Pohjapanssari mk2/mk3
Valvoja: ffp jäsenet
Pohjapanssari mk2/mk3
Mallia tästä:
http://www.mason-tech.com/skidplatesCW1.asp
Onko joku ostellut/teettänyt vastaavaa? Kunnollinen, tukeva panssari, joka kestääkin hieman kolahtaa. Ei näytä kovin 'monimutkaiselta', mutta itse tehdessä varmasti riittää väännettävää..
http://www.mason-tech.com/skidplatesCW1.asp
Onko joku ostellut/teettänyt vastaavaa? Kunnollinen, tukeva panssari, joka kestääkin hieman kolahtaa. Ei näytä kovin 'monimutkaiselta', mutta itse tehdessä varmasti riittää väännettävää..
Ostin Kolmoskoppaan Fixus-varaosakaupasta pohjapanssarin, paksuus oli jotain 1,5-2milliä ja maalattu mustaksi. Peittää suuremman alueen kuin tuossa kuvassa oleva, ja tulee neljällä pultilla kiinni. Ovh oli jotain 90e lähettyvillä.. Valmistettu venäjällä ja merkki oli muistaakseni "Koy Sheriff". Ilmeisesti se käy tyyliin kaikkiin kakkiksiin ja kolmosiin, koska autoni on g3 vr6 syncro, ja panssarissa kiinni olevassa tarrassa luki, että se olisi caddyyn... Suosittelen.
Eli oikein kunnon venäläistä sulatetun panssarivaunun rautaa vai.. Painoiko tonnin vai jotai kevyempä materiaalia? Kestääkö esim. tunkata tuosta ylös, ei taida tuolla vahvuudella vielä notkumatta kestää?
Tuo kuvan mallihan on silleen suunniteltu, et voi öljyt vaihtaa ilman irroittamista, mikä olisi tietenkin toivottavaa..
Tuo kuvan mallihan on silleen suunniteltu, et voi öljyt vaihtaa ilman irroittamista, mikä olisi tietenkin toivottavaa..
Tuossa suora linkki valmistajan sivuille: http://en.karter.ru/catalogue/10/
Sieltä löytyy kuvia joissa panssari on asennettu autoon.
Se on abaut 2millistä peltiä, kyllä se pienemmät osumat kestää, mutta tuskin nyt tunkkausta, on kuitenkin melko suoraa peltiä..
Öljynvaihtoreikää ei tossa mun mallissa kyllä ole valmiina.
Mutta mielummin tuon pellin taittaa mutkalle, kuin öljypohjan puhkaisee.. Eikä tuotakaan nyt helposti saa mihinkään kantoon osumaan. Kyllä siihen ensin napsahtaa helmat tai puskurit. :D
Sieltä löytyy kuvia joissa panssari on asennettu autoon.
Se on abaut 2millistä peltiä, kyllä se pienemmät osumat kestää, mutta tuskin nyt tunkkausta, on kuitenkin melko suoraa peltiä..
Öljynvaihtoreikää ei tossa mun mallissa kyllä ole valmiina.
Mutta mielummin tuon pellin taittaa mutkalle, kuin öljypohjan puhkaisee.. Eikä tuotakaan nyt helposti saa mihinkään kantoon osumaan. Kyllä siihen ensin napsahtaa helmat tai puskurit. :D
Jos panssari olisi paksumpaa materiaalia, niin olisi sitten taas huomattavasti painavampi. Tuo 2 millinen ei mikään painava ole.
Kyllä tuo 2 milliä tosiaan jo ihan hyvin suojaa, ainekin tuo oma versio peittää täysin tuon moottorin alapuolen, ja kun ei ole öljynpoistoreikiä, niin eipä tartu mihinkään kiinni niistä reijistä..
Eikä niitä öljyjä nyt niin useasti vuodessa vaihdeta, etteikö tuota panssaria voi pois ottaa.
Huomattavasti helpompi tuo on irroittaa, kuin ne alkuperäiset muovirimpulat.
Tuo ko. malli joka on autossani, maksoi siis ovh ~90e, joka ei kyllä mielestäni ole paha hinta ollenkaan. Siitäkin osaava kaveri saa hintaa vielä tiputettua.
Kyllä tuo 2 milliä tosiaan jo ihan hyvin suojaa, ainekin tuo oma versio peittää täysin tuon moottorin alapuolen, ja kun ei ole öljynpoistoreikiä, niin eipä tartu mihinkään kiinni niistä reijistä..
Eikä niitä öljyjä nyt niin useasti vuodessa vaihdeta, etteikö tuota panssaria voi pois ottaa.
Huomattavasti helpompi tuo on irroittaa, kuin ne alkuperäiset muovirimpulat.
Tuo ko. malli joka on autossani, maksoi siis ovh ~90e, joka ei kyllä mielestäni ole paha hinta ollenkaan. Siitäkin osaava kaveri saa hintaa vielä tiputettua.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.9.2005 19:42
Alumiinia oli tuo ameeerikan poikien malli, 4-5mm paksua. Se tietenkin on hieman herkempi halkeilemaan osumista, mutta kevyttä. Mutta kun tuon halkaisee, niin tömähtää siinä jo sen verran, että...
Voisi käydä kysymässä mitä maksaa teettää, jos rakentelee mallin.
Turha on kovin ohutta tehdä, kun suojausta sillä haetaan matalalle autolle, mutta einyt kovin painavaa kannata sinne laittaa. Tai madaltaisihan sekin ;)..
Eihän tuollaisen leikkaus kovin vaikeaa olisi, mutta taittelu on hieman hankalampaa käsipelillä.
Jos ostaa/teettää, niin sitten kunnollinen.
Voisi käydä kysymässä mitä maksaa teettää, jos rakentelee mallin.
Turha on kovin ohutta tehdä, kun suojausta sillä haetaan matalalle autolle, mutta einyt kovin painavaa kannata sinne laittaa. Tai madaltaisihan sekin ;)..
Eihän tuollaisen leikkaus kovin vaikeaa olisi, mutta taittelu on hieman hankalampaa käsipelillä.
Jos ostaa/teettää, niin sitten kunnollinen.
Voisi käydä kysymässä mitä maksaa teettää, jos rakentelee mallin.
Jos tuollaisia alkaa teettämään niin voisin olla myös kiinnostunut. Alumiinista mieluiten.
Omaan tein irroitettavan putkikehikon koneen alle ja sihen oli tarkoitus tulla turkkilevy päälle. Tosta oli tarkoitus tulla niin jykevä et siitä olis voinu tunkata auton ylös. Mut sille kerty niin paljon painoa etten koskaan ees viittiny tehdä sitä loppuun vaikka olin jo kannakkeetkin hitsannu autoon.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16.6.2006 11:37
pohjapanssar iaihio
mulla olisi myynnissä alumiinistä tehty pohjapanssari aihio jos joku kiinnostui niin kuvia saa sähköpostilla .. kyselyt osoitteeseen [email protected]
noi pohjapanssarit mitä fixus liikkeet myyvät tulevat koivuselta ja ovat todella laadukkaita panssareita.teräs 2mm ja alu. 4/5mm on pultit,mutterit,holkit ym. mukana. suosittelen kaikille .se alkuperäinen muovi/lasikuitu rääpäle kun maksaa enemmän kun toi russia panssari. vaikka se tilattaisiin nor/klokkerilta(muovi/lasikuitu)
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 7.11.2008 18:01
a9801259 kirjoitti:kena kirjoitti:Mä tein nelos golffin alle 5mm alumiini durklevystä panssari, ja on kestäny iskuja hyvin.
Ei oo halennu vaikka on tullu koviakin iskuja. Sillä on säästetty monta öljypohjaa. :)
Sulla näyttää olevan myös mk1 Golffi? Jos teet siihen samanlaisen niin tee samalla kaksi...
olisin kyl itekki kiinnostunu et tee samalla vaikka kolme : )
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa