Yritin "hakea" mutta en löytänyt vastausta aiemmista topiceista.
Auto on Audi ttq -2000 Ruotsista tuotu
Vika on seuraavanlainen:
-Autoon oli vaihdettu exiden akku 06/08 ja eräänä aamuna akku oli tyhjä.
noh, ajattelin että akussa on vika ja menin ostamaan uuden akun.
auto lähti seuraavana aamuna hyvin käyntiin, mutta seuraavana aamuna akku oli taas tyhjä. Rupesin miettimään että vika on cd soittimessa ja nappasin sen irti. muita poppikoneita autossa ei ole! Apua tästä ei kuitenkaan ollut.Auto apuvirralla käyntiin ja pieni lenkki. Mittasin laturin ja lataa 14.2v sammutin auton ja 2h kuluutua akun varaus näytti 12.7v sammuneena.
Nyt auto on toiminut 1viikon moitteettomasti vaikka cd-soitin onkin ollut paikallaan. eilen menin ja pesasin auton, ja ajelin kotiin, aamulla kun piti töihin lähteä oli akku tyhjä. Sateella auto toimi moitteettomasti.
Aamulla apuvirralla käyntiin ja töihin, matkaa kertyy 25km. nyt auto seissyt 6h ja akku näyttää 10.7v eikä käyntiin.
Eli mistä vikaa osaisi lähteä etsimään, veikkauksia on tullut virtalukosta, se nyt ei kallis investointi ole mutta ei viitsisi turhaan osia vaihdella.
kiitos apua antaville. HUom. vikakoodeja ei löydy.
Akku tyhjenee audi ttq
Valvoja: ffp jäsenet
joku kontakti härö siinä varmaan navoissa on. mulla teki kerran yhtenä aamuna saman tempun. menin aamulla talliin ja meinasin lähteä ajelemaan mutta ei sähköjä. aattelin että no akku tyhjentyny, jotain jääny päälle. rupesin virittelemään laturia päälle ja kun irrotin akun suojapaneelin niin sähköt tuli takasin. eli akku ei ollutkaan tyhjä. putsasin ja rasvasin akun navat ja kaapelien lenkit eikä ainakaan nyt pariin kuukauteen sen jälkeen ole tehny tuota enää eli se voisi auttaa.
Kesällä oli samanlainen ongelma omassa autossa. Syy löytyi mielestäni laturista, joka oli ihan lopussa.
Hiilien kohdalla oli vain pelkät urat, otti kai maihin. Pura laturin päätä ja kato miltä näyttää. Ei oo ainakaan pahitteeksi.
Nyt ei pura akkua, eikä sitä edellistäkään olisi varmaan tarvinnu uusia, ois vain laturin vaihtanu.
Hiilien kohdalla oli vain pelkät urat, otti kai maihin. Pura laturin päätä ja kato miltä näyttää. Ei oo ainakaan pahitteeksi.
Nyt ei pura akkua, eikä sitä edellistäkään olisi varmaan tarvinnu uusia, ois vain laturin vaihtanu.
Jos syvemmälle täytyy tonkia niin ota yleismittari käteen ja 10A asteikolla lähet akulta liikkeelle. Muistat vaan että virtaa mitatessa täytyy pistää sarjaan mittari, eli kaapelin ja akun väliin.
Näin itse ole parit akkua syövät edellisen omistajan tekemät kytkennät paikantanut. Aikaa voi mennä paljon tai tuurilla helposti löytyä. Ainoa milloin käy huonosti on tietty silloin jos virtaa menee yli tuon 10A:n...
Näin itse ole parit akkua syövät edellisen omistajan tekemät kytkennät paikantanut. Aikaa voi mennä paljon tai tuurilla helposti löytyä. Ainoa milloin käy huonosti on tietty silloin jos virtaa menee yli tuon 10A:n...
Ja se ovilasiongelma todnäk. johtuu oven kahvasta (mikrokytkimistä), eikä mistään sen kummemmasta. Mulla ainakin sama ongelma. Lasi kyllä laskee, jos ovea samalla hieman nostaa kahvasta ylöspäin, kun sen avaa... eli jostain millin kymmenyksistä on säädöissä kyse. Omasta Audista ei ole koskaan virrat loppuneet.
tämäkin ongelma oli melko kauan poissa, mutta kuinkas ollakkaan se palasi taas aamulla. eli akku tyhjä. Tosin pesin kyllä auton eilen eli uskoisin kovasti että vika johtuu tuosta kosteudesta.
Yritin mittailla kulutusta duuni päivän jälkeen, mutta ei. Ei mitään tietenkään juuri silloin kun pitäisi.
Kertooko vikamuisti jos siellä on ollut jossain mukavuuslaitteessa kosteuden aiheuttamaa häiriötä?
Jälleen kerran hyvät vinkit tarpeen.
Yritin mittailla kulutusta duuni päivän jälkeen, mutta ei. Ei mitään tietenkään juuri silloin kun pitäisi.
Kertooko vikamuisti jos siellä on ollut jossain mukavuuslaitteessa kosteuden aiheuttamaa häiriötä?
Jälleen kerran hyvät vinkit tarpeen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 96 vierailijaa