Tietokoneeseen näyttöä
Valvoja: ffp jäsenet
Tietokoneeseen näyttöä
Eli ajatus olisi siirtyä nykyaikaan ja hommata viimeinkin littunäyttö tän 20" putken tilalle, kun alkaa jo hiukan oireilemaankin.
Pikkaisen olen pihalla noista littunäytöistä, joten sanokaapas nyt mihin tuon hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota. Käyttö on lähinnä ihan normaalia kotikäyttöä, netissä surfailua jne. Tosin ajatuksena on varmaankin käyttää sitä myös Xboxin kanssa pelaamiseen, kun telkkari on vielä mallia putki, joten pelit näyttää huomattavasti paremmalta näytön kautta pelattuna.
Samsungin SyncMaster T220:sta on tässä tullut katseltua ja sitä tässä olen miettinyt ostettavaksi. Onkos tuosta kellään kokemuksia. Tyylikäs toi ainakin on. Vai koijataanko tässä nyt apinaa myymällä paskaa nätisti paketoituna? Hintahaarukka on tuossa 200-300€ hujakoilla.
Pikkaisen olen pihalla noista littunäytöistä, joten sanokaapas nyt mihin tuon hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota. Käyttö on lähinnä ihan normaalia kotikäyttöä, netissä surfailua jne. Tosin ajatuksena on varmaankin käyttää sitä myös Xboxin kanssa pelaamiseen, kun telkkari on vielä mallia putki, joten pelit näyttää huomattavasti paremmalta näytön kautta pelattuna.
Samsungin SyncMaster T220:sta on tässä tullut katseltua ja sitä tässä olen miettinyt ostettavaksi. Onkos tuosta kellään kokemuksia. Tyylikäs toi ainakin on. Vai koijataanko tässä nyt apinaa myymällä paskaa nätisti paketoituna? Hintahaarukka on tuossa 200-300€ hujakoilla.
Ostin Oulun Euronics liikkeestä BenQ:n 24" Full HD näytön 300eurolla. Olen ollut todella tyytyväinen uuteen näyttööni.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=15898 // Tuossa juurikin sama näyttö. Suosittelen!
PS. Jotkut jeesustelijat varmaan alkaa selittää ettei nui isoa näyttöä viitti toljottaa. Mutta minusta se ei tarvi ku pari tuntia kattoo tota niin siihen tottuu ja aivan mahtava elokuvakäytössä. :]
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=15898 // Tuossa juurikin sama näyttö. Suosittelen!
PS. Jotkut jeesustelijat varmaan alkaa selittää ettei nui isoa näyttöä viitti toljottaa. Mutta minusta se ei tarvi ku pari tuntia kattoo tota niin siihen tottuu ja aivan mahtava elokuvakäytössä. :]
Tuo Antto:n näyttö tarjouksessa Veljekset Keskisellä 255€ viikon ajan. Tarjouksen voipi katsoa www.tuuri.fi <- ajankohtaista <- tarjoukset <- atk. Itellä oli aikanaan tuo näyttö ja empä kyllä voi moittiakaan. Oli hyvä pelata ps3 ja tietokoneella samalla näytöllä.
Nykyään itellä Samsungin T220 näyttö ja olen todella tyytyväinen muuten, mutta aikomus olisi vaihtaa tämä Samsungin vastaavaan 24" näyttöön. Eemeliiiiiiiii, osta tää mun puoli vuotta vanha T220 niin ostan itelle tuon 24" version :)
Nykyään itellä Samsungin T220 näyttö ja olen todella tyytyväinen muuten, mutta aikomus olisi vaihtaa tämä Samsungin vastaavaan 24" näyttöön. Eemeliiiiiiiii, osta tää mun puoli vuotta vanha T220 niin ostan itelle tuon 24" version :)
No nyt alkoi toi BenQ kiinnostamaan... Ei kyllä olis varmaan pitänyt alkaa syvällisemmin miettimään vaan ostaa toi Samsung koska nyt menee taas vaikeeksi :D Liikaa valinnan varaa.
On vaan noiden näyttöjen varastosaldo aika heikkoa, kun lähes kaikkialla on kaikki loppu....
Saakos tuosta FullHD resosta kaiken hyödyn irti XBoxin kanssa?
On vaan noiden näyttöjen varastosaldo aika heikkoa, kun lähes kaikkialla on kaikki loppu....
Saakos tuosta FullHD resosta kaiken hyödyn irti XBoxin kanssa?
Itellä tämä http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=36443 ja ei voi ku kehua. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/164418
Ehdottomasti kannattaa valita 24", hintaero 22" on mitätön. Siitä ylöspäin hinta sitten pompsahtaa, eli 24" on hintansa puolesta järkevin vaihtoehto. Myös resoluutiota 24" ruuduissa on enemmän.
FullHD-resosta on tietokonekäytössä haittaa, koska tilaa korkeussuunnassa on hieman vähemmän. Tosin ero 1080 vs. 1200 ei ole järjettömän suuri. Normaaliin kotikäyttöön molemmat riittävät hyvin.
FullHD-resosta on tietokonekäytössä haittaa, koska tilaa korkeussuunnassa on hieman vähemmän. Tosin ero 1080 vs. 1200 ei ole järjettömän suuri. Normaaliin kotikäyttöön molemmat riittävät hyvin.
No nyt kun tässä olen tutkaillut noita varastosaldojakin niin alan kääntymään tuon BenQ:n puoleen. 295€ näyttäs OnOffissa olevan ja mm. Itiksen liikkeessä ainakin netin mukaan niitä on. Tuurista en taida lähteä sitä hakemaan, matkaa kertyy sen verran paljon :D
Verkkokaupan varastosaldo näyttää -3, ja tunnetusti sieltä se tavaran saaminen voi kestää pahimmoilleen ikuisuuden jos sitä varastossa ei ole, joten tuon 4 euron hinta eron sieluni varmaankin voi hyväksyä sen vuoksi ;)
Verkkokaupan varastosaldo näyttää -3, ja tunnetusti sieltä se tavaran saaminen voi kestää pahimmoilleen ikuisuuden jos sitä varastossa ei ole, joten tuon 4 euron hinta eron sieluni varmaankin voi hyväksyä sen vuoksi ;)
Itse olen myös tuota BenQ G2400WD katsonut, ja itse asiassa Keskisellä sitä tuli tutkittua viimeksii aika tarkkaan, hinta siellä oli 255€
Tietoasema.fi kauppaa samaa näyttöä 289€ ja siellä olisi ilmeisen hyvä pikselitakuu. En sitten tiedä millainen käytäntö muilla on kuolleiden pikseleiden suhteen.
Nettori.org kauppaa myös tuota näyttöä hintaan 270€. Nettori myy suoraan GNT:n varastosta, joten saatavuus pitäisi olla hyvä.
Tietoasema.fi kauppaa samaa näyttöä 289€ ja siellä olisi ilmeisen hyvä pikselitakuu. En sitten tiedä millainen käytäntö muilla on kuolleiden pikseleiden suhteen.
Nettori.org kauppaa myös tuota näyttöä hintaan 270€. Nettori myy suoraan GNT:n varastosta, joten saatavuus pitäisi olla hyvä.
Kävin tuossa tutkailemassa OnOffissa tuota BenQ:ta. Vähän sellaisen muovisen oloinen toi on. Siinä vieressä sitten oli Samsungin T240, joka alkoi houkuttelemaan ulkonäkönsä vuoksi.
Hintaa vaan pompsahti jo sinne 300€ yläpuolelle, joten alkaa siis budjetti taas karkaamaan lapasesta...
Hintaa vaan pompsahti jo sinne 300€ yläpuolelle, joten alkaa siis budjetti taas karkaamaan lapasesta...
^Onneksi menee jo niin reilusti yli budjetin, että ei kyllä perse kestä noin paljoa sijoittaa. Ja toihan on "vaan" 22" joten taidan nyt päätyä tuohon Samsungin T240:seen.
Onkos noissa sitten jotain vikaa vai? Mä olen ollut siinä uskossa, että noi on ihan laatumerkkejä.
Onneksi en ostanut mitään samsungia tai Benqua.
Onkos noissa sitten jotain vikaa vai? Mä olen ollut siinä uskossa, että noi on ihan laatumerkkejä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 14.12.2008 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Morjes!
Itselläni on noin 4kk vanha Eizon S2201WS. Olen erittäin tyytyväinen kyseiseen näyttöön, ja plussaa ehdottomasti jalasta, sekä bright regulator -ominaisuudesta, joka aistii sensorilla ympäröivän valoisuuden ja säätää näytön kirkkautta sen mukaan. Kirkkaus siis jatkuvasti optimaalinen silmien väsymisen kannalta :)
Lisäksi tietoasemalta tilatessa näyttöihin saa täyden pikselitakuun, näytön normaalin takuuajan ajaksi. Minun tapauksessani jäljellä on siis yli neljä ja puoli vuotta täyttä pikselitakuuta. Jos yksikin pikseli hajoaa, saan kokonaan uuden näytön.
Suosittelen lämpimästi kyseistä näyttöä, ja jos se ei kelpaa, niin ainakin kyseistä yritystä!
Tässä siis näyttö: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=S2201WSE
Itselläni on noin 4kk vanha Eizon S2201WS. Olen erittäin tyytyväinen kyseiseen näyttöön, ja plussaa ehdottomasti jalasta, sekä bright regulator -ominaisuudesta, joka aistii sensorilla ympäröivän valoisuuden ja säätää näytön kirkkautta sen mukaan. Kirkkaus siis jatkuvasti optimaalinen silmien väsymisen kannalta :)
Lisäksi tietoasemalta tilatessa näyttöihin saa täyden pikselitakuun, näytön normaalin takuuajan ajaksi. Minun tapauksessani jäljellä on siis yli neljä ja puoli vuotta täyttä pikselitakuuta. Jos yksikin pikseli hajoaa, saan kokonaan uuden näytön.
Suosittelen lämpimästi kyseistä näyttöä, ja jos se ei kelpaa, niin ainakin kyseistä yritystä!
Tässä siis näyttö: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&pcode=S2201WSE
Näyttöön mahtuvan informaation määrässä on kuitenkin noin 11% ero, joka ei ole ihan merkityksetön. Lisäksi 1900x1200 on kuitenkin hieman lähempänä perinteisiä 2:3 ja 3:4 -kuvasuhteita, kuten digikuvia.
Tuumilla myydään, mutta oikeasti se, joka ratkaisee, on resoluutio. Isompiresoluutioiset laatunäytöt ovat aina olleet kalliita. Kannettavissakin on tuumakooltaan isoja näyttöjä, mutta onnettoman resoluution takia "putkelle" mahtuu varsin vähän informaatiota. Koska näyttöjen koko mitataan diagonaalisesti, 24" widescreen on korkeudeltaan sama kuin yleisesti käytetty, 19" perinteisen kuvasuhteen näyttö.
Aikanaan -ehkä nykyäänkin- oli huomattavasti halvempaa hankkia kaksi laadukasta, mutta pienempää näyttöä ja laajentaa työpöytä dualhead -näytönohjaimen kautta kuin yksi hankkia yksi iso, jossa oli paljon vähemmän tehollista työtilaa kuin kahdessa pienemmässä yhteenlaskettuna.
-
- -
- Viesti:
- Mikäli näytössä on yksikin kuollut (jatkuvasti musta), päälle jumittunut (jatkuvasti kirkas), tai satunnaisesti tilaansa vaihtava (vilkkuva) pikseli tai alipikseli, näyttö vaihdetaan uuteen.
Eli siis yksikin alipikseli mun käsittääkseni riittää vaihtoon. Juurikin tuolta Tietoasemasta olen harkinnut Samsungin ostoa.
Mutta voi olla että odottelen vielä joulun yli, jos vaikka hinnat putoisi. Toi varastotilanne tuskin ainakaan huonompaan muuttuu...
Itsellä on tässä nenän edessä ollut nyt pari kuukautta ja rapeat BenQ:n G2004W 24" näyttö joka tukee tuohon 1900x1200 asti ja maksoi 2800sek (eli nykykurssilla 254€) ja eipä ole moitittavaa. Jalusta alkujaan tuntui melko heppoiselta, mutta jälkeenpäin tullut huomattua että eipä tuota näyttöä tule hirveämmin tökittyä käsin eikä jaloin joten kyllä se tuolla jalalla pystyssä pysyy.
Kooltansa tuo alkuun tuntui liiankin isolta, mutta eipä ollenkaan. Aikasemmin oli Samsungin 19" CRT käytössä ja töissä oli sama kans mutta tämän näytön kun kotia osti niin oli pakko töihinkin saada kunnon näyttö. Samanlainen.
Kooltansa tuo alkuun tuntui liiankin isolta, mutta eipä ollenkaan. Aikasemmin oli Samsungin 19" CRT käytössä ja töissä oli sama kans mutta tämän näytön kun kotia osti niin oli pakko töihinkin saada kunnon näyttö. Samanlainen.
Jos haluaa isoa ja hyvää kuvaa voin suositella HP:n LP3065 näyttöä. Kuva ja värit todella hyviä ja liitäntöjä löytyy myös hyvin.
Myynnissä vaikka täällä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=16053
Jos haluaa isoa ja hyvää kuvaa voin suositella HP:n LP3065 näyttöä. Kuva ja värit todella hyviä ja liitäntöjä löytyy myös hyvin.
No tuossahan ei muuta vikaa ole kuin aivan järkyttävä hinta :D Ei ehkä ihan normi kotikäyttöön kovinkaan järkevä ostos. Mutta hyvä tuo taatusti on, siitähän ei pääse mihinkään.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”