VW transporter T4 Hehkujen vaihdosta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

VW transporter T4 Hehkujen vaihdosta

ViestiKirjoittaja Karju » 8.7.2008 12:18

Niin oppaat eivät anna erikseen vaihto ohjetta hehkutulppien vaihtoon... pystyyköhän noita itse vaihtamaan vai joutuuko viemään pajalle... tietty tarvitsee erikoisavaimia yms sälää, jotta vaihto ei onnistu omassa pajassa... lisäksi tietty joutune purkamaan puol autoo, että pääsee tulppiin käsiksi... nii auto on vw transporter T4 2,5TDi vm-98

trp2,5tdi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 13.6.2008 21:15

ViestiKirjoittaja trp2,5tdi » 8.7.2008 16:52

kyl onnistuu kotipajassa normi työkaluilla pikkasen vaatii sorminäppäryyttä

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.7.2008 19:16


HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 8.7.2008 19:42

Ai ne hehkut eivät olekaan osa kantta? Oman rottelon hanskalokerossa on merkkiliikkeen työtilaus, jossa sanotaan 4 hehkua pimeänä. Olivat pitäneet näppärämpänä vaihtaa koko kannen kuin ahtaassa paikassa olevia hehkuja. Semmonen kahen tonnin hehkuremontti. No mikäpä siinä, nyt syttyy niin jotta paukahtaa. ;)

Liquidblue
-
Viestit: 36
Liittynyt: 23.11.2007 23:19

ViestiKirjoittaja Liquidblue » 8.7.2008 22:09

No jo on kallista! mutta jos ne hehkut pimenee vielä joskus niin minä voin hoitaa sen 1500e eli 500e halvemmalla ;)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.7.2008 23:02

kylä mä lupaan sen tonniin sitte tehdä ;) hyvät tuntipalkan sais kyllä =D

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 8.7.2008 23:19

Kai toi on vitsi ei kai kukaan dorka oikeesti 2000:a oo moisesta maksanu :D

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 9.7.2008 0:06

Sen mitä nyt olen kerinnyt katella, niin aika lahjakkaasti on syöttöputkien alla ne hehkut... edellisessä autossa(MB250D) hehkut kun vaihdoin niin oli imusarja tiellä ja 5 pytyn hehkua ei meinannut saada millään vaihettua, mutta pitkällisen uurastuksen jälkeen sekin saatiin onnistuneesti vaihettua ja portterissa näyttäs kanssa yksi hehku olevan lahjakkaasti syöttöpumpun alla sopivasti piilossa.
Taitaa kuitenkin olla viisainta, että jos ite alkaa tekeen homman, niin pa-syöttöputket nevadaan ja sit alkaa vasta raplaamaan hehkuja.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.7.2008 0:41

juu se yks on aika ilkees paikkaa... ja putket just suosiolla tieltä pois, olisko tuntiin kiiressä joskus vaihtanu, nokkaa hiukka tietty huoltoasentoon, pumpun hihnasuoja pois ja sieltä välistä ite nylpyttäny sen yhden

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.7.2008 7:39

Putket olen irrottanut jo ykkösmallin golffin hehkujen vaihtoa varten. Helpottaa usein kummasti. Olisiko tuossakin helpompaa suorittaa irrotus alakautta. Tuossa kuvaa AAB:n alakerran puolelta, hehkuja näkyy.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.7.2008 10:12

itse olen kakkis 1.6td:hen joutunu vaihtaan ne pari hehkua mitkä tulee pumpun taakse. sormi näppäryyttä siinä tarvii ja siks jouduin vaihtamaan. tosin eräs henkilö sano että helpoin ku käyttää pumpun irti

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.7.2008 20:02

Jos samanlainen kansi kuin 2.4d, niin nelosen ja vitosen suutin lisäksi edestä pois ( työ vaatii 27mm pitkän hylsyn). Lisäksi keula etuasentoon, pohjalevy irti, pumpun/remmin suoja irti ja ne pa-suutinputket.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 11.7.2008 20:55

^Kah, ilimanko on meikäläisen pommiin vaihtaneet samoilla lämpimillä koko kannen... :)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.7.2008 11:00

Olen kannen myös vaihtanut ja aikaa kuluu vähintään puoli päivää (hehkujen vaihtoon vain n.1 tunti). Lisäksi kannen vaihdossa vaihdettava tiivisteet ja pultit, ja euroja n.150kpl, kaikki suhteellista, mutta helpoimmalla pääsee jos vaihtaa koko auton uuteen.

Karju
-
Viestit: 46
Liittynyt: 21.4.2008 22:33

ViestiKirjoittaja Karju » 18.7.2008 19:55

Juu ja tulipa noi hehkut todellakin vaihettua ja eipä tossa menyt kuin vajaa tunti ja helppo homma. Ei tarvinnut edes purkaa mitään... ainoastaan p-aineen kierto letkut toisesta päästä irti ja purkuhomma oli siinä.
Olivat muuten kaikki 5 hehkua pimeenä ja ihmekkös jos sahhuutti käyntiin... nyt lähtee käyntiin kuin palmun alta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.7.2008 4:21

2.5 tdi:hin on täysin eri vaihtaa hehkut kun 2.4d:hen....

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 20.7.2008 10:12

Aivan samanlailla vaihtuu 2.5 tdi ku 2.4 vapari. 30-45 minn. ja homma on pulkassa, ja ei tosiaa tarvii irrottaa ku ne paluuletkujen toisetpäät. ja pitkä 10mm hylsy ku on ni homma käy joutuin. ainii ja vähä sorminäppäryyttä. ;)

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

ViestiKirjoittaja olart78 » 12.11.2011 13:23

Millä työkaluilla ja mitä pitää/voi purkaa, että saa hehkun päissä olevat mutterit irti? Ja sen jälkeen vielä hehkut.

Jotain vinkkejä miten ootte saanut hehkut vaihdettua 1.9td:stä.

Kokeilin jo tuossa aamulla hehkujen irrotusta. Irrotin pa-syöttöputket suuttimista niin tuli vähän enemmän tilaa. Ei oikein lenkki silti yllä sinne hehkujen päissä oleviin 8mm muttereihin. Ei sinne oikeen mitkään perustyökalut eikä sormet mahdu. Laitoin takaisin kiinni ne mutterit mitä sain vähän löysättyä ja yritän joskus toiste toisilla työkaluilla ja paremmilla ohjeilla..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa