1.8t ei käy tyhjäkäyntiä
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t ei käy tyhjäkäyntiä
Audi a4 1.8t quattro bfb -04 ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä vaan täristää ja käy vähä niin ku kolmella.... autosta on luettu vika koodit ja herjaa "ahtopaine häviötä turbon ja kaasuläpän välillä" . Puolia on vaihdettu, By-pass venttiili ja ahtovuodot on testattu ja paineventtiili coolerin kyljestä putsattu... kylmänä pelaa paremmin ku kierrokset on korkeammat ja lämmetessään kun kierrokset tippuu 900 alkaa röpsytys! Kun tuon vika koodin nollaa lämpösenäkin niin käy vähän aikaa hyvin! Eli epäillään tota paineanturia coolerin kyljessä, voisiko se olla paskana ja antaa väärää tietoa vai onko keltään näitä menny? Kun kierrokset nostaa yli 2000rpm niin käynti tasaantuu! =D että tämmöstä!
Lämpötila-anturia ei ole vaihdettu, mutta täytyy varmaan hommata semmonen ku ei hirmu kalliskaan ole... Ja vika tosiaan häipyy hetkeksi ja auto käy hyvin ku nollaa tuon vikamuistin! Nyt on alkanu itestään nostamaan kierroksia kun painaa ajosta kykimen pohjaan. Olen ottanut akunjohdon kerran irti ja putsannu kaasuläpän/kotelon eli ilmeisesti sopeutukset poskellaan...?
Tämä vika selvinny jo jonkin aikaa sitten! Jokin "alipaineanturi" jossa oli kalvo rikki sisältä... pieni vihree anturi, jossa muistaakseni 2napalähtö! En muista tarkkaan... kun vilaukselta huoltomiehen kädestä näin. Sotki 5 muuta vikaa muistiin. Mutta onneksi huoltomiehellä oli aavistus asiasta ja vaihtoi heti oikeasti viallisen osan! Ja hommaan meni 15min. Paskamainen juttu, ku niin moni osa voi aiheuttaa juuri tommosta käyntiä! Noh auto pelaa nyt loistavasti! Ja kiitos kumminkin asilla päätään vaivanneille! =D
Harmi kun en tiedä osasta enempää! En edes tiedä missä se sijaitsee... laskuakaan en nähnyt kun se meni autoliikkeen piikkiin, kun on sen verran tuore ostos! Ehkä joku viisaampi vois auttaa ja laittaa vaikka kuvan. Tunnistan kyllä jos näkisin osan! Tuskin sielä oikeen monta vihreetä anturia on... lämpötila-anturi on tämän lisäksi joita tiedän. Oletko putsannu muuten kaasuläpän/kotelon? Mulla tää anturi vika aiheutti tosi epätasasen tyhjäkäynnin ja kierrosten nousua itsestään yli 2000rpm! Suosittelen kyllä merkkikorjaamoa... alkaa oleen jo aika arpomista ja huonolla pohjalla tää mun tieto. =D
Niin no... äkkiä sitä hintaa saa osia arpomallakin. Mutta toi puhdistus ei ole ihmeellinen homma. Ahtoputki irti ja kaasuläppäkotelon 4kpl 6koloruuvia ja puhdistus jollain liuottimella(jarrupuhdistus spray) ja rätillä pyyhkien! Uusi tiiviste, tai itse laitoin hiukkasen tiivisteliimaa väliin ja maltillinen kiristys takasin ruuvatessa!!! Luultavasti sulla toi läppä takertelee. Itsellä ajettu 125tkm ja oli aika paskanen jo!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa