3BG Variant 4motion, 2.0, toivoton yhdistelmä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

3BG Variant 4motion, 2.0, toivoton yhdistelmä?

ViestiKirjoittaja temee » 4.2.2009 0:41

Onko tuo kakslitrainen voimanpesä nyt sitten täysin alimitoitettu tuohon autoon?
Sitä joutunee polkemaan "riittävästi" jotta sillä pysyy normaalin liikenteen mukana, miten kulutuslukemat reagoi siihen?

Olisko se 2.8 kuitenki parempi vaihtoehto tuohon koriin...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.2.2009 1:32

Sitä joutunee polkemaan "riittävästi" jotta sillä pysyy normaalin liikenteen mukana, miten kulutuslukemat reagoi siihen?

Kyllä sillä liikenteen mukana pysyy, mutta jos haluat "mukavuutta" 2.8 automaagi :D

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 4.2.2009 9:57

Miksi kohtuu hyvä auto pitää pilata automaatilla?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.2.2009 10:21

Miksi kohtuu hyvä auto pitää pilata automaatilla?

Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä (tai toisinpäin).
Olen sitä ikäluokkaa, että minulle välttää liikkuessa automaatti, kun en tunne pakkomielteitä heiluttaa vasenta jalkaa, eikä jatkuvasti vispata oikean käden kanssa :D
Taisinkin mainita tuolla aikaisemmin "mukavuuden".

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 4.2.2009 12:50

Automaattilaatikko on varmaan saman paholaisen keksintö joka keksi pierburgin.

Menee ajamisen ilo ku ei saa vispata vasenta jalkaa ja heiluttaa oikeaa kättä. :DDD

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.2.2009 13:23

Menee ajamisen ilo ku ei saa vispata vasenta jalkaa ja heiluttaa oikeaa kättä.

Voihan sitä tässä kirjoitellessa :O
Mutta aiheeseen.
Aloittajalle suosittelen jotain muuta, kuin tuota parilitraista, eikä kulutuslukemissa loppupeleissä niin iso ero ole.
Odotellessa "löpökuskien" kommenttia :D

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.2.2009 13:39

Valinta on taas ihan omista mieltymyksistä kiinni, mut onhan se totta että noin iso auto parin litran pannulla nelivetona on aika rauhallinen liikkeissään. Ei ole kokemusta voiko sitä perustella taloudellisuudellakaan, epäilen että ei. Ainakin toi vanhempi neliveto passat kahen litran pannulla on melko juoppo, eikä "voima" taho riittää kikkailuun jos sellasesta tykkää.
Invaliidilaatikko sopivasti vääntävän koneen jatkona on erittäin mukava käyttää ja käypänen kampe normiajossa. Räppäilyyn ja reuhaamiseen manuaali sopii paremmin.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 4.2.2009 14:59

No, mulla on 2.8 4motion (farkku) manuaaliaskilla, ja ekan kerran on tullut automaattia ikävä :)
On luonteeltaan sellanen että mieluummin ajelis tomaatilla.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 4.2.2009 15:58

Noo onhan passatia saanut 1.6:lla "tehopesällä" vajaavetoisena niin tuskin 2.0 neliveto on sitä laiskempi kampe.

Automaatin mollaajat tuntuvat taas olevan näitä lippispäitä jotka ei ole metriäkään ajanu automaatilla. Automaattia on jatkuvasti ikävä kaupunkiajossa ja ohittaminen kävi sujuvasti nilkkaa oikaisemalla...mitä helkatin urheilullista on hammasrattaitten siirtelyssä eessuntaas?

Passat tdi 4motion luotettavalla automaattilootalla olisi ihan mukava peli mutta tippiloota ei oikein täytä tuota vaatimusta puhumattakaan 2.5 V6 tdi-motista

130hv tdi 4motion luotettavalla automaattilootalla olisi unelmapaketti

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 4.2.2009 17:27

Keskustelu saa taas siivet selkäänsä, ootte sitä tutunmerkkistä energiajuomaa taas kipannu koko sakki ;)

Kävin muuten kokeilemassa em. kulkinetta. Mieltymykseni vaativat vähän ripeämmän pelin, eli kauppaan jää.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.2.2009 17:51

Mieltymykseni vaativat vähän ripeämmän pelin

No sitten katseet sinne 2.8 keppi mallistoon (lue manuaali).

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2009 18:01

keppivaihteet ja automaatti. Onko noissa satasen kiihdytyksissa oikeasti kahden sekunnin ero?!

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.2.2009 20:18

Jep, 2.8 tiptronic 4-mot lähtee paikaltaan todella rauhallisesti, pitkä ykkönen ja reilu 1700-1800 kilon massa pitää siitä huolen.

2.4 A6 quattro tippi se vasta rauhallinen onkin.. :D

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 4.2.2009 20:53

Ei tässä mitään automaatin vihaajia olla, monissa vehkeissä ihan hyvä kampe. En vaan sitte tiedä onko kukaan muu tällä foorumilla sitä mieltä, että nää VAG yhtymän automaatit on enemmän tai vähemmän niinku pyllystä...

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 5.2.2009 9:39

Hep, täällä olis 2.8 4-motion manuaalilla myynnissä!.
Linkki nettiautoon

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 5.2.2009 23:19

"Ei tässä mitään automaatin vihaajia olla, monissa vehkeissä ihan hyvä kampe. En vaan sitte tiedä onko kukaan muu tällä foorumilla sitä mieltä, että nää VAG yhtymän automaatit on enemmän tai vähemmän niinku pyllystä..."

Juu, tuossa omassanikin se Tiptronic oli vaihdettu kokonaan uuteen jo 322000 kilsan kohdilla. Tuolla uudella on ajettu nyt 60000 kilsaa ja pitäisi öljyt vaihdattaa. Toivottavasti kestää saman kuin ensimmäinen laatikkokin.

Sitä en tiedä miten tuollainen Tiptronic kestää nelivedon kanssa saati sitten viritetyssä autossa.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 6.2.2009 8:47

Olis hyvä muistaa sekin, että samoja ZF-n automaattivaihteistoja on monessa muunkinmerkkisessä autossa.

Ja jos jotain pitää kirota niin se on tää Suomalainen politiikka, jonka johdosta me ajellaan näillä vehkeillä jotka esim. siellä Saksassa on jo ongelmajätettä..

(Saksalainen kaveri jutteli työmaalla että ei siellä juuri 3v vanhempaa automaattivaihteista autoa kukaan järkevä osta.)

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 25.2.2009 22:03

Palataan asiaan sen verran että 2002 on mallistoon tullut 20-venttiilinen versio tuosta kahden litran koneesta, jossa on tehoa 96kW ja laajemmalla alueella vääntöä.

Pääsin ajamaankin moisella, tosin sedania ja etuvetoa. Itse auton erot huomioiden, ihan eri moottorilta tuntui silti.

No, onneksi ei tuon auton vaihdon kanssa ole kiire...

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 26.2.2009 21:36

3b 1.9 tdi sychrona...

Jo lastulla saa ripeyttä ja silti kulutus helposti alle 5.5 matka-ajossa. Ei tarvi paljoa enempi ajaa kun jo säästää kulutuseron.

DSG on tasan ainoa VAG konsernin automaatti johon minä uskaltaisin sekaantua. Muut ei tunnu kestävän edes huollettuna.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 27.2.2009 18:28

DSG on tasan ainoa VAG konsernin automaatti johon minä uskaltaisin sekaantua. Muut ei tunnu kestävän edes huollettuna.

Pari riviä ylempänä...
Juu, tuossa omassanikin se Tiptronic oli vaihdettu kokonaan uuteen jo 322000 kilsan kohdilla.

Huolto -ohjelmassa ei ole öljynvaihtoa , ainoastaan öljynmäärän tarkastus :/
Omaani 2.8 Tip on vaihdettu vaihteistoöljyt, peräöljyt ja suodatin.
Jännityksellä seurataan...

ps. Se on Syncro ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 91 vierailijaa