G2 -> 1.8T 20V GIV autosta
Valvoja: ffp jäsenet
G2 -> 1.8T 20V GIV autosta
Anteeksi jos olen tyhmä mutta mietiskelin vain että saako tuon ihan kadulle liikkeelle jos vaihtaa Golf IV 1.8T 20V koneen G2 koppaiseen golffiin? Tarviikos olla esim. se G2 mikä malli? 1.8 GTI? Kiitos sille joka osaa minulle tuohon vastata. Vasta juuri aloin noihin golffeihin syventyä enemmänkin ja rupesi innostamaan tehdä tuollainen tekniikan vaihto ja kori täydellisesti uudestaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
1.8T:n asennus mk2 Golfiin on suurimmaksi osaksi bolt on puuhaa.
Aihio voi olla mikä mk2 Golffi tahansa. GT tai GTI-mallien hyvä puoli aihioksi on siinä, että niistä löytyy jo levyjarrullinen taka-akseli.
Jokaisessa tapauksessa pitää etujarrut vaihtaa G60-mallia vastaaviin, mikäli meinaa sitä 192hv hakea.
Mutta jos vertaa vain 1.8 16V PL (129hv) tai KR (139hv) -moottoreihin niin niiden alkuperäiset jarrut kelpaavat. Eli maksimiteho täten 154.8hv (PL) tai 166.8hv (KR).
Auto ei myöskään soisi olla vähäpäästöinen, mutta mk2 Golfeja ei juuri vähäpäästöisenä taida ollakaan.
Jos auto on ensirekisteröity ennen heinäkuuta 1987 niin kattia ei tarvitse tekniikanvaihdon yhteydessä asentaa. Sen jälkeen pitää, mutta samoilla päästörajoilla mennään.
Aihio voi olla mikä mk2 Golffi tahansa. GT tai GTI-mallien hyvä puoli aihioksi on siinä, että niistä löytyy jo levyjarrullinen taka-akseli.
Jokaisessa tapauksessa pitää etujarrut vaihtaa G60-mallia vastaaviin, mikäli meinaa sitä 192hv hakea.
Mutta jos vertaa vain 1.8 16V PL (129hv) tai KR (139hv) -moottoreihin niin niiden alkuperäiset jarrut kelpaavat. Eli maksimiteho täten 154.8hv (PL) tai 166.8hv (KR).
Auto ei myöskään soisi olla vähäpäästöinen, mutta mk2 Golfeja ei juuri vähäpäästöisenä taida ollakaan.
Jos auto on ensirekisteröity ennen heinäkuuta 1987 niin kattia ei tarvitse tekniikanvaihdon yhteydessä asentaa. Sen jälkeen pitää, mutta samoilla päästörajoilla mennään.
Mutta jos vertaa vain 1.8 16V PL (129hv) tai KR (139hv) -moottoreihin niin niiden alkuperäiset jarrut kelpaavat. Eli maksimiteho täten 154.8hv (PL) tai 166.8hv (KR).
Tämä ei taida päteä. 20% tehonlisäys koskee mallisarjan tehokkainta mallia, eli tässä tapauksessa G60.
Näin muistelisin.
Edit: AKEn sivuilta se varmistus löytyikin:
Esimerkki
Mallisarja käsittää 1.6 l (70 kW), 2.0 l (85 kW) sekä 2.2 l (120 kW) versiot.
Kun 1.6 l moottoriin asennetaan turboahdin ja teho nousee 80 kW:iin, tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.0 l mallin alustaa. Jos teho nousee 100 kW:iin tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.2 l mallia. Tällöin teho saa olla enintään 120 kW + 20%.
Viimeksi muokannut Sebastian, 27.10.2008 8:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jos vähäpäästöiseen autoon laittaa 1.8T koneen saako siihen maahantuojalta dokumentit, että se täyttää päästönormit vai pitääkö suorittaa päästömittaus VTT:llä?
Edit. Vai miksi muuten auton pitäisi olla mielellään ei-vähäpäästöinen?
Vähäpäästöiseen autoon asennettaessa kyseistä moottoria pitää kaiketi asentaa myös kaikki alkuperäiset saastelaitteet, alkuperäinen välijäähdytin ym.
Lisäksi sitä ei tällöin saa virittää yhtään, vaan on oltava alkuperäisessä kuosissaan.
Moottorin päästöt eivät pysy enää normeissa, jos menee virittämään.
Se, että kuka semmoisesta virittämisestä toisaalta kenellekään kertoo, on eri asia..
Laatikoksi käy 020, 02A, tai 02J-laatikot. 6-vaihteisetkin kenties sopii.
Kytkin ja vauhtipyörä pitää olla sopivainen laatikon kanssa.
02A-laatikko on yleisin laatikko, jota noihin on laitettu.
Löytyy mm. mk2 Golf sekä Corrado G60-, mk3 Golf Gti- ja Tdi-malleista sekä '88-'96 Passateista
Sähköt ja ECU kokonaan luovuttaja-autosta, yhdistelee vanhaa ja uutta tahi sitten vanhat sähköt ja erillinen moottorinohjaus.
Se, että kuka semmoisesta virittämisestä toisaalta kenellekään kertoo, on eri asia..
Laatikoksi käy 020, 02A, tai 02J-laatikot. 6-vaihteisetkin kenties sopii.
Kytkin ja vauhtipyörä pitää olla sopivainen laatikon kanssa.
02A-laatikko on yleisin laatikko, jota noihin on laitettu.
Löytyy mm. mk2 Golf sekä Corrado G60-, mk3 Golf Gti- ja Tdi-malleista sekä '88-'96 Passateista
Sähköt ja ECU kokonaan luovuttaja-autosta, yhdistelee vanhaa ja uutta tahi sitten vanhat sähköt ja erillinen moottorinohjaus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa