Jälleen takkuaa surullisen kuuluisat volsun lukot. Muijan vento on katoksessa yöt mutta eipä auta. Kauko-ohjattu keskuslukko ei jaksa avata ovia kun vasta muutaman rämpyttelyn jälkeen jos silloinkaan, tänään päästiin autoon sulattamalla kuskinlukko hiustenkuivaajalla (tähän hommaan Bosch on liian laiska).
Ölkkää on ruikittu joka reijästä, lukot käsitelty aseöljyllä.
Mutta nyt siis keskuslukon pumppu jää surisemaan hetkeksi vaikka ovet on auki, sama juttu oli omas farkus viime talvena ja kesällä!! poltti lopuksi pumpun, 100e purkuosa.
Onko foorumilla sähkömiehiä jos joku osais kehitellä aikareleen tuonne pumpulle joka katkasis siltä virran sopivan aja päästä että ei jäis surisemaan?
Venton pumppu toimii muutenkin laiskasti, saako sitä mitenkään viritettyä?
Meidän -84 mersus sama systeemi mutta eipä koskaan ole ollut ongelmia, sopiskohan mersun pumppu volsuun? W123 -mallissa on oma alipainesäiliö hattuhyllyn alla mutta w201/124 mallissa samannäköinen pumppu takapenkin alla kun volsussa.
Aikarele keskuslukolle virtaa katkomaan??
Valvoja: ffp jäsenet
Kiinnostaako tietää miten se pumppu toimii? Sitä voi katsos säätää, jos se on samalla periaatteella toimiva kuin mersun pumppu, ja otaksun että se on. ;) Kiinnosti tai ei, täältä pesee:
Katoppa tuota kuvassa olevaa mustaa käikälettä johon menee valkoinen letku. Sen päässä on pyörivä akseli jossa on jengat, ja siinä akselissa on kaksi säädettävää pyörää. Pyörät ohjaavat kärkeä, joka kertoo pumpulle milloin sammua ja kuinka pitkään käydä. Säätämällä pyörien paikkaa/ väliä tällä akselilla, kerrot pumpulle mitä sen pitää tehdä ja miten pitkään. Lukitse pyörät ruuvilukitteella kun säätö on tehty. :)

Katoppa tuota kuvassa olevaa mustaa käikälettä johon menee valkoinen letku. Sen päässä on pyörivä akseli jossa on jengat, ja siinä akselissa on kaksi säädettävää pyörää. Pyörät ohjaavat kärkeä, joka kertoo pumpulle milloin sammua ja kuinka pitkään käydä. Säätämällä pyörien paikkaa/ väliä tällä akselilla, kerrot pumpulle mitä sen pitää tehdä ja miten pitkään. Lukitse pyörät ruuvilukitteella kun säätö on tehty. :)
Viime viikolla lötköni vakituinen käyttäjä -parempi puoliskoni- valitteli lukkojen heikkoa toimintaa ja laiskuutta. Vaati siis määräaikaishuollon. Irrotin pumpun, avasin kotelon ja irrottelin letkut sekä tinasin irti pumpun johdot. Sen jälkeen irrotin moottoriosan kiskomalla kumitallat moottorin kera kotelosta irti. Suihkuttelin moottoriosan jarrukliinerillä puhtaaksi ja kuivasin paineilmalla. Voitelin laakerin CRC:llä.
Sitten suihkin pumppuosaan samaa ainetta ja annoin 12V sähköä perään. Tässä vaiheessa kannattaa katsoa, ettei ole mitään tahriintuvaa lähellä. Ajelin muutaman kerran edestakaisin ja lopuksi annoin kuivua. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Rupesi taas toimimaan paljon paremmin.
Sitten suihkin pumppuosaan samaa ainetta ja annoin 12V sähköä perään. Tässä vaiheessa kannattaa katsoa, ettei ole mitään tahriintuvaa lähellä. Ajelin muutaman kerran edestakaisin ja lopuksi annoin kuivua. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Rupesi taas toimimaan paljon paremmin.
Plussakelilläkin tuo venton pumppu ulisee kuin vetelis viimeisiä. Täytyy kurkata pumpun sisälle viikonloppuna, auto on viikot ajossa ja meillä eri työvuorot.
Tulihan farkun pumppua ihmeteltyä mutta mustana koko piirilevy ja haisi palaneelle joten heitin roskiin ja toinen tilalle.
Tinailemaan en kehtaa, hitto jos tuokin pumppu nyt hajoo.
Jos nuo rattaat lukitsee pikaliimalla niin sekö auttaa siihen että pumppu ei jää surisemaan? Miksi se muuten jää surisemaan ja varsinkin kostean kelin jälkeen pikkupakkasilla?
Tulihan farkun pumppua ihmeteltyä mutta mustana koko piirilevy ja haisi palaneelle joten heitin roskiin ja toinen tilalle.
Tinailemaan en kehtaa, hitto jos tuokin pumppu nyt hajoo.
Jos nuo rattaat lukitsee pikaliimalla niin sekö auttaa siihen että pumppu ei jää surisemaan? Miksi se muuten jää surisemaan ja varsinkin kostean kelin jälkeen pikkupakkasilla?
Tuli rassattua tuo Venton pumppu auki kun ei enää lukkoon ovia saanut vaan pumppu jäi surisemaan.
Tältä näytti: http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Pumppu.jpg
Eli tuota valkoista möhkälettä ei saa purettua muuta kun rikkomalla,piirilevystäkin sen saa irti poraamalla 2 muovitappia rikki eli jonkinverran eroa HVM:n kuvan pumppuun.
Virtajohtojen liitin oli pahasti hapettunut ja muutenkin kosteutta pumpun sisällä.
Putsasin tuon liittimen ja toimii toistaiseksi.
Tältä näytti: http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... Pumppu.jpg
Eli tuota valkoista möhkälettä ei saa purettua muuta kun rikkomalla,piirilevystäkin sen saa irti poraamalla 2 muovitappia rikki eli jonkinverran eroa HVM:n kuvan pumppuun.
Virtajohtojen liitin oli pahasti hapettunut ja muutenkin kosteutta pumpun sisällä.
Putsasin tuon liittimen ja toimii toistaiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa