passatin pakokaasuarvot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

koo
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.8.2008 16:20

passatin pakokaasuarvot

ViestiKirjoittaja koo » 11.8.2008 16:27

Mikähän mahtaa olla vialla kun passatin kaikki pakokaasuarvot olivat ihan mitä sattuu. Auto on vuosimallia -90 1.6, 1-pisteruisku. Onkohan vika lambdas tai katis? Pystyyköhän tuota lambdaa jotenki kotikonstein testaamaan onko se kunnossa?

edit: eli siis arvot ovat Co joutokäynti 1,81 sallittu 0,50
co yli 2000rpm 3,44 sallittu 0,30
HC pitoisuus joutokäynti 136 sallittu 100 ja kierroksilla 181 sallittu 100
lambda arvo 0,91 sallittu 0,97-1,03
Co2 pitoisuus 13,60 ja 13,05
O2 pitoisuus 1,11 sallittu 5 ja 0,18 sallittu 5 eli ainoa joka on OK
Viimeksi muokannut koo, 11.8.2008 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.8.2008 18:12

Jospa pistät ne arvot tänne esille, niin on pikkuisen helpompi arvailla mikä on vikana.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 17.8.2008 14:42

Lambda-anturi on edullinen vaihtaa ei todellakaan kestä ikuisesti.
Vaihda anturi ja aja "puhdistuslenkki" ja sitten mittaamaan, katalysaattori on yleensä kunnossa jos se ei kolise(sisuskalut irti)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.8.2008 14:52

Lambdavialta haiskahtaa, eli ecu saa lambdalta väärää tietoa ja rikastaa seosta liikaa -> CO ja HC nousevat ja laskennallinen lambda-arvokin on näinollen liian pieni (rikas seos). Happiarvo (O2) on hyvä, eli imuvuodot, pakovuodot yms voidaan karsia jo tässä vaiheessa pois luvusta. Katti on todnäk ehjä, koska palamattomia (HC) on CO-pitoisuuteen nähden vähän.

Lambda vaihtoon ja kokeilemaan. Jos se ei auta, niin todennäköisesti suutin tai polttoaineen paineensäätimen kalvo vuotaa.

sakemanni
-
Viestit: 51
Liittynyt: 25.7.2007 22:42

ViestiKirjoittaja sakemanni » 18.8.2008 15:22

Lambda irti ja yleismittari kiinni signaalijohtoon ja runkoon. Sitten anturin pää kuumaksi esim. propaaniliekillä. Jännite pitäs pompsahtaa n. volttiin.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 14.1.2009 18:11

Laitetaas tähän samaan ketjuun, kun on Passat sai hylsyn päästöjen takia. Moottori 1.6 vm-98. Olisiko tosiaan lambda tässäkin vikana?
VAG-COM:lla lambda-arvoja pikaisesti tutkailin ja huomasin ettei niissä juuri muutoksia tapahtunut koeajolla. Bensan kulutus on mielestäni yläkantissa,noin 9l/100km sekalaisessa työmatka-ajossa.

Tyhjä käynti:
CO: 0
CO2:15
HC: 8
O2: 0

Kierroksilla:
CO: 0,7 hylky
CO2: 14,9
HC: 110 hylky
O2:0,3

Lambda : 0,99

Yksi alipaineletku näkyi olevan aikalailla haperoa. Se mikä menee kaasuläpältä bensanpaineen säätimelle. Voisiko tämä jo yksistään olla vikasyynä?

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 11.2.2009 20:32

Passatin arvot korjaantui sytytystulpat, -johdot ja puolan uusimalla.

Puolan joutui vaihtamaan, koska tulpanjohto katkesi sisään eikä lähtenyt pois ennen kuin nasta, jossa se on kiinni, katkesi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 47 vierailijaa