanneet.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
enkä ole keksinyt käyttöä tuolle tuulilasinlämmittimelle.
No en minäkään muuta käyttöä sille keksinyt kuin sen, että pakkas aamuna kun käynnisti auton niin ei tarvinnu tuulilasia raapata. En sitten tiedä mitä muita käyttötarkoituksia tuolla pitäisi olla...
Yllättävän tehokas se lämmitys siinä oli. Ei siinä minuuttia pidempään mennyt kun pyyhkijöillä sai pyyhkästä lasin puhtaaksi.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
pakkas aamuna kun käynnisti auton
No tuo suoritus vaati jo sen roikan ja sisätilanlämmitin hoiti homman ;)
ps. Miksi Ford on keksitty ? No tietysti siksi, ettei Opel olisi maailman huonoin auto :)
Edit alempaan viestiin: kerroinkin omasta kokemuksesta joka toivottavasti jäi viimeiseksi ko. merkin puolelta =D
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 19.4.2009 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En sitten tiedä mitä muita käyttötarkoituksia tuolla pitäisi olla...
En minäkään tiedä mitä sitä pitäisi käyttää mutta omassa se on käytössä esim. kun sataa ns. alijäähtynyttä vettä tai sitten rännän sekaista vettä joka lasiin osuessaan leviää siihen ohueksi kalvoksi ja pyrkii jäätymään, kuluneen talven aikana noin 4-5 kertaa. Auton seistyä parkissa pakkasella, kun lasiin tulee ihan ohuen ohut, mutta kova jääkerros (esim. pysäytät auton ja tulee hetken aikaa lunta joka sulaa ja jääty tai sitten taas tuo vesi pakkaskelillä), kuluneen talven aikana kymmeniä kertoja. Kun tulee autoon vaikkapa hiihtämästä, auto on kylmä ja tuulilasi vetää huuruun kun itse on vielä hikinen. Huomattavasti miellyttävämpää/terveellisempää poistaa huurre tuolla lasin lämmittimellä kuin puhalluttaa kylmää ilmaan sisään autoon, käyttö kuluneen talven aikana kymmeniä kertoja. Usein tuota käytän myös siten, että jos on ollut roikassa ja puhaltimesta tulee heti selkeästi ulkoilmaa lämpimämpää niin suuntaan ilmaa enemmän jaloille ja annan tuolle lasilämmittimelle päävastuun tuulilasin huurteen poistosta.
Vastuksin sulatettava tuulilasi kuuluu tuonne jonnekin "happamia - sanoi kettu" ja kiva olla varusteiden joukkoon. Mikäli tuohon ei ole koskaan törmännyt, saatikka sitä ns. tarvinnut, ei sitä sen kummemmin kaipaakaan. Loppujen lopuksi se on kuitenkin monesti ihan miellyttävä varuste vrt. vaikkapa vakkari, kuka sitä oikeasti tarvitsee, jokaisen jalassa on nilkka niminen "laite" jonka kulmaa säätelemällä säätelet ajoneuvon nopeutta.
Eemeli kirjoitti:No ei muuten varmasti jäädy.
Jo iät ja ajat on ihmiset pitäneet vilttiä/mattoa auton tuulilasin päällä yön yli ja aamulla ei muuta tarvise, kun ottaa viltti pois ja ajamaan. Ainakin joka ikinen kerta kun itse olen vilttiä pitänyt tuulilasin päällä, niin ei sitä lasia ole koskaan tarvinnut raapata, kun sen siitä on pois ottanut.
No kyllä, olettaen että tuulilasi on kuiva ja suurinpiirtein saman lämpöinen kuin ulkoilma, ja että matto tms. ei ole märkä.
Jos lasissa on vettä (lunta ehtii sataa lasille ennenkuin laitat peiton siihen ja se sulaa koska auto on ajosta tullut ja lasi on lämmin) ja heität siihen maton, niin aamulla jos on pakkasta, ja revit maton siitä irti, niin luultavasti joudut myös raappa hommiin..
Tai jos yöllä sataakin vettä, ja aamulla on pakkasta, aika vittumainen on sitä tonnin painoista jäistä mattoa alka repimään siitä lasista irti..
Nämä siis kokemuksesta, varttipeitteen osalta kylläkin. Plus että se märkä varttipeite oli laatikossa takaluukussa, ja koko auto oli sen jälkeen kostea (jollion myös olisi ollut kätevä se lämmitettävä lasi)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa