Erillissarja Caravelleen

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Kiku
-

Erillissarja Caravelleen

ViestiKirjoittaja Kiku » 10.7.2008 6:14

Miten kytketään kun orkkis diskanteille menee kaksi liitintä eli neljä johtoa? Värit eri kuin takakaiuttimissa. Tarkoituksena hyödyntää alkuperäistä johtosarjaa. Ovikaiuttimet korvasin tällä josta lähtee diskantti ilman jakosuodinta(plus-johdossa joku komponentti). Hyppylangoilla orkkisdiskantin liittimiä roplaamalla sain kuulumaan kaikista ämyreistä jotain, mutta kuskin ovesta kuuluu hiljempaa kuin apparin puolelta.
Joutuuko vetämään johdot uusiksi vai tarviiko jonniimoisen adapterin jotta kaikki soip niinku pitää? Rationa tämä
Ei tää ennen ollu näin vaikeeta...

HVM
-

ViestiKirjoittaja HVM » 10.7.2008 7:58

Anteeksi täysin joutava ja aiheeseen liittymätön kysymys, mutta miksi et vedä uusia johtoja? Ne omathan on ihan mahottoman ohuita.

Uudet johdothan saa vedettyä paikoilleen vanhoilla, ei oo mahoton hommakaan.

Tuli vaan meileen, kun vasta hiljan portteriin piuhoja vetelin.

HVM
-

ViestiKirjoittaja HVM » 10.7.2008 8:21

Lisää soopaa: Oiskohan ne kaiutimet kytketty alunperin sarjaan, eli kaikilla kaiuttimilla on yhteinen maa ja plussa kiertää sitten kaiuttimesta toiseen? Hiljempaa kuuluminen puoltaisi kyllä enemmän rinnankytkentää, vai? En taida oikein osata selittää tätä. :/

Noita sarjaankytkentöjä on tullut muutamassa autossa vastaan (tehtaan jäljiltä), että ei mahdoton vaihtoehto sekään.

Kiku
-

ViestiKirjoittaja Kiku » 10.7.2008 10:08

Joo joku sarjakytkentähän tuossa on. Kyllä ne orkkis johdot ihan riittävän paksua tavaraa on, mutta taidan luovuttaa ja vetäistä johdot uusiksi vahvistimien kera.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2008 10:26

Voisi olla tosiaan varminta korvata nuo johdot, noissa volsujen alkuperäisissä kaiutinsysteemeissä olen itse törmännyt tosi outoihin johdotuksiin ja ihan mielenrauhan takia olen monesti vetänyt uudet piuhat.
Mielenkiintoinen setti tuo blaukkari, käykö suoraan sinne ovilokeron paikkaan? Mitä tuollainen setti kustantaa?

Kiku
-

ViestiKirjoittaja Kiku » 10.7.2008 13:15

Oli sen verran edullinen jotta ostin pois
Ämyrit meni oviin kun leikkasi siitä hemmetin kupista pohjan pois. On vaan aika tiukka sovitus mutta siellä lepää.

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.7.2008 13:49

Kiitos vinkistä. Nopea hintavertailun jälkeen tuli tehtyä omakin tilaus ko. paketista.
Caravellen ovikotelo on tosiaan hölmön umpinainen: kun oven eristää ja vaimentaa, siitä saa hyvän kaikupohjan. Kannattaa myös varmistaa, että ovipaneelin reunat on tiivistetty. Minulla on varalle toiset ovipaneelit, pitänee katsella, saako paneelia itsessään miten vahvistettua ja vaimennettua.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”