Äänenvaimennus
Valvoja: ffp jäsenet
Äänenvaimennus
Elikkä lähetään tekemään topikkia auton äänenvaimnnuksesta kun ei näyttänyt löytyvän oikein kunnollista. Mitenkä olette vaimentaneet auton rengasmelua ja muuta ajomelua?
erityisesti kolmoskoppasen golffin vaimennus kiinnostaa :)
erityisesti kolmoskoppasen golffin vaimennus kiinnostaa :)
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ite vaimensin bitumimatolla (nikesound) koko peräpään käsi jarrun paikkeilta taakse päin ja todella suuri vaikutus takapään meluihin ja tyytyväinen olen ollut. etupää on osittain vielä vaimentamatta. Raskastahan se bitumi on ja lisää auton painoa jonkun verran.
tässä muutamia huonoja kuvia omista asennuksista:
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... uva059.jpg
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... uva060.jpg
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... uva061.jpg
Laitoin ton bitumin viel silleen että sulatin joka sauman yhteen (tiiä sit onko hyötyy) mut ainaski niissä kohissa missä vesi voi päästä bitumin alle niin kannattaa olla tarkkana, sillä aika paha ruosteen pesä semmone jos menee vesi pellin ja bitumin väliin:) Mutta jos ne levyt oikeen laittaa ja liimailee paikoilleen niin ei sinne veden pitäisi päästä.
Lisäksi parantelin kaikkien ovipahvien ja muitten kilkkeitten kiinityksiä ruuveilla, liimalla ja ikkuna tiivistettä pehmitteeksi kohtiin jotka voi resonoida.
se nikesound arkki makso jotaki 20 e ja siinä oli neljä semmosta palaa en muista tarkkaa kokoa jotaki 40x50cm ehkä. mut meni itellä ainaski 6 laatikkoa ja etu ovet on vielä vaimentamatta:)
tässä muutamia huonoja kuvia omista asennuksista:
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... uva059.jpg
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... uva060.jpg
http://s241.photobucket.com/albums/ff27 ... uva061.jpg
Laitoin ton bitumin viel silleen että sulatin joka sauman yhteen (tiiä sit onko hyötyy) mut ainaski niissä kohissa missä vesi voi päästä bitumin alle niin kannattaa olla tarkkana, sillä aika paha ruosteen pesä semmone jos menee vesi pellin ja bitumin väliin:) Mutta jos ne levyt oikeen laittaa ja liimailee paikoilleen niin ei sinne veden pitäisi päästä.
Lisäksi parantelin kaikkien ovipahvien ja muitten kilkkeitten kiinityksiä ruuveilla, liimalla ja ikkuna tiivistettä pehmitteeksi kohtiin jotka voi resonoida.
se nikesound arkki makso jotaki 20 e ja siinä oli neljä semmosta palaa en muista tarkkaa kokoa jotaki 40x50cm ehkä. mut meni itellä ainaski 6 laatikkoa ja etu ovet on vielä vaimentamatta:)
Viimeksi muokannut Rasvanakki, 28.10.2007 22:04. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Jos ei sulla ole lämmintä tallia missä asennella niin bitumit kannattaa unohtaa suoraan. EI tartu eikä taivu enää tällä säällä. Vibroplasti ja Dynamatti tarttuu ja taipuu. Kuten joku sanoi niin asennusystävällisyyttä nuo tarjoavat roimasti bitumia enemmän. Samoin pakkasenkestävyys on eriluokkaa, ei murene.
Nastojen ääntä nuo tuskin suuremmin syövät vaan siihen sitten päälle jonkunlainen solumuovikerros niitä vaimentamaan. Eli jotain tälläistä:
http://www.audiohellman.fi/sivut/dls-tuotteet/dls-vaimennus/dls-vaimennus-standartplast-telttapatja.html
Vastaavaa tavaraa saanee Etolasta.
Nastojen ääntä nuo tuskin suuremmin syövät vaan siihen sitten päälle jonkunlainen solumuovikerros niitä vaimentamaan. Eli jotain tälläistä:
http://www.audiohellman.fi/sivut/dls-tuotteet/dls-vaimennus/dls-vaimennus-standartplast-telttapatja.html
Vastaavaa tavaraa saanee Etolasta.
Bitumimatto pysyy katossa vain jos sen jollain sinne tukee. Eli itsellä oli ensimmäisessä T5:ssa katossa 4mm raskasmattoa ja joka kerta kun kattoverhoilua raotti niin alkoi eristeet roikkua ja irtoilla kun olivat hetken ilman tukea. Ja tosiaan raskasmatossa on se ongelma, että se kylmässä murenee, jos se pääsee elämään vähänkin. Noissa Vibroplastissa ja Dynamatissa ei ole tätä ongelmaa.
Hyöty katossa on riippuvainen automallista. Touranissa jossa oli valmiina eristeitä katossa ei katon lisäeristäminen tuonut mitään huomattavaa eroa ajomelussa alkuperäiseen, mutta tuossa T5:ssa taas jossa ei ole verhoilun ja kattopellin välissä mitään ero on jo selvästi havaittavissa.
Hyöty katossa on riippuvainen automallista. Touranissa jossa oli valmiina eristeitä katossa ei katon lisäeristäminen tuonut mitään huomattavaa eroa ajomelussa alkuperäiseen, mutta tuossa T5:ssa taas jossa ei ole verhoilun ja kattopellin välissä mitään ero on jo selvästi havaittavissa.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Autoa on vaimennettu bitumi,dynamat,vibrolla..
Ainakaan audin katon vaimennus ei bassontoistoa juurikaan parantanut omilla korvilla kuunneltuna mutta ajomelua se vaimensi..
Hifi mielessä suurimmat tekijät oli takaluukku,hattuhylly,ovet... kaikki ovet jäykistin lasikuidulla ja samaten takaluukun verhoiluja..
Ainakaan audin katon vaimennus ei bassontoistoa juurikaan parantanut omilla korvilla kuunneltuna mutta ajomelua se vaimensi..
Hifi mielessä suurimmat tekijät oli takaluukku,hattuhylly,ovet... kaikki ovet jäykistin lasikuidulla ja samaten takaluukun verhoiluja..
Onnistuhan toi bitumin liimailu pihalla mulla ainaski ihan hyvin vaikka ei ollu ku +6 lämmintä. Pitäähän ne levyt joka tapauksessa lähes "mössöksi" lämmittää kuumailmapuhaltimella että tarttuvat kunnol ja menevät muotoonsa.
Juuri tuon takia suosittelen noita kahta muuta. Leisteri huutaa punaisena ja sormia kirveltää kun kuumaa mattoa koittaa saada kiinni.
Vibron ottaa paketista, leikkaa sopivaksi ja lätkäisee peltiin. Kuumailmapuhaltimella voi vähän jeesata mutta ei ole mitenkään pakollista. Käytettävyys on niin erilainen että sen takia voi jo hiukan maksaa.
Toisaalta Vibroplastin kanssa ainakin kannattaa käyttää jotain suojaavia käsineitä, sillä sitä leikatessa tulee siihen päällä olevaan folioon todella teräviä reunoja ja sormet on melko nopeasti verillä jollei sormia suojaa.
Tosin bitumimaton kanssa taas käytin hanskoja juuri sen vuoksi ettei sormet palaisi lämmössä eli sinänsä ei mitään uutta että hanskoja on käytettävä asennuksissa.
Dynamatista ei ole vielä asennuksista kokemusta, mutta näyttäisi hyvin samalta sen koostumus kun vertaa Vibroplastiin, joten eiköhän siitäkin saa mukavia haavoja jollei sormia suojaa.
Tosin bitumimaton kanssa taas käytin hanskoja juuri sen vuoksi ettei sormet palaisi lämmössä eli sinänsä ei mitään uutta että hanskoja on käytettävä asennuksissa.
Dynamatista ei ole vielä asennuksista kokemusta, mutta näyttäisi hyvin samalta sen koostumus kun vertaa Vibroplastiin, joten eiköhän siitäkin saa mukavia haavoja jollei sormia suojaa.
Soon paskapuhetta joka sanoo ettei bitumi pysy ja taitu peltipintoihin. Mikäli tietty rasvan päälle laittaa +-0 C lämpötilassa niin niskaan ropisevat, mutta mitä ite olen tehnyt niin kaikki ovat paikallaan pysyneet. Viime kesänä liimasin 3b sedanin kattoon 1,5m^2 4mm bitumia. työskennelty n. +25C lämpötilassa, pinnat pesty tietty tinnerillä. Bitumi lisäksi lämmitetty "rääksi" kuumailmapuhaltimella jonka jälkeen telattu paikalleen. Äänentoistollisesti en tiedä mitä ja mikä parhaiten vaikuttaa vaimentaa, mutta noin nyrkkisääntönä isot pojat on kertoneet että mitä isompi yhtenäinen tasamuotoinen peltipinta, sitä vähemmän se tarvitsee energiaa resonoidakseen. Koitappa saada vaikka pyöränkaaren ja lattian sauma kohta kaikumaan kopauttamalla, jonka jälkeen vertaa sitä vaimentamattomaan kattopeltiin...
Bitumi on työläs tehdä, mutta mikäli aikaa ja itellä virtaa on niin suosittelen. Jos helpolla haluaa päästä niin laittaa näitä vibroja yms, kaikista helpointa on tietty ostaa auto joka on valmiiksi hiljainen... ;-)
Bitumi on työläs tehdä, mutta mikäli aikaa ja itellä virtaa on niin suosittelen. Jos helpolla haluaa päästä niin laittaa näitä vibroja yms, kaikista helpointa on tietty ostaa auto joka on valmiiksi hiljainen... ;-)
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Mutta jos ne levyt oikeen laittaa ja liimailee paikoilleen niin ei sinne veden pitäisi päästä
Väite on oikea ruostevaurioiden äiti. Kahdessa omistamassani autossa on vesi päässyt lattialla vaimennuksena olevan bitumin alle tuhojaan tekemään. Aika pitkään se lattia muuten pysyy kansassa vain bitumin kannattelemana.
Tälleen tekasin mä ton vaimennuksen tähän tulevaan kapineeseen.
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_009.jpg
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_020.jpg
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_017.jpg
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_019.jpg
Edellinen projekti vaimennettiin massalla ja sen päälle maali ja sen päälle vielä bitumi kauttaaltaan. Vaimennukset olleet nyt 2 vuotta ja yhtään palasta ei bitumista ole vielä irronnut. Katossakin sitä on kauttaaltaan 4mm. Joten eiköhän se oo asentajasta kiinni se bitumin kiinnittyminen. Katon vaimentaminen vaikuttaa muuten saundiin aikasta paljon. Subi päähän varsinkin.
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_009.jpg
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_020.jpg
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_017.jpg
http://www.matolaatikko.org/gallery/d/2 ... ti_019.jpg
Edellinen projekti vaimennettiin massalla ja sen päälle maali ja sen päälle vielä bitumi kauttaaltaan. Vaimennukset olleet nyt 2 vuotta ja yhtään palasta ei bitumista ole vielä irronnut. Katossakin sitä on kauttaaltaan 4mm. Joten eiköhän se oo asentajasta kiinni se bitumin kiinnittyminen. Katon vaimentaminen vaikuttaa muuten saundiin aikasta paljon. Subi päähän varsinkin.
Omaani tehtiin bitumin alle lahonneen sinkityn pellin uusinta vuonna 2001 ja auto oli vuosimallia 1974. Ei se ruostuminen välttämättä ihan heti tapahdu.
Viimeksi muokannut lukkari, 29.12.2007 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työhommissa on tullut aine nimeltä NOXUDOL vastaan. On siveltä/ruiskutettava vaimennusaine. Alkavat Lahdessa uusia busseja tuolla aineella ruiskuttelemaan, ei tule muuta äänenvaimennusta...
Hintaa tuolla on luokkaa 350 egee/20litran pönttö. Hyvänä puolena on korroosionesto-ominaisuudet, eli voipi laittaa suoraan puhtaalle pellille. Onkohan kukaan tuollaista kokeillut?
Hintaa tuolla on luokkaa 350 egee/20litran pönttö. Hyvänä puolena on korroosionesto-ominaisuudet, eli voipi laittaa suoraan puhtaalle pellille. Onkohan kukaan tuollaista kokeillut?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Noxudolia myydään ihan autohifiliikkeissä:
http://powerset.fi/autohifi/tarvikkeet-a/noxudol.htm
http://powerset.fi/autohifi/tarvikkeet-a/noxudol.htm
Noxudolia koitin 4 purkkia edelliseen Touraniin ja ihan ok oli levittää, mutta kuivui ikuisuuden verrattuna esim. Braxiin. Haju oli myös melko epämiellyttävä seuraavan viikon ajan, mutta hävisi lopulta kun aine 'lopullisesti' kuivui. Ajoi ihan asiansa, mutta kun Braxia saa halvemmalla noilla hifiliikkeiden hinnoilla niin sitä on tullut käytettyä.
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ihan nyt vaan tuli mieleen, onhan tästä äänenvaimennuksesta ollu täälä jo kauankin keskusteluja http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=43663&highlight=%E4%E4nierist%E4minen
ja ainavaan väittäsin että tuo bitumimatto ei ole kovin kummoista ainesta (3 autoa sillä vuoranneena), siis tuon äänieristyksen kannalta.. vaimentaahan se peltien resonointia mutta ääni siitä tunkee aikas hyvin läpi..
http://www.autosound.ee/eng/home/noiseisolation/45/ tuolta saa suht etuisasti materiaaleja, tuo Silent Coat on tullu vibroplastin tilalle, pitäis olla vielä "tehokkaampaa"... mene ja tiedä, itse en pysty noista kommentoimaan vastakun kesällä kun saan projektin valmiiksi :)
ja ainavaan väittäsin että tuo bitumimatto ei ole kovin kummoista ainesta (3 autoa sillä vuoranneena), siis tuon äänieristyksen kannalta.. vaimentaahan se peltien resonointia mutta ääni siitä tunkee aikas hyvin läpi..
http://www.autosound.ee/eng/home/noiseisolation/45/ tuolta saa suht etuisasti materiaaleja, tuo Silent Coat on tullu vibroplastin tilalle, pitäis olla vielä "tehokkaampaa"... mene ja tiedä, itse en pysty noista kommentoimaan vastakun kesällä kun saan projektin valmiiksi :)
Itelle tullu tuolta virosta vibroplastia ja silent coattia ja hyvin on toiminu palvelu ja tavara tulee todella nopeasti suomeen. Eipä tuossa silent coatissa ole käsiteltävyydessä ainakan kummosta eroa vibroon. Hyvin pitkälti samaa tavaraa, vähän paksumpaa vaan. Nelos varianttigolffin lattioihin ja konepeltiin meni 8 neliötä vibroa ja nyt katotaan kuinka pitkälle 8 neliötä silent coatia riittää katon ja ovien osalta. Alustaan tulee reilusti katepalia kanssa. Spleniä tilasin kanssa 6 neliötä. Sitä tulee ainakin oviin laitettua. Lattiamaton alle ei pahemmin mahtunu spleniä kuten ei myöskään kattoverhoilun alle. Konepeltiin meni kyllä kivuttomasti niihin tukipelin aukkoihin ja hiljeni moottoriäänet hieman.
Dynamatin hinta alkaa olla taas liian kova (toki se putosi 1/3:n jokin aikaa sitten, mutta silti se on ominaisuuksiin nähden edelleen kallista) kun tuo virolainen shoppi myy Standartplastin tuotteita edullisemmin. Sieltä itsekin olen nyt viime aikoina tavarani tilannut kun hnta on kohdallaan ja toimitus on nopeampaa kuin Suomen kaupoista.
Tavallista bitumia ei enää näillä hinnoilla kannata edes ajatella.
Tavallista bitumia ei enää näillä hinnoilla kannata edes ajatella.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ilmeisesti ois suositeltavaa laittaa molempia ;) vibro alle ja spleni päälle..
tuo splenihän kai on enemmän ääntä eristävää kuin vibro mutta ei sitten niin tue peltiä ja vaimenna värinöitä..
mitä tuon viron jätkän kans juttelin niin se ainakin kauppas pari viikkoa sitten jo tuota silent coat:ia, kuulemma "uusi parempi" materiaali joka korvaa vibron
http://www.autosound.ee/eng/home/noiseisolation/59/
tuola ny on jotain vinkkiä kuinka ammattilaiset tekee... ja oon itte ainakin todennu että jos äänieristää niin parempi tehdä se kunnolla ja laittaa vähä rahaa kiinni, on tympeetä kun menee vaan työtunnit ja rahat hukkaan kun äänieristää "vähä sinnepäin" ja hyöty on lähes 0%
tuo splenihän kai on enemmän ääntä eristävää kuin vibro mutta ei sitten niin tue peltiä ja vaimenna värinöitä..
mitä tuon viron jätkän kans juttelin niin se ainakin kauppas pari viikkoa sitten jo tuota silent coat:ia, kuulemma "uusi parempi" materiaali joka korvaa vibron
http://www.autosound.ee/eng/home/noiseisolation/59/
tuola ny on jotain vinkkiä kuinka ammattilaiset tekee... ja oon itte ainakin todennu että jos äänieristää niin parempi tehdä se kunnolla ja laittaa vähä rahaa kiinni, on tympeetä kun menee vaan työtunnit ja rahat hukkaan kun äänieristää "vähä sinnepäin" ja hyöty on lähes 0%
Splenin käyttö on tarkoitettu Vibron, Bimastin tai tuon uuden maton päälle. Eristävät eri taajuuksia ja hieman eri tavalla, joten molempi parempi kuten tuossa jo yllä kirjoitettiin :)
Bitoplastia kannattaa myös harkita, sillä se mahtuu ahtaampiinkin koloihin ja vaimentaa pintojen tosiinsa rämisemistä yms. Splen ei painu kasaan juuri mitään, mutta tuo Bitoplast painuu reiluusti kasaan, joten se mahtuu ahtaampiinkin paikkoihin.
Spleniä saa tuolta tilaamalla paljon halvemmalla kuin Suomen liikkeistä.
Bitoplastia kannattaa myös harkita, sillä se mahtuu ahtaampiinkin koloihin ja vaimentaa pintojen tosiinsa rämisemistä yms. Splen ei painu kasaan juuri mitään, mutta tuo Bitoplast painuu reiluusti kasaan, joten se mahtuu ahtaampiinkin paikkoihin.
Spleniä saa tuolta tilaamalla paljon halvemmalla kuin Suomen liikkeistä.
Oliskos silleen hyvä siis, että oven ulkopeltiin laittais tota vibroplastia? Ja sitten sen sisäpuolen ne reiät yms peittäis kokonaan tolla splen 3004:lla. Onkos teillä vaan hyviä kokemuksia tuolta saitilta tilaamisesta? =) Mitäs maksaa postikulut suomeen? Montakos tuommoista 400x750 mm palaa tarvis suunnilleen neljän oven sisäpellin tukkimiseen?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
muuhun en osaa vastata kun että on ainakin pirusti porukka tuota paikkaa kehunu, nopea hyvä palvelu/toimitus... toki nythän on taas kaikki lakot päällänsä kun täälä paskamaas elellään et..
e: niin siis jos ohjekirjan mukaan tekee niin oven ulkopelti vuorata vibrolla, sit tukkia reiät vibrolla ja lopuksi spleni päälle, niinkuin tuol ny kuvaakin on
ee: tuli ny tilattua 400e edestä äänieristys kamaa virosta... saas nähdä koska saapuu
e: niin siis jos ohjekirjan mukaan tekee niin oven ulkopelti vuorata vibrolla, sit tukkia reiät vibrolla ja lopuksi spleni päälle, niinkuin tuol ny kuvaakin on
ee: tuli ny tilattua 400e edestä äänieristys kamaa virosta... saas nähdä koska saapuu
Minusta täältä kotisuomestakin saa vaimennustavaroita suhteellisen edullisesti. Jos vibrokin on liian kallista, niin www.jc-elements.com/products.html
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
yhtäkkiä sais semmosen kuvan et noi on ihan tavallisia bitumi tuotteita, jotka nyt on todettu suht olemattomiksi... toki vaimentaa muttakun se vaiva on kumminkin sen verta iso et tuskin ketään haittaa se 100e menetys jos nyt koko auton vuoraa jollain...
e: ja eikös noi oo kaikenlisäksi todella kalliita?
esim jc basic 40e 1.1m3 kun taas silent coat 20e 0.8m3...
e: ja eikös noi oo kaikenlisäksi todella kalliita?
esim jc basic 40e 1.1m3 kun taas silent coat 20e 0.8m3...
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Sama itsellä. Jos Suomen maahantuoja ei saa Suomeen järkevään hintaan tavaraa tai haluaa ahneena vetää välistä tuplaamalla tuotteiden hinnat niin saa minun puolestani pitää tavaransa ja minä tilaan tavaran suoraan ulkomailta.
Monessa tilanteessa jo käynyt niin ettei Suomen maahantuoja tietylle merkille edes suostu myymään jotain osaa, jonka sitten saakin ulkomailta. Maahantuoja kun on itse tehnyt oman tuotteen tuon tilalle joka maksaa 4-5x sen mitä ulkomailta ostettu osa joka on sen merkin tekemä jota maahantuoja edustaa.
Vähänkin kalliimmat varaosat olen tilannut jo pitkään ulkomailta kun Suomen hinnoittelu on mitä on. Moottorin ja turbonkin saa puoleen hintaan käymällä ne Tallinnasta (siis tehdas uudet alkuperäisosat) ja samalla kun osat hakee niin saa vähän 'moottorin puhdistamiseen' etanoli-pohjaisia liuottimia mukaan edullisesti :)
Sama näissä eristeissä. Kaikki mömmöt ja eristeet olen alkanut tilata ulkomailta kun hinnoittelu Suomessa on edelleenkin ryöstöksi luokiteltavaa.
Monessa tilanteessa jo käynyt niin ettei Suomen maahantuoja tietylle merkille edes suostu myymään jotain osaa, jonka sitten saakin ulkomailta. Maahantuoja kun on itse tehnyt oman tuotteen tuon tilalle joka maksaa 4-5x sen mitä ulkomailta ostettu osa joka on sen merkin tekemä jota maahantuoja edustaa.
Vähänkin kalliimmat varaosat olen tilannut jo pitkään ulkomailta kun Suomen hinnoittelu on mitä on. Moottorin ja turbonkin saa puoleen hintaan käymällä ne Tallinnasta (siis tehdas uudet alkuperäisosat) ja samalla kun osat hakee niin saa vähän 'moottorin puhdistamiseen' etanoli-pohjaisia liuottimia mukaan edullisesti :)
Sama näissä eristeissä. Kaikki mömmöt ja eristeet olen alkanut tilata ulkomailta kun hinnoittelu Suomessa on edelleenkin ryöstöksi luokiteltavaa.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
tänään tuli 57kg paketti kotio, aikaa kului tilauksesta 4 arkipäivää... siis tilasin tuolta autosound.ee:stä. ei voi muutakun kehua hyvää ja nopeaa palvelua! suosittelen lämpimästi jos noita tilailee, harvasta suomalaisesta paikasta saa yhtä hyvää ja nopeaa toimintaa, niin surullista kuin se onkin..
-
- -
- Viestit: 205
- Liittynyt: 22.1.2010 3:19
Nyt on etuovet & takakaiuttimien takana olevat pellit vaimennettu, huomenna olisi kontin vuoro. Bilteman tuolla 3mm matolla tuli tehtyä ja ihan tuntuu asiansa ajavan; peltiä saatiin huomattavasti jäykemmäksi. ;) Paljon vaikeammin muotoiltavissahan tuo oli, mutta kuumailmapuhaltimellahan siitä selvittiin.
Lähinnä olikin käyttää vaimennukseen nuo neljä pakettia, eikä tässä vaiheessa sen enempää.Ja entäs jos vaimentaisi etu ja takaovet? Kun on laittanut vaikka oveen yhden paketin niin saahan sen ovipahvin vielä normaalisti kiinni omalle paikalleen?
Ja ahto takakontissa ei ole subbaria eli tuskin sitä silloin kannattaa vaimentaa.
Ja ahto takakontissa ei ole subbaria eli tuskin sitä silloin kannattaa vaimentaa.
Ja ahto takakontissa ei ole subbaria eli tuskin sitä silloin kannattaa vaimentaa.
Multa meni toi ohi? ok neljä pakettia ei riitä takakonttiin ja tuolla määrällä kannattaa ovista aloittaa. Jotkut vaimentaa katonkin vaikka eivät ole laittaneet subbaria sinne. Jos hiljaisen haluaa sinnekin kannattaa laittaa.
Kysästään nyt tässä kun asiaan kuitenkin liittyy.. Onko kenelläkään kokemusta golffin "kattohuopien poistosta"? Kyseessä kolmoskori. Tuolla on 4 tuollaista huopasuikaletta ja tuo itse huopa lähtee ihan repimällä, mutta liimaa ja vähän muuta paskaa tuohon silti jää.. Kun olisi tarkoitus laittaa vibroa tilalle, mutta eihän se tuossa pysy.
Kysästään nyt tässä kun asiaan kuitenkin liittyy.. Onko kenelläkään kokemusta golffin "kattohuopien poistosta"? Kyseessä kolmoskori. Tuolla on 4 tuollaista huopasuikaletta ja tuo itse huopa lähtee ihan repimällä, mutta liimaa ja vähän muuta paskaa tuohon silti jää.. Kun olisi tarkoitus laittaa vibroa tilalle, mutta eihän se tuossa pysy.
kuumiilma puhallin, asetoonia, ja kaikkea muuta myrkkyä niin se lähtee!
silleen otin omasta ne pois
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa