1.6 TD ja vauhtipyörän ajoitusmerkit hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mcfeast
-
Viestit: 33
Liittynyt: 18.12.2005 12:55

1.6 TD ja vauhtipyörän ajoitusmerkit hukassa

ViestiKirjoittaja mcfeast » 25.3.2009 9:59

Yritin tuossa tehdä 1.6 eko-TD kapineeseen jakopääremppaa ja homma venähti "hieman" pitkäksi.

Elikkäs kun konetta pyöritetään, yläkuolokohdan tietämillä on 3 jonkinlaista merkkiä, jotka voisivat olla yläkuolokohta. Konetta pyörittäessä tulee siis ensin kirkas viiva, sen jälkeen tulee tavallaan u:n muotoinen harmaa kohouma jonka jälkeen tulee taas kirkas viiva.

Tuossa kuva miltä eri merkit näyttävät kun konetta pyöritetään (katselusuunta kuljettajan puoleisen lokarin päältä).

Kuva

Mikä näistä mahtaisi olla yläkuolokohta? Kone on tietääkseni n. vuodelta -90 ja alkuperäinen auto on ollut 1.3 kaasari. On mahdollista, että vauhtipyörä / laatikko on vanhasta 1.3 kapineesta joten joku merkki voisi olla sytytyksellekin.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 25.3.2009 10:53

Katso vielä uudestaan merkit ja jos ei kunnon merkkejä löydy niin ykkösen nokat pystyyn "v", ja tarkista ykkös pytyn mäntä, pitää olla ylhäällä.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

Tein uuden merkin vauhtipyörään moottorivaihdon jälkeen kun ei ollut kohdallaan.
Tuossa yhdet ohjeet ja toimivat minulla.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 25.3.2009 17:50

Vauhtipyörä tai laatikko ei voi olla 1.3 litraisesta koska ei ole yhteensopivia isolohkojen kanssa, tuo keskimmäinen merkki näyttää yläkuolokohdalta, vieressä pitäisi olla valu 0.

Jussi.S
-
Viestit: 178
Liittynyt: 6.9.2006 18:28

ViestiKirjoittaja Jussi.S » 25.3.2009 21:28

Yläkuolokohdan merkin pitäisi olla terävä lovi vauhtipyörän kulmassa.

mcfeast
-
Viestit: 33
Liittynyt: 18.12.2005 12:55

ViestiKirjoittaja mcfeast » 15.4.2009 12:58

Itse itselleni vastatakseni, kyllä se tuo keskimmäinen merkki todennäköisesti oli. Sen verran hyvin kone käy.

Yksi hyvä juttu oli ottaa koko muovinen ajoituksentarkastuspultti pois niin vauhtipyörän näkee tarkemmin. Millinkin heitto vauhtipyörällä aiheuttaa aika paljon heittoa pumpun ajoitukseen.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 27.5.2009 23:53

mitenkäs onnistuu ykkösen ykk:n tarkastus ilman lootaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa