Ohjaustehostin mk2 golffiin?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

Ohjaustehostin mk2 golffiin?

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.4.2008 11:56

Iski tällainen hurja idea, eli onko mahdollista laittaa ohjaustehostinta tuohon -87 golffiin? Jos on, niin mitä pitäisi laittaa ja kuinka vaikea asennella?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.4.2008 12:02

Hammasatanko, "nivelakselin" pätkä, pumppu ja sen kiinnikkeet. Letkut ja putket tietysti.
Ei mikään älyttömän paha homma, mutta nosturi olis kiva olla.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.4.2008 12:09

1.3-koneista ei ole ollut tehostimen kanssa joten pumpun asennus ei ole "bolt-on".

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.4.2008 12:18

Olishan se mukavempi pyöritellä ku ois kevyempi.

Meneekö peltitöiksi tuon 1.3 kans kun ei kerta ole bolt-on?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.4.2008 12:53

Kyllä sen pumpun kiinnityksessä kannattaa käyttää jotain vähän jytympää materiaalia kuin peltiä...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2008 13:03

onko sielä koneessa edes paikkoja pumpu kiinnikkeele?

pikkuteemu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.4.2008 7:19

ViestiKirjoittaja pikkuteemu » 23.4.2008 14:24

onko näissä ohjausvaihteissa/hammastangoissa vuosimalli eroja (motonetissä eri osia 84-89 ja 89-91). Eli jos ostan 88 ohjaustehostimen niin tuleeko yömyöhällä tenkkapoo kun vm90 gölffiin hammastankoa sovitan - onko korkeampaa tietämystä asiasta?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 23.4.2008 18:23

no vaikuttaako edes 1.3 alkaa laittaan ohjaustehostinta? itsellä on 195/45 15 goodyearin eagle f1 alla ja ku on edes ihan vähän vauhtia niin ei se ratti oo raskas kääntää.. ja taas yks vikapaikka lisää.. eli oma mielipide turhaa hifistelyä

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 23.4.2008 20:09

No nuilla nykyisillä renkailla on kyllä niin tuskaa pyöritellä autoa ahtaissa paikoissa :D mutta eiköhän tuo parane kun laittais erilaiset renkaat alle

pikkuteemu
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.4.2008 7:19

ViestiKirjoittaja pikkuteemu » 24.4.2008 8:14

ja noilla 155/80 on "kevyt" ja hyvän näkönen.
sori velvet että sorkin kesken ketjuus.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.4.2008 8:30

Ei millään pahalla, mutta helpompaa ja ehkä jopa halvempaa olisi myydä tuo nykyinen pois ja etsiä tilalle 1.8 jossa on ohjaustehostin? Samalla saisi sen 35 hevostakin lisää.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 24.4.2008 9:34

Oon kyllä aatellu et viimeistää armeijan jälkeen vaihdan menopeliä uudempaan, kolmos tai nelos golffiin, niin saa luottaa tuo vekotin siihen asti. Kuitenkin sen verran hyvässä kuosissa vielä.

pikkuteemu, no problemo

En kuitenkaan viitti nyt heti myydä pois tuota autoa, syö kuitenkin sen verran vähän polttoainetta että pysyy vielä opiskelijan budjetti kasassa, eli suhtkoht edullinen peli meikäläiselle :D

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.4.2008 14:42

kuin leviät kumit sulla tällä hetkellä on?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.4.2008 14:44

Kai noilla 155 kumeilla ja vakioratilla vielä veivaa, minulla on kakkiksessa 215 leveet kumit, ei ohjaustehostinta ja 280mm pikkuratti ;) Se on jo raskas veivata paikallaan...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 24.4.2008 14:54

Tarpeeksi vauhtia niin ei mitään tehostimia edes kaipaa :) Aivan turha varuste, kuitenki pumput volisee ja liruuttaa sitten öljyä mistäsattuu niin pääseepähän paljon vähemmällä tehostamattoman kanssa.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 24.4.2008 15:09

Äkkiä siihen tosiaan tottuu ennakoimaan esimerkiksi parkkiruutuun veivatessa että kääntelee vauhdissa renkaat kohdalleen :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 9.8.2008 18:19

Revin paaliin menevästä 1.8-rottelosta tänään tehostinpaketin kaatosateessa irti, ja palkakseni sain pissitulehduksen, takakontin lainehtimaan punaista öljyä ja rupiset rystyset.

Kertokaapas joku homman tekniikka paikallaan tehnyt kannattaako tähän tehostimen asennussavottaan ryhtyä? Näyttäisi olevan ihan kyllin ahdasta ruuvailla jos kone, laatikko ja apulaitteet ovat edessä. Nosturi varmasti ehdoton, ilman ei kannata edes näillä hermoilla haaveilla.
Mahtuuko tanko tulemaan pujottelemalla ulos ja paikoilleen, ja kummaltako puolelta autoa mahtuu. Muuta huomioitavaa?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.8.2008 20:42

Meikäläinen vaihtoi tehostetun tavalliseen keula pukkien nokassa. Aika haitarista kyseinen toimenpide kyllä oli.
En enää muista kummalta puolelta tanko viimein mahtui pois mutta tovi pyörittelyä ja hieman väkivaltaa siihen tarvittiin.
Tehostimen putket taisivat ahdistaa, tavallinen tanko meni paikoilleen paljon helpommin.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 9.8.2008 22:09

HVM: Ei ehkä helpoin tapa mutta ottaa koneen takimmaiset kumityynyjen pultit irti ja laitta koneen rällävöillä iskaritolppiin väliaikaisesti ja irrottaa akselin ja vaihtaa hammastagon mutta takasi laitoon tarvii jo kaverin. itse vaihdoin näin

btw. muistitko irroittaa myös nivelakselin? :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.8.2008 7:38

Kiitoksia neuvoista. :)

Siitä siis lähdetään liikkeelle että raidetangon päät irrotellaan ja nosturi on oltava. Purattaa mitä ilmeisimmin vaihdevivustonkin, koska joku nero on oivaltanut suunnitella sen kiinnityksen raidetankoon.

Muistin purkaa nivelakselin, ihme kyllä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.8.2008 13:44

Ei sieltä mitään vipuja tarvitse pois ottaa. Vivusto on 3 pultilla kiinni hammastangossa.

Pitemmät pultit akseliston kiinnityksiin ja laskee sitten niitten varaan koko paketin. Tehostamaton sopii tulemaan mainiosti alkuperäisilläkin pulteilla.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.8.2008 15:23

^Kuitti. :)

Missäs on tehostimen säiliön oikea paikka? Romurottelossa se oli mällin jäljiltä tässä, ja tuon parempaa tietoa minulla ei asiasta ole. Jäikö se kiinnitysrauta nyt kiinni paaliin menevään romuun, vai onko säiliö kiinni koneessa. Ei ole, en usko, eli missäs sen paikka on?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.8.2008 15:45

Tuonne. Siihen kuuluu semmoinen ruuvilla kiinnitettävä kiinnike joka tulee tuonne sivulle kiinni.
Viimeksi muokannut Sebastian, 10.8.2008 15:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.8.2008 15:45

Ainakin 1.8:ssa kiinnitysrauta tulee ruuveilla vasemman runkoaisan kylkeen... Dieseli-Flairissa muistelisin sen olevan samassa paikassa.
Geessä purnukka taitaa sijoittua tuonne pesurin säiliön viereen.
Joku C-mallinen rautakin siihen taisi tulla kannattelemaan letkuja... ilmankin pärjää jos ei tullut irroitettua.
Muistin purkaa nivelakselin, ihme kyllä.

Nivelakselin kumitötterö on myös eri mittainen tehostetussa tangossa. Sekin varmaan tuli talteen..? :)

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 10.8.2008 16:19

Tötterökin on tallessa, mutta se on himpun laho. :/

Selevis tää kiinnikerautaropleema. Kävin vielä kertaalleen sanomassa hyvästit paaliromulle, ja tämmönen rauta löyty ja tästä.

Jii bee oli siis oikeassa, mutta kiitos kuuluu tietenkin kaikille vaivaa nähneille. :)

tam74
-
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2008 16:48

ViestiKirjoittaja tam74 » 13.8.2008 17:51

itellä sama projekti menossa.mitähän eroo noissa nivelakseleissa on?
muuta kun boori määrä uudemman ja vanhemman välillä.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.8.2008 21:04

Tehostetussa nivelakseli ja kumitötterö lyhyempi.

pokon
-
Viestit: 13
Liittynyt: 7.2.2008 19:07

ViestiKirjoittaja pokon » 2.7.2010 17:02

mun projekti on jo paremmalla puolella :) mutta parit muisti häiriöt on että kumpi letku tuli kumpaan reikään tehostimenpäässä, muistanko väärin niin 90 mutkallinen tuli etummaiseen ja se suorempi ja pidempi rauta mutka tuli taaempaan, enkä ole nyt auton luona ni en muista kumpi tuli pumpulta.

ja toinen ni vanhan öljyn väristä ei ottanut selvää ni myivät liikkeessä mulle vihreän sävystä hydraulinestettä ja sanovat että tota se yleensä on, mutta kun tuossa mainittiin punainen öljy ni pitäskö sen sittenkin olla automaatti laatikko öljyä

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 2.7.2010 20:29

automaattilaatikkoöljyt yleensä laitettu

pokon
-
Viestit: 13
Liittynyt: 7.2.2008 19:07

ViestiKirjoittaja pokon » 2.7.2010 21:14

mitäs käytännön eroa on noilla öljyillä (muu kuin väri) , kun kumminki kaikki tulee nyt vaihdettua.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 2.7.2010 22:13

Älä laita automaattiöljyä, ei tykkää volkkarin tehostimet siitä. Febin vihertävää litkua pitää olla. Luultavasti juuri sitä ovat sulle myyneetkin...

pokon
-
Viestit: 13
Liittynyt: 7.2.2008 19:07

ViestiKirjoittaja pokon » 17.11.2010 18:56

nyt on tullu ajeltua tehostimen kanssa pitkän aikaa mutta sittenpä napsahti laturin hihna poikki, no selälleen auton alle ja hihna vaihtu mutta samalla huomasin että vesipumpun kiilahihnapyörä heiluu, pyörän otin irti ja laakeri oli ihan ehjän tuntunen mutta pyörä vaan heiluu hieman. osanumerokin löytyi 068.121.028 mutta eipä löytynyt osaa mistään.

eli onko jollain tiedossa golf mk2 ohjaustehostimellisen mallin vesipumpun kiilahihnapyöriä jossa on laakeri koska pyörät pyörivät eritahtiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa